Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Stellaris - Ekümenopolisler ve Yeni Mega Yapılar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diarystl.png
Stellaris günlüklerinde bu hafta Megacorps eklentisi ile gelen ekümenopolislerden ve yeni mega yapılardan bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1126335/ :Herkese merhaba! Bugün Megacorp eklentisi hakkında konuşmaya devam edeceğiz. Ekümenopolislere ve yeni mega yapılara göz atacağız.

Ekümenopolis

“Böylece şehrin bir dünyasını ve dünyanın bir şehrini yapacağız.”
upload_2018-11-1_12-43-29.jpg

Ekümenopolisler tüm gezegeni kaplayan şehirlerdir. Bunları yaratmak için önce ilgili “Yükselme” perk’ünü açmanız lazım. Bunu sadece gestalt olmayan imparatorluklar açabilir ve yeni Yer Çekimi Karşıtı Mühendislik teknolojisi gerekir

upload_2018-11-1_12-40-47.jpg

upload_2018-11-1_12-41-55.jpg

Yükselme perk’ünü açtıktan sonra kolonize edilmiş gezegenlerde bir karar gelecek. Bu kararı aktifleştirmek için şehrinizin tamamen şehir bölgeleriyle dolu olması gerekir.

upload_2018-11-1_12-42-36.jpg

Ekümenopolislerdeki eski bölgeler, sadece ekümenopolislerin kullanabileceği özel bölgelere dönüştürülür. Bu bölgeler Yerleşim Arkolojisi, Dökümhane Arkolojisi, Endüstriyel Arkoloji ve Tatil Arkolojileridir. Özel bölgeler normal bölgelerden daha güçlüdür ve daha fazla iş sağlarlar. Ayrıca ekümenopolisler nüfus artışında ve bulunan işlerin ürettiği kaynaklarda bonuslara sahiptir.

Görsel
Görsel
Görsel
Görsel


Arkoloji Projesi, gerçekten “uzun” bir gezegen yaratmak isteyen herkes için gereklidir.

Mega Yapılar

MegaCorp’ta 4 yeni mega yapı yer alıyor:
  • Matter Decompressor (Madde Genişletici)
  • Strategic Coordination Center (Stratejik Koordine Merkezi)
  • Mega Art Installation (Mega Sanat Kurulumu)
  • Interstellar Assembly (Yıldızararası Meclis)

Yeni eklenen mega yapılar Galaktik Harikalar yükselme perk’ü ile inşa edilebilecek.

upload_2018-11-1_12-49-38.jpg

Ayrıca mega yapıların yeni ekonomiye uyması için bazı denge değişiklikleri yapıldı ve artık inşa edilebilmeleri için mineraller yerine alaşımlar gerekiyor.

Matter Decompressor (Madde Genişletici)
Görsel
Görsel
Görsel
Görsel
Görsel


Madde genişletici, dyson küreleri gibi çalışıyor ve teknolojisi burada açıklanamayacak kadar karışık. Enerji yerine mineral çıkartıyorlar. 4 seviyesi var, bunlar da sırasıyla 250/500/750/1000 mineral veriyor.


Strategic Coordination Center (Stratejik Koordine Merkezi)
Görsel
Görsel
Görsel
Görsel
Görsel


Stratejik koordine merkezinin zırhlı gövdesi askeri komutanın en önemli parçalarına ev sahipliği yapıyor. 3 seviyesi var ve aşağıdakileri verir:
  • Donanma kapasitesi: 75/150/225
  • Yıldızüssü kapasitesi: 5/10/15
  • Savunma platformu: 8/16/24
  • Işıkaltı hız: %5/%10/%15


Mega Art Installation (Mega Sanat Yapısı)
Görsel
Görsel
Görsel


Galaksideki sanatın en büyük işaretlerinden biri olan bu yapı, yaratıcılarından ilham alır ve onların ruhunu yansıtır. 3 seviyesi var ve aşağıdakileri verir:
  • Unity (Bütünlük): 100/200/300
  • Rahatlık: %5/%10/%15


Interstellar Assembly (Yıldızararası Meclis)
Görsel
Görsel
Görsel


Galaktik güçlerin tanışma noktası olan bu yapı, göçmen çekiciliğini ve inşa edenin diğerleriyle olan ilişkisini arttırır. 4 seviyesi var ve aşağıdakileri verir:
  • Göçmen çekicliği: %25/%50/%75/%100
  • Diğer imparatorluklarla ilişki: 10/20/30/50
Yeni mega yapılar tam meta
Alıntı:Madde genişletici, dyson küreleri gibi çalışıyor ve teknolojisi burada açıklanamayacak kadar karışık.

Sanki gerçekten böyle bi teknoloji varmış gibi açıklanamayacak kadar karışık demişler. Hahahah.

Mega yapılar oyunun sevdiğim yönlerinden olduğu için sayılarının artmasından hoşnutum. Fakat yapımları eskisi kadar zor olacaksa yani bi oyunda bi tane bile zor yapacaksak üzücü. Her ülkede görmeyi istediğim şeyler bunlar. Umarım mplerde daha çok late game ve daha çok mega yapı görürüz.

Laf aramızda ben bu satırları yazarken sokakta komşular birbirine girdi .s
"Bunu sadece gestalt olmayan imparatorluklar açabilir"
Su Martin'in gestalt irklara bi garezi var ama gorucez bakalim
(01-11-2018, 19:32)yafeshan : [ -> ]"Bunu sadece gestalt olmayan imparatorluklar açabilir"
Su Martin'in gestalt irklara bi garezi var ama gorucez bakalim

Wiz "Ekümenopolisler makine dünyalara benziyor, makine dünyalarında değişiklik olacak mı?" diye bir soruya karşılık makine dünyalarında yeni mekaniklerin olduğunu ve hive mindların da bir tür hive world alabileceğini ama daha karar vermediklerini söylemiş.
dedi de ben cok umutlu degilim
(01-11-2018, 19:04)altnkurt : [ -> ]
Alıntı:Madde genişletici, dyson küreleri gibi çalışıyor ve teknolojisi burada açıklanamayacak kadar karışık.

Sanki gerçekten böyle bi teknoloji varmış gibi açıklanamayacak kadar karışık demişler. Hahahah.

Mega yapılar oyunun sevdiğim yönlerinden olduğu için sayılarının artmasından hoşnutum. Fakat yapımları eskisi kadar zor olacaksa yani bi oyunda bi tane bile zor yapacaksak üzücü. Her ülkede görmeyi istediğim şeyler bunlar. Umarım mplerde daha çok late game ve daha çok mega yapı görürüz.

Aslında buradaki sıkıntı zor yapılmalarından öte oyunun sonlarına doğru bir olay olmaması. Oyun sonu krizi bile tam olarak oyun sonu değil. Bu olay malesef mega yapıları anlamsızlaştırıyor.
(01-11-2018, 22:16)Justicar : [ -> ]Aslında buradaki sıkıntı zor yapılmalarından öte oyunun sonlarına doğru bir olay olmaması. Oyun sonu krizi bile tam olarak oyun sonu değil. Bu olay malesef mega yapıları anlamsızlaştırıyor.

Single player icin oldukca iyi. Adamlar multiplayeri zaten umursamiyor
Mega yapıların artırılmasının bir anlamı yok. Aynı anda sadece bir tane yapılabildiği sürece pek fayda sağlamayacak.
(02-11-2018, 15:24)Lothebork : [ -> ]Mega yapıların artırılmasının bir anlamı yok. Aynı anda sadece bir tane yapılabildiği sürece pek fayda sağlamayacak.

Evet o da büyük sıkıntı. Late Game'de 58 yılı bi Ring World'e ayırınca oyun bitiyor zaten.