Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Victoria 2 - Multiplayer Taslağı
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Öncelikle MP'ler çok ciddi olamıyor . Victoria2 Mpleri nedne Eu4 mpleri gibi olamıyor ? Buna bir çözüm gerekli bence . Öncelikle Benim aklıma gelen bu ; MP açıcak arkadaşlar sert kurallar hazırlamalıdır , herkes kurallara uyarsa ciddi MP ler olabilir . Kaan güzel bir kural getirdi 1936 ya kadar çıkmak yasak olarak. Bu kural önceki MP lerde olabilir. Bu kural , inkar etmiyorum benimde yaptığım Rage olayına sebep oluyordu 1 savaş olsada . Böyle sert kurallarla güzel bir MP olması için Tavsiyelerimi Yazacağım.

Konu : MPniz için Bir isim .

Bir Resim koyabilirsiniz vitoria 2 yi simgeleyen .Örneğin:
header.jpg?t=1422970855

Küçük bir tanıtım veya önsöz :

Victoria 2 HoD 3.03 NSPY . Modsuz veya Modlu .
Örnek Mod : Pop Demand MOD
Örnek: Bu mp yaz mpsidir blah blah eğlence blah blah öncelikle birkaç uyarı blah blah küfürsüz.
Not: Kuralları okumadan MPye başvurmayınız !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bu kurallarden seçip veya kendiniz kural oluşturup ,moda göre değişir, güzel bir fontda yazın:
1-Çin'den Medenileşene kadar kendisinden ve kuklalarından Taiwan ve Hong Kong hariç Toprak alınamaz . Mançurya Eventi hariç.
2-İlk gün çok önemlidir ,İlk gün gelmeyenin ülkesi seçilebilir .
3-Ülke yıkılana kadar değişilmesi yasaktır.
4-Warscore Kuralları...
Örnek1: %50 Warscore olursa %30 savaş hedefi kabul edilir , %50 yapan kişiye bağlıdır.(Tavsiye edilmez Savaşlar %50 olabiliyor)
Örnek3: %60 Warscore olursa %40 savaş hedefi kabul edilir , %60 yapan kişiye bağlıdır.
Örnek3: %70 Warscore olursa %50 savaş hedefi kabul edilir , %70 yapan kişiye bağlıdır.
Örnek4: %100 Warscore olursa %100 savaş hedefi kabul edilir .
Örnek5:
Alıntı
Alıntı:
Infamy Sınırı 25'dir. Oyuncular infamy sınırını aşarlarsa müttefiklerinden ayrılmak zorundadır. Oyuncu infamy sınırını aştıktan sonra iki seçeneği vardır. 

1* Barışçı Seçenek
2* Savaşçı Seçenek 

Barış seçeneğini tercih ederse oyuncu ilk aşamada 20 Infamy ikinci aşamada 15 üçüncü aşamada 10 olana kadar müttefiksiz beklemek zorunda kalır. 
Bu süre boyunca oyuncuya containment savaşı açılamaz!
Oyuncu 25'in altından bir anda 30'a yükselirse savaşçı seçeneği tercih etmiş sayılır

(Infamy veren eventler seçebilir fakat bu müttefiksiz kaldığı süreyi arttıracağı için oyuncunun sağduyusuna bırakıldı.)
(Oyuncular infamy düşürme hızını arttırmak için yeni devletlere bağımsızlık veremez.[Emperyalizm döneminde savaşmadan bağımsızlık vermek?])

Oyuncu 25 sınırını geçtikten sonra isterse savaşçı seçeneği seçerek üstteki kuralların dışında kalabilir. Savaşçı seçeneği tercih eden oyuncular üzerinde infamy limiti bulunmaz ve istedikleri kadar savaş açabilir isteklerde bulunabilirler. Oyuncu müttefiklerinden olacağı için tek başına ne kadar ilerleyebilir kendi yeteneklerine kalmıştır. Yeniden normale dönmek isterlerse (müttefikliğe izin) infamylerinin 15 olana kadar beklemeleri gerekmektedir. Savaşçı seçeneği seçmiş olanlar için her an containment savaşı açılabilir. Oyuncu 25 Infamy altına düşene kadar kendisini koruması beklenir.

Savaş skoru %100'e vardığında 100 puanlık anlaşmaya kadar hepsi kaybeden taraf tarafından kabul edilmek zorundadır. *İstisna* Savaşçı seçeneği seçenler 150 puana kadar isteklerde bulunabilir ve kabul edilmek zorundadır.

Bu örnek içinde İnfamy kuralları vardır . 
5-Başka bir İnfamy yazayım:
Örnek: İnfamy Sınırı 30 dur . 30 infamy'e gelenler aşama aşama uyarılacaktır . (Savaştaysa Beyaz barış yapma eklenebilir)
Aşama1: İnfamy 20 ye inene kadar Oyuncu İnfamy alamaz .(Eventler hariç)
Aşama2: İnfamy 10 a inene kadar Oyuncu İnfamy alamaz .(Eventler hariç)
Aşama3 ve devamı: İnfamy 0 a inene kadar Oyuncu İnfamy alamaz .(Eventler hariç)
6-Oyunun başında Savaştaki devletler White Peace yapacaktır . (Tavsiye edilmez , tarihsel değil)
7-Küfür genel chatte yasaktır . Özelde samimi olduğunuz kişilerle konuşabilirsiniz.
8-1936 yılına kadar oynanacaktır . Erken çıkanlar Kara listeye alınacaktır.-Alıntı
9-Roleplay Zorunludur.Veya Değildir.
10-Seçilmeyecek ülkeler Örn: Çin,İngiltere,ABD,Sikkim.
Alıntı
Alıntı:
11-)Bir ülkenin herhangi bir şehrinde Toplantı-Konferans-Eğlence düzenleniyor ise geçiş izni isteyip o şehre en az 3 asker göndermek temsili olarak orada olduğunuzu göstermek açısından bu mecburidir.  
12-)Sınırlarınıza çok sayıda asker gönderen ülkeyi görmüşseniz güvenliğiniz için ya uyarabilirsiniz ardından ''aşağıla''diyerek kana kan savaş yapabilirsiniz.(max 40)
13-)Oyun saatinde olmayanların ülkelerine saldırı yapılmayacaktır.2.Oyun ihlalinde ise Ülkesine saldırı serbest hale gelecektir.
14-)Gizli antlaşmaları Sadece Süper güçler yapabilecektir.Yapılan anlaşmada Bölgesel güç olan ülke %10'luk bilgiyi Dünya Siyasetine sürmelidir.
15-)Oyun içerisinde ülkenize tehdit oluşturan dış ülke ile saldırmazlık anlaşmasını Ortak RP alanında belirtmeleri 3 yıl sonra tekrar bozulması gerekmektedir.
16-)Oyun içerisinde Sizlerin istemediği davranışları sergileyen,planlarınızı alt üst eden kısacası sizin istemediğiniz davranışları sergileyen ülkeye ilişkiyi azalt olumlu davranışları sergileyenler için ise İlişkileri arttırması gerekmektedir.



Oyuncular
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-

Oyun saatleri ve günleri !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hamachi Ağları


1
2
3

Şifreler: ...

Host:

Oyuna gelmeme kuralları:
Host olan kişinin 3 , diğer oyuncuların 2 gelmeme hakkı vardır .Hakkı biten kişi Multiden çıkarılır . İlk gün hariç Herkesin 1. hakkında Oyun kurulmaz . 2. ve 3. haklarda oynanır , ai yönetir .
Yedek Host seçilebilir.

Multiden atılanlar veya Karaliste
1-
2-

Yeni multilerden örnek 1 :
Alıntı:
                                    Victoria 2 Hafta Sonu Multisi
                                    

Multiye katılacağım deyip ayrılanlar bir daha geri alınmaz.

Cuma,cumartesi,pazar 20:00-23:00 oyunculara göre değişikliler yapılabilir.
Cumartesi başlamak isterim yeterince oyuncu toplanırsa tabii.



*Yasaklı devletler;İngiltere ve bütün medenileşmemiş devletlerdir.(Japonya hariç)
*Oyundan 1936'dan önce ayrılmak yasaktır sadece ülkeniz feth edilirse ayrılabilirsiniz onun dışında ayrılanlar karalisteye alınacaktır.
*Çine ve kuklalarına saldırmak yasaktır sadece Rusya Mançuryadan event ile alabilir.
*Küfür sözlü sataşma tamamen yasaktır bir oyuncu bir oyuncuyu rahatsız ederse bana ulaşınız.Oyun sırasında chat ile diğer oyuncuları rahatsız etmek yasaktı.
*3 gün gelmeyen multiden atılır ve karalisteye alınacaktır önemli bir sebebiniz yoksa multiden ayrılamazsınız
*İnfamy sınırını geçenler yeni savaş hedefi ekliyemez.Infamy kurallarına kural ayarlıyacağım beğenirseniz kullanırız beğenmezseniz oyuncuların isteklerine bağlı olarak kuralları ayarlayabiliriz.
*Host için iyi bir internete sahip değilim host için katılacak oyunculardan seçeceğiz.
*Multide nedensiz yere oyunu durdurmak tamamen yasaktır.
*Konuya müttefik olduk vb vb gibisinden boş yorumlar atılması yasaktır zira konun mümkün olduğunca temiz kalmasını istiyorum.
*Müttefikinize dahil olsa savaşmadan toprak vermek yasaktır ve ülke serbest bırakmak yasaktır.(Eğer şüpheli bir durum varsa ve oyuncular hem fikirse savaşlar en az %25lik bir değer war score kazandırmalıdır.)

*Biri birini yenerse ezmek yasaktır.

Savaş hedefi ekleyemeyeceği halde savaşı devam ettirmek yasaktır
bir devlet pes etmişse yenen taraf savaşı kısa tutması gerekiyor
Savaşı kaybeden tarafın savaş yorgunluğu %75'in üstünde ise ve teslim oluyorsa gerekli anlaşmalar yapılmalıdır

*Savaş skoru %60 yapılırsa %40'a kadar kabul edilir.
*Savaş skoru %100 yapılırsa %100'e kadar kabul edilir.
*Eğer savaş skoru 100'ü geçerse istenen ülkenin tamamını işgal etmeniz lazımdır fakat en fazla 150 savaş skoru eklene bilir.

Planladığım Infamy kurallı

 Etaplar
Oyuncuların infamy siniri 25 olacak

İlk etapta infamy 20'ye düşmesi beklenecek.
İkinci etapta infamy 10'a düşmesi beklenecek.
Üçüncü etapta ise 0'a düşmesi beklenecek.

Oyuncuların infamy siniri 25 olacak

Savaş sırasında infamyi aşmak yasak olacak fakat savaş sebebi aratırken infamy aşarsa 20'ye kadar düşmesi gereken infamy 15'e yükselecek aynı şekilde diğer etaplar içinde geçerli 0'a varırsa bir oyuncu ki sanmıyorum her zaman 0'a sabitlenecek normal olarak.



                                                                                            Oyuncular

1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-

Hamachi Ağları 

Şifreler 

Örnek 2

Alıntı yapılan: Satanis Kesen Kedi -


Multiye katılacağım deyip ayrılanlar bir daha geri alınmaz.

Oyun Cuma,cumartesi,pazar ve 20:00-23:00 saatleri arasında oynanacaktır.
Genel Oyun Kuralları
*Gplerin müttefik sayısı 1860'a kadar 1 ile sınırlıdır.
*Japonya,Çin ve Çin'in kuklalarına saldırmak yasaktır sadece Rusya Mançuryadan event ile alabilir.(Tabii ki medenileşene kadar saldırılmayacak ondan sonra oyuncu o devletlerin kaderini tayin edebilecektir.)
*Küfür sözlü sataşma tamamen yasaktır bir oyuncu bir oyuncuyu rahatsız ederse bana ulaşınız.Oyun sırasında chat ile diğer oyuncuları rahatsız etmek yasaktır.
*Multide nedensiz yere oyunu durdurmak tamamen yasaktır.
*Oyunun kaydını alıp single playerda bakmak yasaktır.(Gerçi engellenemeyecek bir durum ama artık o da oyuncunun ahlakına bağlı xD)
*Devlet serbest bırakmak yasaktır sadece krizler ve savaş sebebi ile karşı devlete zorla bıraktırılabilir.
*Konuya müttefik olduk gibisinden boş yorumlar atılması yasaktır zira konun mümkün olduğunca temiz kalmasını istiyorum.Diplomasinizi oyun içerisinde yapabilirsiniz.
Savaş Kuralları
*Kaybeden ordular geri çekileceği zaman sadece 3 toprak uzaklıktaki yerlere kaçabilir böylece bir düşman ordusunu ülkesinin öbür ucuna kaçması engellenecek ve rahatlıkla toparlanamayacak.
*Bir oyuncu bir oyuncuya savaş açtı mı oyun en fazla 1 dakikalılığına durdurulacak ki savunan devlet karşı rakibe karşılık verebilsin ve hazırlanabilsin.
*Müttefikinize dahil olsa savaşmadan toprak vermek yasaktır.(Eğer şüpheli bir durum varsa ve oyuncular hem fikirse savaşlar en az %25'lik bir değer war score kazandırmalıdır.)


*Biri birini yenerse ezmek yasaktır.

Savaş hedefi ekleyemeyeceği halde savaşı devam ettirmek yasaktır.
bir devlet pes etmişse yenen taraf savaşı kısa tutması gerekiyor.
Savaşı kaybeden tarafın savaş yorgunluğu %40'in üstünde ise ve teslim oluyorsa gerekli anlaşmalar yapılmalıdır.

*Savaş skoru %60 yapılırsa %40'a kadar kabul edilir.
*Savaş skoru %100 yapılırsa %100'e kadar kabul edilir.

Infamy kuralı
Oyuncuların infamy siniri 25 olacak

İlk etapta infamy 20'ye düşmesi beklenecek.
İkinci etapta infamy 10'a düşmesi beklenecek.
Üçüncü etapta ise 0'a düşmesi beklenecek.

Oyuncuların infamy siniri 25 olacak

Savaş sırasında infamyi aşmak yasak olacak eğer aşılırsa o eklenen son savaş sebebi kabul ettiremeyecektir,fakat savaş sebebi aratırken infamy aşarsa 20'ye kadar düşmesi gereken infamy 15'e yükselecek aynı şekilde diğer etaplar içinde geçerli 0'a varırsa bir oyuncu ki sanmıyorum :D her zaman 0'a sabitlenecek normal olarak.

Ağlar ve Oyuncular
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ağlar ve Oyuncular


Analiz.

*Japonya,Çin ve Çin'in kuklalarına saldırmak yasaktır sadece Rusya Mançuryadan event ile alabilir.(Tabii ki medenileşene kadar saldırılmayacak ondan sonra oyuncu o devletlerin kaderini tayin edebilecektir.)

1- Bu kural "Japonyaya medenileşene kadar saldırılamaz ; Çin ve kuklalarına 1900 den sonra saldırılabilir." olabilir daha gerçekci olması için.

*Gplerin müttefik sayısı 1860'a kadar 1 ile sınırlıdır.

2- Cezası olmalı.

*Multide nedensiz yere oyunu durdurmak tamamen yasaktır.

3- Cezası olmalı.

*Devlet serbest bırakmak yasaktır sadece krizler ve savaş sebebi ile karşı devlete zorla bıraktırılabilir.

4- Kaldırılması yada " Trollük yada devlete zarar vermek konusunda yasaktır ibaresi eklenmeli"

*Biri birini yenerse ezmek yasaktır.

5- İyici genişletilmeli ve alt kurallarla desteklenmeli.


*Savaş skoru %60 yapılırsa %40'a kadar kabul edilir.
*Savaş skoru %100 yapılırsa %100'e kadar kabul edilir.

6- %80'ede bir kural eklenebilir arayı doldurmak için.

tbrk*