Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Anno 1800 - Kısa Sorular ve Cevaplar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3
anno.png
Anno 1800'den ayrı konu açmak istemediğiniz kısa sorularınızı bu konu altında sorabilirsiniz.
Ekran görüntüsü almak için kullanıcı arayüzünü nasıl kapatabilirim?
(12-01-2020, 12:42)Gurt : [ -> ]Ekran görüntüsü almak için kullanıcı arayüzünü nasıl kapatabilirim?

CTRL+G
Görsel


İşçiler çalışmıyor nasıl düzeltebilirim?
(12-01-2020, 14:10)Gurt : [ -> ]İşçiler çalışmıyor nasıl düzeltebilirim?

Binada çalışacak işçi yok. Sanırım bütün nüfusunu işçi sınıfına yükselttin, o yüzden odun kesecek çiftçi kalmamış adada.
, Ayro'nun da dediği gibi, çiftçi nüfusunun çalıştığı binalarda çalışacak çiftçi kalmamış. Tüm konutlarını sanırım İşçi konutuna yükseltmişsin.

Nüfus yükseltirken her zaman ekranın orta yukarısındaki şu pencereyi takip et:

topBar.png

Oradaki sayılar her nüfus tipinde çalışmayan kaç insan olduğunu gösteriyor. Çiftçi konutunu İşçi konutuna çevirdiğinde Çiftçi nüfusu azalıp İşçi nüfusu çoğalıyor. Eğer eksiye düşerse eksideki nüfusun çalıştığı binalar üretimi durdurur. Dengeli ilerlemeye dikkat etmek gerekiyor.
Merhabalar, yazıldıysa görmedim o yüzden soruyorum.

Kereste konusunda sıkıntı yaşıyorum gerekli binaları diktim lakin oduncu kulübesinde yanında kırmızı ünlem işareti olan fidan resmi var fidan dikmem mi gerekiyor? öyleyse bulamadım.
(05-12-2020, 00:38)Gılgamış : [ -> ]Merhabalar, yazıldıysa görmedim o yüzden soruyorum.

Kereste konusunda sıkıntı yaşıyorum gerekli binaları diktim lakin oduncu kulübesinde yanında kırmızı ünlem işareti olan fidan resmi var fidan dikmem mi gerekiyor? öyleyse bulamadım.

Eğer çıplak bir araziye diktiysen oduncu kulübelerinin ilk önce fidan dikmesi, ondan sonra ağaçlar büyüynce odun üretmeleri gerekiyor. Yanlış hatırlamıyorsam çok uzun değil, 5 - 10 dakika sürüyor bu fidan işlemi. Bundan kaçınmak için kulübeleri hali hazırda ağaçla dolu ormanların içine yaparak çözebilirsin.
(05-12-2020, 00:46)Onur34 : [ -> ]Eğer çıplak bir araziye diktiysen oduncu kulübelerinin ilk önce fidan dikmesi, ondan sonra ağaçlar büyüynce odun üretmeleri gerekiyor. Yanlış hatırlamıyorsam çok uzun değil, 5 - 10 dakika sürüyor bu fidan işlemi. Bundan kaçınmak için kulübeleri hali hazırda ağaçla dolu ormanların içine yaparak çözebilirsin.
Diktiğim yer çıplak sayılmaz hocam nispeten ağaçlı alandı. 10 dkdan fazla beklediğime eminim ama şöyle bir 50 den fazla kereste göremedim hemen harcanıyor birikmiyor.

İşçi sıkıntısı da var fabrikalarda vb sürekli çekiç işareti var yetersiz işgücü uyarısı veriyor. O kadar çiftçi konutunu işçiye yükseltip ne istedilerse verdim herkes musmutlu halbuki. Bu işçi sorununu nasıl çözerim?
Hemen harcanıyorsa daha fazla kereste üretmen lazım . Oyunu oynayalı baya oldu ama yanış hatırlamıyorsam odundan kereste genellikle inşaatta kullanılıyordu. Ama dediğim gibi binaların üstünde herhangi bir ünlem ya da işaret yoksa yeterince keresten olmamasının nedeni yeterince üretmemendir.

İşçi sıkıntısında da aynı durum geçerli. Binaları köylüden işçiye yükseltip mutlu ediyorsan işçin olması lazım. Tabi işçi sıkıntısı baş gösterince de daha fazla konut yapmalısın. Malum çiftçilerin aksine işçi sınıfın atolyelerinin çoğu fazla sayıda iş gücü gerektiriyor. Bu daha daha fazla konut demek.
Oduncu kamplarını dip dibe yerleştiriyorsanız veya etrafında başka binalar varsa verimliliği düşer, sorun bundan kaynaklı olabilir.
(05-12-2020, 21:06)Onur34 : [ -> ]Hemen harcanıyorsa daha fazla kereste üretmen lazım . Oyunu oynayalı baya oldu ama yanış hatırlamıyorsam odundan kereste genellikle inşaatta kullanılıyordu. Ama dediğim gibi binaların üstünde herhangi bir ünlem ya da işaret yoksa yeterince keresten olmamasının nedeni yeterince üretmemendir.

İşçi sıkıntısında da aynı durum geçerli. Binaları köylüden işçiye yükseltip mutlu ediyorsan işçin olması lazım. Tabi işçi sıkıntısı baş gösterince de daha fazla konut yapmalısın. Malum çiftçilerin aksine işçi sınıfın atolyelerinin çoğu fazla sayıda iş gücü gerektiriyor. Bu daha daha fazla konut demek.
Keresteyi bina yapımı ve konutların yükseltiminde istiyor hocam. Bu sıkıntıyı çözebilsem oyun açılacak da çözemedim. İşler  tıkırında olmayınca 40k kredi kaybettim. 
(05-12-2020, 21:13)Ayro : [ -> ]Oduncu kamplarını dip dibe yerleştiriyorsanız veya etrafında başka binalar varsa verimliliği düşer, sorun bundan kaynaklı olabilir.
Etrafında başka bina yok hocam konut ve fabrikalardan uzakta ve nispeten ağaçlık alana kurmuştum.
Diyelim ki buğday vermililiği olmayan bir adada ekmek üretmek istiyorum. Buğdayı başka bir adadan getirip, bu adadaki bir değirmende işlenmesini nasıl sağlayabilirim?
(03-01-2021, 14:05)Attila the Hun : [ -> ]Diyelim ki buğday vermililiği olmayan bir adada ekmek üretmek istiyorum. Buğdayı başka bir adadan getirip, bu adadaki bir değirmende işlenmesini nasıl sağlayabilirim?
Bir kac cozumu var, 

Ilki tabiki baska adadan bugday getirmek. Bugday verimliligi olan adaya kucuk bir koy kurup orda uretebilir sonra gemiyle kendi adana getirebilirsin. Eger gemin yoksa, ticaret yollari kisminda "charter route" olusturabilirsin, 50 altin gider karsiliginda senin icin gemi seferi baslatiliyor. Bugday gelince, ana adadki hazir degirmeninde un islemeye baslarlar, ordan da bakerye gider, ekmek olur.

Ikinci cozum gorevlerden yada npcden bugday verimliligi itemi satin almak. Bu item sadece trade union binasinda kullanilir ve sadece bina menzili daligilindeki tarla binalarini etkiler. Boylece ana adanda bugday uretebilirsin.

3. yontem satan birinden bugday almak ama buna ugrasmaya hic gerek yok.


Ana adada her ihtiyaci uretmek guzel gorunse de, adanda mecburi ciftci nufusu tutmani gerektiyor. Oyunun ileriki zamanlarinda koylu nufus ihtiyacini diger adalara devretmek guzel bir yontem olur.
Buğday verimliligi degil fertility diye gecer yani orda yetisebilmesi tohum uyumlulugu gibi dusun . Verimlilik ayri yuzde olarak yazar trade union istemi traktor vb. Seylerle arttirabilirsin. Soruna gelince bugday yetişmeyen yerde ekmek üretmek icin oraya ekmek firini koyup ve adaya un temin etmen yeterli olcak gerekli isci nufusun varsa uretim yapilcak. Ayni zamanda degirmen kurup tahil getirtip once un da yapabilirsin ama bence temel girdisi yetismeyen adalara son urunu direk goturmen daha mantikli. Charter trade yaparsin duzenli veya kendin goturebilirsin ekmegi.
Fertility'yi verimlilik olarak ifade etmiştim ama düşününce productivity'nin karşılığı olarak daha mantıklı geliyor kulağa, haklısın. Diğer adalardan getirilen malların ayrıca binalara taşınması gerektiğini düşünmüştüm ama anladığım kadarıyla ihtiyaç duyulan mallar otomatik olarak alınıyor.
Evet ihtiyac olan mal marketin mevzi alanindaki konutlara tasiniyor bazi luks urunler de pub menzilince tasiniyor. Yani ayrica el arabasi gelip dagitmiyor yesil olarak gozuksun yerer yollari gelistirdikce de menzil artiyor veya bazi town hall itemleriyle artiyor.
rom ve kürk üretemiyorum,
yeni dünyada üret diyor ama yeni hiçbir dünyada kuramadım bileşenleri
npclerde de üretim tohumları yok lütfen yardım edin 500bin altın harcadım npclere
(30-01-2021, 21:03)anno1800 : [ -> ]rom ve kürk üretemiyorum,
yeni dünyada üret diyor ama yeni hiçbir dünyada kuramadım bileşenleri
npclerde de üretim tohumları yok lütfen yardım edin 500bin altın harcadım npclere
 Yeni dunyada seker pancari verimliligi olan bir adaya yerlesip, once seker pancari oradan da rom uretip eski dunyaya tasiman gerekiyor. Kurk icinde yine yeni dunyada pamuk verimliligi olan bir adaya yerlesip oradan pamuk cikarip eski dunyaya taisiyip pamugu isleyip kurk uretmen gerekiyor.
Kurkle ilgili en guzel cozum ana dunyada sabun ticareti yapan npc den costume designer diye bir item aliyorsun mavi renkli 85 bin civari olan karakteri trade union binasinda gorevlendirdiginde kurk binalari artik yeni dunya pamuğu yerine eski dunya kumasi kullaniyor ve gercekten cok buyuk kazanc savlıyorsunuz surekli git pamuk getir yeni dunyadan yerine cok avantaj
Sayfalar: 1 2 3