Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - Origins Başarımları ve Tüm Anıtlar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Origins eklentisindeki eklenen başarımlara ve tüm anıtlara dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...1.1497038/ :Origins eklentisi ve 1.32 yaması çıkmadan önceki son geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Önümüzdeki çıkış için oldukça heyecanlıyız ve umuyoruz ki hem Ülke Paketi hem de ücretsiz yama beklentilerinizi karşılar.

Bugün ekibimizden farklı kişiler size birbirinden farklı bir sürü şey gösterecek. İlk önce yeni başarımlar, Sonra yeni eklenen tüm anıtlara bakacağız (forumda biri tam listeyi paylaşmış olsa da). Son olarak ise oyunla alakalı yaptığımız testleri ve analizleri nasıl değerlendirdiğimizden, bunun bize 1.32 yaması ve Yerli Gelişmişlik sistemini değiştirmemizde nasıl yardımcı olduğundan konuşacağız. Hadi başlayalım!



Herkese merhaba!
Ben Raúl Trullenque (forumda RaulTrullenque), Tinto'da yeni çalışmaya başlayan bir İçerik Tasarımcısıyım. Ekibe katılmadan önce foruma sık uğrayan birisi değildim, Paradox oyunlarını sessizce oynayan çoğunluğun bir parçasıydım. Yine de iş arkadaşlarım Aldaron, Ogele ve Pavía ile aynı seviyede olmak için elimden geleni yapacak ve sorularınızı en iyi şekilde cevaplamaya çalışacağım. Bana şans dileyin.

İlk ve her şeyden önemlisi, çoğunuzun zaten bildiği üzere, geçtiğimiz Eylül ayı Ivo lösemi ile uzun bir mücadeleden sonra hayatını kaybetti. Topluluk tarafından Atwix olarak biliniyordu, yayınlar yapardı, en tecrübeli ve bilgili EU4 oyuncularından biri olarak bir forum efsanesiydi. Vefatı hem toplulukta hem de stüdyoda oldukça derin bir yara bıraktı. Tinto'dan ailesine başsağlığı diliyor ve adının EU4 ile sonsuza kadar birleşmesini istiyoruz.

Atwix%20Legacy.jpg

Atwix Legacy

Aynı anda 10 Personal Union'a sahip olun.

Açıklama kısa ve doğrudan noktaya değiniyor çünkü söyleyeceğim hiçbir şey PU ustasının zaten açıklamasına ekleme yapamaz, bu yüzden ünlü rehberine buradan ulaşabilirsiniz, okumanızı öneriyorum çünkü tavsiyeleri bu başarımı elde etmenizde son derece yardımcı olabilir.

Şimdi daha mutlu şeylere dönmemiz gerekirse size Origins ile birlikte ekleyeceğimiz başarımları göstermek istiyorum, sonrasında ise tüm listeye bakacağız:

Imposter%20Syndrome.jpg

Imposter Syndrome

Sus olarak, üç ülkenin casusunuzu yakaladıktan sonra size düşmancıl (0'dan az ilişkiye sahip olarak) bakmasını sağlayın.

- "Yemin ederim ben değildim, eminim ki o 100k isyan kendi başına çıkmıştır. Ah! Bir Sus diplomatın sokaklarda silah dağıttığını mı gördünüz? Hmm, hayır, kulağa hiç tanıdık gelmiyor. Eminim Fas'ın suçudur. Oylama yapalım!"

Ultimate%20Military.jpg

Ultimate Military

Songhai olarak, Prusya ve Nepal'i March yapın!

Geliştirici günlüklerini takip ettiyseniz biliyorsunuzdur ki Origins Songhai oyunun normal halindeki Songhai'den oldukça farklı, artık daha da güçlü bir Stronghai. Bu gücü test etmek için yeni bir başarım yarattık, böylelikle oyuncu tarihteki en güçlü orduya sahip olmak için yola çıkabilecek.

Where%20are%20the%20penguins.jpg

Where are the penguins?

Bir Malagasy ülkesi olarak tüm Madagascar'ı birleştirin ve dünyanın en güneyindeki topraklara sahip olun.

Bu başarım oyunu farklı bir şekilde oynamanıza teşvik ediyor. Gelişmişliğe ya da büyük savaşlara odaklanmanızı değil, Madagaskar olmayan her yerde olan oldukça ilginç bir kuş türünü bulmak için kendinizi bir göreve adamanızı istiyor. Bu başarımın yapımında hiçbir penguene zarar verilmemiştir.

Golden%20Wind.jpg

Golden Wind

Air olarak, aylık 50 duka kazanın ve gelirinizin %50'si altın madenlerinden gelsin.

Ve bu geliştirici günlüğünü kaparken size oldukça düz ve sıkıcı bir başarım sunuyoruz, tekrar okumanızı gerek bile yok. Oldukça sade bir ikona sahip, basit bir hava akımı. Adı ise sadece Air (Hava) ve altın üzerine bir kelime oyunu. Kesinlikle hiçbir şeyin referansı değil.

Tüm başarımların listesi:



Şimdi, ben, Pavía size yeni anıt listesini tanıtacağım.

Başlamadan önce birkaç şeye değinelim: Evet, insanların belirttiği bazı hataları fark ettik ve bunlar 1.32'nin çıkış sürümüne denge sebeplerinden ötürü yetişmedi fakat çıkaracağımız ilk hotfix ile düzeltilecekler. Diğer bir husus ise, evet, bazı anıtlar daha güçlü, bazıları ise daha zayıf olacak. Siz oynayıp raporladıkça bunları değerlendirecek ve değişiklikler yapacağız, 1.31 yamalarında yaptığımız gibi (1.32 yamasında bile bazı anıt değişiklikleri yaptık, yama notlarında görebileceğiniz üzere). Unutmayın ki yeni anıtlar geliştirme sırasında üç farklı aşamadan geçti ve bu üç ekip (geliştirici ekibi, kalite güvence ekibi ve beta deneme ekibi) geçtiğimiz haftalarda bu anıtları denediler fakat bu listeyi çıkış versiyonu için dengelemeden size gösteremezdik, bu yüzden siz, yani oyuncular, geri dönüşlerinizi yapamadınız. Yani dengeleme konusunda oldukça fazla bilgi eksikliğimiz var.

Bu yüzden umuyorum ki yeni anıtların çoğundan memnun kalırsınız, ayrıca anıtlar konusundaki önerilerinizi dikkatle okuyor olacağım, böylelikle önümüzdeki haftalarda onları hem düzeltelim hem de dengeleyebilelim.



Son olarak tekrardan merhaba, ben Kuba, burada Rossarness olarak biliniyorum ve Tinto'da Çıkış Mühendisiyim. Bugün size oyunu nasıl test ettiğimizi ve bunu nasıl analize döktüğümüzden bahsetmek istiyorum. Ayrıca Amerika Yerlilerine gelen değişikliklerden de bahsedeceğim.

Testten bahsettim fakat kastım gece otomatik olarak oynattığımız oyunlardan bahsediyorum, bunların sorumlusu da benim. Her gece oyunun kodunun son haliyle otomatik oyunlar oynatıyoruz. Bu yaptığımız değişikliklerin oyunu nasıl etkilediğini analiz etmemizi sağlıyor. Bu özellikle dengeleme değişiklikleri yaptığımızda oldukça yardımcı oluyor (bkz: yaptığımız son Protestan ve Ortodoks değişiklikleri).

Sabah ilk iş gece oynattığımız oyunlarda çökme olup olmadığını kontrol ediyorum, çökme yaşanmamışsa oyunun durumunu analiz etmeye geçebiliyorum. Her oyunda diplomatik haritayı da rapora dahil ediyoruz ki hangi oyunların derinlemesine bir analize ihtiyacı olduğuna karar verebilelim.

Mesela aşağıda ilginç bir oyun:

image%20(4).png

Görebileceğiniz üzere klasik Ottoblob, Memlükler tarafından yok edilmiş. Yani oldukça alışılagelmedik bir durum. Bu durum sık karşılaşılan bir şey olsaydı, bir mekaniği ya çok güçsüzleştirmiş ya da çok güçlendirmiş olduğumuz anlamına gelirdi.

Bu Protestan ve Ortodoks ülkeler ile alakalı sorunu fark etmemin yoluydu. Katoliklere değişiklikler yaptıktan sonra, neredeyse her oyunda Avrupa'nın Katolikler tarafından ele geçirildiğini gördüm. Yani her oyunu açtığımda aşağıdakine benzer bir görüntü ile karşılaşıyordum:

image%20(1).png

Genellikle Katolik haçlı seferini durdurabilen yegane ülke Osmanlıydı. Bu yüzden İçerik Tasarımcılarımız ile birlikte Katoliklere karşı çıkabilecek anahtar ülkeleri incelemeye başladık (Yukarıdaki görselde görebileceğiniz üzere Rusya diye bir şey kalmadı - ki bu son zamanlarda oldukça yaygın karşılaştığımız bir şeydi). Bundan sonra Protestanları güçlendirip oyunu nasıl etkilediğine göz attık.

Özellikle Rusya'yı gözetim altında tuttum ve bu YZ'nin Patrik Otoritesini yüksek tutamadığını anlamama yardım etti ve bu yüzden Osmanlıyı dengeleyemiyorlardı. Tabii otomatik oynatmalarımız oyunu sık sık kaydettiğinden belli tarihlerdeki oyunun durumunu da inceleyebiliyoruz ve oyunun son durumuna neyin sebep olduğunu anlayabiliyoruz. Mesela bir din oyunun sonuna doğru tek din olmaya oldukça yaklaşmış olabilir fakat orta oyunda bu durum yaşanmıyorsa ve her oyunda yaşanmıyorsa bir sorun olduğu anlamına gelmiyor olabilir. Aşağıdaki görselde yapılan YZ düzeltmeleri ile Rusya'nın artık yüksek Patrik Otoritesine sahip olduğunu görebiliyoruz:

image%20(3).png

Garanti sistemine yaptığımız değişikliklerden sonra tarih akışının aksine olaylar yaşanbildiğini gözlemledik. Mesela Fransa ile müttefik olan bir bağımsız Devrimci Katalonya:

image%20(2).png

Denize erişim olan İsviçre de bir bonus tabii.

Otomasyonumuzun son kısmı ise oldukça önemli olan performans istatistikleri, her oyun ile günlük ya da aylık tiklerin gelmesinin ne kadar sürdüğünü inceliyoruz. Sonuçlar bitmiş bir oyundan alınıyor, bu performans geliştirmeleri yapabileceğimiz yerleri incelememizi ya da geliştirme yaptığımızda çıkan sonuçları anlamamızı sağlıyor. Yani merak etmeyin, oyunun performansı artık benden soruluyor ve onu geliştirmek için elimden geleni yapacağım. 1.32'nin performansı 1.31'den daha iyi fakat 1.30.6 kadar iyi değil, Johan'ın önceden bahsettiği gibi amacımız en azından buna ulaşmak.

Aşağıda bazı iyi (ve ilginç) gece oyunları var:

image%20(5).png

Fransa'yı yemeye başlamış güçlü bir İspanya (ve tabii ki Ottoblob).

image%20(6).png

Pek çok koloninin bağımsızlığını kazanmasına sebep olan güçlü bir Fransa. Ayrıca bazıları Afrika ülkelerinin Avrupalı devletler tarafından yenilmesinden çekiniyordu. Görebileceğiniz üzere çoğu zaman hayatta kalıyor, hatta zenginleşiyorlar.

image%20(7).png

Fena olmayan bir Fransa ve İspanya ile birlikte güçlü bir Rusya, ayrıca Afrika'da Büyük Zimbabwe'nin de kurulduğunu görebiliyorsunuz. Ayrıca Osmanlı'da o kadar güçlü değil, Pers de kurulmuş.

Son konuşmak istediğim şey ise Yerli dengeleme değişiklikleri. Onlarla alakalı bolca sorun olduğunun farkındayım, bu yüzden onları düzeltmeyi kişisel misyonum olarak kabul ettim. Bu yüzden tekrardan gece oyunlarını kullanarak yerli ülkeleri inceledim ve Amazon ormanlarında her oyun mega şehirler (250+ gelişmişlik) oluşturduklarını gördüm. Sonra fark ettim ki Yerli Gelişmişlik artışı lineer olduğu için oyun boyunca rahatlıkla gelişmişlik toplayabiliyorlar. Yani artık gelişmişlik artışı devasa oranda azalacak, eski rakamlara ulaşmak neredeyse imkansız olacak. Kazanılan Yerli Gelişmişliği 1'in üzerindeyse mevcut gelişmişlik ile bölünecek. Yani 10 gelişmişliğe ulaşırsanız, ilerleyen artış 10 ile bölünecek. Kusursuz olmasa da mevcut sistemden çok daha iyi ve ilerleyen günlerde geliştirmeyi iple çekiyorum - Çıkışa yetiştirmem gereken bir sürü başka şey vardı açıkçası.

20211108145833_1.jpg

Yukarıdaki görselde gelişmişliğine göre sıralanmış şehirleri görebiliyorsunuz. Görebileceğiniz üzere oyun sonu sonuçları mantık dahilindeki seviyelere döndü ve listenin en üstünde Amerika şehirleri yok, en yüksek gelişmişliğe sahip Amerika şehrinin gelişmişliği 37'ydi ve ABD tarafından kontrol ediliyordu.



Bugünlük bu kadar! Umuyoruz ki gösterdiğimiz her şeyi beğenmişsinizdir. Yarın yeni içerikler ve 1.32 yama notları hakkında konuşacağız, Paradox Twitch kanalında TSİ 19:00'da olacak. Yayında BjornB ve Mordred Viking bulunacak. İki gün sonra eklenti çıktığından umuyoruz ki Origins Ülke Paketini ve Songhai Yamasını beğenirsiniz ve çıktığı gibi bize dönütlerde bulunursunuz. Görüşürüz!
anıtlar güzelmiş
City of Prague eğer Avusturya HRE imparatoruyken de Imperial Authority veriyorsa aşırı op olmuş diyebiliriz