Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Anno 1800 - Oyun Dünyası
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Oyun Dünyası

Anno 1800 dünyası, her biri belirli bir biyomda (iklim bölgesi) bulunan birkaç bölgeden oluşur. Şu anda oyunda üç farklı biyom var:

Avrupa ılıman ormanı - iki bölgede mevcut: Eski Dünya Icon_session_moderate_0.png ve Cape Trelawney Icon_session_sunken_treasure_dark.png

Güney Amerika tropikal orman - bir bölgede mevcut: Yeni Dünya Icon_session_southamerica_0.png

Polar karla kaplı tayga - bir bölgede mevcut: Arktik Icon_session_passage_0.png

Her biyomun farklı tipte nüfusları, binaları, üretim zincirleri, mevcut yetiştirilebilir bitkileri ve kaynakları ile birlikte flora ve faunanın farklı görünümleri vardır. Bazı bitkiler ve kaynaklar tek bir iklime özgüdür ve bir oyuncunun imparatorluğunun düzenli gelişimi için bölgeler ve iklimler arasında üretilen malların taşınması gerekir. Bunu adalarınız arasında ticaret rotaları oluşturarak veya gemileri diğer bölgelere elle göndererek yapabilirsiniz.

Her bölge, aralarında okyanus bulunan birkaç adadan oluşur. Bölgenin büyüklüğü, adaların düzeni, üretilebilirler, yetiştirilebilirler, kaynak dağılımı ve inşaat için mevcut alan, başlangıçta seçilen oyun ayarlarına dayanmaktadır.



Dünya Haritası

Dünya Haritası tüm kilidi açılmış bölgeleri, aralarında seyahat eden gemileri ve mevcut tüm keşif gezilerini gösterir. Buradan bölgeler arasında geçiş yapabilir, küresel ticaret rotalarınızı izleyebilir, keşif gezilerine göz atabilir ve gemilerinizi bu bölgelere atılmaya gönderebilirsiniz.

bottomLeftHUD.png
(Dünya Haritasına ulaşmak için ekranın sol altındaki minimap'in sol alt kısmındaki dünya ikonuna tıklayın.)

 bottomLeftHUD2.png
(Tıklanıldığında daha önce keşfettiğiniz yerlerin listesi çıkacaktır. World Map'a basarak dünya haritasına erişebilirsiniz.)

worldMap.png
(Dünya haritası)



Bölgeler

Eski Dünya Icon_session_moderate_0.png

Eski Dünya, 19. yüzyıl Avrupa'sına dayanan, Anno 1800'deki ilk oynanabilir bölgedir. Her oyun, nüfusunuzun çoğunluğu için ikamet yeri olması gereken Eski Dünya'da başlar. Orada sanayileşmeye ve 19. yüzyılda icat edilen yeni teknolojilere dayanan büyük Avrupa şehirleri oluşturabilirsiniz.

Her bölge gibi, Eski Dünya da değişen boyutlarla, üretilebilirlerle ve kaynaklarla çok sayıda el işi adadan oluşmaktadır. Adaların özellikleri ve düzeni, oyun oluşturulurken seçilen oyun ayarlarına bağlıdır.

Kendinizin ve diğer genişleyen oyuncuların (AI veya insan) yanı sıra, bazı tarafsız tüccarlar ve korsanlar da Eski Dünya'da bulunabilir. Her biri oyuna ayrı bir özel ada yerleştirir ve o adalarda bulunurlar. Sir Archibald Blake her zaman Eski Dünya'da bulunurken, Madame Kahina, Eli Bleakworth ve Anne Harlow'un varlığı isteğe bağlıdır.

Nüfus

Eski Dünya’da nüfus beş sınıfa bölünmüştür:

• Çiftçi Farmers.png
• İşçi Workers.png
• Zanaatkar Artisans.png
• Mühendis Engineers.png
• Yatırımcı Investors.png


Üretim

İlk iki nüfus sınıfı ihtiyaçlarını karşılamak için birçok mahsul ve hayvan çiftliğine ihtiyaç duyar, ancak daha yüksek nüfus sınıfları esas olarak sanayileşmeye, ağır sanayiye ve maden kaynaklarına bağlıdır.

Eski Dünyada üretilebilen nihai ürünler:

Çiftçilerin Farmers.png ürettiği:

Timber.png Kereste
Fish.png Balık
Schnapps.png Schnapps
Work_clothes.png İş Elbisesi

İşçilerin Workers.png ürettiği:

Bricks.png Tuğla
Sausages.png Sosis
Bread.png Ekmek
Sails.png Yelken
Steel_beams.png Çelik Kiriş
Soap.png Sabun
Weapons.png Top
Beer.png Bira

Zanaatkarların Artisans.png ürettiği:

Windows.png Pencere
Canned_food.png Konserve Yemek
Sewing_machines.png Dikiş Makinesi
Fur_Coats.png Kürk Manto

Mühendislerin Engineers.png ürettiği:

Reinforced_concrete.png Betonarme
Glasses.png Gözlük
Advanced_weapons.png Gelişmiş Silahlar
High_wheeler.png Bisiklet
Steam_motors.png Buhar Motoru
Pocket_watch.png Cep Saati
Light_bulb.png Ampul

Yatırımcıların Investors.png ürettiği:

Champagne.png Şampanya
Jewelry.png Mücevher
Gramophone.png Gramofon
Steam_carriages.png Buhar Arabaları



Yeni Dünya Icon_session_southamerica_0.png

Yeni Dünya, 19. yüzyıl Güney Amerika'sına dayanan, Anno 1800'deki ikinci oynanabilir bölgedir. Bu bölge, ilk Zanaatkarlar şehirlerinize taşınır taşınmaz keşif seferini tamamladıktan sonra açılabilir. Yeni Dünya'nın temel rolü, Eski Dünya nüfusu için gerekli kaynaklarla destek vermektir.

Her bölge gibi, Yeni Dünya da değişen boyutlarla, üretilebilirlerle ve kaynaklarla çok sayıda el işi adadan oluşmaktadır. Adaların özellikleri ve düzeni, oyun oluşturulurken seçilen oyun ayarlarına bağlıdır.

Kendinizin ve diğer genişleyen oyuncuların (AI veya insan) yanı sıra tarafsız tüccar Isabel Sarmento ve korsan Jean La Fortune da bu bölgede bulunabilir. Ayrı özel adalar yerleştirilirler.

newWorld.png

Nüfus

Yeni Dünya’da nüfus iki sınıfa ayrılmıştır:

• Jornaleros Jornaleros.png
• Obreros Obreros.png

Üretim

Yeni Dünya nüfusunun hemen hemen tüm ihtiyaçları, mahsul ve hayvan çiftliklerinde üretilen mallara odaklanmaktadır. Bazı kaynaklar Yeni Dünya'da kullanılmamaktadır, ancak bunları Zanaatkarlar Artisans.png, Mühendisler Engineers.png ve Yatırımcılar Investors.png tarafından kullanılan ileri mallara dönüştürmek için Avrupa bölgelerine taşınabilir.

Yeni Dünyada üretilebilen nihai ürünler:

Jornalerosların Jornaleros.png ürettiği:

Timber.png Kereste
Fried_plantains.png Kızarmış Muz
Rum.png Rom
Sails.png Yelken
Poncho.png Panço

Obrerosların Obreros.png ürettiği:

Bricks.png Tuğla
Tortilla.png Tortilla
Coffee.png Kahve
Bowler_hats.png Melon Şapka
Cigars.png Sigara
Chocolate.png Çikolata



Cape Trelawney Icon_session_sunken_treasure_dark.png

Cape Trelawney, Sunken Treasures DLC’si ile mevcut olan, Anno 1800'ün üçüncü oynanabilir bölgesi. Eski Dünya ile aynı iklime sahip olduğu ve 19. yüzyıl Avrupa'sına dayandığı için Eski Dünya'ya çok benzer. Yeni eklenen bölge büyük, orta veya küçük adaların da bulunduğu devasa bir kıta adasına da ev sahipliği yapmaktadır.

Bu yeni bölge, 700 Zanaatkar Artisans.png nüfusuna ulaşıp Batık Hazineler Seferi(Sunken Treasures Expedition)'ni tamamladıktan sonra kullanılabilir hale gelir.

Kendin ve diğer genişleyen oyuncuların (AI veya insan) yanı sıra, tarafsız bir tüccar Old Nate de Cape Trelawney'de bulunuyor. Ayrı bir özel adaya yerleşir ve yeni özelliklere erişim sağlar: Craft sistemi ve Dalış Çan Gemisi.

Anno1800_DLC_Sunken-Treasures_Continental_Island.jpg



Arktik Icon_session_passage_0.png

Arktik, Anno 1800'ün dördüncü oynanabilir bölgesidir ve 19. yüzyılın ünlü kutup keşiflerinden esinlenmiştir. İçeriğinin kilidi, Passage DLC'sine sahipseniz, Mühendis Engineers.png nüfus sınıfına ulaştıktan sonra bölgenin kendisine erişim açılır. Arktiklerin ana rolü, Eski Dünya'yı, Gazdan Gas.png elektrik üretme avantajı, Zeplin inşa etme teknolojisi ve ek olarak daha etkili bir Altın Cevheri Gold_Ore.png ve Kürk Furs.png kaynağı olarak desteklemektir.

Arktikte farklı büyüklüklerle, üretilebilirlerle ve kaynaklarla az sayıda el işi adadan oluşmaktadır. Adaların özellikleri ve düzeni, oyun oluşturulurken seçilen oyun ayarlarına bağlıdır. Eski Dünya'nın ve hatta Yeni Dünya'nın aksine, düzendeki varyasyon miktarı azdır. Adaların şekilleri ve çeşitliliği her zaman aynıdır ve farklı bir seed sayısı sadece büyük adaların yönünü ve küçük adaların yerini değiştirir.


Kendinizin ve diğer genişleyen oyuncuların (AI veya insan) yanı sıra, yerel Inuit kabileleri başlangıçtan itibaren kendi önceden belirlenmiş yerlerine yerleştirilirler. Genişlemeyecekler, ancak sizinle ticaret yapmaya hazırlar.

Arctic.jpg

Özel Mekanikler

Bölge birkaç benzersiz mekaniğe ev sahipliği yapıyor:

Derin Madenler ve Bozulmamış Avcılık

Altın Madenleri ve Av Kabinlerine Kuzey Kutbu'nda "Derin Altın Madenleri" ve "Ana Av Kabinleri" denir ve özellikle verimlidir. Ana Av Kabinleri, Kürkleri Furs.png Eski Dünyadaki emsallerinden 4 kat daha verimli üretebilir. Derin Altın Madeni, Altın Cevherini Gold_Ore.png Yeni Dünyadaki emsallerinden 2.5 kat daha verimli üretebilir.

Isıtmalı Yapılar, Soğutucu Kafaları

Arktik’deki konutların ve çalışma yerlerinin özel Isıtıcı Heater.png tesisiyle ısıtılması gerekir. Bunun nedeni, Arktik nüfusunun Lüks İhtiyacı'nın yerine Isı ihtiyacının yerini almasıdır. Bu sıcaklığın sağlanmaması, öldürücü “Arktik Grip” salgınını artıracaktır.

Bu bölgedeki nüfusun bir mutluluk derecesi, üretim binalarındaki çalışma koşullarını değiştirme yeteneği veya isyan etme arzusu da yoktur. Buraya gelmeyi seçen cesur bireyler zaten ellerinden gelenin en iyisini yapıyorlar ve dondurucu soğuktan kurtulmak için yeterince mutlular. Bir gün izin almanın, hoşnutsuzluğun veya isyan etmenin kendi yerleşimlerinin sonu olduğunun ve donarak öleceklerinin farkındalar ve bunun bilinci ile hareket ederler.

Buzul Adaları

Bölgenin kuzeyinde dört eşsiz ada vardır. Bu adalar verimsiz ve okyanustan dik bir şekilde yükseliyor, bu da üzerinde gelişmeyi zorlaştırıyor. Sömürgecilerinizin varlıklarını sürdürebilmeleri için gereken hiçbir şey orada yetişmez, orada yaşayan bir canlı yoktur ve hatta Deniz Ticaret Bölgesi'nde ticaret yapabilmek için kıyı şeridi yoktur.

İşlevsel bir yerleşim kurmak için - belki de Gazı Elektriğe dönüştürebilmek için - her şey Zeplin tarafından ithal edilmeli ve yükseklik bariyerini aşmak için özel bir Gökyüzü Ticaret Dükkanı inşa edilmeli ve bu sayede ada tedarik edilmelidir.

Glacier.jpg

Faithful’un Kaderi

Lady Faithful'ın ve Sir John Faithful'ın kayıp seferini ve HMS Hades ve HMS Styx’in mürettebatını bulma arayışını içeren bir hikaye içeriyor. Bu, Sir John Franklin ile HMS Erebus ve HMS Terror mürettebatının gerçek dünyadaki kayıp seferinin bir oyunudur. Hikaye, oyuncunun bir Arktik yerleşiminin inşası ve ilk zeplin inşası boyunca ilerleyecektir.

Nüfus

Arktik’de nüfus iki sınıfa ayrılmıştır.

• Kaşifler Explorers.png
• Teknisyenler Technicians.png

Üretim

Arktik nüfusun hemen hemen tüm ihtiyaçları, hem konfor hem de donanım için bölgeye özgü hayvansal ürünlerin sömürülmesine dayanmaktadır. Bunların hiçbiri başka yerlerdeki nüfuslarınız için yararlı değildir, ancak bölgenin Gaz Madenleri Gas.png şeklinde benzersiz bir kaynağı vardır ve burası Zeplinlerin inşa edildiği yerdir. Bölge ayrıca Altın Madeni Gold_Ore.png ve Kürkleri Furs.png, bunları kullanmasa bile daha verimli üretebilir. Bu kaynaklar oyuncunun mevcut imparatorluğunu desteklemek veya geliştirmek için Eski Dünya'ya geri gönderilebilir.

Arktik'te üretilebilen nihai ürünler:

Kaşiflerin Explorers.png ürettiği:
Timber.png Kereste
Pemmican.png Kurutulmuş Et
Sleeping_Bags.png Uyku Tulumları
Oil_Lamps.png Yağ Lambası
Teknisyenlerin Technicians.png ürettiği:
Parkas.png Parka
Sleds.png Kızak