Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Anno 1800 - The High Life Eklentisi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
moe18t.png

Anno 1800 geliştirici günlüklerinde bu yazıda The High Life eklentisi tanıtılıyor.

https://anno-union.com/devblog-the-high-life/ :Merhaba Anno Topluluğu,

Gökdelenlere, tarihî referanslarına ve mekaniklerine dair ayrıntıya girdiğimiz geçen haftanın geliştirici günlüğünün ardından, bugünkü geliştirici günlüğünde Anno 1800'ün gelecek DLC'si "The High Life"ın tüm özelliklerini gözden geçireceğiz.

Kahvenizi (ya da Yatırımcılar kadar üstün hissediyorsanız bir bardak şampanyanızı) alın, hadi başlayalım:

Mimari İlerlemenin Hikâyesi
Geçen hafta bahsettiğimiz gibi "The High Life" DLC'si gökdelen inşasının 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başındaki erken döneminden hayli ilham aldık. Bu yeni mimari başarıları yeni inşaat teknikleri mümkün kıldı ve hidrolik asansör gibi buluşlarla desteklendi.

İlk gökdelenlerin birçoğu büyük çaplı yangınlar mevcut evleri yok ettikten sonra ve nüfus patlaması daha çok konut gerektirdiğinden New York ve Chicago'da inşa edildi. İlk gökdelenlerin ikonik görünüşü Chicago mimari ekolü tarafından Fransız Beaux-Arts ya da Rönesans tarzını pratik ve ticari unsurlarla birleştirerek şekillendirildi. 
campaign_portrait_07.png
Şehirlerinizin semalarını Anno 1800'ün ilk gökdelenleriyle değiştirmeye hevesli olan kapitalist vizyoneri Donald “Donny” Bader ile tanışacaksınız.

Danny verimli bir danışman -ona sorarsanız şehirdeki en iyisi- ve ticaretin numaralarını sizinle paylaşmaya hazır. Ucuza kaçmak, sayılarda sahtekârlık yapmak ve sağlık ve güvenlik bütçesini şampanyaya harcamak, hepsi günlük işlerinin arasında. Sizden epey etkilenmişe benziyor, başarılarınıza dikkatle tanıklık ediyor. Doğrusunu isterseniz bayağı fanatiktir, zafer ve kâra giden smokininizin kuyruğuna tutunmaya istekli. Zaferlerini kutlamak için sizi Skydeck'e çağırır ama bunları mümkün kılan insanlara asla haklarını vermez. Kaybedenleri utandırmak için takındığı gülümsemeyle ve pomat sürülmüş saçlarıyla işçilerine tembel der ve en iyi Mühendisi Theodora'yı bardağını doldurtarak harcar.

Gökdelenler, Semalarınıza Gelen Bir Değişiklik
Oyunun içinde bu Gökdelenleri nasıl inşa edebileceğinizi merak ediyorsunuzdur, değil mi? 5000 Yatırımcıya ulaşır ulaşmaz Danny yeni bir inşaat projesine dair fikirleri hakkında sizinle iletişime geçecektir. Böyle bir fırsatı görmezden gelmek yazık olur, o yüzden en iyisi hemen başlamak.

Gökdelen Nasıl İnşa Edilir
İnşa etmeye başlamadan önce yeni bir üretim hattı kurmanız gerekiyor: Gökdelenler Assembly Line'da üretilen yeni bir inşaat materyali olan asansörlere ihtiyaç duyuyor. Yeni üretim binaları ve mallar mevzusuna geri döneceğiz, şimdilik Gökdelenlerden biraz daha bahsedelim.

Hem Mühendis hem de Yatırımcı konutları Gökdelenlere yükseltilebilir. Böylece fazladan konutlar için inşaat alanına gerek duymadan nüfusunuzu arttırabilirsiniz. Gökdelenler modülerdir, yani maksimum yüksekliklerine ulaşana kadar onları defalarca yükseltebilirsiniz. Yatırımcı Gökdelenleri 5 seviyeden, Mühendis Gökdelenleri ise 3 seviyeden oluşabilir.

Her modül için birçok farklı varyant var, Gökdelenlerin genel tarzı altlarındaki temel konuta da bağlı. Her blokun görünümünü bina menüsündeki özelleştirme butonuna tıklayarak değiştirebiliyorsunuz.

Gökdelenlerin seviyesini düşürmek ya da ait olduğu nüfus kademesinin normal konutuna dönüştürmek de mümkün. Siz sormadan önce: Evet, konut ögeleri Gökdelenleri de etkiliyor.

Gökdelenler nüfus kademelerinin tüm ihtiyaçlarını devralıyor ancak her seviyede daha fazla yerleşimcinin gelmesi için daha çok ihtiyacı karşılamanız gerekiyor. Yeni ihtiyaçlar mal (Konyak ya da Bisküvi gibi) veya Furniture Store gibi yeni Alışveriş Merkezleri olabilir.

skyscraper_night.png

Yerleşimcileri tüm vatandaşlarınız gibi vergi ödese de Gökdelenleriniz bakım masrafı olduğu için özeldir. Eğer düzgün ikmal edilmiyorsa ve yerleştirilmemişse ("Panorama Etkisi" için aşağıya bakın) size vergi sağladığından çok maliyet getirebilir.

İyi tarafından bakarsak size çok daha fazla yerleşimci ve nüfuz puanı sağlarlar.

"The High Life"ta Gökdelenlerin geliştirilmesine dair daha çok şey öğrenmek istiyorsanız tasarım, sanat ve arayüz zorlukları hususunda daha fazla ayrıntı için ilk geliştirici günlüğümüze göz attığınızdan emin olun.

Panorama Etkisi
Panorama Etkisi Gökdelenlere özel yeni bir mekaniktir. Özetle Gökdelenleriniz daha kısa bir gökdelenin yanındaysa bir güçlendirme alır.

Eğer bir gökdelenin yakınında aynı seviyede ya da daha uzun gökdelenler varsa güçlendirmeye negatif etkisi olurken yüksek gökdelenler yakınlarındaki daha kısa gökdelenlerden etkilenmez. Bir Gökdelen küçük olanlardan yine kâr eder ama yakınında aynı boyda ya da daha yüksek bir gökdelen varsa panorama etkisinin tamamına erişemeyebilir.

Dolayısıyla çeşitli bir şehir, binalar için daha iyi güçlendirmelerin olmasıyla sonuçlanıyor (dürüst olmak gerekirse çok daha iyi görünür). "Yalnzıca Gökdelenden oluşan" şehirler için herhangi bir cezalandırma olmasa da güçlendirme yüksek bakım masraflarını telafi etmede fazlasıyla yardımcı oluyor. 

Güçlendirmenin birkaç seviyesi (yoğun, güçlü, sağlam, ortalama, zayıf, yok) var ve bakım masrafını düşürüp maksimum yerleşimci sayısını arttırıyor ve bonus yerleşimci sağlıyor (yalnızca düzgün ikmal edilirse).

Yeni İhtiyaçlar: Alışveriş Merkezleri
Birkaç Gökdelen inşa ettiğimize göre Alışveriş Merkezlerinden başlayarak yerleşimcilerinin yeni ihtiyaçlarına bakalım.

ABD'de bazıları 1820'den beri olan bonmarşeler zaten bulunuyor olsa da 19. yüzyılın sonlarında yenilenip genişletildiler. Popülerlikleri iç savaş sonrası ekonomik büyüme ve hızla büyüyen nüfusun talepleriyle çoğaldı. Perakende satış yerel iş yerlerinden büyük şirketlere doğru kaydı. Yeni bonmarşeler kişisel alışveriş uzmanları, kataloglar ve postayla sipariş imkânı sundular. Fakat aynı zamanda daha az belirgin bir değişimi de beraberinde getirdiler. Kapılarını kadınlara açtı ve ilk defa alışveriş yapmalarına ve bir bütçeye sahip olup onu yönetmelerine olanak tanıdılar. Kadınların bağımsızlığı ve özerkliği için küçük ama önemli bir adım.

"Tourist Season"daki Restoranlara benzer şekilde yerleşimcilerin inşa etmenizi isteyeceği üç çeşit Alışveriş Merkezi bulunuyor: Department Store, Furniture Store ve Drug Store. Her biri nüfusunuzun ihtiyaçlarını karşılıyor ancak seçtiğiniz patente göre etki alanındaki konutlara (hem normal olanlar hem de Gökdelenler) farklı bir bonus sağlıyor: Belirli ihtiyaçların azaltılması, mutluluk bonusu ya da vergi gelirinin çoğalması.

Sekreterlerden Ruja, Diş Macunundan Tost Makinelerine ve Elektrikli Süpürgelere kadar modern alışveriş tutkunları için arasından seçim yapacak çok sayıda heyecan verici ürün var.

Yeni İhtiyaçlar: Yüksek Sosyete için Ürünler
Daha önce söz ettiğimiz üzere yerleşimcilerinize yeni mallardan sağlamanız gerekli.

"Tourist Season"da eklenen Chemical Factory'ye yeni bir tarif (Vernik; Etanol, Reçine ve Kuvars Kumu gerektiriyor) ekleniyor ve Old World'deki Orchard Reçelin yanında Kiraz Ağacı ve Reçine üretebiliyor.

Bunlara ek olarak 2 adet daha Çoklu Fabrika ekliyoruz: Artisan Workshop Keman (Çelik, Kiraz Ağacı ve Vernik gerektirir) ve Konyak gibi rağbet gören ürünleri üretiyor. Assembly Line ise Sanayi Devrimi'nin Anno 1800'e getirdiği teknolojik ilerlemenin harika bir örneği: Daha önce bahsedilen Asansörlerin yanından Daktilo da üretiyor. Asansörleri üretmek için hangi malların gerekeceği konusundaki tahminlerinizi gördük, şu şekilde: Çelik, Buhar Motoru ve Ahşap Cilası.

Son olarak New World'e bir bina daha ekliyoruz: Güney session'ı fazlasıyla önemli Etanolü (Mısır ve Odun kullanır) ve başka bir modern buluş olan Sakızı üreten kendi Chemical Factory'sine sahip oluyor. 

Topluluktan gelen geri bildirimler üzerine inşaat menüsündeki Çoklu Fabrikalara değişikliklerde bulunduk: Her ürününün üretim zincirinin tamamı artık gösteriliyor ve böylece hangi mallara ve üretim binalarına ihtiyacınız olacağını önceden görmeniz daha kolay oluyor.

production_chain_toys_cut.png

Alışveriş Merkezleri ve Çoklu Fabrikalardaki tarifler eğer "Tourist Season"ı oynadıysanız alışık olduğunuz gibi işliyor: Bazılarının kilidi görevler vasıtasıyla açılırken diğerlerinin kilidi belirli koşulların tamamlanmasıyla açılıyor. "The Passage" ya da "Land of Lions"a sahipseniz birkaç tarife daha sahip olacaksınız, buna aşağıda değindik.

DLC Sinerjilerinden Bahsedelim
Anno 1800'ün bazı DLC'lerine sahip olunca yararlanabileceğiniz sinerjilere göz atalım, bunlardan bazıları oynanış testi geri bildirimlerinin sonucu.

Öncelikle, yukarıda bahsettiğimiz üzere eğer "The Passage" ya da "Land of Lions"a sahipseniz her Alışveriş Merkezi için kendi özel güçlendirmelerine sahip tarifler kazanacaksınız. Bu sayede vatandaşlarınıza gerçekten lüks bir yaşam için Buzdolabı, Yüz Kremi ve Sayvanlı Karyola sağlayabilirsiniz.

Oynanış testlerinde aldığımız geri bildirimlerin sonucu olarak "The High Life"ın yeni anıtı olan Skyline Tower, Turistler için potansiyel bir ihtiyaç ve otobüs ağına bağlanabiliyor.

Hayvanat Bahçesi ya da Müzedeki belirli setler artık Çoklu Fabrikaları da etkileyebiliyor. Örneğin Bronze Age Exhibition veya Icebound Exhibition gibi.

Son olarak yine topluluğun geri bildirimlerine dayanarak eğer "Seat of Power"a sahipseniz Palace'ın güçlendirmelerinden bazıları koşulları karşıladıkları sürece "The High Life" ve "Tourist Season"daki binaları etkiliyor. Mesela Orchard'lar tarla olarak (aynı Lumberjack'ler gibi) hesaba katılmıyor ve Artisan Workshop -Assembly Line'ın aksine- "ağır sanayi" değil.

Palace'ın Theatre ve Pub gibi binalara sağlayabildiği "kamu hizmeti" güçlendirmesine değinelim: Alışveriş Merkezleri hizmet vermek için girdi malları gerektirdiğinden teknik olarak bildiğimiz kamu hizmetini sağlamıyor. Yalnızca standart kamu hizmeti binalarına benzer bir oynanış işlevini üstleniyor. Bu sebeple Department of Welfare'in güçlendirmesinden etkilenmiyor. 

Yeni Bir Anıt
Bu geliştirici günlüğünü yeni anıtımız olan Skyline Tower'la noktalayalım.

Yeteri kadar 5. seviye gökdelen inşa ettikten sonra Donny sizinle şu ana kadarki en hırslı projesi için bağlantı kurar: abidevi bir kule!

Skyline Tower çok aşamalı bir anıt ve Anno 1800'deki en yüksek binadır. Muhtemelen en lüks daireleri içerir ve birkaç bin Yatırımcıya ev sahipliği yapabilir. Normal Yatırımcıların sahip olduğu tüm ihtiyaçlara sahip olurlar fakat bir farklılık var: Anıttaki maksimum yerleşimci sayısı, şehrinizdeki Alışveriş Merkezi sayısına bağlı. Her Alışveriş Merkezi tarifi Skyline Tower'ı yerleşimciler için daha ilgi çekici kılıyor ve nüfusa 100 kişi daha ekliyor. Alışveriş Merkezinin menzil içerisinde olmasına gerek yok, aynı adada bulunması yetiyor.

Monument_construction.png

Bu geliştirici günlüğünün neredeyse sonuna geldik. Ama temaya uyan yeni aksesuarlar ekleneceğini söylemeden bitirmek olmaz. Bunlara sıcak hava kullanan kırmızı ve yuvarlak bir şey de dâhil... acaba ne olabilir?

"The High Life"ın oynanışını merak ediyorsanız takvimlerinizde 26 Ağustos'u işaretleyin. TSİ 18.00'da Anno ekibi twitch.tv/ubisoftbluebyte adresinde İngilizce Gamescom yayınını gerçekleştirecek, gelecek DLC'yi sunacak ve bu yıl Anno 1800'e neyin gelmesini bekleyebileceğinizden bahsedecek. Sakın kaçırmayın!
Gökdelenler çok hoşuma gitti, umarım bir kez olsun o düzeye kadar gelebildiğim bir oyun oynayacak kadar sabredebilirim.
Ek paket dun çıkış yapti deneme firsati buldum ama gokdelen yapabilmek icin oncelikle 5000 investora ulasip asansor imal etmek gerek sonrasinda enginer veya investor evlerini gokdelene upgrade edebiliyoruz. Bircok yeni mekanik getirilmis panaroma etkisi gokdelenlerin konumlarini daha anlamli kilacaga benziyor artik heryere ayni tip cirkin gorunumlu birbirinin aynisi bina yapmak yerine cesitli yerleri gokdelene cevirip max fayda almaya caliscaz