Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Warhammer II - The Twisted & Twilight Yaması
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Ekran_Alnts.PNG

The Twisted & The Twilight Lord Paketi ile gelen bu yama; bir sürü içerik yeniliği, hata düzeltmeleri, denge değişiklikleri ve kullanım kolaylığını da yanında getiriyor. Bu değişikliklerin çoğu ise Orman Elfleri ve oyuncuların istedikleri diğer konuları kapsamakta. 

Yeni Kaos İstilası Ayarı!

Artık Ölümlü İmparatorluklar senaryosunda oyunun zorluğunu ayarlayabildiğiniz gibi Kaos İstilası'nın zorluğunu da ayarlayabileceksiniz. Belirlediğiniz zorluk ise istilanın boyutlarını değiştirecek.

Birimler İçin Verilen Hasar ve Değer Göstergesi!

Artık bir birimin öldürdüğü düşman sayısının üstüne farenizi getirdiğiniz zaman iki yeni değerle karşılaşabileceksiniz:
  • Verilen Hasar birimin diğer birimlere verdiği brüt hasar değerini gösteriyor.
  • Hasar Değeri ise birimin verdiği hasarın kabaca değerini gösteriyor. Mesela 1000 altın değerinde ve 10,000 canlı bir birime birliğiniz 5,000 hasar verdiyse 500 hasar değeri vermiş sayılıyor. Bu sayede birlikleriniz düşmanın pahalı birliklerine karşı ne kadar etkili olduğunu takip edebileceksiniz. 

Yere Serilme ve Zindelik Değişiklikleri!

Karakterler artık ayakları yere basarken eskisine nazaran düşmeye karşı daha dayanıklı.

Orman Elfleri Güncellemesi

Orman Elfleri kampanyası tamamen elden geçirildi. Kampanyanın neredeyse her noktası öyle ya da böyle bir şekilde değişti.
  • Bina ya da birimler için artık kehribara ihtiyacınız yok. Sadece belli bir teknoloji alt dalı için kehribara ihtiyacınız olacak. 
  • Kehribarı artık yerleşke ele geçirerek elde edemeyeceksiniz. Artık Sihirli Orman Yerleşkelerine bağlı sihirsel ayinler ile bu ender ödüle ulaşabilirsiniz.
  • Kampanya ilerlemesi artık Orman Sağlığı adında yeni bir kıstasa göre belirleniyor. Artık her sihirli ormanın kendisine ait bir sağlık seviyesi var. Bu seviyenin oyuncu ormanın sınırlarını korumaya devam ettikçe arttığını görebileceksiniz. 
  • Orman Elfleri artık sihirli ormanlar arasında ışınalabiliyor.
  • Ağaç Ruhları hakkında iki büyük mekanik eklendi. İnat adında yeni lord özellikleri ve yönlendirilebilir birim geliştirmeleri. 
  • Teknolojiler, binalar, özellikler, ve olay zincirleri güncellendi. 

Yeni Bölgeler

Artık her büyük Elf yerleşkesi Sihirli Orman'ın bir parçası. Önceden var olan dört Sihirli Orman'ın yanında artık Ölümlü İmparatorluklar senaryosunda sekiz ve Girdap'ın Gözü senaryosunda ise dört tane Sihirli Orman bulunuyor.

Yeni Mekanikler: Orman Sağlığı ve Yeniden Doğuş Ayinleri

Artık her ormanın kendi Orman Sağlığı değeri bulunuyor.
  • Bu değerin o ormana düşmanlarınız girmesini engellerek, onlara sahip olarak ya da müttefikleriniz onlara sahip olduğundan emin olarak zamanla artmasını sağlayabilirsiniz.
  • Her bir orman maksimum sağlık değerine ulaştığında, size özel bonuslar sağlayacak. 
Bir orman yeterince iyileştiğinde ise Yeniden Doğuş Ayinini başlatabiliyorsunuz.
  • Ayini başlattıktan kısa bir süre sonra ayinin başlatıldığı ormana özel olarak farklı düşman orduları ayini bozmak için belirmeye başlayacak. 
  • Önceki istilaların aksine bu sefer oyuncu düşman ordusunun belireceği konumu önceden görebilecek. Bu sayede düşmana karşı hazırlıklı olabilir hatta düşman ona saldırmadan o düşmana saldırabilir. 
Ayini tamamlamanın ise bazı ödülleri olacak. Bunlar: 
  • Artık ormanın sağlığının düşmeyecek olması. 
  • Özel araştırmalarda kullanabileceğiniz değerli kehribar. 
  • Yerleşkeye özel eşsiz bir Harika. Tabi bu Harika ile beraber gelen heybetli garnizon ve ülke çapındaki güçlendirmeleri saymıyoruz. 
  • Ve Athel Loren Ormanında tamamlandığı zaman kampanyanızı zaferle taçlandırmanızı sağlayacak son savaşı açabileceksiniz.

Yeni Mekanik: Işınlanmanın Kökleri

Orman Elfleri artık Derin Kökler yeteneği aracılığı ile dünyanın dört yanındaki Sihirli Ormanlara ışınlabiliyorlar. Tabi bu güçlü yeteneğin belli kuralları da var.
  • Ordular tura belli bir Sihirli Orman'ın sınırları içinde başlamalı. Ve sadece başka bir Sihirli Orman'a ışınalanmalı. 
  • Bu yeteneğin yeniden kullanım süresi on tur olup çeşitli yöntemlerle azaltılabilir. 

Yeni Mekanik: Orman Karşılaşmaları

Ormanl Efleri ile oynarken artık ormanlarınız yakınlarına Orman Karşılaşması işaretleri belirecek.
Bu işaretlerden birine ordu yollayarak kampanyanızı şekillendirebilirsiniz. Bazlıları eşsiz muharebelerle bile karşılaşmanızı sağlayacak.

Teknoloji
  • Çoğu teknoloji yeniden düzenlendi.
  • Teknolojilerdeki kehribar maliyeti kaldırıldı. 
  • Kehribar ile açılabilecek eşsiz ve güçlü teknolojiler eklendi. 

Yönlendirilebilirler ve İnatlar

Çeşitli Orman Elfi bölüngüsü Yönlendirilebilirlere sahip olacak. Yönlendirilebilirler bir biriminizin belli bir özelliğini yükseltirken başka bir özelliğinin düşmesine neden olacak. Bunu bütün birimleriniz için uygulayabileceksiniz. Teker teker değinmemiz gerekirse;
  • Söğüt: Zırh delme yeteneğindeki düşüş karşılığında birimizin ana hasar ve savunmasını arttırıyor.
  • Meşe: Biriminizin yavaşlamasına neden olsa da zırh ve hücuma karşı savunma değerini arttıyor. 
  • Huş: Fiziksel direnci düşürmesinin karşılığında biriminizin zırh delme yeteneğini arttırıyor. 
Yeşil Derililerdeki benzer mekaniğin aksine Yönlendirilebilirler belli bir altın karşılığı kendi aralarında değiştirilebiliyor. Bu sayede karşılaştığınız düşmana karşı birimlerinizin özelliklerini değiştirip uyum sağlayabiliyorsunuz. 

Antik Ağaçadamlar ve Daltayfı artık sıradan lordların aksine karakter özelliklerini başka bir özellik havuzundan alacaklar. Bu özellikler ise İnat olarak geçiyor ve her İnat güçlü bir kampanya ve muharebe özelliği sunmakta.

Vahşi Av

Orion'un subayları Vahşi Av baz alınarak yeniden isimlendiridi ve değiştirildi. Bunun yanında Vahşi Av sırasında artık bütün karakterler bonuslar alacak ve Av'ın süresi ile sonraki Av'a kalan süreyi daha net görebileceksiniz.

Bug, Denge ve Genel Değişiklikleri

Hem Portal hem de Ölümlü İmparatorluklar senaryolarındaki lordlar, karakterler, özellikler ve bölüngüler üzerine değişiklikler yapıldı. Otomatik Savaş'taki bazı sorunlar dahil oyunun genelindeki bir sürü hata giderildi ve yapay zeka geliştirmelerinde bulunuldu.

Yeni Özellik: Yerleşkeyi Terk Etme
  • Oyuncu artık elindeki yerleşkeleri yerleşkenin ana bina zincirinde bulabileceği butona tıklayarak terk edebilecek.
  • Terk etme işlemi butona tıkladığınız turdan sonraki turda meydana gelecek. Bu yüzden sonraki tura geçmeden önce emri iptal etme şansına hala sahip olacaksınız. 
Yeni gelen ırklarla birlikte orman elfleri çok zor durumda kalıyorlardı. Etrafı eski ırklarla çevirli olsa da diğer ırklar ile savaşmak zor oluyordu. Bunun haricinde diğer elf ırkları kadar albenileri de yoktu. Yeni gelen yama ile birlikte orman elfleri çok fazla mekanikle birlikte yeni dünyaya adeta adapte olmuş durumda. Kehribar mekaniği yerine getirilen mekanikler ise eski mekaniğin ne kadar basit olduğunu gösteriyor. Ayrıca ışınlanma sayesinde erken ve orta oyunda haritanın istediğiniz bölgesine gidebiliyorsunuz. Bu sayede diğer ırklarla temasınız geç oyundan önceye kalıyor ve oyun zevkiniz artıyor.