Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Forum Oyunları Sohbet
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7
Olur. Ama anlatırsanız iyi de olur.
Katılımın ardından epey süre geçmiş şimdi kimler katılacak ?

Yavaştan başlayalım.
Ben katılırım.

, , , , , ,
Ben de katılırım da. Allahın bir kulunu steamdan eklesem anlatabilirmi ?
Neyi anlamadın?
Ben yeni bir oyun hazırlıyorum o yüzden gelemem.
Hiç bir şey desek ? Mekanik var mı yok mu ? Varsa neler ? Ya da yoksa nasıl oynanacak ? Bu işlerde yeni olduğumu söylemiştim. En iyisi birisinden öğrenip olacak olursa bir dahakine katılırım. Teşekkürler.
mqTueu.png

Medeniyetler Harita Oyunu

≈ Oynanış ≈

Oyun başı herkese belli bir altın (¢) ve asker verilir. Oyuncu başkentinden yanındaki bölgelere askerlerini götüreceğini sözle veya resimle belirtir ve tur sonunda götürdüğü yerler boşsa o topraklara sahip olur. Oyuncu aldığı bölgelerde belli bir ücret karşılığında şehir kurabilir. 

≈ Ekonomi ≈

Turun sonunda Şehir Seviyesi x 10 kadar altın alır. Şehrin komşu olduğu bölgelerden 5 altın alınır, onların da komşusundan 3, geri kalanlardan 1 altın vergi alınır.

3. şehir seviyesinde komşu bölgelerden gelen gelire +5 altın, 6. seviyede yine +5, 9. seviyede de +10 altın eklenir. 
Şehir seviyesini arttırma maliyetleri: 2. Seviye: 50¢ - 3. Seviye 100¢ - 4. Seviye 200¢ - 5. Seviye 300¢ - 6. Seviye 400¢ - 7. Seviye 550¢ - 8. Seviye 700¢ - 9. Seviye 950¢

Kaleler düşmanların işgalini zorlaştırır. Kale seviyesi x 500 kadar savunma gücü vardır. Örneğin 1500 savunma gücünde bir yeri işgal etmek için 500 askerin 3 tur orada beklemesi gerekmektedir. Kalelerin savaş zamanında her tur için Seviye x 5 kadar bakım masrafı vardır.
Kale yapım ücretleri: 1. Seviye 100¢ 2. Seviye: 200¢ - 3. Seviye 300¢ - 4. Seviye 400¢ - 5. Seviye 500¢ - 6. Seviye 600¢ - 7. Seviye 700¢ - 8. Seviye 800¢ - 9. Seviye 900¢

Şehrin yanındaki boş bölgelere 10 asker, onların da her yakınındakine 20'şer artacak şekilde asker götürülünce o bölgeye tur sonunda hemen sahip olunur. Asker yapım ücreti her bir asker için 3 altındır. Başkentte ise 2 altın. Oyuncular bir turda en fazla Şehir Seviyesi x 50 kadar asker üretebilir. İşgal edilen bölgelerde asker çıkarmak için askeri üs kurma maliyeti 600 altındır. Buradan çıkan her asker için 5 altın verilir. 

Kişinin parası bitmesi durumunda diğer ülkelerden borç alabilir. Eğer alamazsa oyuncu şehir seviyesi feda edip o seviyenin maliyetinin yarısına sahip olabilir. Bir oyuncu tüm şehirlerini kaybederse oyunu kaybeder. 

≈ Savaş ≈

Bir ülke ile savaşa girebilmek için en fazla 5 bölge yakınında olunması gerek. Savaş açtıktan sonra her hareket eden ordunun askeri sayısının yarısı kadar ödeme yapılır. Savaş zamanı ordular 2 bölge ilerleyebilir. Bir toprağı işgal etmek için sur yoksa bir tur beklenmesi gerek. Eğer sur varsa 2. turdan itibaren savunma gücü kadar orada beklenir. İşgal edilen yer hemen işgalci devlete geçmez barış anlaşmasına kadar 1/5 kadar oranın vergisine el konulabilir. Eğer işgal edilen yer bir şehirse, Şehir Sayısı x 100 kadar ganimete el konur ama karşılığında şehrin seviyesi bir tık düşer (Seviye 1 ise düşmez). İşgal ve kuşatma sırasında savunmacı kişi buralardan vergi alamaz. Kale bulunan yerin komşu yerleri işgal edilemez, önce kalenin alınması gerekir.

Eğer iki ordu çarpışacak ise oyun kurucusu tarafından bu belirtilir ve kişilerden 0-100 arasında bir sayı tahmini istenir (tahminler özel mesajla söylenir). Kurucunun belirlediği sayıya yakınlıklarının beş katı kadar toplam ordudan çıkartılır. Örneğin 1000'e karşı 1000 asker karşı karşıya geldi. Belirlenen sayı 50, birinci kişi 0, ikinci kişi 75 dedi. Birinci kişi için 1000 - 250 = 750, ikinci kişi için 1000 - 125 = 875. Ordular muhaberede bir taraf yok oluncaya kadar sürer. Eğer bir kişi ordusunu kaçırmak isterse muhaberenin 2. turundan sonra kalan ordusunun 1/4'ünü feda ederek 4 bölge uzağa kaçabilir. 

Deniz yollarını kullanma maliyeti Çizgi sayısı x ( Asker Sayısı / 2 ) şeklindedir. 

≈ Diplomasi ≈

Ülkeler aralarında ittifak kurabilir. Müttefik ülkeler askerlerini birbirlerinin sınırlarından geçirebilir. Bir ülke diğerine tur gelirinin yarısı kadar altın yardımında bulunabilir. Ülkeler birbirine sahip olunan altının yarısına kadar faizine karar verip borç verebilir. Borç alan oyuncu başkasına para yardımı yapamaz. Borç alan kişi kaybederse borç veren kişiye geri ödeme yapılmaz. Borç alan kişi, borç verene borcunun yarısını ödemeden savaş açamaz. Borç her tur gelirden belirlenen miktarda düşülerek ödenir. Ödeme sırasında borç veren kişi savaş açarsa borç verildiğiyle kalır geri alınamaz. 

Savaş sonunda kazanan kişi sahip olduğu şehir sayısının en fazla 1/4'ünü ve bunların yanlarındaki bölgeleri isteyebilir. Ayrıca turluk tazminat isteyebilir. Kişiler belli bir turluk barış imzalar ve o süre içinde eğer ittifak üyesine saldırmazlar ise tekrar savaş giremezler. 



Gerekli görüldüğünde kurallarda ve hesaplamalarda değişiklik yapılabilir. Kişilerin boyamasına gerek yok, tüm haritayı değil ilgili kısmı istediği şekilde atabilir. 



Ülke/Millet ismi:
Başkent ismi:
Bayrak resmi url:
Haritada başkentin seçilmesi url:

Örnek Başvuru
Örnek Harita: http://i.hizliresim.com/vXgQMz.png
İlginç olacağa benziyor, biraz komplike gibi.
Bunun için yazılım yazmak gerek herhalde :P Yine de uygulanabilirse çok güzel bir proje
Kurallar standarttaki gibi:
-Her ülke katıldığında 5 bölge ile başlar.
-Her ülkenin oyundaki başlangıç gold miktarı 5000 olacaktır.
-Her ülkenin başlangıçta tur başına 500 gold geliri olacaktır.(Oyunda bölge başına gelir 100 gold olarak  hesaplıyoruz.)
-Yeni bir bölge almanın maliyeti size 1000 gold kadar olacaktır.(Boş topraklar için sahipli topraklarda Savunma bonusu oluyor.)
-Savunan taraf avantajı (Savunan taraf sadece savaş zamanında +1000 gold elde edecektir.)
-Saldırdığınız ülke veya alacağınız toprak ile komşu olmak zorundasınız. (Kara komşusu.)
-Tur başına sadece bir adet toprak alabilirsiniz.
-Kışın alacağınız toprak maliyeti 1500 gold miktarına çıkar ve geliriniz bölge başına 50 gold olarak hesaplanır. Ayrıca bir ülkeye saldırırsanız savaşa -1000 gold cezası ile başlarsınız.
-Her mevsim bir turdur.
-Sezar'ın hakkı Sezar'a (Bir ülke insan oyuncuya kazandığı savaş başına her savaşta geçerli olacak +500 gold bonus kazanacaktır.)
-Vatan sevgisi(Bir ülkenin savunma bonusu ondan aldığınız toprak çoğaldıkça artacaktır. İlk savaş 1000 savunma bonusu eğer ilk savaşı kazanırsanız ve toprak alırsanız. Aynı ülkenin başka bir toprağına saldırırsanız 2000 savunma bonusu ile karşılaşacaksınız. Bu böyle artmaya devam eder. Buradaki amaç yenilen oyuncunun tek savaşta yıkılmaması ve oyunda ayakta kalmasıdır.)
-Savaş zordur(İki ülkenin orduları savaşırsa iki tarafında gold miktarı sıfırlanır bu yüzden savaşlarda gold miktarı sonuna kadar kullanılmalıdır. Bunun nedeni kullanılabilecek çeşitli bug sorunlarıdır.) 

Savaşlar nasıl yapılacak ?

Savaşlar gold miktarı ile yapılacak. Gold miktarı yüksek olan oyuncu savaşı kazanacak. Savaş sonrası iki ülkenin gold miktarı
sıfırlanacak.



Kurallar:

- RP olsa bile ailevi değerlere, etnik ve dini değerlere hakaret edilemez.


-Toprak alınmasa bile almadığını oyuncu o tur belirtmek zorundadır. Eğer 3 tur üst üste belirtmez ise ülkesinde isyan çıkar ve kontrolünü kaybeder. Ayrıca Gold kazanamaz.

- RP dışında bir oyuncuyu rencide etmek yasaktır.


- Anlaşmalı olarak savaş kaybetmeniz yasaktır.

- Her tur aldığınız toprağın resmini haritadan boyayıp ana konuya atmalısınız ki nereyi aldığınız bilinsin.

- Sonradan katılan oyuncu diğer ülkelere en az on bölge uzaklıkta olmalıdır.

Haritalar:

AnL8b0.jpg
1VLvzb.png
qjbM5V.jpgkada
Not:Oyun 1000 yılından başlar ve 1400'e kadar Amerika'da koloni kuramazsınız.(Amerika'da bir devlet olursanız amerikayı kolonileştirebilirsiniz ama avrupalılardan daha düşük teknolojiye sahip olursunuz. :heart: :heart:


İyi şanslar.
Bizans İmparatorluğu,
İstanbul

İyi şanslar.
Bizans İmparatorluğu,
İstanbul
Selam, harita oyununa bir isim verip ön ek olarak "Harita Oyunu" seçiyoruz. Şu sıralar harita oyunlarında bir devamlılık problemi var gibi görünüyor, ilerleyen harita oyununda devamsızlık gösteren oyunculardan birinin ülkesinin kaldırmak yerine istersen oyuncu olarak seni geçirelim.

Bu oyun da ilginç olacağa benziyor, aynı zamanda çok oyuna ilgi gösteremediğim için katılamayacağım ama takip edeceğim. İyi oyunlar.
Olabilir demiştim bizans diye.
Up.
LZNRDV.jpg



Kurallar: 

1) Katılan oyuncuların rolleri kura ile belirlenecek ve bu roller özel mesaj yoluyla sahiplerine iletilecektir. Rolünüzü bir başkasına bildirmek yasaktır!

2) Oyun günler(turlar) halinde ilerlemektedir. Özetle şöyle;

a) Turun bitiş zamanı olarak bir gün sonu belirlenir (Örneğin Çarşamba 22:30). Genellikle turlar, gerçek zamanda bir gün sürer. 

b) Oyuncular bu başlıkta kimi linç etmeleri gerektiğini tartışırlarken, özel rolü olanlar oyun yöneticisine (bana) komutlarını gizlice (tercihen özel mesaj ile) iletirler.

c) Tüm oyuncular oyun başlığında linç oylarını atarlar(Örneğin Linç: xxxx şeklinde). Linç oyu oyun boyunca sadece 1 kez, Vazgeç: xxxx şeklinde değiştirilebilir. Eğer linç oylarını atamayan oyuncular olursa oylamada çıkan sonuç ile birlikte oy vermeyenler de öldürülür. (Sessiz kalamama kuralı)

Önemli: Bu oyuna katılacak arkadaşlar mümkünse her gün foruma bakma imkanı olan ve uzun yorumları sıkılmadan okuyabilecek kişiler olsun.

d) Gün sonuna gelindiğinde oylamada en fazla oyu almış olan oyuncu linç edilir ve oyundan elenir. Oylamalarda en yüksek oylar paylaşılmışsa,lider olarak belirlenmiş kişi ölecek oyuncuyu seçer.Eğer lider ölmüşse veya lider cevap vermezse simültane linç yapılır.

e) Gün sonunda kötülerin öldürmek için seçtiği oyuncu da açıklanacak ve bu oyuncu da elenecektir.

f) Amaç iyiler için öncelikle oyundaki tüm kötüleri öldürmektir. Kötülerin oranı toplam oyuncu oranına eşitlendiği takdirde oyunu kötüler kazanmış olur. Bunun dışında her oyuncu rolüne göre kazanma şartlarına sahiptir ve bunları yerine getirdiği takdirde nihai amacı hayatta kalmaktır. Oyunu bitirmenin nihai yolu sonlandırma oyu atmaktır. Sonlandırma oyunun geçerli kılınması için oyunda özel rollü kötü karakterin kalmamış olması gerekir.

g) Linç mesajları kalın ve kırmızı yazılmalıdır.

h) Blöf amaçlı rol açıklamak mümkün, dışarı taşırmak (Skype ve türevi programlar) da mümkün fakat konuyu ihmal etmemeye gayret edin. Amaç konunun devam etmesi ve genel olarak her oyuncunun oyuna bağlanabilmesi olsun. İster rol yaparak oynayın, ister oyunun gidişatı ile ilgili analizler yapın, ister komplolar kurun. Oyunu renklendirecek her şey kabuldür.

i) Oynamayan arkadaşlar ve oyundan çıkmış arkadaşlar başlığa mesajlarını renkli yazmak zorundadır. Bu mesajlarında oyunla ilgili analizler yapmak yasaktır. Ayrıca, oyundan çıkan oyuncuların oyun hakkında Skype, Steam aracılığıyla veyahut başka bir şekilde görüş belirtmeleri veya oyuna herhangi bir katkıda bulunmaları yasaktır.



Roller: 

Köylü: Sıradan kişiler.
Ana görev: En az 2 özel rollü kötü karakteri linç et. (iyi rollü)

Kurtadam (İblis): Kanlarında kurtadamlık lanetini yaşayan insanlar. Diğer kurtadamları oyunu başında öğrenirler. Her tur katletme gücü kullanabilirler. Aynı zamanda bir kereye mahsus dönüştürme güçleri de vardır. Sadece sivilleri dönüştürebilirler ve eğer dönüştürme başarılı olursa, bir katletme hakkı daha kazanırlar. Ama özel rollü birini dönüştürmeye çalışırlarsa kimlikleri açığa çıkar.
Ana görev: En az 2 özel rollü karakteri katlet. 

Kahin: Olacakları görüp kötülüğü durdurmak için talihsiz günde istediği yerde olan kişilerden. Her tur bir oyuncunun rolünü öğrenebilir. Linç harici herhangi bir öldürme şeklinden kehanet gücünü feda ederek kurtulabilir. Bunlar kurtadam saldırısı, avcı kurşunu ve okültist lanetidir.
Ana görev: 2 özel rollü karakteri tara. (özel rollü iyi)

Okültist: Olacakları görüp kötülüğe katılmak için talihsiz günde istediği yerden olan kişilerden. 3 gücü vardır.Oyunun başında ikisini seçer.Lanetleme gücüyle seçtiği kişi sonraki tur ölür. Koruma gücüyle kendisini o tur gelen her saldırıdan korur.Bir kişinin hareketini kendisine karşı kullanmasını sağlayabilir.Oyun boyunca toplam iki kez güç kullanabilir.
Ana görev: Güçlerini başarıyla kullan. (özel rollü kötü)

Avcı: Belki bir kahraman, belki bir beceriksiz. Gümüş kurşunu ile iblis öldürebilir. Eğer bir sivili vurursa, sonraki tur yaptığının pişmanlığı ile intihar eder. Sadece iki kere gümüş kurşun kullanabilir. Ayrıca gümüş kurşunu birini korumak için de kullanabilir. O gün o kişi linç dahil saldırıya maruz kalmamışsa, o zaman gümüş kurşunu harcamış olmaz. Avcı birini linçten korumak isterse o tur o kişi 3. linç oyunu almadan bunu yazmalı.
Ana Görev: Gücünü bir kez başarıyla kullan. (özel rollü iyi)

Muhtar: Simültane linçlerde kimin öleceğini belirler ayrıca istediği bir kişinin linç oyunu başkasına kaydırabilir.  (özel rollü iyi)

Nasıl Oynanır?



Başvuranlar: 







Katılmak isterim.
albeni-bar.jpg
Ekle.
Katılıyorum.
Güzel bir oyun olacağa benziyor.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7