Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Shogun 2 - Chosokabe Klanı Rehberi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
mon_256.png
Giriş

Chosokabe oyuna bir nevi avantajlı başlar, çünkü Shikoku adasında sadece 3 adet düşmanı vardır. Kono,Sogo ve Miyoşi. Bunlardan ise bir tek Miyoşi oyuna fazla toprak ile başlar.Shikoku adasını ele geçirdiğimiz zaman gelişmemizi kimsenin engelleyemeyecek olması da ayrıca çok güzel bir olay tabi ki.Açıkçası arkadaşlar bu rehberi kısa ve öz tutacağım ne kadar kısa o kadar iyi. Oyuna başlarken Tosa'da şehir geliştirmelerimizi yapalım özellikle kereste atölyesini ihmal etmeyin sonrasında ise çiftliği geliştirin.Ticaret antlaşması yapacağımız ne yazık ki kimse yok ama gelirimizde çok kötü değil zaten.İlk olarak hedefimiz arkadaşlar Kono bu klanı yutacağız sonrasında ise Miyoşi ve Sogo savaşta iken de Sogo'yu yutacağız.Kono'yu alırken zorlanacağınızı sanmıyorum ama ordunuzu okçu ağırlıklı kurmaya özen gösterin avanatajınız artar ve kaleyi kuşatın onlar size saldırsın siz onlara değil böylece kale dışına çıkarlar okçular ile halledersiniz gayet güzel bir şekilde.

Gelişme

Şimdi buraya kadar dediklerimi yaptıysanız iyi bir geliriniz vardır ve Kono'yu yıkmışsınız demektir. İşte şimdi stratejik oynama zamanı geliyor Miyoşi ve Sogo birbirine savaş açacaklar ve Miyoşi genelde Sogo'nun ordusunu yiyor sizde askerlerinizi doğru bir konuma götürüp ordusu olmayan Sogo topraklarına konacaksınız. Artık yavaştan kaliteli birimlerde üretmeye başlayın İyo'dan mızraklı samuray Tosa'dan ise okçu ve Katana Samuray(Ben Kılıç Dojosu kurdum siz istediğinizi kurabilirsiniz) çıkarabilirsiniz. Orduları sınırlara yığın limanlara önem verin çünkü ileride adamızı korumak için iyi bir donanma şart olacak özellikle yanımızda Mori gibi bir tehlike varken. Neyse Sogo'yu yıktık ve Sanuki'yi hakimiyetimize aldık şimdi oradan bir adet Ninja çıkarın ve sınırlara konuşlanmaya devam edin. Bu sırada bir görev gelecek ve Avaci'yi Miyoşi'den almamız istenecek bunu ise şu şekilde yapacağız. İlk olarak Ninjamızı Avaci'de ki kapıları yakmaya gönderelim bu işlem başarılı olduğunda ise bir kaç birlik ile kaleyi alın sadece garnizon oluyor zaten sınırda tuttuğunuz birlikleri de savunmaya odaklayın. Barış isteyecekler kabul edin birlikleri güçlü sonuçta ve ekonomimizi düzeltelim biraz bina geliştirmelerinizi yapın sonra Miyoşiyi yutarsınız gene sıkıntı olmaz.Unutmadan Barış antlaşmasını yaparken ticaret antlaşması da talep edin buda önemli bir detay ekonominize can katacaktır. Son olarak gemi ile adanın çevresini dolaşın diğer boylar ile iletişime geçin limanlarınıza özen gösterin.


Sonuç

Artık gücünüzü toparladınız ve düzgün bir ekonominiz var. Miyoşi'yi artık yıkabiliriz. Bunun için bir kaç seçeneğimiz var ister ani bir çıkarma yapın isterseniz Tosa yakınında ki ormanlık alana ordu saklayın çift taraftan salın ve öyle yıkın bundan sonra ne yapmak istediğiniz size kalmış durumda bundan sonrası için açıkçası pek bir şey yazmayı düşünmüyorum çünkü tamamen zevk meselesi istediğiniz gibi takılabilirsiniz ister donanmanızı geliştirin hem adanızı koruyun hem denizlere korku salın isterseniz de doğuya veya batıya ilerleyin tamamen zevk meselesi bundan sonra yapacaklarınız. İyi oyunlar diliyorum eksiklerim olabilir anlatımım bozuk olabilir bir kaç gündür çok yoğunum ve kafam dalgın kusura bakmayın o yüzden. Sorularınız olursa da çekinmeden sorun arkadaşlar.

Ellerine sağlık.
Chosokabe oyunumda Shikoku'yu aldıktan sonra Kyushu'nun kuzeydoğusundan başlayarak tüm Kyushu'yu ele geçirmiştim. O zamana kadar Kyushu'daki tüm bölgeler Hristiyan olduğu için bölgede asayişi sağlamak o kadar kolay olmadı. Ancak Kyushu oyundaki en zengin konum olduğu için buna fazlasıyla değdi. Şogunluğu almak için giriştiğimiz hırslı seferimizi finanse etmek için Kyushu gibi bir ada kilit önem taşıyor. Doğrudan Honshu'ya geçmek de bir seçenek ama ben önce Kyushu'yu almanızı tavsiye ediyorum.

Bow Warrior Monk birimleri en iyi dostunuz. Daikyu Samurai'ın özel biriminiz olduğu için en iyi okçu birimi olduğunu düşünmeyin. Bow Warrior Monk birimlerini açana ve büyük miktarda Bow Warrior Monk'ın maliyetini karşılayabilene kadar Daikyu Samurai'ı bir geçiş noktası olarak kullanabilirsiniz. Fakat Bow Warrior Monk'ı açtıktan sonra Daikyu Samurai'ı kullanmanızı pek önermem.

Bow Warrior Monk'ı ne kadar övsem azdır. Herhangi bir isabetlilik geliştirmesi olmadan bile yeterince ölümcülken oyun sonuna doğru tabiri caizse İkinci Dünya Savaşı'ndaki Sovyet keskin nişancılarından farkı kalmıyor. Evet, Chosokabe büyük oranda savunmacı bir ülke. Yine evet, bu oyunda çoğunlukla yerleşimlere doğrudan saldırmak yerine kuşatmayı tercih ediyorum. Fakat yeterli miktarda Bow Warrior Monk'ınız olduğunda kaleler düşmanı korumuyor, aksine kapana kıstırıyor. Bow Warrior Monk birimleri ile düşman birimlerini bir kuşatma silahı edasıyla bombardımana tutup asgari kayıpla savaşı noktalayabiliyorsunuz. Yani böyle bir orduya sahip olduğunuzda (muhtemelen oyun sonunda ancak sahip olursunuz) kale kuşatmalarından kaçınmanıza gerek yok. Karşınızda süvari ağırlıklı bir ordu varsa biraz Yari Samurai veya Yari Cavalry almanızı tavsiye ederim. Tabii Takeda süvarilerinin okçularınızın ayaklarını yerden kesmelerini istemiyorsanız. Bow Warrior Monk birimleri yakın dövüşte bile fena değiller fakat çekiç gibi çarpan bir süvari hücumunun dağıtamayacağı ordu yok.