Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: MTGA - Temel Terimler
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
terim_v2.png

Magic The Gathering Arena'da her sette bulunabilen terimleri (Evergreen Keyword) ve tanımlarını bu konuda bulabilirsiniz.

Keyword Ability'ler

Bu başlıktaki terimler kartların karakteristiklerini tanımlar.
  • Deathtouch: Bu terime sahip yaratıklar tarafından hasar alan yaratıklar hasar miktarına bakılmaksızın anında ölürler.

  • Defender: Bir yaratığın saldırmasını yasaklar.

  • Double Strike: Bir yaratığın iki defa hasar vermesini sağlar. İlk hasarı verirken karşı yaratıktan hasar alınmaz.

  • Enchant: Bir Aura Spell'inin neyi hedefleyebileceğini ve bir Aura Permanent'ının neye bağlanabileğini tanımlar.

  • Equip X: Bu terime sahip Artifact'ler X mana bedeli ödendiğinde bir yaratık tarafından kuşanılır.

  • First Strike: Bu terime sahip yaratıklar saldırırken ilk hasarı verirler. Eğer o yaratık ölmezse o zaman ondan hasar alır.

  • Flash: Flash sahibi kartlar Instant türü kartlar gibi rakibin turu esnasında oynanabilirler.

  • Flying: Bu terime sahip yaratıklar sadece yine bu terime sahip yaratıklar tarafından veya Reach sahibi yaratıklar tarafından engellenebilirler.

  • Haste: Haste sayesinde yaratıklar Summoning Sickness sahibi olmadan oynandıkları gibi saldırabilirler.

  • Hexproof: Bu terime sahip Permanent'lar ve oyuncular hedef özellikli kart ve yetenekler tarafından hedeflenemezler.

  • Indestructible: Bu terime sahip kartlar herhangi bir şekilde yok edilemezler.

  • Lifelink: Herhangi bir kart bu terime sahipse o kartın vereceği hasar ile o kartı kontrol eden oyuncu aynı miktarda can kazanır.

  • Menace: Bu terime sahip yaratıkları engellemek için 1'den fazla yaratık gerekir.

  • Protection from X: Bu terime sahip kartlar X tarafından hiçbir etkiye maruz kalmazlar.

  • Reach: Uçma özelliğine sahip olmayan yaratıkların uçabilen yaratıkların saldırılarını engelleyebilmelerini sağlar.

  • Trample: Trample sahibi bir yaratık saldırırken eğer başka bir yaratık tarafından engelleniyorsa ve o yaratığa vurduğu hasar gereğinden fazla ise fazlalık olan hasar savunan oyuncuya aktarılır.

  • Vigilance: Bu terime sahip yaratıklar saldırırken Tap konumuna getirilmezler.

Keyword Action'lar

Bu başlıkta bulunan terimler oyun mekaniklerini tanımlar.
  • Activate: Etkinleştirmeli özelliklere sahip kartlar eğer o özelliğin bedeli ödenirse çalıştırılabilirler ve efektleri gerçekleşir.

  • Attach: Bir Aura, Equipment veya Fortification kartının başka bir kart veya oyuncu ile bağlanmasını sağlar.

  • Cast: Spell türündeki kartların oynanmasını ifade eder.

  • Counter: Bir kart efektinin gerçekleşmeden mezarlığa gönderilmesini sağlar.

  • Create: Bir kartın veya efektin sahaya Token çağırmasını sağlar.

  • Double: Bir özelliğin veya efektin iki kere gerçekleşmesini sağlar.

  • Destroy: Bir Permanent yok edildiğinde mezarlığa gönderilir.

  • Discard: Bu terim ile kartlar oyuncunun elinden mezara gönderilir.

  • Exchange: Bu terim oyuncular arasında bazı nesnelerin (can değerleri, sahadaki yaratıklar gibi) değiş tokuş edilmesini sağlar.

  • Exile: Bir kart Exile edildiğinde oyundan çıkarılır.

  • Fight: İki yaratık sahip oldukları saldırı güçleri ile birbirlerine hasar verirler.

  • Play: Herhangi bir kartın oynanmasını ifade eder.

  • Reveal: Bir kartın tüm oyuncular tarafından görülmesini sağlar.

  • Sacrifice: Bir Permanent'ın mezarlığa gönderilmesini sağlar.

  • Scry X: Oyuncu, destesinin en üstündeki X sayısındaki karta bakabilir ve onları ister destesinin en altına koyabilir isterse de hiçbir değişiklik yapmadan en üstte tutmaya devam edebilir.

  • Search: Oyuncunun belirli bir alanda bir kart aramasını sağlar.

  • Shuffle: Destelerin karıştırılmasını sağlar.

  • Tap: Farklı şekillerde kullanımı olan bu terim genel olarak bir Permanent herhangi bir özellik kullandığında veya bir yaratık saldırı gerçekleştirdiğinde o kartın Tap'lenmesine neden olur. Tap'lenen kart hafif sağa bakacak şekilde koyulur. Tap'lenen yaratıklar Untap olana kadar düşman yaratıklarını engelleyemez.

  • Untap: Tap'lenmiş olan bir Permanent'ın normal konuma gelmesini sağlar. Genel olarak oyuncunun turunun başlangıcında tüm Permanent'lar Untap'lenir.