Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Total War: Elysium - Savaş Sanatı
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
tw_elysium.jpg

Total War: Elysium geliştirici günlüklerinde bu yazıda kart görselinin nasıl hazırlandığına dair bilgiler veriliyor.

https://www.totalwar.com/blog/total-war-...of-battle/ :Bir kart nasıl olur da ne olması gerektiğini anlatan basit bir çizimden, kusursuz bir şekilde nasıl çalıştığını anlatan bir başyapıta döner?

Sanat Koordinatörümüz Heather Reynolds'a bu soruyu derinine inerek açıklamasını ve Total War: Elysium'da çizimlerin nasıl yapıldığını anlatmasını istedik. O da şöyle dedi:

Çevre - Sahneyi Ayarlamak

Elysium'un özelliği direkt kart çizen sanatçılara sahip olmamamız. Tüm kart çizimleri dışardan sanatçılara yaptırılıyor böylelikle yaratıcı fikirler ve bazı zorluklara sebep oluyor. 20'den fazla yetenekli ve güvenilir sanatçıya sahibiz.

Birden fazla sanatçıyla çalışmak gerçekten ödüllendirici. Her sanatçı kendi stilini ve bakış açısını masaya koyabiliyor fakat benim işim bu kartların hem kalite hem de stil olarak tutarlı olmasını sağlamak. Her çizim sanatçının kendi özel stilini barındırsa da tüm set bir araya geldiğinde bir bütün hissiyatı vermeli.

Kart çizimlerinin nasıl yapılması hakkındaki yönergelerimiz şu şekilde:
  • Enerjik ve parlak bir renk paleti kullanın.
  • Işık ve renklerden faydalanarak ana odak noktasına dikkat çekin.
  • Basit şekiller, güçlü silüetler ve derinlik yaratın.

Süreç

Sanatçılardan sık sık olarak bize rapor göndermelerini isteyerek süreci düzene sokuyoruz. Sürecin aşamaları sırasıyla; yüksek seviye ton ve renk taslakları, iki detay aşaması ve son olarak çizimin kendisinden oluşuyor. Süreci farklı aşamalarda takip etmek işin zamanında bittiğinden emin olmak ve masraflı son dakika değişikliklerinden kaçınmak için çok önemli.

Kartlar genellikle çıktıktan çok sonra yeniden tasarlanırlar. Bu da, bazen, çizimi etkiler. Mesela bir kartın bulunduğu çağ veya parçası olduğu taraf değişebilir. Bu yüzden kartın bulunduğu çevre veya zırhın artık uygun olmadığı anlamına gelir. Böylelikle değişikliklere açık olmalı ve bazı çizimlerle fazla duygusal bağ kurmamalıyız.

Örnek: Discipline

5.-Final_small-1-1-640x847.jpg

Baştan başlamak gerekirse ben tasarım ekibiyle birlikte bir kartın ne yaptığını anlamak ve kartın açıklamasının bunu en iyi şekilde anlattığından emin olmak için çalışıyorum. Discipline kartının açıklamasına göre ise çizimin bir sıra atışı göstermesi gerekiyor - iyi eğitimli, disiplinli bir sıra asker. Bu kart ile güçlü bir hissiyat bırakmak ve ağır bir hava vermek istedik. Bu yüzden İskoç kırlarını sahne olarak tercih ettik.

Taslak Aşaması

1.-Sketches-640x847.jpg

İlk aşama, tartışmaya açık bir şekilde, en önemlisidir. Burada kartın açıklamasını en iyi nasıl yansıtabileceğimizi düşünmeli ve aynı zamanda diğer tüm kartları göz önüne getirerek hiçbir kartın birbirine çok benzememesini sağlamamız gerekiyor.

Genellikle 4-6 farklı taslak isteyerek temelleri atıyoruz. Bu durumda ise sanatçının dört taslağı da oldukça farklıydı bu da bayağı yardımcı oldu. Sanatçıların bu erken aşamalarda oldukça çeşitli seçenekler sunmasını teşvik ediyoruz.

1.sketch_template-640x992.png

Bir taslağı seçerken, taslağa oyunun içinden bakmak önemli. Taslağı kart şemasının içine yerleştirerek önemli kısımların kapalı olmadığından emin oluyoruz. Aynı şekilde, gerektiği yerlerde, taslaklara ünite ya da bina şemalarının içine yerleştirerek masanın üstündeyken de anlaşılabilir olduğundan emin oluyoruz.

Bu durumda ise birinci taslağı tercih ettik. Bu taslak uzun bir asker sırasına sahipti, bu da kartın açıklamasındaki hissiyatı çok iyi sağlıyordu. Sanatçının düzeni biraz değiştirmesini ve askerleri birazcık daha sağa almasını istedik. Böylelikle çizimin solu ve sağı arasında daha fazla boşluk olacaktı.

2.-First-colour-2-640x847.jpg

Sanatçı sonradan renkli taslak ile geri döndü. Önceki isteklerimizi de yerine getirerek hafif bir renklendirme yapmıştı. Bu aşamada detaylar bulunmuyor ve hala yüksek seviye taslak aşamasında.

Sanatçının ortaya koyduğu renk paletinden oldukça memnunduk. Soğuk maviler İskoç kırlarının sisli havasını çok iyi anlatmış ve kırmızı üniformaların iyice ortaya çıkmasını sağlamıştı. Son olarak ise parlayan sarılar görsele bir başka odak noktası daha eklemişti. Bu rengi kullanarak güçlü bir hissiyat vermenin en iyi örneklerinden.

3.-Detail-1-640x847.jpg

Düzeni sağladığımızda ve genel renk paletini ayarladığımızda üçüncü aşamaya geçebiliriz: İlk detay aşaması. Bu hafif karakter detayları, ışıklandırmayı temellendirme, şekilleri ve silüetleri keskinleştirme anlamına geliyor.

Discipline-Paralax-Breakdown-640x847.jpg

Bu aşamada sanatçının işi iyice ilerletmiş olmasını ve neredeyse bitmiş bir görsel gibi gözükmesini istiyoruz. Bu aynı zamanda resmin genel yapısını da yerleştirmemiz gerektiği anlamına geliyor. Yüksek çözünürlükte katmanlı görseller istiyoruz. Bu yüzden sanatçı ile görselin nasıl katmanlandırılmasını istediğimizi görüşmemiz gerektiği anlamına geliyor. Bu durumda ise ana karakterleri ön planda ve silah ateşlerini ise farklı bir katmanda istedik. Sanatçı istediğimiz bölgeleri renklendirerek bize bunu gönderdi.

Card_Discipline.png

Birkaç oynama ve cilalama aşamasından sonra son görseli katmanlı bir PSD olarak alıyoruz. Burada sanatçının işi bitiyor ve benim görseli oyuna sokma işim başlıyor.

Benim işim kartı oyundaki görebileceğiniz tüm formatlarda iyi gözükmesini sağlamak. Bunlar kartın kendisi, tokeni ve deste oluşturma ekranındaki ufak resmini içeriyor. Şimdiye kadar bunları photoshop programında yapıyordum fakat artık oyunun kendi editöründe yapıyor ve doğru görseli yansıttığımızdan emin oluyorum. Bu bazen gözüken görseli elle değiştirmemle sonuçlanıyor.

Bir Dahaki Sefere Kadar

Sıradaki sahne arkası blogumuz için gözlerinizi dört açın fakat bu sırada, kartlarımızı nasıl tasalarladığımızı anlatan blogu kaçırdıysanız, buradan bakabilirsiniz.