Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: StarCraft 2 - Oyun İçi Terimler ve Kısaltmalar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
2.jpg
StarCraft 2 - Oyun İçi Terimler ve Kısaltmalar
Bu rehberde StarCraft 2'de kullanılabilen terimleri ve kısaltmaları inceleyeceğiz.

#
  • 1A: Basit saldırılar, 1 ile ilk kontrol grubuna geçip A ile saldırı yapmaktan geliyor.
  • 4G: Warp-Gate rush'ı.
  • 4M: Marine, Marauder, Mine, Medivac, Terran vs Zerg maçlarında kullanılan standart dizilim.
  • 6pool: 6/10 Supply'da Spawning Pool inşası.
  • 7RR: 7 Roach Rush.
  • 20NR: 20 Minutes No Rush, 20 dakika boyunca saldırının yasak olması.
A
  • A-Move: Atak butonu aktif bir şekilde hareket etmek, bu şekilde hareket edildiğinde birimleriniz hareket esnasında saldırı almaları durumunda atağa geçerler.
  • AA: Uçan birimleri hedef alabilen birimler veya saldırılar (Spore Crawlers)
  • AG: Yerdeki birimleri hedef alabilen birimler veya saldırılar (Marauders)
  • All-In: Oyuncunun oyunu kazanmak için genelde işçiler dahil tam taarruza geçmesi.
  • AoE: Spesifik bir hedef yerine bir bölgeye etki eden saldırılar. (EMP)
  • APM: Bir dakika içerisinde toplam click sayınız.
  • Army-Hotkey: Ordunuz için kullandığınız hotkey, genellikle 1.
  • Artosis Pylon: Birden fazla kritik binaya atanmış Pylon.
  • Archon Toilet: Mothership'in vortex özelliğinin düşman ordusuna kullanıldığı strateji. Yavaş birimlere karşı daha etkili.
  • AUR: Kullanılmamış ortalama kaynak, ne kadar az o kadar iyi.
  • AV: Replaylerde A ile açılabilen "ordu değeri."
B
  • Base Race: Oyuncuların karşılıklı olarak birbirlerinin üssüne saldırı düzenlemesi.
  • Backstab: Düşman ordusunu üssünden çıkarttıktan sonra üsse saldırı düzenlemek veya müttefik oyuncuya saldırmak.
  • Ball: Haritada sürü halinde gezen birimler.
  • Baneling Land Mine: Banelinglerin Marine vb. birimlere pusu kurması.
  • Bio: Terran birim kompozisyonu.
  • BM: Uygun görülmeyen davranışlar.
  • BO: Bina üretim sırası.
  • Boa Constrictor: Bir tarafın rakibe her alanda baskı uygulaması.
  • BoX: Best of X, örneğin Best of 5 dendiğinde 5 karşılaşmadan en çok kazananın üst tura çıkması.
  • Bombing: Birimlerinizi düşman birimlerinin üstüne bırakarak splash damage verdirmeniz.
  • Bronze Proof: Çok fazla keşif gerektirmeyen, basit ancak etkili strateji.
  • Build Order Win veya Build Order Loss: Oyuncunun düşmanın bina sırasını counterlayarak oyun kazanması veya kaybetmesi.
C
  • CG: Custom Game.
  • Cheese: Düşmana sürpriz yaparak kazanma stratejisi. 
  • Choke: İki daha açık alan arasında kalan dar geçit.
  • Contain: Düşmanın üssünün hemen ötesine asker göndererek düşmanın yayılmasını engellemek.
  • Creep: Zerg hatcheryler, creep tumourler ve overlordlar Creep olarak bilinen birimler çıkartabilir. 
  • Critical Mass: Birim sayısı artışının lineer değil kat şeklinde oyuna etki etmesi, sadece menzilli birimler için geçerlidir.
D
  • Death Ball: Başedilmesi zor birim sürüleri, örneğin Colossus/Void Ray/Stalker.
  • Defensive Nuke: Savunma amaçlı nükleer saldırı. 
  • DM: Distance Mining - İşçilerin Hatchery/Command Center/Nexus bulunmayan bir yerde çalıştırılması.
  • Doom Drop: Geniş çaplı drop.
  • Droning: Zerglerle Drone inşa etmek.
  • Drop: Medivac, Warp Prism veya Overlord gibi birimlerle askerlerinizi havadan indirmek.
  • DPS: Damage Per Second - Bir saniye içerisinde bir birim tarafından verilen hasar.
E
  • Early Game: Oyunun ilk 7 ila 11 dakikası.
  • Economy: Oyuncunun gelir durumu ve işçi sayısı.
  • Elevator: Hava taşıma birimleri kullanarak birimleri bir yükseklikten farklı bir yüksekliğe çıkartmak.
  • Elimination Race: İki oyuncunun da neredeyse yıkılmaya yakın bir konumda karşısındakini yenmeye çalışması.
  • Expo: Hatchery, Command Center veya Nexuslar kurarak genişlemek.
  • EAPM: Effective Actions Per Minute - Bir dakika içerisindeki clicklerden tekrar clicklerinin çıkartılmasıyla elde edilen değer.
F
  • Fabian stratejisi: Düşmanla birebir karşılaşmaktan kaçınarak savaşmak.
  • FF: Sentry tarafından oluşturulan Force Field.
  • FE: Fast Expansion, ekonomik avantaj elde etmek için hızlıca genişlemek.
  • FFE: Zerg oyuncularına karşı kolay savunma yapılabilen haritalarda popüler bir Protoss açılışı.
  • FG: Fake Gas - Rakibin dikkatini bir yere çekmek için kullanılmayan gaz üretim binası yapmak.
  • Flanking: Düşman birimlerine bir başka açıdan saldırarak yüzey alanını arttırmak veya geri çekilmeyi engellemek.
  • Float: Fazla sayıda kullanılmayan mineral veya gaza sahip olmak, genellikle kötü makro belirtisidir.
  • Fog of War: Haritanın görülemeyen gri kısımları.
  • Food: Terran Supply, Zerg Control ve Protoss Psi kaynakları için genel terim.
G
  • Gas Steal: Düşmanın Vespene gayzerlerine gaz üretim binası kurmak.
  • GG: Good Game - Genellikle kaybeden oyuncu tarafından oyunun bitişi öncesi kullanılan "güzel oyundu" ibaresi.
  • GLHF: Good Luck Have Fun - Genellikle oyunun başında kullanılan "bol şans, iyi eğlenceler" kısaltması.
  • GM: Grandmaster, ladder'daki en yüksek konum.
  • Greedy: Ekonomik kazanç için risk alan oyuncular. 
  • GTS: Game Time Seconds - Gerçek dünyaya nazaran oyundaki saniyelerin süresi, örneğin Fastest hızında oynanan oyunlarda 1 saniye, gerçek dünyadaki 0.75 saniyeye denktir ve APM gibi unsurlar GTS üzerinden görüntülenir.
H
  • Harass: Az sayıda ancak hızlı birimlerle düşmanı rahatsız etmek, genellikle ekonomi hedeflenir.
  • Hard Counter: Düşman birimini domine edecek tarzda üstünlüğe sahip birimler, örneğin taş kağıt makasta makas kağıdın hard counterıdır.
  • High Yield: Mavi renkli minerallere değil de sarı renkli minerallere sahip üs.
I-J-K-L
  • Imba: Bir ırkın, birimin veya stratejinin dengesiz bir biçimde güçlü olması.
  • Kiting: Düşman birimine oranla daha yüksek menzile sahip bir birimde mikro yaparak biri diğerine saldıramıyorken saldırarak düşmana sürekli hasar vermek. Yüksek menzilli birim saldırır, düşmanın menziline girdiğinde geri çekilip tekrar saldırarak düşük menzilli birimi ortadan kaldırabilir.
  • Late game: Oyunun son dönemi, kaynaklar bitmek üzeredir, yüksek teknoloji birimler üretilmeye başlanmıştır.
  • Lag: Yetersiz bilgisayar veya internet bağlantısı sebebiyle oyunun yavaşlaması veya kesintilere maruz kalması.
M
  • Macro: Makroyönetim. Birim, bina, geliştirme ve genişleme yönetimi.
  • Magic Box: Düşmanın splash damage'ini azaltmak adına birimlerin üst üste yürümelerini engellemek.
  • Main: Oyuncuların başlangıç üssü etrafında kalan bölge.
  • Map Control: Oyuncuların haritada olan hakimiyeti, görüş seviyesi.
  • Maxed Out: Oyuncuların 200/200 yemek limitine ulaşması.
  • Maynard Slide: İşçileri bir madenden diğerine taşıyarak oradan gelir elde etmek.
  • MBS: Multiple Building Selection - Birden fazla bina seçerek toplu bir biçimde birim basmak.
  • Metagame: Oyunda dışarıdan elde edilen bilgiyle rakibin davranışlarını etkilemek.
  • Micro: Birimleri kontrol ederek onlardan maksimum bir şekilde faydalanmak.
  • Mid-game: Oyuncuların genişlediği, orta teknoloji birimler bastığı dönem.
  • Mineral Line: Hatchery, Command Center veya Nexus'un yanında işçilerin kaynak topladığı yer.
  • MMM: Marines, Marauder ve Medivacs, Terran birim kompozisyonu.
  • MSC: Mothership Core.
N
  • Natural: Main alanın en yakınında doğal genişleme alanı.
  • Ninja Expansion: Gizli, düşmanın keşfetme ihtimalinin düşük olduğu bir yerde kaynak toplamak.
  • Newbie: Deneyimsiz oyuncular.
O
  • OP: Herhangi bir ırk, birim veya stratejinin çok güçlü olması.
  • Opening: Oyunun başlangıcında yapılan hamleler.
  • Overkill: Menzilli birimlerin, hedef birimin ölmesi sebebiyle artık hasar verememesi ve saldırılarını boşa harcaması.
P-Q
  • Peon: İşçi.
  • Proxy: Oyuncunun üssünde bulunmayan üretim binaları veya teknoloji binası.
  • Push: Kademeli olarak rakibi geriye itelemek.
  • Queuing: Bir binada direkt olarak üretimine başlayacağı sayıdan daha fazla birim üretim emri vermek, kaynakları o binada kilitleyeceği için kötü makro olarak görülür.
R
  • RCR: Resource Collection Rate, maç tarihinde bulunan bir performans istatistiği.
  • Run-by: Birimlerin düşmanın ileride kurduğu genişleme sahasını esgeçerek ana üsse ilerlemesi.
  • Rush: Oyunun erken döneminde üretimi optimize ederek düşmana baskı kurmak.
S
  • Sac: Taktiksel bir kazanç için birim feda etmek.
  • Saturated: Ekonomik olarak optimal sayıda işçi tarafından kaynak elde etmek.
  • Scouting: Haritayı açmak.
  • Sharking: Zerg rakibi farklı birim üretmeye zorlayarak ekonomisini yavaşlatmak.
  • SimCity: Saldıramayan binalardan savunma unsuru olarak faydalanmak.
  • Smart Firing: Görünebilir bir menzilli saldırıya sahip olmadığı için Overkill yapamayan birimler.
  • Snipe: Öncelikli olarak bir birimi hedef alarak ortadan kaldırmak.
  • Soft Counter: Bir başka birime karşı keskin olmasa da bir miktar avantaj sahibi olan birim. 
  • Stalemate: Beraberlik.
  • Starving out: Rakibi rahatsız edip genişleme alanlarını kısıtlayarak oyunu kazanmak.
  • Static defense: Saldırı özelliği olan binalar, örneğin Spore Crawler, Photon Cannon, Missile Turret.
  • Stream cheating: Düşmanın yayınını izleyerek avantaj elde etmek.
  • Stutter Step: Birimlere saldırı emri verip, animasyon başlar başlamaz hareket ettirip ardından cooldown'ın bitmesiyle tekrar saldırı emri vererek hasarı maksimize etmek.
  • Supply Block: Supply seviyesi neticesinde daha fazla birim üretemez hale gelmek.
  • SQ: Spending Quotient - Oyuncunun ekonomik yönetiminin ölçüldüğü değer.
T
  • T1, T2, T3: Zerg binalarının seviyeleri.
  • Tank: Yüksek canlı, düşük hasar veren birimler.
  • TC: Twilight Council binası.
  • Tech: Bir birimin üretilebilmesi için gereken bina sayısına göre belirlenen teknoloji seviyesi (low/middle/high)
  • Timing Window: Saldırı aralığı.
  • Townhall: Hatchery, Nexus ve Command Center olmak üzere ırkların ana binalarına verilen genel isim.
  • Turtling: Oyunun büyük bir kısmını saldırmak yerine savunarak geçirmek.
U-V-W-Z
  • UMS: Scriptlenmiş olaylar üzerinden işleyen harita.
  • Vision advantage: Hava birimleri vb. şekillerde görüş avantajı elde etmek.
  • Wall-in: Binalarla geçiş alanını kapatarak düşman saldırısını yavaşlatmak.
  • Whiffing: Hasar vermeyen saldırı.
  • Worker Rush: İşçilerle rakibe saldırmak.
  • WP: Well played - oyun sonunda genelde kaybeden taraf tarafından yazılan "güzel oyundu" kısaltması.
  • Zerg: Çok sayıda küçük birimler basarak oynamak.

Kullandığınız & bildiğiniz başka bir terim varsa konu içerisinde belirtin, ilk mesaja ekleyelim.
Sadece Starcraft değil tüm oyunlar da kullanılan çok güzel bir derleme olmuş hatta sözlük olmuş tebrikler.   "lol" kısaltmasınıda unutmayalım  :smile: