Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Hearthstone - 21.8 Yaması
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link

Bugün çıkan 21.8 Yaması, Hearthstone'un sonraki genişleme paketi Fractured in Alterac Valley için dengeleme değişiklikleri ile yolu döşüyor.

Tarafınızı Seçin, Liderinizi Alın

IRUNN4BJ4MKS1636506112563.png

Hearthstone'a sonraki girişinizde Horde ve Alliance arasında bir seçim yapacaksınız. Seçiminiz eklentinin öncesinde ücretsiz bir Golden Legendary ile ödüllendirecek. Horde'a katılmak size anında Frostwolf klanından güçlü Drek'Thar'a erişim sağlayacak. Alliance tarafını seöenler ise Stormpike Cüceleri'nin lideri kahraman Vanndar Stormpike ile ödüllendirilecek.

Fractured in Alterac Valley'i Erkenden Alın

Z3Z970K2V97K1636510850418.jpg

Hearthstone'un yeni eklentisi, Fractured in Alterac Valley, 7 Aralıkta geliyor! Bir yıllık gelişimin sonunda bu set Mercenary kahramanlarımızı donmuş bir savaş alanına takip ediyor. Kahramanlarımız burada düşmüş bir naaru'nun parçaları için son mücadelelerini verecekler.

Fractured in Alterac Valley 135 yeni kart içeriyor. Kartlar Alliance ve Horde arasındaki ilişki gibi soğuk olan havadan esinleniyor. Kendinizi mücadeleye bugün almaya başlayabileceğiniz iki erken alım seçeneği ile hazırlayabilirsiniz!

Honor ve Alterac Valley için Savaşın!

Eklenti çıktıktan sonra, 7 Aralık ve 11 Ocak arasında, tüm oyuncular ücretsiz ödüller almak için Honor mücadelesi verecek. Bu süreç içerisinde oyun oynamak ve kazanmak Honor kazanmanızı sağlayacak:
  • Her oynanan oyun için 10 Honor.
  • Her kazanılan oyun için 10 Honor daha. (toplam 20)
  • Her kazanılan oyun rakip taraftansa 20 Honor daha. (toplam 40)

Honor; Traditional, Arena ve Duels modlarında oynayarak kazanılabiliyor. Honor kazandıkça tarafınızda rütbe atlayıp sizi Alterac Valley'in savaş alanında gezdiren bir Legendary Görev zincirinde ilerliyorsunuz. Görev zincirini tamamlayan tüm oyuncular sonunda aynı ödülleri alacak, rakip tarafın liderinin Golden Legendary'si dahil. Bu ödülleri alma sıranız seçeceğiniz tarafa göre değişiklik gösterecek ve çıkışa yakın duyurulacak!

Etkinliğin sonunda tüm Honor toplanacak ve kazanan tarafın başarısı sonsuza dek Hearthstone'da yaşatılacak, çünkü her oyuncu kazanan tarafın liderinin Diamond kopyasına sahip olacak (Dreak'thar ya da Vanndar)! Her oyuncu koleksiyonuna baktığında bu şanlı mücadeleyi hatırlayacak!

Standard Değişiklikleri
  • Razormane Battleguard: Eskiden: 2 Saldırı, 3 Can. -> Yeni: 2 Saldırı, 2 Can.
    • Battleguard'ın gücünü biraz kısıp erken oyunda daha rahat karşılık bulabilmesini sağlamak istiyoruz. Taunt Druid oldukça güçlü, bu yüzden yakından takip edip başka değişikliklere gerek olup olmadığını inceleyeceğiz.
  • Arcanist Dawngrasp (Mage Questline'ının son ödülü): Eskiden: Battlecry: Oyunun geri kalanı boyunca Spell Damage +3 alırsın. -> Yeni: Oyunun geri kalanı boyunca Spell Damage +2 alırsın.
    • Questline Mage'in ölümcüllüğünü kısarak daha yavaş oynana destelerin önünü açmak istiyoruz
  • Garrote: Eskiden: Rakibe 2 hasar ver. Destene 3 Bleed yerleştir, çekildiklerinde 2 hasar daha verirler. -> Yeni: Rakibe 2 hasar ver. Destene 2 Bleed yerleştir, çekildiklerinde 2 hasar daha verirler.
    • Garrote Rogue yüksek seviyelerde oldukça iyi bir performans sergiliyor. Bu gerekli Spell Damage'ın seviyesini 2'den 3'e çıkarmak için yaptığımız ufak bir değişiklik, ayrıca Zırhı da bu taktiğe karşı daha etkili hale getirmiş oluyoruz.

Yukarıdaki kartlar 21.8 Yaması çıktıktan sonraki iki hafta boyunca tam dust iadesine sahip olacak.
  • Renew: Eskiden: [Bedel 2]. -> Yeni: [Bedel 1].
    • Shadow Priest dışındaki Priest desteleri pek rağbet görmüyor. Bu değişiklik diğer destelerin gücünü biraz arttırmalı.

Battlegrounds Değişiklikleri

Yeni Zırh Sistemi

Karşınızda Battlegrounds Zırh Sistemi! 21.8 Yaması ile birlikte, Battlegrounds heroları Tavernayı dengelemek ve rekabeti arttırmak için her oyunun başında Zırh ile ödüllendirilecek. Her kahraman belirli bir aralıkta rastgele Zırh elde edecek, aralık ise heroların güç seviyesine göre belirlenecek. En güçlü herolar 0 Zırh alırken en zayıfları 10 Zırha kadar ulaşabilecek. Herolar çıkışta aşağıdaki gibi derecelendirildi:

MEHTLQUT68621636511042589.png

Battlegrounds'u dengelemek için planlarımız arasında artık bu aralıkları ve derecelendirmeyi incelemek de var, ayrıca oynadıktan sonra yeni sistem hakkındaki düşüncelerinizi de duymak istiyoruz. Sistem biz değişiklik yaptıkça moda eklenebilir veya kaldırılabilir.

Yeni Hero
  • Tamsin Roame
  • Fragrant Phylactery [Bedel 0]
  • Start of Combat: En düşük Cana sahip minyonunu yok et. Diğer tüm minyonlara Canını ekle.

Battlegrounds Perklerine sahip oyuncular Tamsin Roame 30 Kasım'da resmi olarak çıkmadan önce erişebilecek.

Güncellenmiş Hero

Diablo bir süre daha aramızda kalacak ki gitmeden önce izini bırakmak için bir şansı daha olsun. Buna yardımcı olmak için üç Diablo Hazinesi değiştirildi:
  • Sigil of Hell'in hasarı yükseltildi:
    • 1. Seviye: Eskiden: 1 hasar. -> Yeni: 2 hasar.
    • 2. Seviye: Eskiden: 3 hasar. -> Yeni: 4 hasar.
    • 3. Seviye: Eskiden: 6 hasar. -> Yeni: 8 hasar.
    • 4. Seviye: Eskiden: 12 hasar. -> Yeni: 16 hasar.
  • Claws of Terror'un nitelik artışı yükseltildi:
    • 1. Seviye: Eskiden: +2/+2. -> Yeni: +4/+4.
    • 2. Seviye: Eskiden: +6/+6. -> Yeni: +8/+8.
    • 3. Seviye: Eskiden: +12/+12. -> Yeni: +16/+16.
  • Hellfire Hooves'un Saldırı artışı yükseltildi:
    • 1. Seviye: Eskiden: +1 Saldırı. -> Yeni: +2 Saldırı.
    • 2. Seviye: Eskiden: +2 Saldırı. -> Yeni: +4 Saldırı.
    • 3. Seviye: Eskiden: +3 Saldırı. -> Yeni: +8 Saldırı.
    • 4. Seviye: Eskiden: +6 Saldırı. -> Yeni: +16 Saldırı.

Minyon Havuzu Güncellemeleri
Güncellenmiş Minyonlar
  • Mechano-Tank
  • Eskiden: 6 Saldırı, 3 Can. Avenge (2): En yüksek cana sahip rakip minyona 6 hasar ver. -> Yeni: 5 Saldırı, 3 Can. Avenge (2): En yüksek cana sahip rakip minyona 5 hasar ver.
  • Grease Bot
  • Eskiden: Dost bir minyon Divine Shield kaybettikten sonra ona kalıcı olarak +2/+1 ver. -> Yeni: Dost bir minyon Divine Shield kaybettikten sonra ona kalıcı olarak +1/+1 ver.
  • Scallywag
  • Eskiden: 2 Saldırı, 1 Can. -> Yeni: 3 Saldırı, 1 Can.
  • Yo-Ho-Ogre
  • Eskiden: 2 Saldırı, 6 Can. -> Yeni: 3 Saldırı, 5 Can.
  • Southsea Strongarm
  • Eskiden: Battlecry: Dost bir Pirate'a bu tur aldığın her Pirate için +1/+1 ver. -> Yeni: Battlecry: Dost bir Pirate'a +1/+1 ver. Bu tur aldığın her Pirate için tekrarla.
  • Ripsnarl Captain
  • Eskiden: 4 Saldırı, 5 Can. -> Yeni: 4 Saldırı, 6 Can.
  • Tony Two-Tusk
  • Eskiden: Avenge (5): Başka bir dost Pirate'ı kalıcı olarak Golden yap. -> Yeni: Avenge (4): Başka bir dost Pirate'ı kalıcı olarak Golden yap
  • Tough Tusk
  • Eskiden: 4 Saldırı, 3 Can. -> Yeni: 5 Saldırı, 3 Can.
  • Bristleback Brute
  • Eskiden: 4 Saldırı, 4 Can. Bu minyona bu tur oynadığın ilk Blood Gem fazladan +2/+2 verir. -> Yeni: 3 Saldırı, 3 Can. Bu minyona bu tur oynadığın ilk Blood Gem fazladan +3/+3 verir.
  • Dynamic Duo
  • Eskiden: 4 Saldırı, 5 Can. -> Yeni: 5 Saldırı, 6 Can.
  • Necrolyte
  • Eskiden: 3. Seviye. -> Yeni: 4. Seviye.
  • Eskiden: Battlecry: Dost bir minyonu seç. Yanındaki minyonlardan tüm Blood Gemleri çalar. -> Yeni: Battlecry: Bir dost minyona 2 Blood Gem oyna. Yanındaki minyonlardan tüm Blood Gemleri çalar.

Mercenaries Değişiklikleri

Bazı Mercenaryler güçlendirildi.
  • Cariel Roame
  • Eskiden: 10 Saldırı, 67 Can (30. Seviyede). -> Yeni: 10 Saldırı, 73 Can (30. Seviyede).
  • Cornelius Roame
  • Hold the Front: Eskiden: Hız 4, Bekleme Süresi 1. -> Yeni: Hız 2, Bekleme Süresi 0.
  • Blessing of Sacrifice (5. Seviye): Eskiden: Hız 3. -> Yeni (5. Seviye): Hız 2.
  • Grommash
  • Staggering Slam: Eskiden: Hız 4. -> Yeni: Hız 2.
  • Battlefury: Eskiden: Hız 9. -> Yeni: Hız 6.
  • Jaraxxus
  • Fist of Jaraxxus: Eskiden: Hız 6, Rastgele bir düşmana 12 hasar ver. Sahip olduğun diğer tüm Demonların için tekrarla. -> Yeni: Hız 4, Rastgele bir düşmana 15 hasar ver. Diğer tüm Demonların için tekrarla.
  • Fel Infernal: Eskiden: Hız 5, Bekleme Süresi 1. -> Yeni: Hız 4, Bekleme Süresi 0.
  • Varian Wrynn
  • Retaliation: Eskiden: Bekleme Süresi 1. -> Yeni: Bekleme Süresi 0. Eskiden (5. Seviye): Bir rakip bu tur saldırdıktan sonra ona saldır. -> Yeni (5. Seviye): Bir rakip bu tur saldırdıktan sonra 5 Saldırı kazan ve ona saldır.
  • Illidan
  • Eskiden: 9 Saldırı, 69 Can (30. Seviye). -> Yeni: 12 Saldırı, 74 Can (30. Seviye).
  • Blade Dance: Eskiden: Bekleme Süresi 2. -> Yeni: Bekleme Süresi 1.
  • Demon Shroud (Ekipman): Eskiden: Saldırırken 5 daha az hasar al. -> Yeni: Saldırırken 10 daha az hasar al.
  • Mutanus
  • Scaly Taunt: Eskiden: Taunt kazan ve bu tur 3 daha az hasar al. -> Yeni: Taunt kazan ve bu tur 5 daha az hasar al.
  • Iridescent Neckless: Eskiden (4. Seviye): Scaly Taunt bu Merc'in bu tur 3 daha az hasar almasını sağlar. -> Yeni (4. Seviye): Scaly Taunt bu Merc'in bu tur 3 daha az hasar almasını ve Kritik Hasar alamamasını sağlar.
  • Old Murk-Eye
  • Felfin Navigator: Eskiden (5. Seviye): Diğer Murloclarına +3/+5 ver. -> Yeni (5. Seviye): Diğer Murloclarına +5/+5 ver.
  • Giantfin: Eskiden (5. Seviye): 16 Saldırı, 16 Can. -> Yeni (5. Seviye): 20 Saldırı, 20 Can.
  • Primordial Fin (Ekipman): Eskiden (4. Seviye): Giantfin 8 Saldırı kazanır. -> Yeni (4. Seviye): Giantfin 8 Saldırı ve Divine Shield kazanır.
  • Rathorian
  • Eskiden: 9 Saldırı, 76 Can (30. Seviye). -> Yeni: 11 Saldırı, 76 Can (30. Seviye).
  • Hulking Overfiend: Eskiden: Rush. Deathblow: Bu en az Cana sahip rakibe saldırır. -> Yeni: Battlecry: En düşük Cana sahip rakibe saldır. Deathblow: En düşük Cana sahip rakibe saldır.
  • Rokara
  • Orc Onslaught: Eskiden: Hız 7. -> Yeni: Hız 5.
  • Scabbs Cutterbutter
  • Eskiden: 8 Saldırı, 69 Can (30. Seviye). -> Yeni: 12 Saldırı, 72 Can (30. Seviye).
  • Tirion Fordring
  • Eskiden: 9 Saldırı, 69 Can (30. Seviye). -> Yeni: 12 Saldırı, 69 Can (30. Seviye).
  • Gul'dan
  • Siphon Life: Eskiden: Hız 7. -> Yeni: Hız 6.

Arena Değişiklikleri

Deeprun Engineer artık Arena'da yasaklı.

Book of Mercenaries Scabbs

EE8BZN1Y9IL51636511201687.jpg

Stormwind sarayında bir hain var ve süperajan Scabbs Cutterbutter iş üstünde! Rogue Mercenary'nin gerçeği arayışı onu Stormwind Stockade'in derinliklerine ve beklenmedik bir dosta sürükleyecek. Birlikte kaçmalı ve İsyancı Edwin VanCleef ve korsan tayfasının Deadmines'dan naaru shardları kaçakçılığı yaptığı yere varmalılar. Book of Mercenaries Scabbs 16 Kasım'da çıktığında nereye varacaklarını görün. Bu maceradaki 8 düşmanı da yenmek size 1 Rogue paketi verecek.

Bunların dışında birçok hata düzeltmeleri yapıldı.
Zırh sistemi hakkında ne desem bilemedim. Düzgün uygulanırsa iyi bir sistem olurmuş gibi duruyor ama düzgün uygulanacağını hiç sanmıyorum. Ayrıca dengeyi zırhla sağlamaktansa direkt kahramanları/minyonları dengelemeleri daha uygun olurdu ama belli ki onu beceremediklerinden zırh diye yeni bir şey çıkarttılar.
Zırh sistemiyle herolar arasındaki güç farkını tanımış oldular. Hearthstone'un ana modunda "Hunter bu metada çok zayıf, o yüzden her maça 10 armorla başlayacak" denmesi gibi bir şey. Guff'un nerflendikten sonra en kötü herolardan biri olması da dikkat çekici.

BG'yi dengelemenin yolu herolara armor vermekten geçmiyor. Şanssızsanız güçlü compa karşı 30 dmg de yiyebilirsiniz. Battlegrounds'ta Quillboarlar ilk geldiklerinde çok güçlülerdi, nerflediler, sonra diğer tüm tribeları güçlendirdiler, şimdi Quillboarları 2. kez buffluyorlar.
Acaba heroların güçlü olup olmadığını kim belirlemiş? Baya oyundan kopuk gibi duruyor tierlar.
Kazanma oranları muhtemelen.