Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Civilization VI - Antik Çağ Askerî Birimleri
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
civ6-birim-rehberi.jpg

Antik Çağ -> Klasik Çağ

Bu rehberde Antik Çağ'daki askerî birimlere dair bilgi vereceğiz.

Scout_Civ6.png
Scout - İzci

İzciler antik çağın keşif birimleridir, hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler. Gathering Storm eklentisine sahipseniz Skirmisher, değilseniz Ranger birimine geliştirilirler.
  • Üretim Maliyeti: 30 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 120 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 10 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Tribal Village aktif ettiğinde 5, doğal harika buduğunda 10 tecrübe puanı kazanır.
  • Endüstriyel Çağ'da Ranger birimine dönüştürülebilir. Eğer Gathering Storm eklentisine sahipseniz Orta Çağ'da Skirmisher birimine dönüştürülebilir.
Okihtcitaw_Civ6.png
Okihtcitaw

Cree özel birimi, izcinin yeri alır.
  • Üretim Maliyeti: 40 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 160 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 20 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Terfi alarak başlar.

Warrior_Civ6.png
Warrior - Savaşçı

Savaşçılar antik çağın savaş birimleridir, hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 40 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 160 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 20 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Anti Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü kazanır.
  • Bakım maliyetleri yoktur.
  • Klasik Çağ'da Kılıçlı birimine yükseltilebilir.

Eagle_Warrior_Civ6.png
Eagle Warrior

Aztek özel birimi, savaşçının yerini alır. Hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 28 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Anti Süvari birimlerine karşı +10 savaş gücü kazanır.
  • Yendikleri düşman birliklerini ele geçirerek İşçiye dönüştürürler.
  • Klasik Çağ'da Kılıçlı birimine yükseltilebilir.

Slinger_Civ6.png
Slinger - Sapancı

Antik çağ menzili birimi. Hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 35 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 140 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 5 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 15 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 1 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım maliyetleri yoktur.
  • Aynı çağdaki okçu birimine yükseltilebilir.

Archer_Civ6.png
Archer - Okçu

Antik çağ menzili birimi. Archery teknoloji araştırıldıktan sonra eğitilebilir, sapancının yerini alır.
  • Üretim Maliyeti: 60 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 240 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 15 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 25 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Orta Çağ'da Crossbow yükseltmesi yapılabilir.

Pitati_Archer_Civ6.png
Pítati Archer

Nubia özel birimi, okçunun yerini alır. Archery teknoloji araştırıldıktan sonra eğitilebilir.
  • Üretim Maliyeti: 70 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 280 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 17 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 30 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Orta Çağ'da Crossbow yükseltmesi yapılabilir.

Spearman_Civ6.png
Spearman - Mızraklı

Mızraklılar antik çağ anti-süvari birimlerdir. Bronze Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Süvari birimlerine karşı +10 Savaş Gücü kazanır.
  • Orta Çağ'da Kargılı birimine yükseltilebilir.

Hoplite_Civ6.png
Hoplite

Yunanistan özel birimi, mızraklı yerine geçer. Bronze Working teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Süvari birimlerine karşı +10 Savaş Gücü kazanır.
  • Yanında başka bir Hoplite birimi daha varsa +10 Savaş Gücü ile savaşır.
  • Orta Çağ'da Kargılı birimine yükseltilebilir.

Heavy_Chariot_Civ6.png
Heavy Chariot - At Arabası

At Arabaları antik çağ ağır süvari birimlerdir. Wheel teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 28 image.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Tura başladığı alan orman veya tepelik değilse +1 Hareket Puanı kazanır.
  • Orta Çağ'da Şövalye birimine yükseltilebilir.

War-Cart_Civ6.png
War Cart

Sümer özel birimi, at arabasının yerini alır. Hiç bir teknolojik araştırma gerektirmeden eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 55 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 220 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 30 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım maliyeti yoktur.
  • Tura başladığı alan orman veya tepelik değilse +1 Hareket Puanı kazanır.
  • Anti-süvari birimlere karşı dezavantajı yoktur.
  • Zone of Control'den etkilenmez.
  • Orta Çağ'da Şövalye birimine yükseltilebilir.

Maryannu_Chariot_Archer_Civ6.png
Maryannu Chariot Archer

Mısır özel birimi, Wheel teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 120 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 480 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Menzili Savaş Gücü: 35 Civ6RangedStrength.png
  • Menzil: 2 Civ6Range.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 2 Civ6Gold.png
  • Tura başladığı alan orman veya tepelik değilse +2 Hareket Puanı kazanır.
  • Orta Çağ'da Crossbow yükseltmesi yapılabilir.

Galley_Civ6.png
Galley - Kadırga

Antik Çağ savaş gemisi , Sailing teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 240 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 25 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Sadece kıyı bölgelerinde hareket edebilir.
  • Rönesans Çağı'nda Caravel yükseltmesi yapılabilir.

Viking_Longship_Civ6.png
Viking Longship

Norveç özel birimi, kadırganın yerini alır. Sailing teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 260 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 30 image.png
  • Hareket Puanı: 3 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Kıyı bölgesindeyken yanındaki sivil birimleri ele geçirebilir veya toprakları yağmalayabilir.
  • Kıyı bölgelerinde +1 Hareket Puanı
  • Rönesans Çağı'nda Caravel yükseltmesi yapılabilir.

Galley_Civ6.png
Bireme

Fenike özel birimi, kadırganın yerini alır. Sailing teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 240 Civ6Gold.png
  • Savaş Gücü: 30 image.png
  • Hareket Puanı: 4 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Dört alan etrafındaki dost ticaret gemileri yağmalanamaz.
  • Rönesans Çağı'nda Caravel yükseltmesi yapılabilir.

Battering_Ram_Civ6.png
Battering Ram - Koç Başı

Antik Çağ destek birimi. Masonary teknolojisi araştırıldıktan sonra eğitilebilirler.
  • Üretim Maliyeti: 65 Civ6Production.png
  • Satın Alma Maliyeti: 240 Civ6Gold.png
  • Hareket Puanı: 2 Civ6Movement.png
  • Bakım Maliyeti: 1 Civ6Gold.png
  • Bir şehir veya Encampment yanına konuşlandırılırsa etraftaki tüm yakın dövüş birimleri duvarlara daha çok hasar verir.
  • Endüstriyel Çağ'da Medic yükseltmesi yapılabilir.
Tam yeri değil ama soracağım. Özel birimler geliştirildikleri zaman kendilerine has özelliklere sahip olmaya devam ediyor mu?
Bu arada yazı için teşekkürler :)
(22-02-2019, 17:06)birisi43 : [ -> ]Tam yeri değil ama soracağım. Özel birimler geliştirildikleri zaman kendilerine has özelliklere sahip olmaya devam ediyor mu?
Bu arada yazı için teşekkürler :)

Bildiğim kadarıyla hiç bir özellik geliştirilen birime geçmiyor.