Yama Notları: AoM - 1.13 Yaması
#1
Bug fixler
  • Chimeralar artık hero citizenlara karşı özel saldırılarını kullanamayacak.
  • Walking woods tanrı gücü artık Gaia'nın ağaçlarına uygulanabilecek.
  • Satyr'lerin artık önceden belirlenmiş bir üretim süresi var, bu üretim sürelerinin 30'dan 15'e düşmesini sağladı.
  • Oracle birimler artık boş askeri birim kısmında görünmüyor.
  • Kronos da artık Omniscience açabiliyor.
  • Titan kapıları artık yapıma başlandığı bölgeyi haritada açmıyor. (Haritada hala görünebilir haldeler ancak savaş sisi kalkmıyor)
  • Sea snake brimleri artık Leviathan/Nereidlere saldırabiliyor.
  • Oyuniçi teknoloji ağacı artık Atlantisliler için draft horses isminde bir teknolojiye sahip.
  • Yunan birimleri artık kısayollarla üretilebiliyor.
Grafik değişiklikleri
  • Anamenü arkaplanı düzeltildi.
  • Balıklar artık daha temiz bir şekilde görünüyor.
  • Relicler artık parlıyor ve daha temiz bir şekilde görünüyor.
  • Yağmur sisi artık görünüşü engellemiyor.
  • Karlı haritalar artık daha az parlıyor.
  • Gölgeler artık daha hafif.
  • İkonların çözünürlüğü artık 2 kat.
  • Texture sıkıştırmada geliştirmeler yapıldı, bu durum daha iyi resim kalitesi sağlıyor.
  • Arazi textureları geliştirildi, bu durum arazinin birbiriyle daha uyumlu yapıda olmasını sağlıyor.
  • Gölge pozisyonları ve ışıklar ile ilgili çalışma yapıldı, bu durum birimlerin daha kolay ayırt edebilmesini sağlıyor.
  • Transparan olma bugları giderildi. (manticoreların kanatlarının gözükmemesi vs.)
Harita değişiklikleri
  • Reginleif ile oynayabileceğiniz ekstra bir senaryo eklendi.
  • Black Sea ve River Styx haritaları eklendi.
  • Highland artık rastgele harita seçeneklerinden biri değil.
  • Town center etrafındaki et ve altın dengesizliklerinde büyük çalışma yapıldı.
  • Et kaynakları artık daha adil bir şekilde bölüşülüyor ve başlangıçta avlanabilecek olan hayvanlar oyuncunun görüş alanının dışında olmuyor.
  • Başlangıç altın madeni artık herhangi bir kulenin koruma altında olurken town center'a da daha yakın halde bulunuyor.
  • Vahşi hayvanlar artık altın madeni veya town centerla karşılaştığında bölgeden uzaklaşıyor.
  • Tavuklar ve yemiş toplama yerleri artık altın madenlerinin üstünde bulunamıyor.
  • Midgard haritasında oyuncunun yanındaki yemiş yeri 2'den 5'e çıkarılırken oyuncunun balığa daha kolay erişebilmesi için balıklar yakınlaştırıldı.
  • Alfheim ve Highland haritalarındaki tepelerde artık yürünemiyor (tepelere yürüyerek çıkılamıyordu ancak Roc vb. birimlerle yukarıdan asker bırakılabiliyordu)
  • Anatolia haritasında artık tepeler bulunmuyor. 
  • Tundra haritasında artık bina yapmayı engelleyen küçük taşlar bulunmuyor.
  • Oasis artık haritanın ortasında büyük bir ormana sahip değil.
Denge değişiklikleri
Genel
  • Titan araştırmak artık 60 saniye değil 90 saniye sürüyor.
  • Duvarı onarma hızı %70 oranında azaltıldı.
  • Duvarın hack armor oranı %64'ten %50'ye düşürüldü.
  • Duvarların bağlanma noktaları artık oyuncuya görebileceği alan sağlamıyor.
  • Atış yaptığınız siege birimlerle surlara saldırmak artık ekstra hasar sağlıyor.
  • The Bow of Artemis relici artık Throwing Axemanla birlikte tüm menzilli mistik birimleri de etkiliyor, Centaurlar etkilenmiyor. 
  • The Scarab Pendat relici artık Fire Siphonları da güçlendiriyor.
Yunan
  • İlk çağda kahramanların saldırı gücü %50 azaltıldı. 
  • Ajax, Theseus ve Jason'un üretilme hızı 9'dan 4 saniyeye düştü.
  • Oddyseus'un canı 320'den 300'e düştü.
  • Chiron'un menzili 14'ten 16'ya çıktı.
  • Hippolyta'nın canı 240'dan 280'e çıktı.
  • Achilles ve Heracles'in üretim ücreti 350 et 4 favordan, 200 et 100 odun 4 favor'a değiştirildi.
  • Bellerophon'un özel saldırı menzili 5'ten 10'a çıkarıldı.
  • Polyphemus'un hızı 3.5'ten 4.1'e çıkarıldı. 
  • Bolt tanrı gücü artık işçilere, leviathanlara ve Roclara atılamıyor.
  • Bolt artık Son of Osiris'a %1, Nidhogg'a %2 hasar veriyor. 
  • Restoration'un süresi 8'den 6 saniyeye indirildi.
  • Underworld Passage'ın onarım süresi artık normal seviyede.
  • Hetairoi'nin canı 110'dan 140'a çıktı.
  • Centaur'un taban hızı 5'ten 5.2'ye çıktı. Sylvan Lore araştırmasının hıza olan etkisi +%40 yerine +1 olarak değiştirildi.
  • Trireme'lerin menzili 16'dan 14'e düşürüldü.
  • Divine Blood artık town center kurulum hızını da etkiliyor.
  • Zeus'un favor kazanma avantajı %38'den %25'e düşürüldü.
  • Colossus başlangıç canı artık 1100 yerine 1000. Onarılma hızı 30 saniyeden 15 saniyeye düşürüldü.
  • Lightning Storm gücü artık her gördüğünü vuruyor (eskiden %66 şans vardı)
Norse
  • Başlangıçtaki Ulfsark artık özel bir birim ve saldırmama pozisyonu alabiliyor, bolt'a karşı dayanıklı ancak yeniden üretilemiyor.
  • Hersir hızı 4.2'den 4.3'e çıkarıldı. Hall of Thanes araştırmasının Hersir hızına olan etkisi  1.1'den 1.0'a düşürüldü.
  • Axe of Muspell araştırması 3. çağdan 2. çağa geçirildi, artık Throwing Axeman birimlerine +2 menzil sağlarken uçan birimlere karşı da bonus veriyor.
  • Portable Ram hızı 3.25'ten 3.5'a çıkarıldı, üretim hızı 20 saniyede 15 saniyeye düşürüldü.
  • Dwarven Auger'in ramlara verdiği hız bonusu %20'den %10'a düşürüldü, üretim hızı bonusu %50'den %25'e düşürüldü.
  • Burning Pitch'in Ballistalar üzerindeki bonusu %20'den %40'a çıkarıldı.
  • Fenris Wolf Pack bonusu %20'den %15'e düşürüldü.
  • Healing Spring'in pasif iyileştirme oranı saniyede 3 candan saniyede 4 cana yükseldi. 
  • Odin'in kuzgunları artık çağ atlayınca değil tapınak kurulur kurulmaz geliyor.
  • Odin'in iyileşme bonusu artık saniyede 0.8 yerine saniyede 1.5.
  • The Toothed Arrows ve Trios Bow artık Throwing Axeman birimleri de etkiliyor.
  • Great Hunt tanrı gücü artık %100 oranla çalışıyor. (eskiden %75'ti)
  • Undermine tanrı gücü artık %100 oranla çalışıyor. (eskiden %50'di)
  • Frost tanrı gücü artık %100 oranla çalışıyor. (eskiden %90'dı)
  • Walking Woods tanrı gücü artık eğer bölgede yeterli ağaç varsa her zaman 8 ağacı canlandırıyor. (eskiden %75 şansla 7-8 ağaçtı)
Mısır
  • İlk çağda firavunun menzili artık 4 yerine 3. 
  • Firavunun atağı %50 düşürüldü. Hands of the Pharaoh geliştirmesi eski seviyesine çıkartıyor.
  • Hands of the Pharaoh araştırması artık 1. değil 2. çağda yapılabiliyor.
  • Set hayvanlarının saldırıları 1. çağda artık %50 daha az.
  • Set hayvanları artık küçük hayvanlar 1, büyük hayvanlar 2 olmak üzere nüfus harcıyor.
  • Isis'in heykelleri artık %20 daha az cana sahip.
  • Shifting Sands tanrı gücünün düşman birliği üzerindeki etkisi %50 azaltıldı, ox cartlar artık bu tanrı gücüne dayanıklı.
  • Roc hızı 4.8'den 4.6'ya düşürüldü.
  • Mercenary Infantry hack armoru %45'ten %35'e düşürüldü, pierce armor değeri %30'dan %15'e düşürüldü.
  • Mercenary Cavalry hack armoru %40'tan %20'ye düşürüldü, pierce armor değeri %45'ten %35'e düşürüldü.
  • Develi birliklerin üretim süresi 9 saniyeden 7 saniyeye düşürüldü, pierce armor değerleri %30'dan %35'e çıkarıldı. Üretim için et gereksinimi 50'den 40'a düşürüldü.
  • Meteor artık her gördüğünü vuruyor. (eskiden %85 şanslaydı)
Atlantis
  • Medium Archerlar artık 2. çağa geçiş ile aktif hale gelmiyor.
  • Shockwave tanrı gücünün sersemletme süresi 4 saniyeden 2 saniyeye düşürüldü.
  • Fire Siphon menzili 12'den 16'ya çıkarıldı.
  • Contarius pierce armor'u %15'ten %25'e çıkarıldı, et gereksinimi 10 yükseldi.
  • Birimleri kahraman yaparken gereken ücret %30 oranında azaltıldı. 
  • Valor kullanabilme sayısı 3'ten 2'ye düşürüldü.
  • Gaia's Lush menzili 8'den 10'a çıkarıldı.
  • Automaton hızı 3.75'ten 4.2'e yükseltildi.
  • Volcanic Forge automatonlara verdiği bonusun yanı sıra zırh geliştirmelerinden etkilenen diğer birimlerin de pierce armor değerinin yükselmesini sağlıyor.
  • Traitor ve Chaos tanrı güçlerinin kullanımı 2'den 3'e çıkarıldı.
  • Chaos artık her zaman 1 mistik 4 normal birimi etkiliyor, eskiden 3-4 normal 0-1 mistik birimdi.
  • Heroic Renewal'ın iyileşme hızı saniyede 1.5'ten 2.5'e çıkarıldı.
  • Mail of Orichalkos okçuların hem pierce hem hack armorunu yükseltiyor.
  • Heka Gigantes hack/pierce armor değerleri %44'tan %60'a yükseltildi.
  • Atlantis town centerları artık diğer town centerlara oranla daha zayıf değil.
Cevapla
#2
Dikkatimi çeken bir kısmı yazayım, yamaya dair asıl düşüncemi daha uygun olduğum bir vakit uzunlamasına yapmayı düşünüyorum çünkü yazılacak çok şey var.

Alıntı:Hersir hızı 4.2'den 4.3'e çıkarıldı. Hall of Thanes araştırmasının Hersir hızına olan etkisi  1.1'den 1.0'a düşürüldü.

Buna anlam veremedim mesela 4.2 + 1.1 = 5.3 iken yaptıkları değişiklik 4.3 + 1.0 = 5.3 neyin ince ayarıdır ne anlamı var bu değişikliği yapmanın anlamak güç.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.