Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Anno 1800 - Tourist Season'da Otobüs Sistemi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
moe18t.png

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda Tourist Season eklentisi ile eklenecek olan otobüs sisteminden bahsediliyor.

https://anno-union.com/devblog-tourist-s...us-system/ :Merhaba Anno topluluğu,

Bugün sizinle önümüzdeki DLC olan "Tourist Season" ve özel olarak otobüs sistemi hakkında bazı bilgiler paylaşmak istiyoruz.

Bu yılın Şubat ayında Sezon 3'ü gösterdiğimizde ne bekleyebileceğiniz konusunda size zaten bir bakış sunmuştuk. Restoranlardan, tariflerden ve bahsi geçen otobüslerden söz etmiştik. Bu özelliğe has ayrı bir günlük ayırmak ve size geliştirme sürecinden bilgiler sunmak istiyoruz, çünkü bu mekanik DLC'nin diğer tüm parçalarını birleştiriyor.

Otobüsler; ziyaretçilerinizi, yani Turistleri, Oteller ve şehirdeki tüm tesislerle (Restoranlar, Barlar, Müzikholler, Hayvanat Bahçesi ve dahası) bağlamak için gereken yeni bir mekanik.

Otobüs Durakları inşa etmek için şehrin çeşitli yerlerinde diğer yeni binalara ek olarak biraz yer açmanız gerekecek. Her Otobüs Durağının çemberle gösterilen belirli bir etki alanı var, böylece hangi kamu binalarının otobüs duraklarının menzili içerisinde olduğu belirtiliyor. Restoran ya da Hayvanat Bahçesi gibi binalar, yalnızca etki alanının içerisindeyse otobüs ağının parçası sayılıyor. Nihayetinde Turistleriniz Otobüs Durağından Hayvanat Bahçesine fazla yürümeye istekli değiller.

Dikkat etmeniz gereken ikinci bir işaret sokak menzili etki alanı. Alışık olduğunuz üzere kamu binalarından yolların üzerinde yeşil bir kaplamayla gösteriliyor ve otobüs ağınızı oluşturan her otobüs durağının menzilini belirtiyor. Durakların otobüs ağına bağlanması için iki Otobüs Durağının sokak işaretlerinin birbirine değmesi veya üst üste gelmesi gerekiyor.

Bunu basit bir ekran görüntüsüyle gözümüzde canlandıralım, sol tarafta bir Otobüs Durağı ile beraber yükseltilmiş bir Kamu Demir Yeri ve sağ tarafta kendine ayrılmış bir Otobüs Durağı ile beraber bir Otel mevcut.

r5k3ap.jpg

Fakat adanın bir ucundaki Otellerinizi diğer ucundaki bir Müzeye bağlamak optimal değil, zira Turistleriniz uzun otobüs seyahatlerinden pek hoşlanmıyor. Bu yüzden eğer mesafe fazla uzunsa, Otelin "Müze ihtiyacının" (bu örnekte) karşılanma miktarı azalabilir.

Bir Otobüs Durağına tıklayarak hangi kamu binalarının adanızın otobüs ağının parçası olduğunu ve bağlantılarının ne kadar iyi olduğunu görebilirsiniz. Arayüz Ekibimiz gerekli bilginin size ilk bakışta sağlandığından emin oldu: Binaların üzerindeki yeni bir ikon otobüs bağlantısı olmadığında sizi haberdar edecek. Turistlerin kapısını aşındırdığı yerler (bir restoran veya tiyatro gibi) inşaat çubuğunda ufak bir otobüs işaretçisi alıyor.

Bu gibi geliştirmeler için Düsseldorf'taki Kullanıcı Araştırma Laboratuvarı'nın düzenlediği Günlük Çalışması'ndaki test edenlerden gelen geri dönüşler çok yardımcı oldu.

Ayrıca, otobüs sistemi dâhil "Tourist Season"daki mekanikleri açıklayan bir Eğitim Panelini "Docklands"te yaptığımız gibi doğrudan oyuna ekledik. Yeni binalardan birini seçip binanın menüsündeki "?" ikonuna tıklamanız yeterli.

zn6ek6.jpg

Neden otobüsleri tramvaylara tercih ettiğimizi sorabilirsiniz. Oyunun geliştirilmesinin birçok alanında olduğu gibi bu da önceliklerle alakalı.

Kontrol ettiğimizde ikinci bir demir yolu sistemi oluşturmanın hayli yüksek bir geliştirme eforunun yanında bir o kadar yüksek risk içerdiğini fark ettik. İkisi de aynı genel kuralları kullanan iki ayrı demir yolu sistemi karmaşık olabilir ve kavşaklar kadar "basit" konularda dahi problemlere yol açabilir. Başka bir yaklaşım olarak bir sokak/demir yolu karışımı eklemek de daha önce yaptığımız bir şey olmadığı için fazla efor harcamamız gerekirdi.

Bu durumda sorulacak sorular şunlardı: Bu yeni özelliği geliştirmek için kaç çalışma saati gerekir? DLC'nin yalnızca bir kısmını meydana getirecek tamamen yeni bir özellik için birkaç hafta harcamaya değer mi? Benzer bir lojistik zorluk sağlayan ve aynı oynanış gereksinimlerini karşılayan farklı bir çözüm var mı? Tabii ki DLC için ekibimizin aklında olan "eksiksiz paketi" oluşturmak üzere "Tourist Season" için tasarlanan ve geliştirilen birçok farklı özellik de mevcut.

Otobüslerin yakıt kullanmaması estetik bir karardı: Oyuncuların otobüslerine yakıt sağlamasını gerektirmek -traktörler gibi- güzel bir ilave zorluk olabilirdi ama şehirlerinizde bulunan kirletici binalar, sunmak istediğimiz turist fantezisine pek uymazdı.

Bu yeni lojistik katmanla ilgilenmek şehir planlama becerileriniz için yeni bir zorluk ekliyor. Turistlerinizin şehrinizdeki tüm önemli noktalara erişebildiğinden emin olmak, Turistlerinizin ihtiyaçlarını yeni müsrif ürünlerle karşılamakla birlikte "Tourist Season"ın anahtar bileşeni.

Son olarak "Tourist Season"ın iki haftadan kısa süre sonra çıkacağını duyurmak bizi mutlu ediyor, DLC 25 Mayıs TSİ 19.00'da çıkacak. Ayrıntılı bir geliştirici günlüğünü ve çıkış notlarını DLC'nin çıkışına doğru paylaşacağız.

O vakte kadar güvende kalın ve haberleri kaçırmamak için sosyal medya kanallarımızdan gözünüzü ayırmayın.

Anno Ekibi