03-04-2021, 19:56
Hüküm Adası
Zafer yolları:
Ekonomik zafer: Tur başı 6500 altın gelire sahip ol
Fetih zaferi: Haritada sen ve vasalların hariç hiç ülke kalmasın
Diplomatik zafer: Dost ülke ve kendi ülkenin toplam altıgen sayısı 1000'i geçmeli
Turunuzu atarken birine dostluk teklif edebilir, savaş ilan edebilir veya barış teklif edebilirsiniz. Dostlarınıza savaş ilan etmek için dostluk teklifinizden en az 5 tur sonrası olmalı veya 1500 altın karşılığı dostluğunuzu iptal etmelisiniz. Savaş ilan edeceğiniz ülkelere sınır olan bir altıgene sahip olmalısınız.
Dostluklar ekonominizi güçlendirir, dostluk yaptığınız zaman dostunuzun ikincil odaklarından birinin yarısını kazanırsınız. Örneğin Piyade Odağı olan dostunuz sayesinde 1 altın daha ucuza piyade alırsınız ve piyadeler ile %5 daha fazla hasar verirsiniz. Aynı zamanda dostluk yaptığınız kişiler ile otomatik ticaret antlaşması yapmış olursunuz ve tarla geliriniz %20 artar.
Dostluk yapmadan ticaret yaparsanız tarla geliriniz %10 artar. Ayrıca ticaret yapmak için yapmak için o ülkeyle bitişik toprağa sahip olmalısınız. Barış teklifi yaparken istediğiniz toprakları düşmanınıza sizin renginize benzer renk ile boyayabilir ve gösterebilirsiniz(Maksimum 20 altıgen). Barış yaptıktan sonra 10 tur boyu saldırmazlık antlaşması da yapmış olursunuz.
Barış anlaşmaları sırasında maksimum alabileceğiniz altıgen sayısını 10'a indirme bedeli ile karşıyı kukla devletiniz yapma teklifini yollayabilirsiniz. Savaşta olan bir dostunuzun savaşına dahil olabilirsiniz, eğer savaşta olan dostunuz ile aynı muharebeye girmeyi seçerseniz birlikleriniz birleşik sayılır ve zayiatlar eşit şekilde iki orduya dağıtılır.
Savaşa direkt dahil olmayıp destek birlik yollamayı seçerseniz dostunuza maksimum 50, tarafsız ülkeye ise 25 yollayabilirsiniz. Dilerseniz dostunuza maksimum 300 altına kadar parasal destek, tarafsızlara ise 150 altın kadar parasal destek yollayabilirsiniz(Paralara ve askerlere ülkenizin sahip olması gerekir). Parasal ve askeri desteğin 10 turluk bekleme süresi vardır. Maksimum 1 dosta sahip olabilirsiniz.
Dostluklar ekonominizi güçlendirir, dostluk yaptığınız zaman dostunuzun ikincil odaklarından birinin yarısını kazanırsınız. Örneğin Piyade Odağı olan dostunuz sayesinde 1 altın daha ucuza piyade alırsınız ve piyadeler ile %5 daha fazla hasar verirsiniz. Aynı zamanda dostluk yaptığınız kişiler ile otomatik ticaret antlaşması yapmış olursunuz ve tarla geliriniz %20 artar.
Dostluk yapmadan ticaret yaparsanız tarla geliriniz %10 artar. Ayrıca ticaret yapmak için yapmak için o ülkeyle bitişik toprağa sahip olmalısınız. Barış teklifi yaparken istediğiniz toprakları düşmanınıza sizin renginize benzer renk ile boyayabilir ve gösterebilirsiniz(Maksimum 20 altıgen). Barış yaptıktan sonra 10 tur boyu saldırmazlık antlaşması da yapmış olursunuz.
Barış anlaşmaları sırasında maksimum alabileceğiniz altıgen sayısını 10'a indirme bedeli ile karşıyı kukla devletiniz yapma teklifini yollayabilirsiniz. Savaşta olan bir dostunuzun savaşına dahil olabilirsiniz, eğer savaşta olan dostunuz ile aynı muharebeye girmeyi seçerseniz birlikleriniz birleşik sayılır ve zayiatlar eşit şekilde iki orduya dağıtılır.
Savaşa direkt dahil olmayıp destek birlik yollamayı seçerseniz dostunuza maksimum 50, tarafsız ülkeye ise 25 yollayabilirsiniz. Dilerseniz dostunuza maksimum 300 altına kadar parasal destek, tarafsızlara ise 150 altın kadar parasal destek yollayabilirsiniz(Paralara ve askerlere ülkenizin sahip olması gerekir). Parasal ve askeri desteğin 10 turluk bekleme süresi vardır. Maksimum 1 dosta sahip olabilirsiniz.
Muharebeler aşağıdaki adımlarla gerçekleşir(Eğer savunan taraf muharebeye girmezse muharebeyi saldıran taraf kazandı diye düşünülür):
N = Birlik sayısı
X = Zar sonucu
1- İki tarafın Süvari ve Mızraklı sayısı alınır ve zarlar atılır, zar sonuçları X/10 kadar karşıdan süvari/mızraklı öldürür ve 2. adıma geçilir
2- İki tarafın piyade sayıları alınır ve bir araya toplanır, ardından 3. adıma geçilir
3- Tarafların piyadelerinin sayılarının N olduğunu düşünürsek, N kadar 6lık zar atılır ve 4. adıma geçilir
4- Tarafların piyade sayılarından elde ettiğimiz sonuç ülke ve ortam etkenleriyle 2 ayrı parça olarak ayrılır ve 5. adıma geçilir
5- Taraflardan elde edilen hasar sonuçları karşıya 10 ile bölündükten sonra yansıtılır, zar sonucu X kabul edilir ve karşıdan X/10 kadar piyade ölür, 6. adıma geçilir
6- Eğer piyadelerin çarpışması sonucu hala menzillilere ulaşılmadıysa menzilli askerler N kadar hasar zarı atılır ve zar sonucu X kabul edilir, X/10 kadar düşman(piyade öncelikli) ölür ve adım 7'ye geçilir
7- Her tur bir kere bu döngü gerçekleşecek şekilde oyuncular geri çekilmediği sürece devam eder. Muharebe bittiğinde minimum 1 altıgen olmak üzere kalan piyade sayısı/50 kadar altıgen işgal edilebilir. 1. adıma dönülür
N = Birlik sayısı
X = Zar sonucu
1- İki tarafın Süvari ve Mızraklı sayısı alınır ve zarlar atılır, zar sonuçları X/10 kadar karşıdan süvari/mızraklı öldürür ve 2. adıma geçilir
2- İki tarafın piyade sayıları alınır ve bir araya toplanır, ardından 3. adıma geçilir
3- Tarafların piyadelerinin sayılarının N olduğunu düşünürsek, N kadar 6lık zar atılır ve 4. adıma geçilir
4- Tarafların piyade sayılarından elde ettiğimiz sonuç ülke ve ortam etkenleriyle 2 ayrı parça olarak ayrılır ve 5. adıma geçilir
5- Taraflardan elde edilen hasar sonuçları karşıya 10 ile bölündükten sonra yansıtılır, zar sonucu X kabul edilir ve karşıdan X/10 kadar piyade ölür, 6. adıma geçilir
6- Eğer piyadelerin çarpışması sonucu hala menzillilere ulaşılmadıysa menzilli askerler N kadar hasar zarı atılır ve zar sonucu X kabul edilir, X/10 kadar düşman(piyade öncelikli) ölür ve adım 7'ye geçilir
7- Her tur bir kere bu döngü gerçekleşecek şekilde oyuncular geri çekilmediği sürece devam eder. Muharebe bittiğinde minimum 1 altıgen olmak üzere kalan piyade sayısı/50 kadar altıgen işgal edilebilir. 1. adıma dönülür
Kılıçlılar
Kılıçlı piyadeler ordunuzun bel kemiğidir, Süvariler ve Mızraklı piyadeler tarafından desteklenebilir. Kılıçlı piyadelerin yetiştirme bedeli 10 altındır. Kılıçlılar 6lık zar atarlar ve en yaygın asker birimi olması gerekir.
Mızraklılar ve Süvariler
Mızraklılar, kılıçlı piyadeler yerine kullanılabilme potansiyeline sahip bir anti-süvari birliğidir. Bu birlikler olmazsa süvariler muharebe alanında cirit atar ve yenilgi kaçınılmaz olur. Süvarilere karşı iki kat hasar verir, eğer karşıda süvari yoksa piyade gibi sayılır. 6lık zarlar kullanırlar, yetiştirmek için 20 altın gerekir.
Süvariler düşman tarafta mızraklı yoksa çok daha işlev görürler. Düşman tarafta mızraklılar bulunmuyorsa muharebenin 1. adımında düşmana (1. öncelik düşman süvari, 2. öncelik düşman okçular) saldırırlar, eğer saldırdıkları düşman arbaletçi veya okçu ise karşı saldırı almaz. 8lik zarlar atarlar, yetiştirme bedeli 20 altındır.
Okçular, Atlı Okçular ve Arbaletçiler
Okçular, muharebe işleyişinde yazdığı gibi 6. adımda saldırırlar. Öncelikleri düşman süvarileri ve atlı okçularıdır. Eğer mızraklılar veya süvariler tarafından korunmazsa düşman süvariler menzilli birliklerinizi hiç zarar almadan yok edebilir. Okçular zırhsız düşmanlara(süvariler ve atlı okçular) %15 daha fazla hasar verir. 6lık zarlar kullanırlar ve yetiştirme maliyeti 10 altındır.
Arbaletçiler, muharebe işleyişinde yazdığı gibi 6. adımda saldırırlar. Öncelikleri düşman piyadeleridir, düşman piyadelerine %15 daha fazla hasar verirler. Arbaletler oklara kıyasla çok daha kalın zırhları delebildiğinden kılıçlılara ve mızraklılara karşı çok efektiftir. 7lik zarlar kullanırlar ve yetiştirme maliyeti 15 altındır.
Atlı okçular, menzilli birlikler ile süvariler arasında bir birliktir. Bu birlikler düşman kılıçlılara karşı iki kat daha fazla hasar verir ve pek çok yandan arbaletçilerle aynıdır. 7lik zarlar kullanırlar ve yetiştirme ücreti 20 altındır.
Kılıçlı piyadeler ordunuzun bel kemiğidir, Süvariler ve Mızraklı piyadeler tarafından desteklenebilir. Kılıçlı piyadelerin yetiştirme bedeli 10 altındır. Kılıçlılar 6lık zar atarlar ve en yaygın asker birimi olması gerekir.
Mızraklılar ve Süvariler
Mızraklılar, kılıçlı piyadeler yerine kullanılabilme potansiyeline sahip bir anti-süvari birliğidir. Bu birlikler olmazsa süvariler muharebe alanında cirit atar ve yenilgi kaçınılmaz olur. Süvarilere karşı iki kat hasar verir, eğer karşıda süvari yoksa piyade gibi sayılır. 6lık zarlar kullanırlar, yetiştirmek için 20 altın gerekir.
Süvariler düşman tarafta mızraklı yoksa çok daha işlev görürler. Düşman tarafta mızraklılar bulunmuyorsa muharebenin 1. adımında düşmana (1. öncelik düşman süvari, 2. öncelik düşman okçular) saldırırlar, eğer saldırdıkları düşman arbaletçi veya okçu ise karşı saldırı almaz. 8lik zarlar atarlar, yetiştirme bedeli 20 altındır.
Okçular, Atlı Okçular ve Arbaletçiler
Okçular, muharebe işleyişinde yazdığı gibi 6. adımda saldırırlar. Öncelikleri düşman süvarileri ve atlı okçularıdır. Eğer mızraklılar veya süvariler tarafından korunmazsa düşman süvariler menzilli birliklerinizi hiç zarar almadan yok edebilir. Okçular zırhsız düşmanlara(süvariler ve atlı okçular) %15 daha fazla hasar verir. 6lık zarlar kullanırlar ve yetiştirme maliyeti 10 altındır.
Arbaletçiler, muharebe işleyişinde yazdığı gibi 6. adımda saldırırlar. Öncelikleri düşman piyadeleridir, düşman piyadelerine %15 daha fazla hasar verirler. Arbaletler oklara kıyasla çok daha kalın zırhları delebildiğinden kılıçlılara ve mızraklılara karşı çok efektiftir. 7lik zarlar kullanırlar ve yetiştirme maliyeti 15 altındır.
Atlı okçular, menzilli birlikler ile süvariler arasında bir birliktir. Bu birlikler düşman kılıçlılara karşı iki kat daha fazla hasar verir ve pek çok yandan arbaletçilerle aynıdır. 7lik zarlar kullanırlar ve yetiştirme ücreti 20 altındır.
İşgal için savaşta olmanız ve düşman altıgenlerden biriyle bitişik olan bir altıgene sahip olmanız gerekiyor. Bu şartları karşılayabiliyorsanız muharebe başlattığınızı turunuzu atarken yazmanız, karşı düşmanın da muharebeye girdiğini belirtmesi gerekiyor. Eğer savunan taraf muharebede olmamayı seçerse toplam kılıçlı ve mızraklı sayınız/50 kadar altıgen işgal edebilirsiniz(eğer 1 altıgenden az sonuç çıkarsa yine de bir altıgen ele geçirilebilir).
Tarlalar ana gelir kaynağınızdır. Oyuna 1 altıgen ve 1 tarla ile başlarsınız, tarlalar 5 altın kazandırır ve her bölge başına maksimum 5 tarla kurabilirsiniz, tarlaları kurmak için 20 altına sahip olmalısınız. Ticaret yaparak da tarlalardan gelen gelirinizi arttırabilirsiniz. Dostlarınızla yaptığınız ticaret ile %20 tarla gelir bonusu, tarafsız devletler ile yaptığınız ticaret ile %10 tarla gelir bonusu alırsınız.
Hordalar ise krallıklarla ve tarafsızlar ile yaptığı ticarette %10 gelir bonusu, hordalar ile yaptığı ticarette ise %20 gelir bonusu alır. Ticaret için söz konusu devlet ile sınırınız olmalı.
Her işgal edilen bölgeniz başına eğer yeteri tarla bulunuyorsa 2 tarla kaybedersiniz. Eğer maksimum tarla sınırınız bulunan tarla sınırınızın altında kalırsa daha fazla kaybedersiniz. Boyanmamış altıgenleri almaya genişleme, boyanmış altıgenleri almaya işgal denir. Genişleme için altıgen başı 20 altın vermeniz gerekiyor.
Eğer toprak sayınız 1 ise bitişik olan herhangi bir altıgeni altın vererek alabilirsiniz, eğer 1'den fazla ise 2 altıgeninize bitişik bir altıgeni almak zorundasınız(1 altıgen genişliğinde veya uzunluğunda yerler için bu geçersizdir). Kısacası yılan gibi genişleyemezsiniz.
Hordalar ise krallıklarla ve tarafsızlar ile yaptığı ticarette %10 gelir bonusu, hordalar ile yaptığı ticarette ise %20 gelir bonusu alır. Ticaret için söz konusu devlet ile sınırınız olmalı.
Her işgal edilen bölgeniz başına eğer yeteri tarla bulunuyorsa 2 tarla kaybedersiniz. Eğer maksimum tarla sınırınız bulunan tarla sınırınızın altında kalırsa daha fazla kaybedersiniz. Boyanmamış altıgenleri almaya genişleme, boyanmış altıgenleri almaya işgal denir. Genişleme için altıgen başı 20 altın vermeniz gerekiyor.
Eğer toprak sayınız 1 ise bitişik olan herhangi bir altıgeni altın vererek alabilirsiniz, eğer 1'den fazla ise 2 altıgeninize bitişik bir altıgeni almak zorundasınız(1 altıgen genişliğinde veya uzunluğunda yerler için bu geçersizdir). Kısacası yılan gibi genişleyemezsiniz.
Ülke oluşturmak katılıma dahildir, katılım örneği:
Katılıyorum.
Ülkenizin ismi: Tengri Ahmedin Oğulları (Diğer oyuncuların ülke isimlerinden farklı bir isim)
Renk: Koyu mavi veya açık mavi (İstediğiniz iki farklı renk)
Odaklar: Horda ve Atlı odağı (İstediğiniz iki farklı odak)
Odakları aşağıdan bulabilirsiniz. Katılımı yaptıktan sonra yönetici oyuncuları seçecek ve haritada rastgele bir yere yerleştirecektir.
Odaklar
-Horda: İşgal edilen her altıgen başına 3 atlı okçu, 3 süvari kazanılır. Atlı okçular ve süvariler %50 daha fazla hasar verir. Tarla inşa edemez ancak kontrol edilen altıgen başı 2.5 altın kazanır, her tur ikişer atlı okçu ve süvari kazanılır. Muharebe sonrası işgaller için piyade ve mızraklı değil süvari ve atlı okçu sayısı kullanılır. Ülkenizin genişleme ücreti 20 altından 15 altına düşürülür. Krallık odağı ile aynı anda seçilemez.
-Krallık: Tarlalardan gelen toplam gelir %10 artar, arbaletçiler 15 altına değil 10 altına, mızraklılar ise 20 altına değil 15 altına yetiştirilir. Her tur bedava 5 kılıçlı piyade kazanılır. Horda odağı ile aynı anda seçilemez.
-Piyade Odağı: Mızraklılar 5 altın, kılıçlılar 2 altın daha ucuza alınır ve muharebelerde %15 daha fazla hasar verirler. (Kılıçlı piyade, Mızraklı piyade)
-Okçu Odağı: Okçular 5 altın daha ucuza alınır ve muharebelerde %15 daha fazla hasar verirler. (Arbaletçi, Okçu)
-Atlı Odağı: Süvariler ve atlı okçular 5 altın daha ucuza alınır ve muharebelerde %15 daha fazla hasar verirler. (Atlı okçu, Süvari)
-Ekonomi Odağı: Tarlalardan gelen toplam gelir %15 artar(Eğer horda ise toprak başı 0.5 altın ekstra altın kazanılır).
Katılıyorum.
Ülkenizin ismi: Tengri Ahmedin Oğulları (Diğer oyuncuların ülke isimlerinden farklı bir isim)
Renk: Koyu mavi veya açık mavi (İstediğiniz iki farklı renk)
Odaklar: Horda ve Atlı odağı (İstediğiniz iki farklı odak)
Odakları aşağıdan bulabilirsiniz. Katılımı yaptıktan sonra yönetici oyuncuları seçecek ve haritada rastgele bir yere yerleştirecektir.
Odaklar
-Horda: İşgal edilen her altıgen başına 3 atlı okçu, 3 süvari kazanılır. Atlı okçular ve süvariler %50 daha fazla hasar verir. Tarla inşa edemez ancak kontrol edilen altıgen başı 2.5 altın kazanır, her tur ikişer atlı okçu ve süvari kazanılır. Muharebe sonrası işgaller için piyade ve mızraklı değil süvari ve atlı okçu sayısı kullanılır. Ülkenizin genişleme ücreti 20 altından 15 altına düşürülür. Krallık odağı ile aynı anda seçilemez.
-Krallık: Tarlalardan gelen toplam gelir %10 artar, arbaletçiler 15 altına değil 10 altına, mızraklılar ise 20 altına değil 15 altına yetiştirilir. Her tur bedava 5 kılıçlı piyade kazanılır. Horda odağı ile aynı anda seçilemez.
-Piyade Odağı: Mızraklılar 5 altın, kılıçlılar 2 altın daha ucuza alınır ve muharebelerde %15 daha fazla hasar verirler. (Kılıçlı piyade, Mızraklı piyade)
-Okçu Odağı: Okçular 5 altın daha ucuza alınır ve muharebelerde %15 daha fazla hasar verirler. (Arbaletçi, Okçu)
-Atlı Odağı: Süvariler ve atlı okçular 5 altın daha ucuza alınır ve muharebelerde %15 daha fazla hasar verirler. (Atlı okçu, Süvari)
-Ekonomi Odağı: Tarlalardan gelen toplam gelir %15 artar(Eğer horda ise toprak başı 0.5 altın ekstra altın kazanılır).
Katılımcılar |
---|
Oyun minimum 3 kişi bulunana kadar başlamayacaktır. Katılıma dair bilgiler "Ülke Oluşturma" kısmında yazıyor.
Bilmekte faydanız olan şeyler: Kurallar oyun gününe kadar ufak değişiklikler gösterebilir, değişiklik olursa tüm katılımcılara haber verilir, deniz rengi olan ülkesiz altıgenler boyanamaz, bonus sonucu Sayı + BonusOranı% şeklinde hesaplanır. Oyuna 105 altın ile başlanır.