Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Total War: Medieval III Çıkacak Olsa
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2
kn63XA.png

Bildiğimiz gibi Total War serisinin Nisan ayında çıkacak oyunu 'Total War: WARHAMMER' dan sonra geliştirilecek olan oyun merak konusu. Bir takım sızdırmalar ve atılan tweetler bu oyunun bir ihtimal Medieval III olduğu yönünde lakin kesin bir bilgi yok. İlk 2 oyunu gibi efsane olacak bir oyunun gelme ihtimali beni çok heyecanlandırıyor. Çıkacak olsa oyundan beklentileriniz neler olurdu ? Bu konu altından paylaşabiliriz. 

Benim en büyük beklentim, tarihsel gerçekçiliğe daha fazla uyulması, yeni bir event ve soyağacı sisteminin gelmesi. Ayrıca çok geniş bir zamanı kapsaması ve tarihlere göre ayrı senaryo modlarının olması çok güzel olurdu.
Oyunun uzun süre oynanabilecek tek yönü olan "Campaign" in Paradox oyunları kadar olmasada derin ve olabildiğince gerçekçi yapılması.
Oynanış mekanikleri olarak eskiye dönülmesini isterim. Rome 2 ve Atilla'ya değil. M2tw'a benzemeli. Asiler yerine gerçek devletler eklenmeli. Yapay zeka geliştirilmeli.
aynen ben de medieval 2 deki tarz binalar ve oynanış eklenmesini isterim. yeni sistemin ne binalarını ne de savaşlarını anlamak çok güç.. sanki karıncalar etrafta dolaşıyorlar.. grafikleri iyileştirecez diye yeni ekledikleri her şey oyunu daha da berbatlaştırdı.. halen rome 1 den medieval 2 den duydukları hazzı oyuncuların shogun 2 den beridir yapılan saçmalıklardan almaması bunun kanıtı.. ayrıca diplomasiyi de daha doğrusu yapay zekayı da paradox tarzı yapabilseler tadından yenmez.. ama alır mıyım ..alırım.. medieval 2 kadar oynar mıyım.. eğer yeni sistemdeki gibi yaparlarsa oynayacağımı hiç sanmıyorum..
Çok daha gerçekçi bir dövüş sistemi beklerim ben. Boşluğa sallanan kılıçlar, kalp krizi geçirip ölen adamlar değil. Birazda yeni bir devrim niteliği getirmeli seriye Medieval 3. Çünkü Medieval 2 öyle oldu ve hela en çok beğenilen oyun seride. Total War yapısına en uygun zaman Ortaçağ'dır bana göre.
Attila'nın savaş sistemi şimdiye kadar yapılanlar arasında en iyisi ve gerçekçisi, aynısını biraz makyajlayıp koysalar itiraz etmem. Binaların işleyişi iyi yahu. Civ tarzı bir hava katıyor oyuna, takla atıyorsun düzgün binaları yapabilmek için, zorluk önemli.
Diplomasi geliştirilmeli. Total War oyunlarının zayıf karnı diplomasidir, gerçi ismi Topyekün Savaş olan bir oyun serisinden farklı bir şey de beklemek yanlış olur, ancak çoğu zaman gerçekçiliği bozacak bir diplomasi bulunuyor oyunlarda.
' a katılıyorum diplomasi ilk önce iyi olmalı.MTW 2 'de çok saçma işler dönüyordu.
Diplomasi geliştirilmeli.
Z73Zpo.pngorVjpR.png
tarih aralığı bir tane değiil birkaç tane olmalı.Medieval Total War da early ve late gibi dönemler vardı.Onun gibi olursa çok iyi olur mesela Early 1080 civarından başlar Late 1300 civarından başlar vs.
gerçi böyle yaparlarsa her dönemi için ayrı ayrı para alırlar sonra bol bol küfür etmek zorunda kalabiliriz :D
Ezik ülkelerin büyük ülkelere artistlik yapmadığı bir diplomasi de fena olmazdı tabi :D
Ayrıca savaşlar 1700-1800 lü yıllardaki düz çizgi şeklindeki hat piyadelerinin birbirine girmesi gibi olmamalı ortalık karman çorman olup kan gölüne dönmeli (kanı da parayla satıyolar gerçi :P )a sker sayısı daha fazla olmalı ama grafikler adam gibi yapılmalı ve benim bilgisayarımda oyunu açabilmeli :D
Benim beklentim düşük. Biraz Attila'dan, biraz Warhammer'dan geliştirdikleri sistemi Medieval 3 diye satacaklar. Konu Ortaçağ. Malzeme bol. Haçlısı var, Cihad'ı var, Papa'sı var. Moğol'u var. En az 20 küsür indirilebilir içeriğe gebe!
Yeni bina sistemi ise bence çok dandik. Koskoca bir eyalette sınırlı birkaç alan var. Oraya da birini dikebiliyorsun. Belli başlı ileri seviye ve özgün bina türlerinin tek bir eyalette inşa edilebilmesini anlarım ama koca eyalette hiç mi demirci olmaz? Demirci? O buradan 20.000 fersah ötedeki eyalette. Peh!
Yeni TW oyunları asla eskinin tadını hiç vermiyor. Pür makyaj fakat içi kofti.
Warhammer dan sonra cikabilir diyorlar ya bakalim.
Mtw2'ye sağlam bir diplomasi + yapayzeka dlc'si gelse satın alırım.
Benim çok ama çok istediğim iki şey var bu oyunda.İlki şu, oyunda artık şu bina saçmalığına son verilmeli. Günümüz modern sosyal devletlerde bile bu kadar bina kurma olayı yok mesela. Bina kurulacaksa eğer, bunlar hükümet binaları, yol , liman, market, dini bina ve surdan ibaret olmalı ve ayrıca her level yerleşim için ayrı level olmamalı.Şehrin büyüklüğüne göre 1-2 level olmadı 3 level olsa yeter artar bile. Ayrıca kurulacaksa kültür-eğlence tarzı binalar eklenebilir. En önemlisi her asker için ayrı seviye bir bina dikme saçmalığı artık sona erdirilmeli. Yok illa olacaksa zırh-silah üretim tesisi gibi birşey kurulup bunun kapasitesi üzerinden asker çeşidi çoğalabilir belki (sonuçta askerin zırh kalkan kılıç mızrak gibi ekipmanları için mantıklı olabilir). Onun harici dediğim gibi asker için kışla level şartı aşırı saçma hale geliyor bana. Sonuçta mantıksız ve tarihte böyle birşey yok. Önemli olan insan kapasiten ve askerin üzerine verdiğin ekipmanı (kılıç kalkan mızrak yay vs) üretebiliyor olma kapasiten önemli.


Diğeri askeri halktan baştan peasant (köylü) tarzı toplayabilmemiz lazım. Yani şehir içinde asker toplamayalım. Mercanery tarzı araziden toplayalım askerleri. Ama ilk başta hepsi köylü tarzı olmalı. Mesela türklerde piyadesi peasant, okçusu peasnt archer, süvarisi turkısh horce archer tarzı olmalı. Bu askerleri geliştirmek istersek şehir-kale içinde armour leveline göre belirli bir turda eğitip askere level atlatalım. Mesela peasant  bir turda spear militia, iki turda saracen militia olabilir tarzında. Eğer böyle olursa tarihi mantığa ve gerçek hayata daha uyumlu ve daha mantıklı olur. Birde askere alım paraya göre değil, her bölgenin nüfusuna oranlı filan olsa tadından yenmez (mesela anadolu eyaleti en fazla 40 birlik üretebilir tarzı birşey olsa çok öçok güzel olur ama biraz uçuk bir istek gibi geldi, yapılabilir mi bilmiyorum.

Dipnot: O dönemde kıimse kolay kolay şehirlerden asker toplamamıştır. Çünkü şehirde zanaat sahibi insanlar bulunurdu, ayrıca nüfusun büyük bir çoğunluğu (nerdeyse %90-95) kırsalda arazide yaşardı ve bunların işi çiftçilik at-koyun-keçi vs çobanlığı olduğu için arazide yaşamaya alışkın ve dayanıklı insanları. Sonuçta ordular savaşlar için sürekli arazi yürüdüğü için bu da artı bir avantajdı.
(25-01-2016, 15:01)PiriReis : [ -> ]Warhammer dan sonra cikabilir diyorlar ya bakalim.
Bunun üzerinden ne Warhammer'lar geçti.
Kesinlikle ilk oyundaki gibi periyodlar olmalı. Bu sefer biraz daha erken dönemde başlayabilir. Teknik olarak orta çağ romanın yıkılışı ile başlıyor. Sonrasında avrupada barbarlar tarafından kurulan ülkeleri görsek güzel olur. Got krallıkları, emeviler, şarlman gibi. Ayrıca coğrafi keşiflerden sonrası saçma amerikayı hiç karıştırmasalar en iyisi. Ayrıca kingdoms paketleri gibi şeyler şart, belli spesifik olayları daha net görebiliriz haçlı seferleri gibi.
(06-07-2021, 12:38)turkish lokum : [ -> ]Kesinlikle ilk oyundaki gibi periyodlar olmalı. Bu sefer biraz daha erken dönemde başlayabilir. Teknik olarak orta çağ romanın yıkılışı ile başlıyor. Sonrasında avrupada barbarlar tarafından kurulan ülkeleri görsek güzel olur. Got krallıkları, emeviler, şarlman gibi. Ayrıca coğrafi keşiflerden sonrası saçma amerikayı hiç karıştırmasalar en iyisi. Ayrıca kingdoms paketleri gibi şeyler şart, belli spesifik olayları daha net görebiliriz haçlı seferleri gibi.
Asya'yıda dahil etmeliler ve Moğol imparatorluğunu seçebilmeliyiz. Yabancı sitelerde hep bu konu konuşuluyor.
Çıkmayacak :)
Pharoh patladağinan belki bunu yapıp kendilerini kurtarmaya çalışırlar a.a pharoh'u yaptıkları kafayla yaparlarsa pek iyi birşey ortaya çıkmayacaktır. Yada bunu yapmak yerine kafalarına esen daha kötü ve kimsenin bilmediği bir coğrafyayı alma ihtimalleri var tabi


Not: tabi batmazlarsa
Sayfalar: 1 2