Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Stellaris - Mega Yapı, Habitatlar, Halka Dünyalar ve Küçük Kalıntılar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diarystl.png

Stellaris günlüklerinde bu hafta mega yapılarda, habitatlarda ve halka dünyalardaki değişikliklerden ve yeni küçük kalıntı mekaniğinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1168096/ :Herkese merhabalar.

İlk olarak geçtiğimiz haftanın günlüğünden devam edip bu esnada mega yapılarda ve habitatlarda yapılan değişikliklerden bahsedeceğim. Onların ardından yeni bir unsur hakkında konuşabiliriz.

Her zaman olduğu gibi, bu günlükte gördüğünüz sayılar geçicidir ve zaman içerisinde değişiklik gösterebilir.

Mega Mühendislik
Mega Mühendislik hala nadir klasmanında bulunan bir teknoloji ancak oyun içerisinde daha çok habitat ve citadel inşa ettikçe, bu teknoloji ile karşılaşma olasılığınız artacak. Bu demek oluyor ki oyun içerisinde belli hamleleri izleyerek bu şekilde oyununuzu şekillendirebilecek ve daha büyük, daha güçlü yapılar inşa edebileceksiniz.

Usta İnşaatçılar
Bu perk artık mega mühendislik teknolojisini açıp habitatlara büyüklük eklemek yerine eş zamanlı olarak inşa edebileceğiniz mega yapı sayısını +1 arttırıyor. Peki daha büyük habitatlara noldu? Okumaya devam edin.

upload_2019-4-18_11-41-43.png

Habitatlar & Voidborne
Habitatlar artık Voidborne perkine bağlı bir biçimde açılmaktansa, Star Fortress teknolojisi sonrası açılabilen bir teknoloji kolu olarak oyunda yer alıyor. Habitatlar varsayılan değer olarak %80 yaşanabilirliğe sahip. Aynı zamanda habitatların bazı districtlerin habitatın inşa edildiği gezegenin türüne göre değişiklik göstermesi üzerinde denemeler yapıyoruz. Örneğin maden yataklarına sahip bir gezegen üzerine habitat inşa ettiğinizde şöyle bir manzarayla karşılaşabilirsiniz:

upload_2019-4-18_12-11-1.png

upload_2019-4-18_11-42-33.png

Voidborne perk'i artık habitat büyüklüğünü +2 arttırıyor ve habitatların yaşanabilirliğini %20 yükseltiyor. Böylelikle "seçmek zorunda olduğunuz" bir perkten ziyade, özellikle o alana odaklanıyorsanız seçeceğiniz bir perk haline geliyor.

Son olarak orijinal tasarımda habitatlara farklı kademeler ve büyüklükler yapmak istediğimizden bahsetmiştik. Bu yakın bir gelecekte gerçekleşecek gibi görünmese de, ileride bu şekilde bir değişiklik yapabiliriz.

Halka Dünyalar
Halka dünyaların devasa bir tarlayı andıran çalışma biçiminden pek memnun olmadığımız için bazı değişiklikler yapıyoruz. 50 sıradan district yerine artık halka dünyalar segment adı verilen özel district türünden 5'er alana sahip olacak. Halka Dünya bildiğiniz üzere 4 gezegenden oluşuyor, her gezegende 5 segment inşa edilebilir.

upload_2019-4-18_11-48-37.png

Küçük Kalıntılar
upload_2019-4-18_11-46-59.pngAranızda bu ikonu arcane teknolojisinden hatırlayanlar olabilir. Bu üzerinde bizzat çalıştığım bir husustu ancak istediğim şekilde sonuç vermedi, üzerinde çalıştığımız diğer alanlar neticesinde istediğim zamanı da ayıramadım. 

Önümüzdeki eklentiyle birlikte oyunda çeşitli küçük kalıntılara denk gelebileceksiniz. Bu küçük kalıntılar antik uygarlıklar tarafından geride bırakılan küçük ve isimsiz kalıntıları ifade ediyor. Bu kalıntıların oyun içerisinde bulunması gerekiyor.

Peki bu kalıntılar ne işe yarıyor? Temel fonksiyonları kalıntı eylemlerinde kullanılabilmesi. Her biri farklı etkiye sahip farklı kalıntı eylemleri mevcut. Bu eylemlerin bazılarını yapabilmek için teknoloji açmanız gerekecek.

upload_2019-4-18_11-45-27.png

Arcane Deciphering özelliği kalıntı harcayarak rastgele bir teknolojide bonus elde etmenizi sağlıyor.

upload_2019-4-18_11-45-47.png

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta görüşmek üzere.

Son olarak bir bayram hediyesi:

upload_2019-4-18_11-49-27.png upload_2019-4-18_11-49-45.png
Bu kadar ucuza bu kadar verimli mega yapılar oyunda gezegenleri önemsiz hale getiriyor
Şu mega yapı sistemi Le Guin öncesi Stellaris'te olsaydı keşke diyorum. Aynı anda 2. megayı yapabilmek de baya çılgın bi bonus olmuş.