Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - Kıyı Bombardımanı, Sancak Gemileri ve Idea Grubu Değişiklikleri
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyuna eklenen 2 yeni mekanikten ve idea gruplarında yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1126049/ :Herkese merhabalar, devasa bir geliştirici günlüğüyle yeniden karşınızdayız. Bu hafta sizlere biri büyük biri küçük olmak üzere 2 yeni mekaniği tanıtacağız, günlüğün sonunda denge alanında yaptığımız 2 değişiklikten bahsedeceğiz. Her zamanki gibi bu günlükte verdiğimiz bilgilerin tamamının çalışma halinde olduğunu ve nihai üründe değişiklikler görebileceğinizi belirtelim.

İlk olarak Portekizli denizcilerin Afrika ve Hindistan kıyılarında yer alan kaleleri bombalamasından ilham alınan kıyı bombardımanı özelliğinden bahsedeceğiz. Bu özellik topçu bombardımanına benzer bir şekilde işliyor ancak farkedeceğiniz üzere topçular tarafından değil gemiler tarafından yapılıyor. Kıyıda yer alan gemi topu sayısı'nın 100'e bölünmesiyle ve bombalanan kalenin seviyesine oranlanmasıyla bu bombardımanın surlarda delik açıp açamayacağı belirleniyor. Bunu yapmanız tıpkı normal bombardıman gibi 50 MIL puana maloluyor.

ÇİZİMLER ÇALIŞMA HALİNDEDİR.

upload_2018-10-30_9-10-7.jpg

Portekiz aynı zamanda birazdan tanıtacağımız mekaniklerle bu hususta bir bonus elde edecek.

Bugün sizlere bahsedeceğimiz ana mekanik sancak gemisi mekaniği, bu gemiler sıradan gemilere oranla daha pahalı ve daha güçlüler ve donanmanızın gururu niteliğindeler. Bu gemide filonuzun stratejisini ve görevlerini planlayan bir mürettebat yer alıyor. 3000 denizciden oluşan bir filo kurduğunuzda (15 ağır gemiye denk) sancak gemisi yapabilir hale geliyorsunuz ve inşa edebilmek için 100 altın vermeniz gerekiyor.

ÇİZİMLER VE ARAYÜZ ÇALIŞMA HALİNDEDİR.

upload_2018-10-30_9-10-43.jpg

Bu sancak gemilerinin 3 ekleme seçeneği bulunuyor, seçtiğiniz her ekleme geminizin aylık bakım maliyetini yükseltiyor. Bazı eklemeler sadece sancak gemisini güçlendirirken, bazıları bu geminin bulunduğu tüm filoyu güçlendirebiliyor. Oyunda bazı ülkelere has özel eklemeler yer alıyor.

ÇİZİMLER VE ARAYÜZ ÇALIŞMA HALİNDEDİR.

upload_2018-10-30_9-39-19.jpg

Aşağıda şu anki jenerik eklemelerden bazılarını inceleyebilirsiniz:
  • Fazladan Top: Sancak gemisi için %15 fazladan top.
  • Güverte Güçlendirme: Sancak gemisi için %50 dayanıklılık.
  • Ticaret Rotası Haritası: Filodaki tüm gemiler için +1 ticaret gücü (sadece hafif gemiler için değil)
  • Komutan Odası: Filodaki tüm gemiler için %5 moral bonusu.
  • Geliştirilmiş Gözlem Direği: +%5 angajman bonusu (muharebeye eşzamanlı girebilen gemi sayısı)
  • Havan Topları: Kuşatmalarda +1 abluka etkisi.
  • Standartize Edilmiş Sinyal Kitabı: Filodaki tüm gemiler için +1 hız.
Bunların yanı sıra bazı ülkelere has eklemelerimiz mevcut:
  • Portekiz Kaşifleri: +%100 keşif görevi menzili.
  • Portekiz Bombacıları: -%50 donanma bombardıman maliyeti.
  • Portekiz Ticaret Haritaları: Filodaki her gemi için +2 ticaret gücü.
  • İspanyol Armadası: Filo için -%30 tahribat.
  • İspanyol Hazine Gemileri: Korsan avında toplar iki kat sayılır.
  • İspanyol Topçuları: Sancak gemisi için %30 fazladan top.
  • İsveç Topçuları: Sancak gemisi için +100 fazladan top.
  • Hollanda Cesareti: Filodaki tüm gemiler için %10 moral.
ÇİZİMLER VE ARAYÜZ ÇALIŞMA HALİNDEDİR.


upload_2018-10-30_9-36-19.jpg

Şimdi gelin yaptığımız denge değişikliklerine bir göz atalım. Bu değişiklikler gelecekteki paralı içeriklerle bağlantılı değiller ancak oyunu nasıl etkileyecekleri üzerinde çeşitli denemeler yapıyoruz. İdeagruplarıyla ilgili hem kendi forumlarımızda hem de diğer platformlarda sayısız tartışmalar ve fikir alışverişleri yapıldı. Geçtiğimiz haftalar içerisinde oyuncular tarafından hangi ideaların tercih edildiğini incelemeye başladık ve bazı istatistikler edindik. Burada bu istatistiklerin oyun başı ve oyuncu başı olduğunu not edelim dolayısıyla aynı oyunda yer alan 2 oyuncu, aynı idea grubunu seçerse 2 kere sayılıyor. Eğer 2 oyun açarsanız ve her iki oyunda da aynı idea grubunu seçerseniz 2 kere sayılıyor, eğer bir idea grubunu silip başka idea grubu açarsanız her 2 idea grubunu da seçmişsiniz olarak gözüküyor.

İstatistiklere baktığımızda Exploration idea grubunun %11.1 ile en popüler idea grubu olduğunu görüyoruz, bu da sırf bu ideayla bambaşka bir oynanış tarzı açıldığını göz önünde bulundurduğunuz zaman mantıklı görünüyor. Listedeki en kötü durumda olan, en az seçilen idea grubu ise %0.79 ile Plutocracyi, ancak cumhuriyet olmadığınız zaman bu idea grubunu seçemediğiniz için neden diğerlerine oranla biraz daha az popüler bu durum anlaşılabiliyor, öte yandan Aristocracy %3 gibi bir orana sahip, bu da askeri idealar arasında en kötü durumda olan idea olduğunu gösteriyor.

Plutocracy dışında en düşük popülariteye sahip idealara baktığımızda şu üçlüyü görüyoruz:
  • Maritime: %1.41
  • Naval: %1.09
  • Espionage: %1.07
upload_2018-10-30_9-13-42.png

Aynı zamanda Influence, Religious, Humanist, Expansion, Administrative, Diplomatic ve Innovativeness idealarına da odaklandık ve bazı değişiklikler yaptık, bu geliştirici günlüğünün sonunda tüm bu idea gruplarında olan değişiklikleri sıralamış olacağım.

İlk olarak Espionage'daki değişikliklere bakalım. Espionage artık -%10 LD düşürme yerine Influence'deki %20 AE düşürme bonusuna sahip, buna karşın Influence artık %25 varis şansı bonusu yerine -%15 LD düşürme bonusuna sahip. 

Espionage'de 5. idea olarak artık daha ucuz claim maliyetinin yanı sıra vassallarınızın yerine claim atabilmenizi sağlayan bir özellik açacaksınız. Bu durum haraçgüzar devletler için geçerli değil. Bu şekilde aldığınız claim sizin değil vassalınızın claimi olacak.


upload_2018-10-30_9-13-52.jpg

Bir diğer değişiklik ise kolonicilik kısmında, Exploration'da ilk 2 idea yer değiştirdi, genel olarak Exploration artık kolonicilik için biraz daha yavaş, öte yandan Expansion ideaları güçlendirilerek kolonileşmenizi hızlandıran idea olarak oyunda yerini aldı. Expansion'da 2 tane kolonist alıyorsunuz ve kolonilerin tamamlanması daha kısa sürüyor, Expansion ideasını tamamladığınızda +5 eyalet bonusu alıyorsunuz.

Denediğimiz şeylerden birisi ise DLC mekaniklerini idealara koymaktı, oyuncular uzun bir süredir Innovative idealarında Innovativeness kazanmanın neden olmadığını soruyordu. Artık Rule Britannia eklentisine sahipseniz Innovative ideaları bu alanda %50'lik bir bonus içerecek, eğer Rule Britannia sahibi değilseniz o ideanın yerini %5 idea maliyeti bonusu alıyor. Aynı durum Dharma eklentisi için Expansion'da %20 daha ucuza ticaret limanı geliştirme ve Exploration'da %25 daha ucuza azınlıkları kovma şeklinde görülebilir.

Yaptığımız son önemli değişiklik ise Religious idea grubuna yapıldı. +%2 Heretic topraklardaki misyoner gücü bonusu yerini %50 misyoner maliyetine bıraktı. Şimdi "misyonerler %50 ucuz olsa ne olacak zaten pek bir para istemiyorlar" diye düşünebilirsiniz. O da değişti. Artık bölgelerin dinini değiştirebilmek için bölgenin eyalete dönüştürülüp corelanması gerekmiyor, bunun yerine bu topraklar çok daha pahalıya dönüştürülebiliyorlar. Yani toprakların dinini eskisi gibi değiştirebiliyorsunuz, ancak eskisine oranla daha pahalıya maloluyor.

Buradaki düşünce toprağın otonomi seviyesine göre artış gösteren bir dönüşüm maliyeti oluşturmak. Bu raddede halen değişiklikler yapma aşamasındayız ancak matematik sevdalıları için formülümüz şuna benziyor: taban maliyet + development faktörü * development ^(otonomi tabanı + yerel otonomi * otonomi faktörü) * yerel/global misyoner maliyeti.

upload_2018-10-30_9-14-3.png

20 developmenta sahip bir toprağın dönüştürme maliyeti tüm faktörler 1 olarak ele alındığında aşağıdaki gibi görülebilir.

Bu da %100 otonomiye sahip 3 devli bir toprağın yine de çok pahalı olmayacağı anlamına geliyor, öte yandan örneğin Semerkant'ı dönüştürmeye çalışıyorsanız bu işin aylık gideri biraz daha yüksek olacak.

Bu değişiklikler birlikte misyonerlere gerçek anlamda para vermeye başlamanız gerektiği için misyonerlerin aylık maliyetlerinin ayarlanışında bazı değişiklikler yaptık. Eskiden hiçbir para vermeden dönüştürme işlemine devam edebiliyordunuz çünkü aylık maliyeti kısmak sadece taban misyoner gücünü etkiliyordu. Ek olarak sliderı düşürdüğünüz zaman %2'ye sahip değilseniz tüm ilerleme durabiliyordu. Artık slider direkt olarak dönüşüm hızını etkiliyor, dolayısıyla sliderı kıstığınız zaman misyoner gücü değil misyonerin dönüştürme hızı azalıyor.

Eğer yeterli paraya ve misyoner gücüne sahipseniz bu şekilde her zaman dönüştürme yapabiliyorsunuz.

upload_2018-10-30_9-14-29.jpg

Bu değişiklikler birlikte misyoner tooltipinde de değişiklikler  oldu. Artık bu arayüzde aktif misyonerlerinizi ve maliyetlerini inceleyebiliyorsunuz.

upload_2018-10-30_9-14-34.jpg

Bu günlükte bahsettiğimiz denge değişikliklerini aşağıda inceleyebilirsiniz.

Idea Değişiklikleri :
  • Misyoner maliyeti artık development^(1+otonomi) şeklinde belirleniyor.
  • Misyoner maliyeti artık misyoner gücünü değil misyoner dönüşüm hızını etkiliyor.
  • Expansion 3. ideası artık 20 Settler Growth.
  • Expansion 4. ideası artık %50 rival sınırında kale maliyet ucuzlaması ve %20 ticaret limanı geliştirme ucuzluğu (Dharma varsa)
  • Expansion 6. ideası artık 1 kolonist ve %5 Settler Chance veriyor.
  • Expansion ideası tamamlandığında artık bakım maliyeti yerine +5 eyalet bonusu veriliyor.
  • Innovative 2. ideası artık %5 idea cost veya %50 Innovativeness kazanımı (Rule Britannia varsa)
  • Innovative 5. ideası artık %25 enstitü yayılma hızı veriyor.
  • Religious 4. ideası artık 2 Tolerance of Own Faith veriyor.
  • Religious 6. ideası artık %50 misyoner maliyet azalması sağlıyor.
  • Humanist 3. ideası artık sadece 2 Tolerance of Heretic.
  • Humanist 7. ideası artık sadece 2 Tolerance of Heathens.
  • Maritime 1. ideası artık ticaretten 2 kat naval tradition kazanmanızı sağlıyor.
  • Maritime 6. ideası artık +1 komutan ve -%25 amiral maliyeti sağlıyor.
  • Maritime 7. ideası %25 privateer etkinliği sağlıyor.
  • Exploration 1. ve 2. ideaları yer değiştirdi.
  • Exploration 4. ideası artık sadece 10 Settler Growth veriyor.
  • Exploration 5. idealarında tariff bonusu %10'a düşürüldü, %20 envoy süresi bonusu eklendi.
  • Exploration 6. ideası %5 Settler Chance veya %25 azınlık kovma maliyeti bonusu veriyor (DLC varsa)
  • Diplomatic 3. ideası artık 0.5 prestige veriyor.
  • Influence 2. ideası artık vassallar için -%15 liberty desire veriyor.
  • Influence 4. ideası artık +1 diplomatik ilişki veriyor.
  • Influence 6. ideası artık +1 diplomatik ilişki vermiyor.
  • Espionage 3. ideası artık %10 bölgesel ticaret bonusu vermiyor.
  • Espionage 4. ideası artık %20 AE azalması sağlıyor.
  • Espionage 5. ideası artık vassalların adına claim atabilmenizi sağlıyor.
  • Quantity 5. ideası artık %33 supply limiti sağlıyor.
  • Naval 4. ideası artık yıllık 1 naval tradition sağlıyor.

Bu haftalık bu kadar, önümüzdeki hafta neondt sizlere ülkelere has bazı özel görevlerden bahsedecek.
İŞte bunabmba eklenti derler
Alıntı:İlk olarak Portekizli denizcilerin Afrika ve Hindistan kıyılarında yer alan kaleleri bombalamasından ilham alınan deniz bombardımanı özelliğinden bahsedeceğiz.

Ya bu çok sırıtmıyo mu? Kara bombardımanını da Osmanlı topçularından mı esinlendiniz birader? Ben bu ilhamı hiç samimi bulmuyorum. Kalıbımı basarım ki önce butonu koyup sonra ilham alcak bişeyler aramışlardır.

Alıntı:Artık bölgelerin dinini değiştirebilmek için bölgenin eyalete dönüştürülüp corelanması gerekmiyor

Getirdikleri bi özellik oyuncular tarafından beğenilmedi ve anında 180 derece döndüler. Güzel oyun geliştirme taktikleri.

İdea değişikliklerine gelince; gördüğüm kadarıyla çok oynanan idealar nerflenip az oynananlar bufflanmış. Oyunculara "alın biraz da böyle oynayın" dercesine alelade değişiklikler yapılmış. Bu değişikliklerin çoğunun da bi altyapısı yok. İdeaların değişmesini isteyenlerdendim fakat beklediğim şey bu değildi. Yanlış fikirlerle doğru işler yapılmış gibi şuan. Ama yarın bu yanlış fikirleri devam ettirmeyeceklerinin garantisi yok. Influence yerine espionage meta olunca napcaklar? Hoppa bi tur daha değişiklik. Hadi alın biraz da böyle oynayın. Üzücü.

Flagship olayı oyuna bi renk katabilir. Beğendiğim tek değişiklik diyebilirim. Naval adına uzun zamandır bir şey yapılmıyordu. Buna bile tavım. Bence gideri var.


Ayrıca çeviri için de Duman'ın ellerine sağlık. Gerek verdiği emek gerekse kelime seçimleriyle baya iyi iş çıkarmış.
Din değiştirme mekaniğini değiştire değiştire fırıldak ettiler.
Religious şu haliyle oyundaki en önemli idea grubu oluyor. Humanist nerf yemiş. Explo tamamiyle ölmüş. O ideayı alıp tamamlamanın hiçbir mantığı yok. Gerekli yerlere koloni atıp ideayı silerek expansion almak çok daha karlı gibi duruyor. Bunların dışında Influance zaten geçen yama da nerf yemişti şimdi hiç alınmayacak durumda. Espionage-Naval-Maritime falan güçlendirelim onları alsınlar diye yapılmış değişiklikler ancak şu haliyle onlar yine alınmayacaktır. Diplomatik idea gruplarından alınabilecek idea grupları çok standart bir şekilde trade ve expansion şeklinde ilerleyecek. Adm idea gruplarında ise Religious herkesin tercihi olacaktır. Bunun dışında en anlamlandıramadığım değişiklik ise quantity'den %25 available merc yerine %33 supply limit gelmesi. Quantity grubu parası olan ama küçük devletlerin tek tutunduğu idea grubuydu. Bu değişiklik bildiğin blob ülkelerin yani merc ihtiyacı olmayan ülkelerin işine gelen türde bir değişiklik olmuş ki ne gereği vardı...
Golden Century adı sızdırılmış diyorlar?
Alıntı:Gamebalance: Exploration 6th idea switched to give -25% Expel Minority Cost(Golden Century) or 5% Settler Chance(Non-Golden Century).


İsveç Topçuları: Sancak gemisi için +100 fazladan top.
İlginç neden acaba?


Eleştirmiş olmak için eleştiriyorsun yine...
(30-10-2018, 19:52)fff7 : [ -> ]Golden Century adı sızdırılmış diyorlar?
Alıntı:Gamebalance: Exploration 6th idea switched to give -25% Expel Minority Cost(Golden Century) or 5% Settler Chance(Non-Golden Century).


İsveç Topçuları: Sancak gemisi için +100 fazladan top.
İlginç neden acaba?


https://uzunincebiryoldayim.com/2015/12/...gemi-vasa/
Yine gereksiz ve çöp bir günlük ve guncelleme olmuş sadece sancak gemisi olayı fena değil bu arada gemiyle alakalı bonuslarda Venedik ve İngilizler yok ama isvecliler var öyle mi ? Herhalde paradox ekibi fazla ağırlık yapmasin diye ise giderken beyinlerini evde bırakıyor en yakın zamanda eu4 geliştirici tayfasının kovulması umuduyla...
şimdi benim kafamda bi soru var. bu oyuna gelen yamalar niçin geliyor? oyunu tarihsel gerçekçilige daha da yakınlastırmak adına mı böyle yamalar getiriyorlar? eğer öyle ise tarihte idea diye bir şey yoktu. yani bu oyuncular oyunu oynarken ülkelerine gönüllerince modifiye edebilsinler diye eklenmiş bir mekanik.

peki bu oyun rekabetçi bir oyun mu? hayır değil. evet multilerde idealar kritik önem taşıyor kabul ama benim anlamadığım şey şu. ya arkadaşım neden her yamada idea gruplarıyla oynuyorsunuz?

yok efendim espionage idea grubu çok az seçiliyo diye onu güçlendirin, influence çok fazla seçiliyor diye onu zayıflatın. bu ne allah aşkına? her hafta LoL + wow gibi oyunların yama notlarını okuyormuş gibi hissediyorum. her yamada bu sefer acaba hangi idea grubu op olacak diye düşünüyorum. her yamada oyuncuların karşısına bi meta çıkarıyolar alın oynayın diyorlar. 1.15 te oynanan eu iv ile 1.27 de oynanan eu iv arasında dağlar kadar fark var. peki bu kadar fark oyunun daha iyi bir oyun olmasını sağladı mı ? sorum bu. tarihsel olarak daha mı gerçekçi oldu yani...

ilginç ya bu paradox.


Paradox kafasına göre şunu yapalım, şöyle yapalım diyen bir firma değil, idea değişiklikleri topluluğun istekleri ve görüşleri doğrultusunda oyun dizaynına uygun olarak yapılıyor, oyunu oynayan asıl player basein yorumlarını takip edenlerin bileceği üzere Espionage şu an en çok değişiklik istenen idea idi, AE azaltan ideayı Espionage'a geçirerek ve vassallar için claim atma ekleyerek Espionage ideası seçilebilir hale getirilmiş, bu tamamiyle topluluğun isteklerinden kaynaklı bir değişiklik.

Tarihsel gerçeklik konusuna gelince, enstitüleri katmazsak EU 4 ilk çıktığı gün şu an olduğundan daha çok tarihsel gerçeklik içermiyordu, Paradox'un amacı da tarihsel gerçeklik simülasyonu yapmak değil zaten, Paradox bir şirket, DLCler üzerinde belirli bir formülleri var ve bu formül player basein çoğunluğu tarafından kabul görmüş ve destekleniyor, haliyle gelen DLCler para kazandırmaya devam ediyor, Strategyturk topluluğunda bile oyun çıkalı yıllar olmasına rağmen halen oyuna saatlerini veren pek çok insan var, demek ki çıkan DLCler oyunun tekrar oynanabilirliğini sürekli arttırıyor.

Anlıyorum, bazı arkadaşlar oyuna yüzlerce saat gömdükten sonra ellerinde kalan şeyi, ustalaştıkları şeyi çok basit ve sığ görüyor, ama arkadaşlar yüzlerce saat oynamışsınız, halen oynuyorsunuz, demek ki oynarken eğleniyorsunuz, biraz işin bu tarafına bakmakta yarar var ki DLCleri almak zorunda değilsiniz, istiyorsan yeni mekanikleri alır öyle devam edersin oynamaya, istemiyorsan almazsın olur biter, zaten multiplayer eventlerde DLClere sahip olmak gerekmiyor ki böyle bir güzelliği yapacak firma sayısı bir elin parmaklarını geçmez.

Ne zaman insanlar bu DLCleri almayı bırakır, o zaman EU 4 yaşamının sonuna gelir, o vakte kadar player basein çoğunluğunu oluşturan kitlenin istekleri doğrultusunda DLC çıkar, beğenen alır, beğenmeyen almaz, her şeyin sonucu para, para, para.
(31-10-2018, 04:30)Awake : [ -> ]

Paradox kafasına göre şunu yapalım, şöyle yapalım diyen bir firma değil, idea değişiklikleri topluluğun istekleri ve görüşleri doğrultusunda oyun dizaynına uygun olarak yapılıyor, oyunu oynayan asıl player basein yorumlarını takip edenlerin bileceği üzere Espionage şu an en çok değişiklik istenen idea idi, AE azaltan ideayı Espionage'a geçirerek ve vassallar için claim atma ekleyerek Espionage ideası seçilebilir hale getirilmiş, bu tamamiyle topluluğun isteklerinden kaynaklı bir değişiklik.

Tarihsel gerçeklik konusuna gelince, enstitüleri katmazsak EU 4 ilk çıktığı gün şu an olduğundan daha çok tarihsel gerçeklik içermiyordu, Paradox'un amacı da tarihsel gerçeklik simülasyonu yapmak değil zaten, Paradox bir şirket, DLCler üzerinde belirli bir formülleri var ve bu formül player basein çoğunluğu tarafından kabul görmüş ve destekleniyor, haliyle gelen DLCler para kazandırmaya devam ediyor, Strategyturk topluluğunda bile oyun çıkalı yıllar olmasına rağmen halen oyuna saatlerini veren pek çok insan var, demek ki çıkan DLCler oyunun tekrar oynanabilirliğini sürekli arttırıyor.

Anlıyorum, bazı arkadaşlar oyuna yüzlerce saat gömdükten sonra ellerinde kalan şeyi, ustalaştıkları şeyi çok basit ve sığ görüyor, ama arkadaşlar yüzlerce saat oynamışsınız, halen oynuyorsunuz, demek ki oynarken eğleniyorsunuz, biraz işin bu tarafına bakmakta yarar var ki DLCleri almak zorunda değilsiniz, istiyorsan yeni mekanikleri alır öyle devam edersin oynamaya, istemiyorsan almazsın olur biter, zaten multiplayer eventlerde DLClere sahip olmak gerekmiyor ki böyle bir güzelliği yapacak firma sayısı bir elin parmaklarını geçmez.

Ne zaman insanlar bu DLCleri almayı bırakır, o zaman EU 4 yaşamının sonuna gelir, o vakte kadar player basein çoğunluğunu oluşturan kitlenin istekleri doğrultusunda DLC çıkar, beğenen alır, beğenmeyen almaz, her şeyin sonucu para, para, para.

Ben soylemek istedigim seyi anlatamamisim sanirim. Demek istedigim 5 yillik oyunda espionage idea 2. Kez religious bilmem kacinci kez degisiyor. cok geriye gitmeye de gerek yok daha gecen yama degismisti religious. O kadar uzun uzun anlatmissin ama yazdigin seyin ana temasi oyuncularin isteklerine gore sekilleniyor ister al ister alma dan ibaret. Ben zaten tum dlclere sahibim muhtemelen bunu da alacagim ama elestirdigim nokta su; her yamada oyunun oynanisini degistirmeye gerek yok ki. Ozellikle idealar noktasinda. Ben bunu oyuncularin isteklerinden ziyade bu yama notlarinin icini doldurmak icin yaptiklarini dusunuyorum. anlam veremiyorum yani her yamada oynanisin degismesine. Gecen yamada 1 tane gunlugu okumayi es gectim, oyuna girdim religious ideasi acmadim diye bi baktim territorylerimi convert edemiyorum. Simdi tekrar bu olayi degistirmisler. Her hafta bu yama notlarini mi takip edecegim ben? oyuncularin istekleri diyorsun, o zaman neden bu religious 3. Kez degisiyor.
Meşhur İngiliz armadasi unutulmuş
Tekrar oynanabilirlik aldatmacası tamamen.
Oyunu değiştirip değiştirip tekrar oynanabilirlik varmış gibi gösteriyorlar. Stellariste de öyle mesela. Baktılar oyun gündemden düşüyor, oyuncu sayısı azalıyor. Hop yeni bi oyuna çevirdiler. Millet oo bir sürü şey değişmiş deyip tekrar oynayacak. Bunu da tekrar oynanabilirlik diye millete yutturcaklar. Oyunun son haliyle binlerce saat tekrar oynanabilirliği yok falan yok aslında. Sürekli oyunu değiştirdikleri için tekrar oynanabilirlik varmış gibi algı kasılıyor. Aynı patchde kaç saat oynayabilirsin önemli olan o. Tekrar oynanabilirlik budur.

İnsanlar doğru tarih öğrenebilsinler diye oyunu değistiriyorlar işte bunun neresi yanlış ? Kendinle çelişiyorsun.
Forumca oturduk altnkurt a oyun beğendirme ye calisiyoruz
Oyunları oynamıyarak paradoxu protesto edebiliriz.
ben oyuna gelen yeniliklere karşı değilim oyundaki bazı mekanik değişikliklerine de karşı değilim. ama şu idealarla sürekli oynamalarına karşıyım. eleştirdigim nokta budur. yoksa gelen yenilikleri begenmesem bile oyuna kattıkları için satın alıyorum. oyunu sürekli güncel tutmalarını da takdir ediyorum.


Ya iyice saçmaladın artık, algıya mı yenik düştünde 1000 saat oynadın oyunu? Bu kadar güçsüz müsün yani? Bırak bu işleri, bu kadar nefret ediyorsan sil oyunu bitsin.



Hangi oyunu oynarsan oyna eğer bir takım mekanikler oyuncuya olması gerekenden fazla güç veriyorsa orada bir denge bozukluğu var demektir, bu dengeyi sağlamak Starcraft gibi oyunlardan görüleceği üzere neredeyse imkansız bir şey, Paradox bu dengeyi ideaların verdiği aşırı gücü nerfleyerek kurmaya çalışıyor olabilir, bu kötü bir durum olmak zorunda değil.

Idealarda kökten bir değişiklik yapmalarını zaten beklemeyin, bu denli büyük bir değişikliği yeni oyunlarda görürüz ancak, sonuçta çıkan şeyin “DLC” olduğunu unutmamak lazım.
başka işin gücün yok heralde. Dönüp dönüp bana muhalefet oluyosun. Foruma girdikçe bana laf atmışsın. Son yorumlarına bakınca foruma sırf bu yüzden girdiğini düşünmeye başladım.
Sayfalar: 1 2