Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Rome II - "Ancestral" Yaması: Aile Ağacı ve Entrikalar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link

Total War: Rome II tarafından "Ancestral" isimli yama duyuruldu. Bu konuda bu yamayla birlikte oyuna eklenen iki yeni özelliği tanıtacağız.

https://www.totalwar.com/blog/total-war-...ral-update :Aile Ağacı
Oyunda artık kendi hanenizdeki karakterlerin birbirleriyle olan ilişkilerini aile ağacı mekaniğiyle görüntüleyebileceksiniz. Bu mekanik üzerinden diğer karakterlerle daha kolay etkileşim içerisinde bulunabilecek, entrikalar yapabileceksiniz. Kendi hanenizdeki karakterler diğer gruplardaki karakterlerle ittifak kurabilecekler. Evlilikler sonrası çocuklarınız olabilecek ve bu çocuklar büyüdüklerinde çeşitli konumlara gelebilecekler. Oyun esnasında karakterler büyüyüp çeşitli konumlara gelip ölecekler.

MacedonFamilyTree1.jpg

Yukarıda ana senaryoda Makedonya aile ağacını görüyoruz. Ana panelde oyuncunun hanesindeki karakterler yer alıyor. Sağdaki panelde Other Nobles kısmının altında oyuncunun grubunda yer alan ancak hanesinin bir parçası olmayan karakterleri görüyoruz. Solda Important Characters başlığıyla diğer gruplardaki karakterler görünüyor, bu karakterler örneğin iç savaş durumunda sizin düşmanınız olabiliyorlar.

Entrikalar
Oyundaki her yetişkin karakter belli entrika seçeneklerine sahip olacak. Bu entrikalar farklı şekillerde sonuçlanabilecekler, aşağıda sağ alt kısımda yeni entrika butonlarını görüyorsunuz:

MacedonFamilyTree2.jpg

Her entrikanın aşağıdakiler gibi çeşitli koşulları var:
  • Karakterin general olması gerekir.
  • Karakterin politikacı olması gerekir.
  • Karakterin ülke hükümdarı olması gerekir.
  • Karakterin spesifik bir özellikten yeterli oranda sahip olması gerekir.
  • Karakterin bir özelliğinin hedef karakterin bir başka özelliğinden daha yüksek olması gerekir.
Örneğin evlatlık edinme entrikası için evlatlık edinen karakterin Authority özelliğinin evlatlık edinilenin Zeal'inden 3 daha fazla olması gerekiyor.
Aile ağacının başta olmaması hataydı gelmesi güzel olmuş. Entrikalar da daha kapsamlı, seçeceklerinizin gerçekten bir şey ifade ettiği bir hale gelmiş gibi duruyor. Genel olarak güzel bir güncelleme olmuş.
Attilanın özelliğini Rome 2 ye entegre etmişler.
Bu 2 oyun birbirine hiç benzemiyordu biraz benzetelim diye düşündüler heral :P
5 yıl sonra eklenen ama olması gereken ilk özellik. Çok geç kalındı. Attila çıktığında da yapabilirlerdi ama stratejik dönemlerde oyun gözden düştükçe yeni bir şey çıkarıp oynanabilir kılıyorlar. Paradoxtan öğrendiler herhalde.
Aynen paradoxtan öğrenmişler :) Bir tane ücretisz yama yanına da ücretli bir DLC ekliyorlar Tamam :D
Ekledikleri aile ağacı ve entrikalar oyunun derinliğini mi arttıracak? Bütün oyunu bu kısımlara hiç ellemeden sadece savaşarak bitirebilecekken ne anlamı var ki?

Örnek veriyorum, CK 2'de yaptığın entrikaların sana bir yararı var, sana yapılan entrikaların da sana bir zararı var ve bu yararlar ve zararlar kalıcı olarak oyununu etkileyebiliyor, soruyorum, Total War'da asker üretip, savaştırıp, şehir ele geçirmekten başka ne var?

Şahsi fikrimdir, baydı artık Total War oyunları, her yeni oyunda aynı şey, birde ellerindeki kaynağı yeni oyuna harcayacaklarına, eski başarısız oyunlarına gereksiz updateler yapıyorlar, ya da ToB gibi tamamen başarısız oyunlar çıkartıyorlar, hangi noktada oyuncular bu durumdan sıkılacak merak ediyorum. Casual kitleyi kaçırmayalım diye ayrıntıdan uzaklaşıyorlar, nereye kadar? Gelişimsel açıdan CoD'dan farkı var mı Total War'un? Oyun değişmiyor, sadece çağ değişiyor, aynısı.
Çok geç kalınsa bile bence iyi birşey.
Oyun ilk halde nasıldı şimdi nasıl?
Grafikleri dahi yenileyip, çok iyi özellikler getirmişler.
Sanırım Biraz Paradoxtan örnek almış olmalılar ki Yeni bir Total war rome 3 yapmaktan kaçınıyorlar. :d