Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - Fransa'daki Harita Değişiklikleri ve Yeni Ülkeler
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3
(27-06-2019, 11:37)altnkurt : [ -> ] Navarra'yla hatta Ryukyu'yla wc atılabilen bi oyunda haritayı ne renge boyadığının çok bi önemi olduğunu sanmıyorum. Ayrıca eu4te ayrıntı veya derinlik olarak sandığın şey içerik yığılmasından başka birşey değil. Trade penceresindeki rakamlara bi kere bile bakman gerekmiyor. Hükümet reformu paneli yine öyle. 30-40 yılda bi butona tıklayıp sonra bidaha bakmadığın yerlerden. İdea alırken bile ezbere alıyorsun. Rp olsun diye Osmanlı'yla naval maritime falan alındığını sanmıyorum. Yine admin-rel-influence tarzı haritayı boyamayı kolaylaştıracak idealardan gidiliyor.
Modifier stacklayip haritayı kendi rengine boyayabildiğin bir oyunda nasıl bir derinlik alabiliyorsun bilmiyorum. Ülkede kıyamet kopsa tek bir butona basıp eski haline getirebiliyorsun. Baya derin bir oynanış mekaniği he? Disaster çıkacak olsa bi butonla değiştirebiliyorsun. Hükümdarın kötüyse bi butonda değiştirebiliyorsun. Manpowerın bittiyse bi butonda doldurabiliyorsun. Ordun güçsüzse bi butonda güçlendirebiliyorsun. Oyunun çoğu noktası da böyle. Doğru zamanda doğru butona basabilmek. Buna derinlik diyorsan okey zaten tartışmaya gerek yok.
Rp olarak da oyundaki tek unsur yıllar sonra getirilen hükümdar traitleri. Tabi kimsenin hükümdarım barışçıl diyerek oturup 50 yıl barış içinde yaşama rpsi yaptığını düşünmüyorum. Houserule ile rp'yi birbirine karıştırıyor olmayasın?

Ben eu4 mekaniklerine derin mi demişim? Okumadan cevap yazıyorsunuz komik.
Piyasada zaten derin mekanikli ve rpsel adam akıllı strateji oyunu yok dedidm. Mekaniklerin etki konusu tartışılabilir fakat mekaniklerin derin ve zorlu olması sizi bile oyundan soğutur.
Eu4 oyuncuya kendi içinde bir özgürlük veren oyun ve 2013 yılında çıkan bir oyun. 2013 yılında çıkıpta bu güne kadar binbir ton dlc ile gelmiş bir sürü mekanik eklenmiş oyuna tekrarlıyorum sırf rp mekaniği ve detaylı zorlu mekanikleri olmadığı için eleştiremeyiz. Sizin yaptığınızda bu eleştirmeye çalışıyorsunuz. Adamlar T E K E L İşte bu kadar basit. Zaten sizin istediğiniz türden oyun piyasada yok hatta hiçbir oyunda bile olduğunu sanmıyorum. Eu4'ün elbette tartışılabilir yanları olacak bu normal fakat dlclerle bugüne kadar gelmiş bir oyunu halen eleştiriyorsunuz. Oynamayın, dlc almayın olsun bitsin. Eninde sonunda bu adamlar eu5 yapacak. Belki o zaman hatalarından ders alırlar fakat hiç sanmıyorum.
Adamlar dlc çıkarıyor, bir bakıyorlar satıyor," O zaman biz yine dlc çıkaralım bu böyle devam etsin". :P
Parça pinçik ettiler güzelim haritayı. Eski paketlerden özellik çalıp yeni yama diye satmaya çalışırlarsa babayı alırlar
güzel bir noktaya parmak basmışsın. Kalitesiz olmalarına rağmen alternatifsiz olduğu için prim yapan oyunlar. Oyunların bu kadar tutmasındaki tek sebep tekel olması. Nası alternatifleri çıktığında pubg hızla dibe çakıldı. Paradox oyunlarının da sonu öyle olacak.
Yapın o zaman qnq, ne diyeyim.
(27-06-2019, 20:24)altnkurt : [ -> ] güzel bir noktaya parmak basmışsın. Kalitesiz olmalarına rağmen alternatifsiz olduğu için prim yapan oyunlar. Oyunların bu kadar tutmasındaki tek sebep tekel olması. Nası alternatifleri çıktığında pubg hızla dibe çakıldı. Paradox oyunlarının da sonu öyle olacak.

Çıkmaz. Bu oyunların alternatifi çıkmaz. Bu oyunlar pubg gibi değil. Grand strategy'den bahesdiyoruz. Öyle kolay mı yahu?
Öyle kolay mı bu oyunlara rakip çıkarabilecek bir oyun çıkarmak? bu adamların bu işte bir tecrübesi var en azından.
Pubg desen hadi neysede...
Grand strategynin kayda değer büyüklükte bi oyuncu kitlesi olsaydı zaten tepemize grand strategy yağardı. Büyük firmalar büyük paralar peşinde. Böyle oyun sektörünün kenar mahallesi denebilecek kısımlara uğramıyorlar.
Sayfalar: 1 2 3