Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: GalCiv4 - Soru Cevap
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
qn6ep8.jpg

Galactic Civilizations IV'ün duyuruluşundan sonra oyuna dair bir soru cevap metni paylaşıldı.

https://www.galciv4.com/faq :Genel

Galactic Civilizations nedir?
Galactic Civilizations, insanların yıldızları kolonileştirmeye başladığı uzak gelecekte geçen uzay temelli bir 4X oyun serisidir.

Bir Galactic Civilizations oyununun ana özellikleri nelerdir?
  • Sıra tabanlı
  • Altıgen temelli hareket
  • Gemi tasarımı
  • Güçlü rakip yapay zekâsı
  • Derinlikli oynanış özelleştirmesi
  • Özgür hareket (yıldız şeritlerinin aksine)
  • Oyunu tarafından kontrol edilen kültürel evrim (iyi mi kötü mü yoksa grinin tonu mu?)
  • Gezegenleri istila etmek gezegeni gerçekten işgal etmeyi gerektirir
  • Büyük teknoloji ağaçları
Kurucu Programı olacak mı?
Hayır. Oyunun tasarımında öyle büyük değişiklikler yapıyoruz ki bu ilkbaharda bir "Alpha" versiyonunu erken erişime sunacağız. Not: Bu, işin tamamlandığı normal bir "erken erişime" benzemeyecek. Geri bildirime bağlı olarak yeni özellikler eklemeyi planlıyoruz, oyuncu geri bildirimlerini içermemiz için kasıtlı olarak özellikleri tam hâlde çıkmayacak.

GalCiv III'ten gemi ve uygarlıkları aktarmak mümkün olacak mı?
Muhtemelen hayır. Daha havalı görünen gemiler için temelde yatan sistemde birkaç geliştirme yaptık.

Tam sürüm ne zaman çıkacak?
Sabit bir çıkış tarihi veremiyoruz. Alpha sürümü 2021'in ilkbaharından önce erişime açılacak. Erken erişimin nasıl gittiğine göre tam sürümün 2022'de çıkacağını tahmin ediyoruz.

Evren

Galactic Civilizations'ın geçtiği mekân neresi?
Oyuncular istediği türü (sadece insanlar değil) seçip oynayabiliyor fakat oyun 22., 23. ve şimdi de 24. yüzyıllarda Samanyolu Galaksi'sinin bizim olduğumuz kısmında geçiyor.

Çıkışta kaç uygarlık oynanabilir olacak?
Şu anki planımız 16 uygarlığa sahip olmak ve oyuncuların istedikleri kadar uygarlık yaratabilmesi. 

GalCiv III'teki uygarlıklar geri dönecek mi?
Thalan hariç hepsi. Onlar görevlerini tamamladı.

Oynanış

Galactic Civilizations IV'te yeni ne var?
GalCiv IV oyuncunun karakterlerle (GalCiv III'te vatandaş olarak geçiyorlardı ama GalCiv IV'te çok daha ön plandalar) etkileşime geçmesi fikrine odaklanıyor. Haritalar çok daha büyük ve tipik bir imparatorluğun sahip olduğu dünya sayısı hayli fazla.

Karakterler yaşlılıktan ölecek mi yoksa ölümsüzler mi?
Ölümsüz olmalarını planlıyoruz.

Aşırı mikro yönetimi nasıl engelliyorsunuz?
Oyuncuların her gezegeni yönetmesi gereken önceki GalCiv oyunlarının aksine artık tam tersi bir durum geçerli. Bir koloni varsayılan olarak yönetici dünyaya basitçe kaynak (teknoloj, para, mineral) sağlıyor.

Oyuncuların gezegenleri yönetmesi için "Yapay Zekâ Valiler" ataması yerine oyuncular yalnızca bizzat yönetmek istedikleri gezegenlere "vali" atıyorlar. Valiler sınırlı bir lider havuzundan geldiği için oyuncuların bir gezegeni mi yöneteceklerini yoksa lideri bazı bonuslar almak için mi kullanacaklarını seçmeleri gerekiyor. Bunun sonucunda tipik bir koloni hiç yönetim gerektirmiyor.

Önceki Galactic Civilizations oyunlarındaki gibi çoğu gezegen hoş görünmüyor, onları yönetmesi de eğlenceli olmazdı. Galactic Civilizations IV'te kolonileştirmek için çok daha fazla düşük kalite gezegen var çünkü varsayılan olarak oyuncu yönetimi gerektirmiyorlar.

Bir vali bir koloninin yönetiminden alınabiliyor mu? Evetse, koloniye ne oluyor?
Şu an bunu yapabileceğinizi düşünüyoruz fakat çılgın miktarda mikro yönetim gerektirip gerektirmediğine bağlı olarak değişebilir.

Neden her dünyayı yönetmek istemeyeyim?
Yönetilen her dünyanın kendine bağlı kolonileri var. Böylelikle doğrudan oyuncu tarafından (bir vali atayarak) kontrol edilen iyi bir gezegen potansiyel olarak çok sayıda koloni dünyasından fazla miktarda yiyecek, para, teknoloji vb. ihraç edebilir. Bu miktar yönetilen dünya tarafından fazlasıyla arttırılabilir.

Haritalar ne açıdan farklı?
Galactic Civilizations IV'te haritalar çok ama çok daha büyük. Ancak çeşitli yıldız kümelerinin bir sürü boş alana sahip olduğu önceki Galactic Civilizations oyunlarının aksine Galactic Civilizations IV ile "yıldız sektörü" konsepti getiriliyor.

Galactic Civilizations III'teki çok küçük, küçük ya da orta bir harita yıldızlar arasında özgür harekete sahip olan tek bir yıldız sektörü olarak düşünülebilir. Aslında Galactic Civilizations IV büyük bir yıldız sektörü kurma açısından Galactic Civilizations III ile aynı şekilde oynanabilir.

Bir sektördeki en güçlü oyuncu o sektörün sahibi sayılır ve sektöre sahip olmaktan ötürü çeşitli bonuslar kazanır.

Artık alt uzay akımlarıyla bağlanan birden fazla yıldız sektörü olabiliyor. Oyuncular oyunun başında ne alt uzay akımlarının nerede olduğunu biliyor ne de onlardan geçebiliyor (bulunmaları ve araştırılmaları gerekli). Böylece oyuncular diğer haritalara (yıldız sektörleri) efektif biçimde seyahat edebiliyor. 

Oyuncuların alt uzaya geçiş yaparak yıldız sektörünün her yerine seyahat etmelerine izin vererek akımları tamamen es geçmesini sağlayan bir oyun sonu teknolojisi eklemeyi planlıyoruz (kuantum sürücüsü). Bu teknoloji alt uzay akımlarından daha yavaş.

Harita 3 kısımdan oluşacak:
Kısım 1: Yıldız sektörü seyahati (Galactic Civilizations I, II ve III'teki gibi)
Kısım 2: Alt uzay akımı seyahati (bir alt uzay akımı yoluyla yeni yıldız sektörlerine seyahat etme)
Kısım 3: Kuantum tünelleme seyahati (alt uzaya giriş yapmak ve belirli bir noktada çıkmak)

Hiper geçitler ve hiper şeritler yine inşa edilebilecek mi?
Evet. Bir sektör potansiyel olarak hâlâ bayağı geniş olabilir.

Teknoloji araştırmasında yeni ne var?
Yeni teknoloji ağacının önceki Galactic Civilizations'takilerden çok daha büyük olmasını planlıyoruz. Fakat asıl değişiklik aynı anda 5 (ve nihayetinde 7) teknoloji arasından seçim yapılabilmesi.

Bu 5 teknoloji, teknolojilerin yenilik puanına (enderlik gibi düşünün) bağlı olarak yarı rastgele biçimde seçiliyor. Oyunun başında, arasından seçecek yalnızca 3 veya 5 teknoloji olduğu için aynı önceki Galactic Civilizations oyunlarındaki gibi işliyor. Fakat teknoloji ağacı genişledikçe potansiyel seçimler bunun ötesine geçebiliyor.

Ancak oyuncular rastgele sayı üreticiye tamamen bel bağlamıyor. Spesifik bir teknolojiyi araştırmak istiyorlarsa bilim insanlarının 5 teknolojiden oluşan yeni bir grup için beyin fırtınası yapması amacıyla onlara "ilham" verebiliyorlar. Oyuncular istedikleri kadar ilham verebiliyor, bir tur içerisinde her ilham verdiklerinde teknolojinin maliyeti artıyor.

Bir uygarlığın araştırabildiği teknolojiler yine yetenekleriyle mi belirlenecek? 
Planımız bu yönde.

Hükûmetler geri dönecek mi? 
Önceki şekliyle değil. Eskiden olan "ya hep ya hiç" tarzı hükûmetler yerine oyuncuların istedikleri unsurları seçmesine izin veren politikalar ekleyeceğiz. 

Savaşlar nasıl değişecek? 
Gemi savaşları ve istilalar epey derin. Bu sebeple muharebelerin tek turda bitmesi şart değil.

Önceki Galactic Civilizations oyunlarında muharebe ve istilalar, işin içinde kaç gemi veya asker olduğu fark etmeksizin tek turda sonlanıyordu. Artık bir muharebe veya istilanın kaç turda biteceği işin içindeki kuvvetlere bağlı. 

Oyunun başındaki muharebeler ve birçok istila yine tek turda tamamlanacak. Fark şu ki büyük bir dünyanın istilası, kuşatan kuvvetlerin takviye birliklerle baş etmesi gerekebileceği için artık birkaç tur sürebiliyor. Benzer şekilde, işin içine devasa filolar dâhil olduğunda geri çekilmek ve kısa veya uzun muharebeleri optimize etmek için yeni yetenekler ve değişkenler kullanmak mümkün oluyor.

Pazar ve paralı asker gemileri dönecek mi? Ya da Galaktik Market?
Galaktik market tabii ki dönecek. Pazar muhtemelen farklı bir biçimde dönecek.  

Başka ne değişiklikler var?
Oyunla ilgili neredeyse her şey elden geçirildiği için liste çok uzun.

Vatandaşlara odaklanılması ve yönetilen gezegenlerin kendi kolonilerine sahip olması, yeni özelliklerle birlikte gezegen yönetimini daha ilgi çekici kılıyor.

İdeolojinin ele alınma şeklini oyuncunun daha fazla seçimine yer veren çok daha sofistike bir sistemle değiştirdik.

Görev konseptini getirdik. Bir "sefere" sahip olmak yerine hikâye içeriğini alıp görevler (rol yapma oyunlarındaki "görevleri" düşünün) vasıtasıyla oyuna yaydık. Bunu yapmamız her oyununun özel hissettirmesi için çok sayıda ilginç şeyin gerçekleşmesini sağlıyor.

Nüfus, kendi değerlerine ve kişiliklerine sahip vatandaş karakterler olarak soyutlaştırıldığı için kolonileştirme artık çok daha ilgi çekici.

Oyuncuların ne kadar kontrol puanı topladıklarına bağlı olarak harita boyunca doğrudan eylemler gerçekleştirmelerine izin veren "İdari Emirler" adlı yeni bir konsept mevcut.

Çok oyunculu çok daha sağlam ve modlama önceki oyunlara nazaran daha kolay.

Esasen yıllardır oyunculardan gelen geri bildirimi ve fikirleri oyuna ekledik.

Daha fazla sorunuz varsa forumumuzda sorarsanız bu yazıyı güncellemeye devam edebiliriz.