Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Age of Empires: Definitive Edition - 38862 Yaması
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
2020.07.06-DARWIN-Update-38862-1080x608.jpg

Age of Empires: Definitive Edition için 38862 yaması tanıtıldı.

Yama Notları Özeti
  • Yeni birim tutumları
  • Yenilenmiş multiplayer lobisi, yeni chat kısayolları, ayna uygarlık tercihi
  • Ranked ladder yenilikleri
  • Harita, birim ve uygarlıklarda denge değişiklikleri
  • Oyunun indirme dosyası artık 17GB yerine 12GB
  • Hile karşıtı önlemler
aoede_unit_stances.png

Yeni İçerikler
  • Age of Empires II: Definitive Edition'u andıran yeni birim tutumları: Agresif (Varsayılan), Savunma, Durumunu Koruma, Saldırmama.
  • Multiplayer lobileri için Ayna Uygarlık özelliği her zaman rakibinizle aynı uygarlığa sahip olmanızı sağlıyor.
  • Yeni Solid Farms (Legacy) seçeneği aktifleştirildiğinde tarlalar orijinal oyundaki gibi katı bina olarak çalışıyorlar ve tarla yokedilmedikçe hareketi engelliyorlar.
  • Oyuna yeni kısayollar eklendi:
  • Aynı türdeki binaları seçme (Ctrl + Shift + key)
  • Boştaki tüm işçileri seçme (Ctrl + Shift + .)
  • Tüm askeri birimleri seçme (Ctrl + Shift + ,)
  • Tüm seçili birimleri öldürme (Shift + Delete)
  • Yakınlaştırmayı varsayılan seviyeye çekme (Ctrl + Alt + 0)
  • Çeşitli hile karşıtı önlemler eklendi.
aoede_patch_new_solid_farms-768x361.jpg

Multiplayer Değişiklikleri
  • Takımlı ranked lobileri artık kilitli değil ve 2v2, 3v3 ve 4v4 maçlar yapmak üzere kullanılabilir.
  • Quickmatch ve ranked lobileri artık aynı Elo ladderları kullanıyor.
  • Elo ladderlar hem Random Map hem de Deathmatch modları için 1v1 ve Takımlı olmak üzere ikiye ayrılıyor.
  • Quickmatch kendi içinde 1v1, 2v2, 3v3 ve 4v4'e ayrılsa da, son üçlü (2v2, 3v3, 4v4) Takım Elosuna sayılıyor.
  • Ranked oyunlarda artık sayıca eşit olmayan takımlar oluşturulmuyor.
  • Lobinin hem kurucusu hem de katılımcılar için varsayılan takım artık random.
  • Random takımlarda eşit olmayan dağılımlar yaşanmasına sebep olan hata giderildi.
  • Lobideki bir başka oyuncu takımını veya rengini değiştirdiğinde diğer oyuncuların hazırı iptal olmuyor.
  • Lobiden biri atıldığında beliren bildirimde artık oyuncu adı bulunuyor.
  • Maç başlamadan evvel görünmek üzere gerisayım eklendi.
  • Maç chati için kısayollar eklendi: Müttefikler (;), Düşmanlar (#), Tümü (*)
  • Co-op oyuncuların bulunması durumunda chat artık düşman takıma gözükmüyor.
  • Birden fazla satır içeren mesajlar sonrası chat artık bozulmuyor.
  • İzleyiciler artık oyuncu kaynaklarını ve her oyuncunun üretim sırasını 1-8 tuşlarıyla görebiliyor.
aoede_patch_new_leaderboards-768x432.jpg


Oyun Değişiklikleri
  • Bazı oyuncuların oyun başladıktan yaklaşık 5 dakika sonra düşmesine sebep olabilen hata giderildi.
  • Genel performans geliştirmelerinde bulunuldu.
  • Bir binadan üretilen birliklerin, binanın yanına inşa edilmiş surun öteki tarafında belirmesi hatası giderildi.
  • Bir binanın etrafı tamamen bloke edilmişse artık bu binadan birim üretimi yapılamıyor.
  • Ballistics geliştirmesinin bazen Catapult Trireme ve Juggernaught'ların isabet oranını arttırmaması hatası giderildi.
  • Priest birimleriyle Attack Move kullanmak artık görüş menziline giren birimleri dönüştürmeye çalışmalarına sebep olmuyor.
  • İşçiler artık bir fildeki tüm etleri bitirdikten sonra diğer fili otomatik olarak avlamıyor.
  • Deniz birlikleri artık üretildikleri Dock binasında sıkışmıyor.
  • Emir vermek için sol tıklamak, bu esnada fare hareket ettirilse de çalışıyor.
  • Genel rota oluşturma geliştirmeleri.
  • Grafikler artık sıkıştırılmış format kullanıyorlar, bu da oyunun ve yamaların boyutunu azaltıyor.
  • Oyunun ihtiyaç duyduğu hard disk alanını azaltacak geliştirmelerde bulunuldu.
  • [Yukarıdaki iki madde güncellemenin normalden büyük olmasıyla sonuçlanacak fakat bundan sonraki güncellemelerde daha düşük boyutta dosya indirilecek.]
  • Özellikle yakın dövüş birimlerinde meydana gelebilen, animasyonla ses arasında senkronizasyon bozukluğu giderildi.
  • Bazı birim animasyonlarında daha gerçekçi görünmelerini sağlama amacıyla değişiklik yapıldı.
  • Binaların yıkım animasyonları artık daha yavaş.
  • Birimler artık muharebe alanından daha hızlı bir şekilde kayboluyor.
  • Oyun içi sesler oyunun müzik seviyesiyle daha tutarlı.
  • Multiplayer oyunlarda maksimum uzaklaştırma seviyesi artık singleplayer seviyesinde.
  • Black Map Fog seçeneği artık Animate Fog isminde.
  • İstatistik ekranında oyuncular arıtk takımlarına göre sıralanıyorlar.
Denge Değişiklikleri
  • İşçiler Tool Age'de %10 daha hızlı hareket ediyor. Wheel teknolojisi artık %60 artış yerine %50 artış sağlıyor.
  • Savaş gemileri ve Slinger birimleri artık binalara minimum 1 hasar vermiyorlar, bu durum Slingerların binalara, Scout Shiplerin ise duvarlara ve kulelere verdiği hasarı azaltıyor.
  • Priestlerin arama menzili azaltıldı, böylelikle uzaktaki yaralı birimlere takılı kalmıyorlar.
  • Vahşi hayvanlar üstlerine bina inşa etmeye çalıştığınızda saldırılarını yarıda bırakmıyorlar.
  • Cataphract teknolojisi artık fazladan 20 can, 1 zırh ve piyadelere karşı fazladan 2 atak sağlıyor (toplam 7)
  • Cataphract teknolojisinin altın maliyeti 750'den 600'e düştü.
  • Domestication teknolojisinin yemek maliyeti 200'den 150'ye düştü.
  • Heavy Cavalry teknolojisi artık piyadelere karşı fazladan 1 atak sağlıyor (toplam 6)
  • Helepolis'in saldırı hızı %5 yükseltildi (hala orijinal oyundaki halinden daha yavaş)
  • Scout'un maliyeti 80 yemekten 90 yemeğe çıkarıldı (hala oyundaki 100 yemek maliyetinden daha az)
  • Scout'un görüş menzili 1 azaltıldı.
  • Scythe Chariot'un zırhı 2'den 1'e düşürüldü.
  • Scythe Chariot'un geliştirilme maliyeti 1200 odun 800 altından, 1400 odun 1000 altına çıkarıldı.
  • Scythe Chariot'un geliştirilme süresi 150 saniyeden 200 saniyeye çıkarıldı.
  • Chariot birimleri artık Priest birimlerine fazladan hasar vermiyor.
  • Chariot birimlerinin dönüştürme direnci normal birimlerin 8 katı yerine artık 2 katı.
  • Siegecraft teknolojisinin işçilere, kulelere ve surlara karşı sağladığı bonus %50 azaltıldı.
  • Slinger'ın üretim süresi 28 saniyeden 35 saniyeye çıkarıldı.
  • Slinger'in kulelere ve surlara verdiği hasar %50 azaltıldı.
  • Tüm kulelerin canı arttırıldı: Wach Tower +25 can, Sentry Tower +35 can, Guard Tower +40 can, Ballista Tower +40 can.
  • Bowman üretim süresi 26 saniyeden 30 saniyeye çıkarıldı.
  • Coinage teknolojisinin sağladığı altın fazlası %10 yerine %25.
  • Camel Rider üretim süresi 32 saniyeden 30 saniyeye düşürüldü.
  • Elephant Archer'ın saldırısı 6'dan 5'e indirildi.
  • BABİL: Yeni uygarlık bonusu: Market teknolojileri %30 daha ucuz.
  • BABİL: Surların ve kulelerin can bonusu %75'ten %60'a düşürüldü.
  • KARTACA: Yeni uygarlık bonusu: Kartaca artık oyuna her kaynaktan +50 fazlayla başlıyor.
  • CHOSON: Yeni uygarlık bonusu: Storage Pit teknolojileri %40 daha ucuz.
  • MISIR: Yeni uygarlık bonusu: Tarlalar %20 daha ucuz, 75 yerine 60 odun istiyorlar.
  • YUNAN: Yeni uygarlık bonusu: Town Centerlar Tool Age ile birlikte %10 daha hızlı çalışıyor.
  • YUNAN: Artık Fire Galley birimine erişebiliyor.
  • HİTİTLER: Her zaman +3 menzile sahip olmaktansa, Hitit savaş gemileri artık Tool Age'de +2, Bronze ve Iron Age'de +3 menzile sahip.
  • MAKEDONYA: Her zaman +2 pierce zırha sahip olmaktansa, Makedonya Akademi birimleri artık Bronze Age'de +1, Iron Age'de +2 zırha sahip.
  • PALMİRE: Başlangıç yemek bonusu +50'den +75'e çıkarıldı.
  • PALMİRE: Artık Plow teknolojisine erişebiliyor.
  • PERSLER: Persian Elephant birimlerinin hız bonusu %20'den %25'e çıkarıldı.
  • PERSLER: Artık Plow teknolojisine erişebiliyor.
  • ROMALILAR: Kule maliyet indirimi %50'den %40'a düşürüldü.
  • SHANG: Sur can bonusu %75'ten %60'a düşürüldü.
  • YAMATO: Süvari maliyet indirimi %20'den %15'e düşürüldü.
  • YAMATO: Gemi can bonusu %25'ten %20'ye düşürüldü.
  • Artık bir madende 400 yerine 450 altın bulunuyor.
  • Artık bir madende 250 yerine 300 taş bulunuyor.
  • Haritalarda artık daha fazla altın bulunuyor, 2 altın madeni içeren Continental ve Narrows haritaları dışında çoğu harita oyuncu başına 3 altın madeni içeriyor.
  • Aslanlar artık çift şeklinde oluşturulmuyor.
  • Continental haritasında ormanlık araziler bir miktar arttırıldı.
  • Small/Large Islands haritasında adalarda bulunan ormanlar arttırıldı.
  • Small Islands haritasında adaların büyüklüğü arttırıldı, her ada artık daha çok kaynak içeriyor.
  • Oasis haritasında su miktarı azaltıldı, haritanın merkezindeki ormanlar arttırıldı.
age of empires 2 definitive editiondaki gibi bi hotfix gelmesi lazım intro su gibi akıyor izleniyor ama ana menüde oyun çöküyor rezillik