Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Imperator - Yıpranma ve Takviye Değişiklikleri
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta yıpranma ve takviye mekaniklerinde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1255959/ :Herkese merhabalar, Imperator: Rome için kaleme alınmış bir bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Cicero'nun çıkışından bu yana neredeyse 2 hafta geçti, bu demek oluyor ki yavaş yavaş bu yılın sonlarına doğru çıkartmayı planladığımız Livy yamasına dair konuşmaya başlayabiliriz.

İlk olarak PDS oyunlarında son 15 sene boyunca değişikliğe maruz kalmamış bir mekanikten bahsedelim.

Imperator'daki takviye mekaniği genel hatlarıyla EU3'ün takviye mekaniğiyle aynı. Bu da Victoria 2'den HoI4'e birçok oyunda kullanılan bir mekaniği ifade ediyor. Muharebe veya yıpranma sonucu asker kaybediyorsunuz ve insan gücünden yavaşça kaybettiğiniz miktarı geri kazanıyorsunuz.

Livy yamasıyla birlikte bu durum değişiyor:
  • Orduların artık bir gıda harcaması var, beraberlerinde gıda taşıyabiliyorlar.
  • Filler taşıdıklarından çok gıda ihtiyacına sahip olmayacak, öte yandan Develer daha fazla gıda taşıyabilecekler.
  • Farklı birlik türlerinin farklı gıda tüketim değerleri olacak.
  • Erzak Zinciri isminde yeni bir birlik türü yüksek oranlarda gıda taşıyabilecek, ancak yavaş hareket edecek ve muharebede çok kötü bir performans gösterecek.
  • Ordular kendi topraklarınızda ve eyalet başkentini ele geçirdiğiniz işgal edilen topraklarda gıda depolayabilecek.
  • Ordular artık yıpranma sebebiyle asker kaybetmeyecek.
  • Yıpranma artık orduların gıda deposunu azaltacak, yüksek yıpranma seviyesi daha fazla gıda harcanması demek.
  • Gıdası kalmamış ordular her ay toplam güçlerinin %5'i kadar asker kaybı yaşayacak.
  • Yıpranma altındaki ordular takviye kuvvet elde edemeyecekler.
Bu değişiklikler şunları beraberinde getiriyor:
  • Yapayzeka insan gücü yönetimini daha iyi başarıyor.
  • Gıdanız bitebileceği için kuşatmalar artık arada bir kaybedilebilen bir unsur halini alıyor.
  • Daha derinlemesine ve çekici bir savaş sistemi sunuyor.
  • Oyuncuya insan gücü üzerinde daha fazla kontrol imkanı sağlıyor.
food_supply.png

Crusader Kings oyuncularının oyunun çıkışından bu yana talep ettiği hususlardan birisi çocuklara isim koyabilmekti. Livy ile yeni doğan çocuğunuzu haber veren ekranda çocuğunuzun ismini değiştirebilmeniz için bir kutucuk bulunacak.

newborn.png

Yaptığımız bir başka yaşam kalitesi değişikliği hükümdarınızın bir olay neticesinde kazandığı veya kaybettiği özellikleri daha net görebilmek. Bu kapsamda olay seçeneğine özellik ikonunu dahil ettik.

event_options.png

Önümüzdeki hafta padawanım Peter Nicholson sizlere yukarıdaki yeni butonun ne olduğunu anlatıyor olacak.
Sonunda yıllardır istediğim erzak mekaniği geldi.
umarım bu erzak mekaniğini hoi 4'de de getirirler
Umarım her üniteye elma ikonu koymak yerine ayrı bir erzak barı koyarlar.
Arayüz hala kötü bir Rome Total War modu gibi duruyor.
Aynı mekanik eu4'de de gelse keşke.