Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4: Emperor - İlk İzlenimleriniz
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
EU4_Emperor_Banner.jpg

Emperor DLC'si ile ilgili ilk izlenimlerinizi burada paylaşabilirsiniz.
İlk bir yarım saat bakınınca izlenimlerim:
  • Yavaş nedense oyun hızım aşırı yavaş
  • Yeni estate mekaniklerimi ilgimi oldukça çekti
  • HRE seçilen ülkenin otomatik imparatorluk olması hoş olmuş
  • Fransa fazla güçlü görünüyor.
  • Görev ağacıyla kurulabilen ülkeler fikir güzel ama denemek lazım bi
  • Admin cap problem olabilecek bir şey gibi görünmüyor
  • Diplomasi ekranında yeri değişen butonlar fazla rahatsız edici geldi

Gördüğüm kadarıyla innovative-quality policy %20 infantry combat ability'den %5 gibi komik bir değere düşürülmüş. Aristocratic-Expionage policy %20 cavalry combat ability'den %10'a düşürülmüş. Yearly army tradition veren policy ve idealara büyük bir nerf gelmiş. Bununla alakalı görmediğim başka bir değişiklik daha yoksa oyun başında güçlü olan devletler moral farkını daha da açıp iyice yenilmez ordulara sahip olacaklar. Multilerde artık eskisinden de çok idea benzerlikleri olacak.
-Venedik'e sağlam buff gelmiş.
-Florance görevleri dandik.
-AI sanki merc almayı beceremiyor?
Papalık HRE'ye girmekte ısrarcı görünüyor.
Estate ayrıcalıklarında 4'ten fazla seçebiliyoruz ama sadece 4 tanesi listeleniyor.
Ticaret şirketlerine sağlam nerf gelmiş. Artık bi halta yaramıyor diyebiliriz. Onun yerine estatelerden oluşan otonomiden kurtulmuşuz ama.
Orta Avrupa müthiş karışık durumda. Minor hell olmuş.
Yapayzeka estateleri kullanma konusunda çok kötü. Sürekli estate isyanı yiyor.
Papalığın yeni hali ve etkileşimleri, HRE'nin yeni hali ve etkileşimleri güzel duruyor ama uzaktan inceleyebildim henüz. Papalık veya İmparator'la oynamadım.
Onun dışında arayüzde tek tük değişiklikler yeniymiş gibi gelse de çoğu eski butonların yenilenmiş hali.
Görevler oyunu iyice sandbox'tan campaign hale sokmuş. İsveç gibi güzel bir ülkede görev ağacı yok diye oynayasım gelmedi mesela. Üzücü bir durum.
Şimdilik gördüklerim bu kadar, oynadıkça daha fazlasını göreceğiz.
Optimizasyon kötüleşmeş, belirgin fps düşüşü var.
Bu estate'lerin verdigi privilege'lerden monarch point +1 verenler cidden cok zorda olmadıkça kullanmayacagım bir seçenek. 10 crown land istiyor ve bu cidden büyük bir bedel
Rival seçme ui'ı eskisinden kötü olmuş.
Estate etkileşimlerini oldukça beğendim. Loyalty o kadar hızlı artıyor ki sürekli farklı etkileşimler kullanabiliyorsunuz. Yukarıda bahsedilen puan veren etkileşim ise oldukça kârlı. Zaten loyalty oldukça hızlı arttığından sürekli %5 toprak alarak estatelerin yüzdesini oldukça azaltabiliyorsunuz bundan sonra da istediğiniz şekilde ayrıcalık tanıyarak bonusları elde edebiliyorsunuz. Sürekli ayrıcalıkları geri alıp yenilerini vermeme rağmen 30'lu sayılara bile yaklaşmadım. Zamanı geldikçe %5 toprak alma butonuna basabiliyorsunuz %10 toprak verip oldukça yüksek miktarda para da alabiliyorsunuz.

Paralı asker sistemi eskiden olduğu gibi erken oyunda da rahatlıkla tercih edilebilecek bir hale gelmiş. Zamanında yapılan mercenary ücret nerfinden sonra eskisi kadar tercih etmiyordum fakat yeni sistemde aşırı ucuzlamışlar. Bazen denk gelen muhteşem generaller de cabası.

Şu ana kadar sadece Avusturya'yı deneyimledim normalde olması gerektiğini düşündüğüm hiçbir imperial incident olmadı, Shadow Kingdom gibi, Burgundy ve PU'ları ben ilgilenmiyorken Fransa'ya PU oldu sonrasında Burgundynin kendisi annexlendi. Tam olarak ne olduğunu çözemedim ama bana bununla alakalı hiçbir bildiri gelmedi. Ayrıca sağdan soldan her devlet imparatorluğa katılıyor fakat bazen başkentleri katılmıyor bu yüzden eksi imperial authority yiyorsunuz. Reformlar çok hızlı geçiyor gibi geldi ama belki de artan reform sayısını dengelemek içindir.

Şu anlık görüşlerim bunlar. Genel olarak Emperor'a puanım artı yönde. Oyunun ileri dönemlerine eklenmiş mekanikleri de denemeye çalışacağım.
Fransa'nın erken dönemde subjectlerini kontrol altında tutma mücadelesinde olacağını sanıyordum öyle bir durum yokmuş. Early Fransa'sı bile çok daha güçlü, İngiltere'nin ana karada durmak istiyorsa işi çok daha zor gibi.

Estate mekaniklerini beğenmedim, istediğini yapmak eskisinden bile kolay olabilir. Debufflar çok küçük ve crownland'i kontrol altında tutmak isteyen tutması çok kolay. Yukarıda denildiği gibi estate'ten toprak almanın korkulacak hiç bir yanı yok. Fransa'da bile toprak aldığımda sadece 4k ve 3k'lık 2 isyan çıktı. Loyalty aşırı hızlı artıyor. Hatta crownland'i kontrol altında tutmamanın özellikle mutlakiyet açılana kadar neredeyse hiç bir zararı yok.

Farklı ülkelerle de deniyorum ve evet AI hala merc alamıyor gibi duruyor. Fakat merc sistemini genel olarak beğendim. Özellikle kalıcı orduların çıktığı döneme kadar merc kullanabilmenin avantajı oyuna iyi yansıtılmış. Aynı şekilde kalıcı ordu döneminde merclerin işlevsizleşmesi de iyi yansıtılmış.
Estate mekaniğini anlayamadım nasıl işlediğini rehberleri okumuş olmama rağmen tam çözemedim poliçeleri deneyimlemedim ama %20 den % 5 düşümüşse hayatta o poliçeyi kullanmam dini teokrasilerde yöneetime gelen güncellemeleri beğendim bu sayede % 66 oranıyla düşman gemilerini ele geçirebiliyoruz custom nationda gelen idea ile yapılırsa yüzde olarak rakip gemilerimn çoğubnu ele geçirmek kolaylaşmış ayrıca ticaret şirketleri nerf yemiş olsada bence hala kullanışlı papalık konusuna gelirsek venedikle ciddi çekişmeleri oluyor buda hoş bir eklenti olmuş tarihi gerçekçiliği var paralı asker hiç kullanmamaya çalışırım şimdide kullanmam ama çeşitlilik olması güzel olmuş yeni binalar güzel rodos ve kıbrıs ve epirin aynı görev ağaçlarını paylşması ve epiri katolik olarak yansıtmaları aşırı saçma çünkü epir normalde doğu romanın parçası epire güzel ama doğu romadan farklı bir görev ağacı yapasalar daha güzel olurdu hre içinde eskidende oynamazdım şimdide oynmayacağım için beni ilgilendirmiyor fransa baya güçlü hreyi tokatlayacak kadar güçlü multilerde baya ppopüler olacak
Kale bakım masrafları mı artmış bana mı öyle geldi?
Mercenary şirketlerinin isimlerinde tarihsel kavramların kullanılması çok hoşuma gitti.Yeni mercenary companies sistemide hoş olmuş.
Çoğu ülkenin olması gerektiği gibi bölünüp, İsviçre'nin bütün olarak kalması komik durmuş.
Yamayla mı alakalı bilmiyorum ama,
Oyrat'ım Ming'ten 2 kez 2000 Ducat almama (Truce bozdum) rağmen ekonomi düzelmedi.

Para su gibi eridi.
Kuzenim sabah aradı dlc yi satın almış gel bakalım beraber dedi. Gidip baktım yarım saat zor oturdum oyunun başında.

* Oyunun aşırı yavaşladığını hissettim.
* Bazı estatelere neredeyse hiç dokunulmamış. Tribe estatesi rezalet insan bir looting speed ne bilim horde unity koyar yada raze power gibi bir takım etkiler. Bu hali ile mp de orda kimse yine oynamaz, oynayanda orda kalmaz.
* Optimizasyonla alakalı bir sorunla karşılaştık bir kaç hata fark ettik. Herkeste var mı bilmiyorum.
* Dlc aceleye getirilmiş hazır değil.

Birde diplomasi ekranı ile alakalı bir sorun gördüm. Seçeneklerin tamamını görünmüyor aşağı çekmek gerekiyor bunu çözemedim.
Aynen tribal estate beni de üzdü, neyse bakalım son reform bir fark yapar belki.
Hussiye geçerken hiç böyle olacağını düşünmemiştim: :/

unknown.png
(09-06-2020, 15:38)Voidian : [ -> ]Kale bakım masrafları mı artmış bana mı öyle geldi?

Oyrat oynarken fark ettim,
Bir kaleyi işgal edince o kalenin masrafını sen ödemeye başlıyorsun
O daha öncede vardı.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10