Strategyturk Forumları
Günlük: HoI4 - Kara Savaşları - Baskı Önizleme

+- Strategyturk Forumları (https://forum.strategyturk.com)
+-- Forum: Paradox Forumları (https://forum.strategyturk.com/forum-paradox-forumlari)
+--- Forum: Hearts of Iron IV (https://forum.strategyturk.com/forum-hearts-of-iron-iv)
+---- Forum: HoI4: Haberler (https://forum.strategyturk.com/forum-hoi4-haberler)
+---- Konu Başlığı: Günlük: HoI4 - Kara Savaşları (/konu-gunluk-hoi4-kara-savaslari)



HoI4 - Kara Savaşları - Nogrod - 21-08-2015

Bugun sizinle Arazi Savaşı hakkında konuşacağız.

Bazı şeyler serinin önceki oyunlarıyla aynı. Hala hareket etmek saldırı anlamında, hala savaş genişliği oyunda, ve hala oyunda birbirine baz statülere bağlı olarak ateş eden tümenler var.

Herşeyden önce, elinizde seçili birimlerin listesi varken, o birimlerin giriştikleri her savaşın gidişatını görebileceksiniz, ve istedğiniz savaşları o listeden seçerek görüntüleyebileceksiniz, ya da haritadan savaş göstergesine de tıklayabileceksiniz.

İnanıyoruz ki Hava Güçlerinin Yardımı HOI3'te tarihsel önemini yeterince gösterememişti, bu yüzden hava güçlerini HOI4'te vazgeçilmez hale getirdik. İlk olarak bir bölgede Hava hakimiyetiniz olması düşmanın savunma kabiliyetini düşürecek ( Uçaklar sizi gökyüzünden tararken siper kazmak oldukça zor ) aynı zamanda hızlarını da yavaşlatacak ( Bir kamyonu uçaklar sizi tararken sürmek de oldukça zor ). HOI3'te kendilerine ait ayrı savaş mekaniği olan uçaklar HOI3'ten farklı olarak aynı zamanda savaşa direk olarak da dahil olarak kara kuvvetlerinin savaşma kabiliyetlerine bonus verecekler. ( Uçaklarınızın düşmanı taraması çok moral verici ). Düşman tümenler AA taburları ve yardımcı bölüklerle geri ateş açabilir tabii ki de, ama uçakların verdiği modifiyeleri tamamen kaldırmak için kendi uçan askerlerinizi sahaya sürmelisiniz.

Savaş taktikleri HOI3'e The Finest Hour ile oyuna daha derinlik katmak için ve savaşta daha ilginç şeylerin gözlenmesi için eklenmişti. Savaş başladığı zaman her lider o gün için geçerli olacak bir taktik seçer ( savaş uzarsa yeni taktikler her gün yeniden seçilir ). Taktikler sahip olduğunuz doktrin, arazi, ordu kompozisyonu ve komutanın özelliklerine göre seçilir. Taktikler aynı zamanda savaşıln yerine göre farklı fazlara ayrıldı, mesela bir köprüyü ele geçirmek için savaşabilir, şehirlerde yakın mesafeli çatışmalara girebilir ya da savaşarak geri çekilebilirsiniz vs. Aynı zamanda daha yetenekli ya da keşif şansı daha yüksek olan komutan rakibinin taktiklerine karşı-taktik uygulayarak rakibinin taktiğini etkisizleştirebilir.

Yukarıda nasıl keşif yazdığımı farkettiniz mi ? Keşif HOI4'te yeni bir konsept. Bu tamamen keşif bölüklerini tümenlerinize yerleştirerek elde ediceğiniz bir statü olacak. Keşif bölükleri tümenlerinize ekleyebileceğiniz 10 farklı yardım bölüklerinden sadece biri, toplamda maksimum 5 tane yardımcı bölüğünüz olacak hangilerini yerleştireceğiniz yapacağınız zor seçimlerden biri..

gA9nWL.jpg


Burda Sikorski Shock taktiğini seçti, ki savunan kuvvetlere -25% saldırı modifiyessi veren, ama von Rundstedt daha yetenekli olduğu için, ve panzer tümeni keşif bölüğüne sahip olduğu için, en son taktik belirleme şansını elde ederek ve karşı-taktik olan backhand blow yaparak shock penaltısını yokederek ustune saldıran kuvvetin saldırısını -20% azaltabilir.

Haftaya yardımcı bölüklere daha detaylı bir bakış atacağız.

Savaş genişliği HOI3'tekine çok benzer şekilde işliyor, ama daha detaylı. Her Tümen'in ön safada aktif bir şekilde kaç tümenin savaşabileceğine dair savaş genişliği olacak. Mevcut savaş genişliği her saldırı yönüyle artacak, bu yüzden sayıca üstünlük elde etmek için flank yapmak şart olacak. Genişlik aynı zamanda bazı savaş taktiklerine de bağlı olacak ( daha fazlası aşağıda ) Savaş başladığında ilk safa yerleşemeyen tümenler reserv olarak savaşa katılacaklar ve her saat eğer yer olursa ön safa katılma şansları olacak. Katılma şansı daha çok doktrin teknolojisi tarafından belirlenecek, ya da sinyal bölüğünün tümende olmasına bağlı olacak, ve bir çok birimi bir noktada toplayarak baskı yapmanız çok önemli olacak çünkü ön saf düşerse flankta duran kuvvetler de geri çekilmek zorunda olacak.

HOI4'te yenmek, aynı HOI3'te olduğu gibi yine en iyi kuşatma ve düşmanı parçalayarak birbirinden kopartmaya bağlı ve kendi ordunuzu olabildiğince az savaşa sokmakla olacak, ama bu başka zamanın konusu olan savaş planları ve stratejik planlamada olacak.