Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - 1.35 Dengeleme ve Modlama Değişiklikleri
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.35'teki Dengeleme ve Modlama değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1575043/ :Merhabalar! Bugün bazı dengeleme değişikliklerine son bir bakış atacağız ve 1.35 ile gelen modlama eklemelerine bakacağız. O yüzden fazla uzatmadan başlayalım!

Göstereceğimiz ilk şey Çağ Özelliklerine gelen değişiklikler. Bazı Büyük Güçlerin potansiyellerinde değişiklikler yapıldığı için Çağ Özelliklerini de değiştirmezsek olmazdı. Aşağıdaki değişiklikler yapıldı:
  • "Guns of Urban" özelliğinin adı "Ottoman Siegecraft" olarak değiştirildi ve artık %33 Kuşatma Hızı Artışı yerine +1 General Kuşatma özelliği veriyor.
  • "Spanish Tercios" özelliğinin adı "Spanish Field Marshals" olarak değiştirildi ve artık %30 Alınan Şok Hasarında Azalma yerine +1 General Şok özelliği veriyor.
  • "Mughal Artillery" artık %50 Topçu Maliyeti Düşüşü yerine %15 Topçu Gücü Artışı veriyor.
  • "Persian Reinforcement" özelliğinin adı "Persian Enlightenment" olarak değiştirildi ve artık %30 Ordu Yenileme Maliyeti Düşüşü yerine %20 Gelişmişlik Maliyeti Düşüşü veriyor.
  • "French Musketeers" özelliğinin adı "French Absolutism" olarak değiştirildi ve artık %20 Ateş Hasarı Artışı yerine %30 Azami Mutlakıyet Etkisi Artışı veriyor.
  • "Dutch Officials" özelliğinin adı "Dutch Commercialization" olarak değiştirildi ve artık 0.2 Yozlaşma Düşüşü yerine %33 Ticaret Yönlendirme Gücü Artışı veriyor.
  • "British Fleet" artık %33 Donanma Bakım Maliyeti Düşüşü yerine +1 Amiral Ateş özelliği veriyor.
  • "Russian Empire" artık %33 Yönetim Kapasitesi Artışı yerine %10 Eyaletleştirilmemiş Bölgelerde Taban Özerklik Düşüşü veriyor.
  • "Austrian Diplomacy" özelliğinin adı "Austrian Tenacity" olarak değiştirildi ve artık %20 Alınan Moral Hasarı Düşüşü veriyor.

Bazı başka öne çıkan dengeleme değişiklikleri:
  • Ramparts binası artık sadece "Düz Toprak" olarak görülen yerlere inşa edilebilecek. Bu binanın sadece tarım toprakları, çayırlar, stepler, savanalar, çorak araziler, (kıyı) çöller ve kıyılara inşa edilebileceği anlamına geliyor. Not: Bu değişikliğin tekniken binanın doğasına aykırı olduğunun farkındayız. Bu değişikliğin sebebi bina dağlara kurulduğunda iki tarafın da saldırdığı durumda -3 zarar sebep olacağı için fazla caydırıcı olmasından kaynaklanıyor.
  • Rakipleri değiştirmek için gereken bekleme süresi 25 yıldan 5 yıla düşürüldü.
  • İberya'daki ticari ürünler değiştirildi, ayrıca "A new Spanish Capital" olayında Madrid'i başkentiniz yapmayı seçerseniz ticari ürünü cam olarak değiştirilecek:
    iberian_tradegoods.png
  • Çin İmparatorluğu Reformları artık 70 yerine 80 Mandate gerektiriyor.
  • Mandate artış hızı değiştirildi:
    • Her İstikrar seviyesi artık Yıllık +0.24 Mandate yerine +0.4 Mandate veriyor.
    • Refah içinde olan her eyalet artık Yıllık +0.03 Mandate yerine +0.04 Mandate veriyor.
    • %100 Yıkıma sahip her 100 gelişmişlik Yıllık -10.0 Mandate yerine -12.0 Mandate veriyor, yıkım seviyesine oranla artıyor.
    • Her 5 borç artık -0.36 Mandate yerine -0.6 Mandate veriyor.
  • Dindarlık, Tasavvufçuluğa daha rahat, Kanunculuğa ise daha zor ulaşılabilmesi için bazı değişikliklere uğradı.
    • Dindarlık yeni bir hükümdar başa geçtiğinde her zaman sıfırlanacak.
    • Dindarlık artık savaş açıldığında artmayacak ya da azalmayacak.
    • "Denouncement of Secret Practices" dışındaki tüm kararlar artık dindarlığı bulunduğunuz konuma yaklaştıracak. Yani "Enforce Religious Unity", 0'ın altındaysanız -15 Dindarlık verecek. 0'ın altında değilseniz +15 Dindarlık verecek. "Denouncement of Secret Practices" her zaman +10 Dindarlık veriyor.
    • Ruhban sınıfı için -0.1 Aylık Dindarlık veren bir ayrıcalık eklendi. +0.1 Aylık Dindarlık veren "Clerical Ministers" ile aynı anda alınamıyor.
    • Tasavvufçuluk artık %20 Kale Savunması Artışı yerine %10 Fikir Maliyeti Düşüşü veriyor.
  • Özel Birimler yeniden dengelendi:
    • Yeniçeriler:
      • Artık %100 yerine %10 Birlik gücüyle çıkacaklar.
      • Artık %100 yerine %10 Moral ile çıkacaklar.
      • Artık 10 yerine 3 Askeri Puan gerektirecekler.
      • Artık %50 Kale Surlarına Saldırma Gücü Artışı sahibiler.
      • Artık %100 yerine %50 Talim Hızı Artışına sahipler.
    • Cawa:
      • Artık %10 yerine %50 Birlik gücüyle çıkacaklar.
      • Artık %50 yerine %10 Moral ile çıkacaklar.
      • Artık 5 yerine 2 Askeri Puan gerektirecekler.
      • Artık %15 yerine -0.05 Alınan Şok Hasarı Düşüşüne sahibiler.
      • Artık %25 yerine %50 Yıpranma Hasarı Düşüşüne sahipler.
      • Artık %25 Yenileme Hızı Düşüşü yerine %50 Yenileme Hızı Artışına sahipler.
      • Artık Yenileme Maliyeti etkisine sahip değiller.
    • Streltsy:
      • Artık hükûmet özellikleri ile çıkarılmıyorlar.
      • Artık normal askerler gibi yetiştiriliyorlar.
      • Artık Streltsyler Rus Prenslikleri, Veche Cumhuriyetleri, Çarlıklar ve Büyük Veche Cumhuriyetlerince yetiştirilebilecek. Prenslik ya da Veche Cumhuriyeti olarak ordu limitinizin %10'u kadar Streltsy yetiştirebileceksiniz. Rusya kurarak hükûmet reformunuzu geliştirdiğinizde bu %10 daha artacak.
      • Artık "Raise Streltsy" hükûmet özelliği "Equip Streltsy" olarak geçiyor. Bu özellik Savaş Yorgunluğunu 2 düşürüyor, düşük miktarda yıllık insan gücü veriyor (Prenslikler için %5, Çarlık için %10) ve Streltsy birlikleriniz için Piyade Muharebe Gücünü 10 yıllığına %5/%10 arttırıyor.
      • Artık Streltsyler %10 Ateş Hasarı Artışının yanı sıra %10 Alınan Ateş Hasarı Düşüşüne sahip.
      • Artık Streltsyler istikrar yükseltme maliyetini arttırmıyor.
    • Cossacklar:
      • Artık Cossacklar istikrar yükseltme maliyetini arttırmıyor.
      • Artık Cossacklar %10 yerine %15 Şok Hasarı Artışına sahip.
  • Abluka altındaki topraklar artık %100 Ticari Güç Düşüşüne sahip olacak.
  • Yerel Vergi Miktarı artık verginin bir kimliği olması için ekstra toprak etkileri sağlayacak. Her vergi seviyesi aşağıdaki etkilere sahip:
    • %1 Yerel İnşaat Süresi Düşüşü.
    • %2 Yerel Yetiştirme Süresi Düşüşü.
    • %2 Enstitü Yayılma Hızı Artışı.
    • %1 Yerel Anıt Yükseltme Süresi Düşüşü.
  • Paşalara bazı değişiklikler yapıldı.
    pashas.png
  • Not: Yerel Kafir Toleransı topraklarda sanki normal Toleransa sahipmişsiniz gibi çalışacak (ya da Azami Tolerans miktarınız Yerel Tolerans miktarından düşükse tam tersi). Yani örneğin: Osmanlılar +1.5 Kafir Toleransına sahipse ve Azami Toleransları 3 ise, Paşalara verilmiş bir toprak sanki Osmanlılar 3 Kafir Toleransına sahipmiş gibi çalışacak çünkü +10 Yerel Tolerans var fakat Azami Tolerans 3. Ayrıca Minimum Özerkliği yükseltmesine rağmen Aylık Özerklik Düşüşü verdiğini fark edebilirsiniz. Bunun amacı taban Özerklik yükselirken bu seviyeye ulaşmayı kolaylaştırmak.
  • Yıkım etkileri (yerel hareket hızı ve ikmal miktarı hariç) iki katına çıkarıldı.
  • Enflasyon artık Misyoner Maliyetini, Koloni Maliyetini, Anıt Yükseltme Maliyetini, Enstitü Benimseme Maliyetini, Koloni Devletlerini Yükseltme/Değiştirme Maliyetini ve Eyalet Maliyetini her %1 Enflasyon için %1 yükseltiyor.
  • Barış Çağrısı artık Savaş Yorgunluğunu 0.008 değil, 0.005 oranıyla yükseltiyor.
  • Altyapıyı Genişlet etkileşimi artık yerel gelişmişlik maliyetini %25 yerine %15 düşürüyor.

Geçtiğimiz hafta Askere Alım Standartlarını Düşür etkileşimi için bir aç/kapa sistemi getirdiğimizi göstermiştik. Bazı değişiklikler yaparak artık %50 yerine %100 İnsan Gücü Yenileme Hızı vermesini sağladık.

Bunlar dengeleme değişikliklerinin kesinlikle tamamı değil fakat şimdilik göstereceğimiz en önemlileri bunlar. Devam etmeden önce, 1.35 ile eklediğimiz yeni harita modlarını da göstermek istiyorum!

Yağmalama Harita Modu:

razing_mapmode.png

Yakılmış Toprak Harita Modu:

scorched_earth_mapmode.png

Genişletilmiş Altyapı Harita Modu:

expanded_infrastructure_mapmode.png

Son olarak ise Paşalar ve Kutsal Tarikatlar gibi eyalet etkileri artık Metropolitan Harita Modunda görülebiliyor:

better_metropolitan.png

Şimdi ise modcular için olan eklemelere geçelim. En sık sorulan sorulardan biri hükûmet mekaniklerinin ne kadar modlanabilir olduğuyla alakalıydı. Şansınıza, kodcularımız oldukça işe yarayan bir beni oku.txt dosyası hazırladı, burada mekaniklerin detaylarına iniliyor:

Hükûmet mekaniklerini bir reforma şu şekilde ekleyebilirsiniz:

Aşağıda bazı hükûmet mekaniklerinin örneklerini görebilirsiniz:

Tabii hepsi bu kadar değil! Bir içerik tasarımcısı olarak 1.35 ile eklenen şahsi favorilerimin lsitesi:
  • Konsol için guibounds (arayüz sınırları) kodu, Arayüzü debug hâlinde görmenizi sağlıyor.
  • Change_country_color = {country = <ülke kodu> / color = {r g b }} İlk seçenek bir ülkeyi belli bir ülkenin rengine getirmenizi sağlıyor. İkinci seçenek ise seçtiğiniz renge getiriyor. Tabii ki restore_country_color=yes koduyla birlikte geliyor.
  • Kararların (ve parlamento meselelerinin) renkleri değiştirilebiliyor. Aşağıda estate ayrıcalıkları ile gelen kararlar için bir örnek görebilirsiniz:
    recolored_decisions.png
  • Bir sürü yeni on_action kodu, on_parliament_debate_reset, on_parliament_seat_given, on_parliament_seat_lost, on_hre_reform_passed, on_mandate_reform_passed, on_slacken_start, on_slacken_stop, on_colony_finished, on_advisor_hired, on_adm_advisor_hired, on_dip_advisor_hired, on_mil_advisor_hired, on_core, on_tech_taken, on_adm_tech_taken, on_dip_tech_taken, on_mil_tech_taken, on_barrage, on_naval_barrage, on_scorch_earth, on_war_ended, on_alliance_broken, on_royal_marriage_broken, on_alliance_created ve on_royal_marriage gibi.
  • Bir sürü yeni sabit etki kodu, under_governing_capacity_modifier, mandate, imperial_authority_emperor, imperial_authority_member, positive_imperial_authority_emperor, positive_imperial_authority_member, negative_imperial_authority_emperor, negative_imperial_authority_member, average_overseas_subject_liberty_desire, reverse_average_overseas_subject_liberty_desire, average_subject_liberty_desire, reverse_average_subject_liberty_desire, average_global_autonomy ve reverse_average_global_autonomy gibi.
  • Hükümler, Coşku özellikler, Papalık Etkileşimleri, Kişisel Tanrılar ve Ticaret Politikları için potential etkileşimi (gereksinimleri sağlanmadığında görünmesini engelleyen etkileşim) ve trigger/allowed etkileşimleri (belli bir şeyle etkileşime geçmek için gereken gereksinimler ile alakalı etkileşimler) eklendi.
  • Öldürülen ya da kaybedilen asker sayıları artık otomatik olarak “land_units_killed”, “land_units_lost”, “naval_units_killed” ve “naval_units_lost” değişkenlerine aktarılıyor. Not: Tüm oyun boyunca öldürdüğünüz asker sayısının toplamı yazmıyor. Her muharebeden sonra bu değişken yenisi ile değiştiriliyor.
  • Divan, Donanma Doktrinleri, Kişisel Tanrılar, Politikalar ve Hükümler mekanikleri için "effect" ve "removed_effect" sistemleri eklendi.
  • Parlamento modlamasına eklemeler yapıldı.
  • Paralı Asker modlamasına eklemeler yapıldı.
  • Son olarak yeni etkiler eklendi. Aşağıdaki liste oyundaki TÜM etkilerin listesi. Uyarı: birim, toprak ve ülke etkilerinin hepsi aynı yere kondu. Bu liste bazı etkilerin direkt varlığından haberdar olmanız için bir araç.

Bu dosyayı oyun dosyaları arasında "02_test_modifiers.txt" olarak bulabilirsiniz. Dosyanın oyunda hiçbir etkisi yok.

Bu haftalık bu kadar! Haftaya SaintDaveUK Domination'daki çizimlerden bahsedecek. O zamana kadar hepinize güzel bir hafta diliyorum!

nerfler ve bufflar var umarım güzel olur
Rampart için yapılan değişikliği çok aklım almadı. Bana böyle değişiklikler hep geliştiricinin biri multiplayer oynarken -3 combat roll yiyip rampartlı kaleyi alamamış ta "böyle saçma şey mi olur" diyip değiştirmiş gibi geliyor.