Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: KoH2: Sovereign - İsyanlar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinde bu yazıda isyanlar tanıtılıyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...lions-r15/ :
1514204942_AAA_01_UI_Illustration_Rebell...d3ea8f.jpg

Herkese merhabalar, Knights of Honor II: Sovereign için kaleme alınmış 7. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere istikrar, isyan riski, isyancı nüfuslar ve isyanlardan bahsedeceğiz. Tarihte de olduğu üzere Knights of Honor II: Sovereign'de de imparatorluklar içeriden çökebilir. Geniş topraklara hükmetmek isteyen oyuncular ülkelerinin istikrarına önem vermeli, nüfusunu nasıl hoşnut tutacağını bilmelidir.

İstikrar ve isyan riski birbiriyle bağlantılı, krallıktaki halkın hoşnutluk seviyesini sembolize eden iki unsur. Bunu etkileyen kimisi yerel, kimisi bölgesel, kimisi ise küresel çok sayıda faktör var. Küresel anlamda hoşnutsuzluğu azaltmanın en kolay (ancak bir o kadar da pahalı) yolu Kraliyet Otoritesini yükseltmek (bundan gelecekte bahsedeceğiz) ve vergileri azaltmak. Bazı problemlerle başa çıkmak diğerlerine nazaran daha zordur, örneğin yüksek savaş yorgunluğu, halkın kıtlık çekmesi gibi. Bunların yanı sıra kontrol bile edemeyeceğiniz faktörler var - kralınızın hayatını kaybetmesi gibi.

Yerel seviyede ise bir krizi engellemenin birçok yolu var, mutluluk ve yerel otoriteyi arttıran binalar ve bölgeler inşa edebilir, sınıfına ve yeteneklerine göre artılar sağlayacak bir vali ataması gerçekleştirebilirsiniz. Genel olarak krallığınız iyi durumda olmasa da, bazı bölgeler diğerlerine nazaran daha sadık olacaktır. Bunun tam tersi de geçerli, bazı bölgeler kültürel ve dini farklar neticesinde diğerlerine nazaran daha çok sorun çıkartabilir. İlerlemekte olan isyanlar ve komşu topraktaki isyancı varlığı isyan riskini yükseltebilir. Önceki günlüklerde bahsettiğimiz üzere oyuncunun tercih edeceği strateji, nüfusun kültürel ve dini dönüşümü ve ne kadar hızlı genişlediği bu hususlarda belirleyici unsurları oluşturuyor.

651570116_AAA_04_RebelDiary_Shot07.thumb...8acb57.jpg

İsyanların tamamen cezalandırıcı bir mekanik olmasını istemedik, bunun yerine oyuncuya çeşitli seçenekler sunmasını istiyoruz ve bunu sağlamak için net bir görsel betimleme ve reaksiyon süresi tanıdık. İsyancı nüfus adını verdiğimiz mekanik sizin hükümdarlığınızdan memnun olmayan nüfusları ifade ediyor. Bir bölgede ne hızla arttıkları isyan riskine bağlı fakat bu değer çok yüksek bile olsa her zaman onlara karşılık bazı eylemlerde bulunmak için zamanınız olacak. Bu kapsamda dikkatli oyuncular kriz çok büyümeden işlerin seyrini değiştirebilecek.

Ekonomik yönden bakıldığında isyancı nüfuslar etkisizler, yeni bina inşaatlarında çalışmıyorlar, vergi ödemiyorlar ve ordunuza katılmıyorlar. Halkınızın daha büyük kısmı "kırmızıya dönüştükçe" harekete geçme ihtimalleri artacak. İlk zamanlar etraftaki diğer bölgelere göç edip, mevcut isyanları destekleyebilecekler. Meselenin büyümesi durumunda ise kendi isyanlarını başlatabilecekler. Bunun tam olarak ne zaman yaşanacağını bilemeyeceksiniz, fakat halkın ihtiyaçlarını görmezden gelmeniz durumunda gerçekleşeceğinden emin olabilirsiniz.

Bilge bir hükümdar her zaman isyanla karşılaşabileceğini bilmelidir. Her şey mükemmel görünse bile bazı özel olaylar ve kimi zaman dış müdahaleler istikrarlı görünen krallığınızda isyan başlamasına sebep olabilir. Tek bir yanlış hamle krallığınızın bir anda kötü duruma düşmesini sağlayabilir ve kraliyet zindanlarında isyanlarla karşılaşabilirsiniz. Kimi zaman sadece şanssız olmanız bile yeterli olabilir. Örneğin topraklarınızdan geçen haçlılar topraklarınıza zarar verebilir, komşu krallıkta kurulan bir isyancı grup size uğramaya karar verebilir. Tüm bunlar isyanlara her zaman hazırlıklı olmanın isabetli olduğu anlamına geliyor.

491502454_AAA_03_UI_Illustration_RebelsS...e76110.jpg

İsyancılarla baş ederken de oyuncunun olabildiğince farklı seçeneğe sahip olmasını istiyoruz, bu sebeple onları olabildiğince komplike ve umut ediyoruz ki ilginç bir şekilde tasarladık. İsyanlarla ilgili enteresan özelliklerimiz var, isyan dediğimiz şey işgal edilmiş topraklar, harekat bölgesi ve elbette isyancı ordularını içeren büyük bir yapı. Bir isyanın her zaman bir isyancı lideri var, bu isyancı lideri de her zaman en güçlü orduyu kontrol ediyor ve isyanın başarılı olması durumunda kral oluyor. İkinci kademede generaller aynı şekilde güçlü orduları yönetiyorlar ve liderin ölmesi durumunda liderliğe yükselebiliyorlar. Son olarak küçük isyancı orduları var, bunların kendilerine has bir komutanları yok.

İsyancıların işleyişi büyük oranda Knights of Honor ile aynı, ülkenizde yağmalar yapıp kasabaları işgal ederek krallığınıza zarar veriyorlar. Artık isyancı orduları birbirlerine takviyede bulunuyor ve birlikte hareket ediyorlar. İsyanlar belli bir güce ulaşıp belli toprakları yeterli süre boyunca yönetmeleri durumunda ayrı krallığa dönüşüyorlar veya yakın hissettikleri komşu bir krallığa bağlanabiliyorlar.

Tüm bunlardan bazı enteresan stratejiler ortaya çıkabilir. İlk olarak kaybedecek zamanınız yok, isyanlar zaman içerisinde büyüyorlar ve sürekli yeni ordular, yeni generaller belirebilir. Oyuncu isyanlara karşı hızlı hareket etmeli, isyanlara karşı iyi hazırlanmalı. Bunun yanı sıra hangi ordunun ne zaman nereye saldıracağına karar vermesi var. Daha kolay bir seçenek olan küçük ordulara odaklanmak isyanın gücünü azaltabilirken, nispeten daha zor bir seçenek olan direkt olarak lidere odaklanmak isyanın hızlıca sona ermesini sağlayabilir. İsyancılarla etkileşimde savaş-dışı seçenekler de oluşturmak ve hatta isyanlardan faydalanabilmek gibi özellikler de oluşturmak istiyoruz, taleplerini karşılayabilirseniz onları düşmanlarınıza gönderebilirsiniz. Bunun yapılabileceği bir yol kraliyet zindanındaki isyancı liderlerine ordu vermek, isyancı olarak kaldıkları ancak sizin ordunuz olmadığı için bu ordunun komşu krallığa geçmesi sizin ülkenizin bir hamlesi olarak görülmüyor, dolayısıyla oyuncular entrika yeteneklerini kullanarak düşmanlarını zayıflatıp yeni topraklar edinebiliyor.

1071742007_AAA_05_RebelDiary_Shot08.thum...4408ac.jpg

Sadakatçiler isminde özel bir isyan türümüz var, bunlar en çok yararlanabileceğiniz isyancı türü. Bu tür isyancılarla çeşitli şekillerde karşılaşabilirsiniz, yüksek isyan riski içeren yabancı topraklarda güçlü bir nüfuza sahip olmanız durumunda sizin haberiniz olmadan dahi ortaya çıkabilirler. Aynı zamanda çeşitli yollarla düşman şövalyelerini sadakatçi isyancılara dönüştürebiliyorsunuz, örneğin yabancı mareşale kötü hükümdarına karşı savaşması için rüşvet verebilirsiniz. Sadakatçiler aynı zamanda sıradan isyancılar gibi serseri değiller, sadık oldukları krallığa ve onun müttefiklerine saldırmıyor, onların yerleşimlerini yağmalamıyorlar. Hatta sadakatçilerle yan yana savaşabiliyorsunuz bile fakat onların ordularını kontrol edemiyorsunuz. Bağımsızlık zamanı geldiğinde her zaman sadık oldukları krallığa katılıyor veya bu krallığı kuruyorlar.

Teşvik etmek istediğimiz bir diğer husus oyuncuların müttefik devletlerde veya iyi komşularında bulunan isyancılara karşı savaşması. Ordularınız muharebeye girdikçe tecrübe kazanıyorlar, isyancıları yendikçe yağmaladıkları altını ele geçiriyorsunuz ve saldırdıkları krallıkla olan ilişkiniz gelişiyor. Aynı zamanda komşu topraklarınızda isyancılardan kaynaklanan isyan riskini düşürüyorsunuz. Son olarak her koşulda sınırlarınızda devasa bir isyan gücü olması hiçbir zaman lehinize olan bir şey değil, çünkü sınırı geçip size saldırmaya karar verebilirler. Çoğu zaman bu durum meseleye müdahil olmak için yeterli bir sebep, ancak kimi zaman sakin kalıp komşunuzun topraklarını yanarken izlemek isteyebilirsiniz - hele ki yanmakta olan krallığa saldırmak gibi bir planınız varsa.

İşin özeti isyanların oyuncuların ortadan kaldırdığı bir problemden daha fazlası olmasını, hem onlarla baş etme yönünden farklı stratejiler sunmasını, hem de isyancıların yeri geldiğinde lehinize dahi kullanılabilecek bir unsur olmasını sağlamak istedik.

747035449_AAA_02_UI_Illustration_Rebelli...6ab748.jpg

Önümüzdeki hafta Ses Tasarımı ve Müzikten bahsedeceğiz, o zamana dek hoşçakalın.
İsyan bayrakları fazla eu4'ümsü değil mi?