Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - Gelişmişlik Toplama ve Başkent Talan Etme
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Gelişmişlik Toplama ve Başkent Talan Etme özellikleri tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1458761/ :Herkese merhaba, Europa Universalis IV için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Benim (Johan) tarafımdan kaleme alınması beklediğinizden daha kısa bir günlük olacağı anlamına gelse de, umuyorum ki bahsedeceklerim ilginizi çekecektir.

Leviathan'da odaklanmak istediğimiz alanlardan birisi "tall" oynanışı güçlendirmekti, yani oyuncunun genişlemeden de güçlenebilmesini sağlamaktı. Daha önceki bir geliştirici günlüğünde tall oynayışa dair oluşturduğumuz 3 mekanikten ilkini sizlere tanıtmıştık. Expand Infrastructure (Altyapıyı Genişlet) ismindeki bu mekanik tek bir bölgeye birden fazla fabrika inşa edebilmenizi sağlıyordu.

Şimdi Leviathan'ın tall oynanışı güçlendiren ikinci mekaniğini tanıtacağım, bu mekaniğin adı Concentrate Development (Gelişmişliği Bir Noktada Topla)

Bu mekaniği eyalet (state) haline dönüştürülmemiş topraklarınızda veya vasallarınızın topraklarında uygulayabiliyorsunuz. Uyguladığınızda tıpkı Hordalardaki Yıkım (Raze) mekaniği gibi toprakların gelişmişlik değeri azalıyor, ancak onlardan farklı olarak bu azalan gelişmişlik ülkenize bölüştürülüyor.

Bölüştürülen gelişmişliğin yarısı başkentinize ekleniyor, yüzde 30'u eyalet haline dönüştürülmüş diğer topraklara bölüştürülüyor. Geri kalan yüzde 20'lik kısım ise kaybediliyor.

Bunu aynı bölgede tekrar kullanabilmek için 50 yıl beklemeniz gerekiyor.

Vasallarınız üzerinde bu etkileşimi kullanmanız onların size karşı olan görüşünü zedeliyor ve bağımsızlık isteklerini arttırıyor.

Oyunda bu kaybı hafifleten 2 hükümet reformu bulunuyor, bu reformlardan birine sahipseniz %20'lik kısım kaybedilmek yerine başkentinize dahil ediliyor.
  • Mandala Reformu - Çinli teknoloji grubunda olup, Dharma, Doğulu veya Müslüman dinlerindeki ülkelerce erişilebiliyor.
  • Siyam Mutlakiyetçiliği - Bazı görevler aracılığıyla edinilebiliyor.
Mandala Reformu birinci kademe bir reform, ücretsiz gelişmişlik toplama mekaniği vermesinin yanı sıra aşağıdakileri sağlıyor:
  • +%15 Vasal Geliri
  • +1 Vasal Ordu Limtii Bonusu
  • -%33 Yönetim Kapasitesi
eu4_21.png

Bununla bağlantılı olarak, Pillage Capital (Başkenti Talan Et) isminde yeni bir barış antlaşmasına daha sahibiz.

Kimi zaman güçlenmek, düşmanı da zayıflatmak istersiniz fakat bunu düşmandan toprak alarak yapmak istemiyorsunuzdur, işte tam olarak bu durumlarda yeni "Pillage Capital" (™) seçeneği derdinize derman olacaktır. Bu barış antlaşması geçirildiğinde düşmanın başkentine Concentrate Development uygulamış oluyorsunuz.

Önümüzdeki hafta tall oynanıştan bahsetmeye devam edeceğiz, kim bilir belki kanallardan da söz ederiz.
Çok eğlenceli bir mekanik gibi gözükse de yamyamgamingcilerin harita boyama sevdasının karşısında pek şansı yok gibi duruyor.
Kanallara geçişi kontrol etme gelir mi acaba.
Benim hoşuma gitti. Genel olarak bakıldığında zaten %90'ını kullanamadığınız topraktan alıp kullanabildiğiniz toprağa aktardığınız için o %20lik kayıp çok bir şey ifade etmiyor. Ha diyorsanız her yeri state yapmamak için bir sebep yok, o da farklı bir bakış açısı oluyor. Ama benim asıl anlamadığım kısım bunun tall oynanışı nasıl desteklediği. Çünkü mantıken o kadar genişlemiş olacaksınız ki state olmayan topraklarınız olacak ve bu topraklardaki gelişmişliği state olmuş yerlere aktaracaksınız.
Bu iş wc gidenlere yaramıyor mu?İşgal ettiğin toprakları talan edip genişleyeceğimizi düşünürsek gov capacity aşmamak için çok ideal :D Ben mi yanlış düşünüyorum acaba :D
Evet o açıdan bakınca pek tall'ı desteklemiyormuş gibi duruyor da şöyle de düşünebilirsiniz: State olan toprakları koruyup geliştirmeye oynayıp gelişmişlik topladığınız territoryleri savunmayabilirsiniz. Savaşlarda gözden çıkarılabilir oralar. Mesela Rusya ile kamçatkayı sömürüp sonra savaşta savunmaya değer görmeyip bırakabilirsiniz. Late gamede bu tarz kimsenin umursamadığı wasteland topraklar oluşabilir. Oyuna farklı bir etki kazandıracağı kesin.

Bir de en son eklenen yüzdesel değil de flat kazanç veren binalar vardı. Bunlar otonomiden etkilenmiyorsa bu wasteland topraklar bunlar için kullanılabilir.
enstitü basarken başkente eklenen dev'ler oranı arttırır mı ?
2 haftadır güzel günlük atıyolar böyle devam eder inş
fena değil
Bence yapmaları gereken şey oyun sonundaki oynanışı Victoria serisine yaklaştırmak. Farkındayım tamamen farklı oyunlar ama 400 yıl sonra hala aynı mekaniklerle oynamak biraz garip kaçıyor EU IV için.
Raze oranına göre başkente dev aktarılacaksa bu iş bence kazançlı olmaz. Hatırladığım kadarıyla raze atmak bölgenin gelişmişliğini %30 düşürüyordu. Yani bu hesaba göre 30 devlik bir bölgeyi başkente aktardığınızda. Yani 30 gelişmişliğin %30 unun %50 si başkente gönderilecek. 4.5 eder bu miktar iş yaparmı düşünmek lazım.
Değişik bir mekanik.. çok işlevsel kullanılabilir..topraklarının developmentini dengelemek isteyene de yarar ..developmenti sınırlı bölgede toplamak isteyene de..ben olsam.ne yaparım? Her ikisini de kullanabilirim. Mesela gelişmişliği sadece statelerde toplayıp razeledigim territoryleri vassallara dağıtıp geliştirmesini sağlamak çok mantıklı geldi ?
Bence bu konu üzerinde çok durmayın, bir oyuncunun bir bölge için tüm oyun süresi boyunca en fazla 8 kere yapabileceği bir durum, bir örnekle somutluk katalım Osmanlı ile eflak state ini oyun başında alsanız bile genişleneye devam edeceğiniz için muhtemelen eflakı territory olarak bırakmazsın zamanla state sayınız da artacağı için ve state yapacağınız toprakları yıkmak mantıklı olmayacağı için detaylı hesaplar yapmaya gerek olduğunu düşünmüyorum.
(23-02-2021, 16:46)KARTAL : [ -> ]enstitü basarken başkente eklenen dev'ler oranı arttırır mı ?

Arttırmaz diye düşünüyorum. Kendi basmadığımız devlet enstitü ilerlemesini etkilemiyor.

Resime bakarsak %37 gibi bir oran söz konusu. %30'sa da yukarı yuvarlanıyor sanırım.

Ayrıca hocam çok güzel bir noktaya değinmiş. 2 kat monark puan kazanan client stateler bu ölü toprakları yeniden yeşertebilir. Ancak yanlış hatırlamıyorsam yapay zeka toprağın developmentinin %50'sinden fazla dev basmıyor. Kodlarda böyle bir satır hatırlıyorum. Yani bu taktik 3 dev toprakta çok tutmayabilir.

Single playerda özellikle tall gidicem diye kasmıyorsan evet biraz boş duruyor ancak multiplayerlarda oynanışı etkileyebilecek kadar güçlü bir mekanik.
Genel olarak tek kişilik modda aşırı saldırgan oynayan biri olarak şunu söyliyeyim,

Bana biraz OP geldi. Habire topraklarımdan ve düşmanlarımdan yağmaladığım development'ları başkentime eklemek başkentimin abartı bir deve sahip olmasını sağlayabilir :think:
Uzun vadede evet de singleplayerda o toprakları almak genelde daha çok tercih edilecek bir yöntem sonuçta.
20210224_002501.png

Dev azaltan tuş kırmızı ok ile gösterilen. Yeşil ok ile gösterilen özellik ne acaba?
Görsel temsili değilse yerleşim kurmaya benziyor. Aklıma hordelar yerleşik hayata geçmesi tarzı birşey geldi ama pek emin değilim.

Paradox hangi tarz konuda günlük geleceğini yayınladı. Horde ile ilgili bir şey yapılmayacak. Bildirdikleri kadarıyla tall oynanış ve diplomasi üzerine yenilikler gelecek.
Dediğim gibi bana ilk bunu çağrıştırmıştı. O zaman bekleyip göreceğiz.
Sayfalar: 1 2