Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Stellaris - Faydalı İpuçları
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2
Bu konuda faydalı ipuçlarını paylaşalım arkadaşlar. Bir benden :

Bildiğiniz gibi outpost yaptığımızda bir influence kaybediyorsunuz. Eğer bu outpostun olduğu sistemi sektöre verirseniz bu eksi etkiden kurtuluyorsunuz. Benim şu anki oyunumda beş outpostum olmasına rağmen rivalsiz artı beş gelirim var.
Ironman save olan oyununuzu bir arkaşınız yardımıyla multiplayerda kırabilirsiniz ve ironman olmaya devam eder bu sayede yenildiğiniz savaşları veya istediğiniz gezegenleri kolayca arkadaşınız size verebilir :P

Bu da hilevi bir ipucu keşfedemiyen varsa.

Ayrıca bu sayade mpde eksik olan zorluk seviyesini singleplayerda yarattığınız oyun sayesinde multiplayere alabilirsiniz simple basic.

Edit:

Unbidden sizin sınırlarınızda gelişmeye başladığınızda yapabilceğiniz iki şey:

Sınırlarınıza yakın ve onun sınırları içinde kalan en yakın iki gezegende en az 60k lik filo bulundurmak ki bu anca onun filosunu tutabilir veya 60-70 binlik gerçekten güçlü bir filo kurup ilk çıktığı noktada geçiti yok etmeniz gerekmekte ki bu biraz sizi zorlayabilir ama yok etmeniz durumunda akıncılar gelmiyeceği için yavaş yavaş onları yok edebilirsiniz.
Exploit deseydiniz adına bari
1)Koloni kurarken kuracağın koloni ile aranda 1 yıldız sistemi olursa border range olarak çok hızlı gelisirsin hatta oyunun akışını değiştirir
2)Önemini yitirmiş Frontier Outpostlar influence kaybetmemk için anında disbandlanmalıdır
3)Güçlü bir düşmanı yenmek için frontier outpost larini yikin
4)Defence station ve platformlar bi' işe yaramıyor.
5)Oyun başında corvette sınıfı gemilerinizi 6-6-6-6-12 tarzında çeşit çeşit dizayn edin ama kinetic silahlar daha fazla olsun.
6)Ne olursa olsun teknolojide geri kalmayın en önemli şey teknoloji
7)Oyuna yeni başladıysanız "Purge" imkanı olan bir devlet ile başlayın
8)Her ırkın kendine ait binası var
9)Her ırkın koloni edebilceği dünya farklı(Bundan tam olarak emin değilim)
10)Bir devlet ile savaşmadan once askeri durumuna bakın eğer sizden güçlü ise savaşa girmesini bekleyin tam savaşı biterken siz saldırın
11)Mutluluk aşırı düşük olmaz ise sıkıntı yaratmaz
12)Populasyonu gezegen içinde binadan binaya taşıyabilirsiniz(nedense çoğu kişi bilmiyor)
13)Kendi gezegeninize tüm savaş filonuzu koyun.Düşman gemisine yem bırakın(1 tane hızlı gemi) sizi takip etmesini sağlayın ve gezegenden kaçın o sizi takip edicek.Gezegenden gezene ışınlanınca gemiler 5-6 saniye ateş edemiyor ve hareket edemiyor o yüzden ışınlandığı anda saldırın çok büyük üstünlük sağlarsınız(Bu taktik aşırı önemli)
14)Belirli gezegenlerde geçiçi amaçlı robot(sentetik kullanmayın)kullanırsanız populasyon artmasını beklemezsiniz.
Aynısını başka biyerde okudum sanki bir noktasına da kayılmıyorum en son araştırmayla robotların hiç bir kusuru kalmıyor ve migration açık bırakar kurduğunuz yeni kolonide hem robot hem yerleşimci nüfus elde edebilirsiniz.

Rare veya dangereous teknolojiydi ama bu dediğim 19 bin puan açarsanız robotlar teknolojide %20 bonus, elektrik kredisindeki dezavantajı kalkıcak. Minareldeki artışı hatırlamıyorum :P
Pazar günü ilk savaşımı yaptım oyunda(savaşsızda outpostlarla baya ilerleniyor) Kendimce tavsiyelerim:
1. Donanmayı bölmeyin
2. Bölersenizde agresife almayın direk istediğiniz yere siz saldırtın.
Başıma şöyle bir durum geldi. Bir uygarlığa saldırdım donanmayı üçe bölmüştüm. Üç koldan saldırdım sonra almak istediğim gezegeni aldım. Bunların donanmayı tespit ettim tabi bu kaçtı gözden kayboldu bende gittiği yöne doğru takip ettim. Baktım ilk sistemde yok iki filoyu aldım takibe devam ettim biride geride kalsın istasyonları yıksın dedim. Pırt herif zayıf olduğum yerde bitiverdi. Bende diğer iki filoyu bir öndeki sistemden geri çekip bunlara yardım edeyim dedim bir baktım bunlar bir istasyona girmişler biri bir yerde diğeri başka yerde. İşte ilk savaşın tecrübesizliği gittim bu istasyonla uğraşanları geri çektim bunlar oraya yetişene kadar benim filodan biri haşat düşmanınki kaçtı. Benimkiler onu baş gezegene kadar kovaladı orda yakaladı ama bir sürü savunma üssü yapmış ordada kalanın yarısı gitti ama savaşı kazandım. Aslında yapmam gereken saldırı alan filoyu geri çekmekti ama tecrübesizlik işte. Eu gibi düşünmeyin muharebenin sonunda donanma falan kalmıyor hepsi pert oluyor.
Hilal taktiği falan mı yapmaya çalıştın yoksa uzayda? :D
:) Yok ya eu4 gibi düşündüm. Diğer filolar gelene kadar biri oyalar yetişemeseler bile yenilen filoyu toparlarım diye düşündüm ama filo olduğu gibi pert oldu. Sanırım bu oyunda moral yok. Böyle bir mekanik lazım moral veya organisazyon tarzı birşey o tükenince geri çekilsinler.
(17-05-2016, 13:07)Semavi7 : [ -> ]:) Yok ya eu4 gibi düşündüm. Diğer filolar gelene kadar biri oyalar yetişemeseler bile yenilen filoyu toparlarım diye düşündüm ama filo olduğu gibi pert oldu. Sanırım bu oyunda moral yok. Böyle bir mekanik lazım moral veya organisazyon tarzı birşey o tükenince geri çekilsinler.

Oyunda geri çekilme mekaniği var. Savaş esnasında belli bir gün geçince geri çekilebiliyorsun. Generalin altında yazan retreat'e tıklayıp.
Eyvallah onu biliyorum. Ben ordunun kendiliğinden çekilmesine sebebiyet veren mekanikten bahsettim. Yukardaki yazımı okursan orda geri çekilme mekaniğini kullandığımı yazmıştım. Ama tabi yanlış yerde kullandım :) Acemilik işte
Ordun karşı ordudan güçsüz ve warp teknolojin 1 ise bence hiç geri çekilmeyi deneme düşman zorluk olarak iyi bir ayardaysa %90 takip edicektir ve acil geri çekilmeden dolayı filonda oluşan %25lik hasar ona daha büyük bir yarar sağlıyacaktır.
Kara ordularında bir tanesine tıklayınca çıkan ekrandan kara birimlerinizi geliştirebilirsiniz. Biri moral veriyordu diğerini hatırlayamadım.
Kinetic weapon kullanmayın bu arada. Energy candır, gerisi heyecandır. Zaten Clarke'ta kinetice buff gelcek kesinb biliniyor, enerjiye de muhtemel nerf gelir veya ona rakip ileri seviye missile ve kineticler eklerler.
Her ırkın yaşayabildiği gezegen olduğu gibi yaşayamadığı bazı gezegenler vardır , ilk başta hissedilen habitability %20 olcaktır ırkınız bu yere uyum sağlayamasada koloni kurulabilir olarak gözlenebilir ama öz ırkınızda hissedilen habitability değişmeyeceği için happiness buna göre şekillenerek düşük olacaktır.
(18-05-2016, 20:55)lortcush : [ -> ]Her ırkın yaşayabildiği gezegen olduğu gibi yaşayamadığı bazı gezegenler vardır , ilk başta hissedilen habitability %20 olcaktır ırkınız bu yere uyum sağlayamasada koloni kurulabilir olarak gözlenebilir ama öz ırkınızda hissedilen habitability değişmeyeceği için happiness buna göre şekillenerek düşük olacaktır.

Benim oyundagım oyundaki bir ırk her gezegene uyum sağlayabiliyor habitability %100 nasıl oluyor.
(19-05-2016, 17:13)DarthVenamis : [ -> ]
(18-05-2016, 20:55)lortcush : [ -> ]Her ırkın yaşayabildiği gezegen olduğu gibi yaşayamadığı bazı gezegenler vardır , ilk başta hissedilen habitability %20 olcaktır ırkınız bu yere uyum sağlayamasada koloni kurulabilir olarak gözlenebilir ama öz ırkınızda hissedilen habitability değişmeyeceği için happiness buna göre şekillenerek düşük olacaktır.

Benim oyundagım oyundaki bir ırk her gezegene uyum sağlayabiliyor habitability %100 nasıl oluyor.

Çok ilginç bir görüntü yükle siteye nasıl bir ırkmış merak ettim
7v24vv.jpg


Irk yaratma menüsünde görceğiniz üzere yarattığınız ırkın uyum sağladığı ortam ve genetik olarak uyum sağlıyacağı gezegenlerdeki alcağı habitability bu belki ilerki dönemlerde genetik araştırmayla değişebiliyordur ama bunun haricinde bilmiyorum ve bu genetik olarak değişmediği sürece bu gezegenlere yollamanız durumunda ırkınız uyum sağlıyamıcaktır.

Sıralanış(Yukarıdan aşşağı ilk gezegenimiz olduğu için)
İlk gezegen %80
İlk gezegen ardından yanındaki iki gezegen %60
Yandaki gezegenlerden bir alt biyomlar %20
En sona kalan iki biyom ise %0.

Genetik olarak değişim olmadığı sürece bu gezegenlerde yaşamanız ırkınızı bu değerler içinde sınırlandıracağı için mutsuzluğa itecektir.
ileriki teknolojilerde gezegenin habitatını değiştirebliliyoruz diye biliyorum terraforming diye bişey var tıkladığımızda başka habitat seçenekleri çıkıyor
(19-05-2016, 17:13)DarthVenamis : [ -> ]
(18-05-2016, 20:55)lortcush : [ -> ]Her ırkın yaşayabildiği gezegen olduğu gibi yaşayamadığı bazı gezegenler vardır , ilk başta hissedilen habitability %20 olcaktır ırkınız bu yere uyum sağlayamasada koloni kurulabilir olarak gözlenebilir ama öz ırkınızda hissedilen habitability değişmeyeceği için happiness buna göre şekillenerek düşük olacaktır.

Benim oyundagım oyundaki bir ırk her gezegene uyum sağlayabiliyor habitability %100 nasıl oluyor.

Gaia world'dür.
Yarın bilgisayara gecince aticam belki trait felanda olabilir.
Sayfalar: 1 2