Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Total War Saga: Troy Bina Rehberi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Total War Saga: Troy Bina Rehberi
 
Oyunda binalar gruplara ayrılmış vaziyette ve yönetim, kaynak, askeri ve tapınak olmak üzere dört farklı alanda farklılık gösteriyorlar. Ayrıca her fraksiyon grubu için özel binalar var.
Tek tek tüm binaların resmini koyup ne avantajlar sağladıklarını söylemek yerine arayüz bilgilendirmesi de yaparak ekran görüntüsü üzerinden anlatacağım. Maviler buton ve işaretlerin ne işe yaradıklarından bahsederken, yeşil çizgilerde üzerinde bulunan bina zincirinin genel itibari ile ne amaçla dikilmesi gerektiğini söyleyecek.

Şehirlerde farklı bina ile maksimum gelir veya yarar elde edebilmek için tüm eyaletteki binaları kontrol altında tutmanız gerekmektedir. Eyalet başkentleri ile diğer şehirler arasında inşa edilebilir bina farklılıkları bulunmakta, bu yüzden mevcut şehre etki eden dinamik bir sistem yerine tüm eyalete sahip olduğumuzu varsayarak en baştan statik bir sistem kurmanın daha yararlı olacağını düşünüyorum. Bina yıkıp tekrar yapmak maliyetli olacağı için bina slotlarını iyi değerlendirmek gerekli.

İlk olarak binaların türlerinden ve genel olarak nelere etki ettiklerinden bahsedeyim. Eyalet başkentleri diğer şehirlere oranla iki kat daha fazla bina slotlarına sahipler. Yönetim ve Tapınak binaları sadece eyalet başkentlerinde inşa edilebiliyor. Kaynak binaları da yalnızca başkent dışı yerleşim yerlerinde inşa edilebiliyor.
Başkent dışı yerleşim yerleri her beş temel kaynaktan birini üretiyor. Ve kaynak binaları da buna göre şekilleniyor. Ancak çoğu benzer artılara ve eksilere sahipler. Ayrıca her eyalet ve fraksiyon farklı binalara sahip olabilirler.

Beş temel kaynak: Altın, Tunç (Bronz), Taş, Odun ve Gıda. Yazdığım sıra üzerine değerleri de değişiyor. Ticaret yaptığınız fraksiyona göre değişmekle birlikte 1 altına xxx tunç, xxx taş, xxx odun veya xxx gıda alabilirsiniz.


Harita-2.png

Fare tekerleğini yeteri kadar geriye çekerseniz resimde görülen haritaya ulaşabilirsiniz. Her şehrin yanında ürettiği kaynak vardır, eyalet başkentlerinde ise kale resmi bulunur.
  1. Sahip olduğunuz şehirlerin kaynakları yeşil gözükür.
  2. Burada taş üretildiğini görebiliyoruz, haritanın sağ altındaki sahip olduğumu şehirde de altın üretimi var.
  3. Düşman yani savaşta olduğumuz fraksiyonların şehirleri ise kırmızı ile gözüküyor, düşmanımızın odun ürettiğini görebiliyoruz.
  4. Fraksiyon başkentlerinin bulunduğu şehirde "taç" amblemi de olur. Buradan diğer fraksiyonların başkentlerinin nerede bulunduğunu görebiliriz.
  5. Yanımızdaki eyaletin başkenti ise yine kale amblemi ile belirtilmiş, üstteki maddede belirttiğim gibi tacdan anladığımız üzere burası aynı zamanda fraksiyonun başkenti.
  6. Diğer fraksiyonların şehirlerinde hangi kaynakların üretildiğini görebiliyoruz. Yukarıdan aşağıya sırasıyla altın, odun ve tunç üretiliyor.
  7. Son olarak müttefik olduğumuz fraksiyonun şehirleri ise mavi renkte gözüküyor, aynı şekilde onlarında ülke başkentini, eyalet başkentini -haritadaki örnekte ikisi aynı şehir- ve bir adet tunç üreten şehirlerinin bulunduğunu görüyoruz.

Harita-1.png

Daha yakından baktığımızda ise arayüz üzerinde kendi eyaletlerimize dair bilgiler bulabiliriz.
  1. Herhangi bir şehrine tıkladığımız eyalete dair ayrıntılı bilgilerin bulunduğu panel. Yönetim eyalet başkentini, üretim ise diğer şehirleri ilgilendirir. Sahip olmadığınız eyalet şehirleri   -haritadaki örnekteki "Etis" gibi- eyalet ayrıntıları panelinde gözükmez.
  2. Buradaki taç fraksiyonumuz başkentinin Sparta şehri olduğunu gösteriyor.
  3. Bu çekiç işareti tur atmadan önce bu şehirde bir bina inşaatı veya yükseltmesi yapabilecek kadar kaynağımız bulunduğunu gösteriyor.
  4. Buradaki kale amblemi ise Sparta'nın eyalet başkenti olduğunu gösteriyor. Alttaki panelde de başta bulunması ve diğerlerinden daha fazla bina slotunun olması sebebiyle de anlayabiliriz eyalet başkenti olduğunuz.
  5. Bu çapa işareti ise bu şehre bağlı bir liman olduğunu gösteriyor. Oyunda gemi savaşları yok ama limanların da oyuna nasıl etki ettiklerininden bahsedeceğim.
  6. Şehirde taş üretildiğini gösteren amblem, yeşil içerisinde olması şehrin bizim kontrolümüzde olduğunu gösteriyor.
  7. Komşu şehri kontrol eden fraksiyon ile olan diplomatik ilişkimizi belirten işaret.
  8. Komşu şehirde hangi kaynak üretildiğini gösteren amblem.
Haritalardaki bu kaynak amblemleri sayesinde komşularımız ile olan politikalarımızı daha iyi belirleyebiliriz. İhtiyacımız olan kaynaklara doğru hareket edip, ihtiyacımız olmayan kaynaklara sahip fraksiyonlarla iyi geçinmek basit bir politika desteği oluşturabilir bizim için.
 

Baskent-1.png

Geldik eyalet binalarına. Yukarıda eyalet başkentleri ile diğer şehirler arasında ne gibi farklılıklar olduğundan bahsetmiştim. Burada da öncelikle binaların inşaat arayüzünü açıklayacağım, sonrasında hangi sütun ne işe yarıyor, hangisi daha efektif onları yazacağım. Yazılanların hepsi seçili eyaleti ve şehri ilgilendiren bilgileri içerir.

Mavi İçin Açıklamalar: 
  1. Eyaletin ismi
  2. Nüfus fazlası maliyeti, yönetim tabında görüleceği üzere bu eyaletin nüfus fazlası şu an "0", bir üst seviyeye geçebilmek için "2" olması gerekiyor.
  3. Ana binaları inşa ederek şehrin seviyesini artırıyorsunuz. Ve diğer binaları da şehrin seviyesine göre inşa edebiliyorsunuz. Buradaki çizgi de seçili şehrin hangi seviyede olduğunu gösteriyor.
  4. Binanın kaçıncı seviye bina olduğunu gösteriyor.
  5. Bu binayı inşa edince yetiştirilmek üzere açılan birimleri gösteriyor, imleci üzerine getirirseniz birim ayrıntılarını görebilirsiniz.
  6. Üstünde bulunan renk skalasının hangi tür binaları barındırdığını gösteriyor, yanda özel, askeri, yönetim türlerini görebilirsiniz.
  7. Eyalet genelini ilgilendiren yönetim değerlerini gösteren tab.
  8. Eyalet başkenti, aynı zamanda bakır renginde olduğundan eyalet ekranında seçili şehir olduğunu anlayabiliyoruz.
  9. Bulunduğu şehirde boş bina slotu olduğu anlamına geliyor.
  10. Bulunduğu şehrin garnizon gücünü gösterir, yani bu şehir dışarıdan ek savunması olmaz ise kuşatmalarda 7 birim ile savunma yapacaktır.
  11. Eyalette bulunan kolonize edilebilecek şehri gösterir, tıklayarak sömürgeleştirebilirsiniz.
  12. Eyalete ait şehrin hangi fraksiyona ait olduğunu gösteriyor.
  13. Eyalet geneli iktisadi bilgileri içeren tab. Kısaca eyalette üretilen kaynakları gösterir.
  14. Bulunduğu şehirde inşa edilmiş binaları gösterir.

Yeşil İçin Açıklamalar:
  1. Ana bina. Doğrudan eyalete etkileyen değişkenler verir, garnizon birimlerini geliştirir, şehir seviyesini artırır. Söyleyecek bir şey yok, ne kadar yüksek o kadar iyi.
  2. Özel bina türleri mevcut fraksiyona göre değişmektedir. Yüksek miktarda güçlendirme verir. Özel birimleri yetiştirmenize imkan tanır.
  3. Belirli bir tanrıya lütuf verir, inşa edilirse alternatifi kapanır. Yani bir eyalette ikisinden birini inşa edebilirsiniz sadece.
  4. Belirli bir alanda güçlendirme verir, inşa edilirse alternatifi kapanır.
  5. Mızraklı ve baltalı birimleri yetiştirmenize imkan tanıyan bina sütunu. Gerek fraksiyonunuz gerekse oynayış tarzınıza göre asker türlerini seçmelisiniz, seçtiğiniz türe göre de hangi binaları inşa edeceğinize karar verirsiniz.
  6. Hafif okçu ve sapancı birimleri yetiştirilmesine imkan tanıyan bina sütunu.
  7. Baltalı ve mızraklı birimleri yetiştirmenize imkan tanıyan bina sütunu. Diğerinden farkı daha özel ve ağır birimler barındırır.
  8. Savaş arabaları birimlerini yetiştirmenize imkan tanıyan bina sütunu.
  9. Kuleleri içeren bina sütunu.  Eyalette bulunan birimlere tur başı bonus tecrübe verirler, harita görüş alanını artırırlar ve eyaletteki düşman birimlerinin hızını azaltırlar. Düşmana komşu olduğunuz eyaletlere inşa etmekte fayda var.
  10. Meşhur okçu birimi yetiştirmenize imkan tanır. Savunmada okçulara artı saldırı gücü verir ve yetiştirilen menzilli birimlere yetiştirilme rütbesine ek puan verir. Okçu ağırlıklı ordu topluyorsanız kesinlikle inşa etmeniz gereken bir bina.
  11. Bu binalar, ana bina dışında şehir garnizonuna asker sağlayan tek bina çeşididir. Negatif mutluluk verir.

Baskent-2.png

Tapınaklar (7-13) adına inşa edilen tanrıya göre değişken özellikler gösterir, her birinin farklı bonusları vardır. Ayrıca adına inşa ettiğiniz tanrıdan lütuf kazanmanızı sağlarlar. Ayrıca rahibe yetiştirmenize imkan tanırlar. Bir eyalete sadece bir tanrı adına sunak yapabilirsiniz. Üst seviyelerde tanrılar arası geçiş yapmanız bina seviyesini düşürmez.
  1. Duyuru meydanları birim ve bina bakım ve maliyetlerini düşürürken ferman ilan hızını artırıcı etki verirler. Özellikle fermanların hızlı ilan edilebilmesi açısından değerli bir bina. Eyalet ilk alındığında kurulup boş slot kalmadığında yıkılabilir.
  2. Eyalete gıda üretim bonusu verir ve asker yetiştirme maliyetini azaltır. Eyaletinizde gıda üreten şehir var ise yapmanızda fayda vardır.
  3. Eyalete odun üretim bonusu verir ve bina inşaat maliyetini azaltır. Odun üreten şehriniz var ise yapmanızda fayda vardır.
  4. Şarap bina sütunu eyalete mutluluk veren binaları barındırır. Ayrıca ikinci seviyeden itibaren casus üretmenize imkan tanır. Her eyalette inşa edilmesi elzem bir bina.
  5. Kraliyet bina sütunu eyaletin nüfuzunu artırır. Ayrıca ikinci seviyeden itibaren elçi üretmenize imkan tanır. Nüfuz sıkıntısı yaşadığınız eyaletlerde inşa edebilirsiniz. Nüfuz fazlası eyaletteki üretim binalarını da etkiler.
  6. Hane bina sütunu eyalete büyüme bonusu verir. Oyun başında büyümeyi hızlandırmak için inşa etmenizi şiddetle tavsiye ederim, eyaletiniz büyüdükten sonra yıkabilirsiniz.
  7. Hera eyalete büyüme sağlar, birimlere moral verir.
  8. Zeus eyalete nüfuz verir, bina inşaat maliyetlerini azaltır.
  9. Ares birimlere saldırı ve hücum bonusu verir, asker yetiştirme kapasitesini artırır.
  10. Apollon ajanların ve menzilli birimlerin yetiştirilme maliyetini düşürür, ajanların yetiştirilme rütbesini artırır.
  11. Athena birimlere yakın savunma bonusu verir ve kahraman yetiştirilme rütbesini artırır.
  12. Poseidon binaların inşaat sürelerini 1 tur kısaltır ve birimlerin hareket menzilini artırır.
  13. Afrodit zayiat ikmalini artırır ve mutluluk verir.

Sehir.png

Eyalet başkenti haricinde eyalette bulunan şehirler 5 temel kaynak üretimi yaparlar ve kaynaklar türünde binalara sahiptirler. Her kaynak için farklı binalar söz konusu olsa da, farklı şehirlerdeki binalar sadece kaynak değişmek üzere aynı bonusları verir. Demek istediğim taş üretim şehrindeki taş ustası kulübesi ile tunç üretim şehrindeki tunç ustası kulübesi miktar olarak aynı bonuslara sahiptir, sadece biri taş, biri de tunç üretimine etki ederler. Dolayısıyla bina sütunları farklı şehirlerde aynı miktarda üretime etki edeceklerdir.

Mavi İçin Açıklamalar:
  1. Ana bina üzerindeki amblem, şehirde hangi kaynağın üretildiğini gösterir. Görüldüğü üzere resimdeki şehirde taş üretiliyor.
  2. Üzerinde çarpı işareti bulunan binalar sadece eyalet başkentlerinde inşa edilebilir. O yüzden bu bina sütununa eyalet başkenti dışında inşa etmek uzun vadede mantıklı değil.
  3. Bu işaret üzerinde bulunduğu binanın eyalette hali hazırda bulunduğunu ve ikincisini inşa etmenin "hiç bir" faydası veya etkisi olmayacağını belirtir. Bu işaret var ise kesinlikle inşa edip slot ve kaynağınızı boşuna harcamayın.
  4. Görüldüğü üzere seçili şehir tunç rengi şeklinde parlıyor.
  5. Binanın rengi grileştirilmiş ise o binayı inşa etmek için yeterli kaynağınız yoktur. Renkli ise yeterli kaynağınız vardır.

Yeşil İçin Açıklamalar:
  1. Ana bina şehre garnizon askeri sağlar, temel birim üretimine imkan tanır ve belirtilen kaynağı üretir.
  2. Limanlar en değerli bina sayılabilir. İnşa imkanı varsa kesinlikle bir slotu liman için ayırmalısınız. Gıda üretimi, büyüme, görüş açısı genişlemesi ve tüm kaynaklara üretim bonusu verir.
  3. Belirli bir tanrıya lütuf verir, inşa edilirse alternatifi kapanır. Yani bir eyalette ikisinden birini inşa edebilirsiniz sadece.
  4. Belirli bir alanda güçlendirme verir, inşa edilirse alternatifi kapanır.
  5. Mızraklı ve baltalı birimleri yetiştirmenize imkan tanıyan bina sütunu. Gerek fraksiyonunuz gerekse oynayış tarzınıza göre asker türlerini seçmelisiniz, seçtiğiniz türe göre de hangi binaları inşa edeceğinize karar verirsiniz.
  6. Hafif okçu ve sapancı birimleri yetiştirilmesine imkan tanıyan bina sütunu.
  7. Savaş arabaları birimlerini yetiştirmenize imkan tanıyan bina sütunu.
  8. Kuleleri içeren bina sütunu.  Eyalette bulunan birimlere tur başı bonus tecrübe verirler, harita görüş alanını artırırlar ve eyaletteki düşman birimlerinin hızını azaltırlar. Düşmana komşu olduğunuz eyaletlere inşa etmekte fayda var.
  9. Meşhur okçu birimi yetiştirmenize imkan tanır. Savunmada okçulara artı saldırı gücü verir ve yetiştirilen menzilli birimlere yetiştirilme rütbesine ek puan verir. Okçu ağırlıklı ordu topluyorsanız kesinlikle inşa etmeniz gereken bir bina.
  10. Bu binalar, ana bina dışında şehir garnizonuna asker sağlayan tek bina çeşididir. Negatif mutluluk verir.
  11. Şehir kaynağı düşük seviyede normal üretim, yüksek nüfuz bonusuyla orta seviyede üretim sağlar. 
  12. Şehir kaynağı orta seviyede normal üretim sağlar, eyalete şehir kaynağına göre bonus verir (odun: ek mühimmat, taş: inşaat süresi kısalması vs.). Eyalet üzerindeki nüfuzu azaltır.
  13. Eyalette üretilen tüm kaynaklara üretim bonusu sağlar. Mutluluk azaltır. Son seviyesinde şehir kaynağına da bonus sağlar. Açıkçası üretim odaklı eyaletlerde kesinlikle inşa edilmesini tavsiye ederim.
  14. Çok maliyetli binalardır, ancak imkan elde edilince alternatifleri yıkılıp bu sütundakiler inşa edilmelidir. Şehir kaynağı yüksek seviyede normal üretim, yüksek nüfuz bonusuyla çok yüksek seviyede üretim sağlar. Eyalet nüfuzunu artırıp bu binalardan inşa ederseniz devasa üretimler yaparsınız.
  15. Bu tek seviye binalar yüksek şehir kaynağı üretimi yaparlar, ancak eyalet büyümesini düşürürler. Gözden çıkarılmış şehirlerde inşa edilip kısa sürede toplayabildiğiniz kadar kaynak toplamanıza imkan verir. Bunun haricinde efektif değillerdir, uzun vadede çok zararlılar.

Maksimum üretim için şehirlere ana bina, varsa liman ve geri kalan bina slotlarına (14) numaradaki binalardan fullemek, eyalet başkentinde de nüfuz veren Kraliyet Sarayı binasını yapmak gerekiyor. Mutluluk, tanrı ve askeri binaları da aynı şekilde eyalet başkentine yapmalısınız. Özel bir durum olmadığı sürece bu plan sizi zengin yapacaktır.