Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: HoI4 - Tarihi Finlandiya
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta bir sonraki genişleme paketinde Tarihi Finlandiya odaklı değişimlerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...d.1588882/ :Bu mutlu günde hepinizi selamlıyorum,

Geçen hafta söz verdiğimiz gibi, bugün büyük haberlerimizin yanı sıra bir sonraki Hearts of Iron genişleme paketi için neler üzerinde çalıştığımıza dair genel bir bakış sunuyoruz: Arms Against Tyranny ve ona eşlik eden Stella Polaris güncellemesi.

Ele geçirilmekten ve çok sayıda HOI genişlemesine dahil edilmekten başarıyla kaçtıktan sonra, Finlandiya ve İskandinav ülkelerinin Arms Against Tyranny genişlemesinin temasını belirleyeceğini duyurmaktan gurur duyuyoruz. Bu bölge Paradox'ta kalbimize çok yakın bir bölge olmasının yanı sıra 2. Dünya Savaşı'nın gelişiminde de önemli rol oynamış bir bölge. Kış savaşının, işgallerin ve İskandinav ülkelerinin politika oluşturmasının savaşın ilerleyişi üzerindeki etkileri bir bütün olarak iyi belgelenmiş olsa da, bu ülkelerin kendi tarihleri ve perspektifleri genellikle daha aktif alanlar lehine göz ardı edilmektedir. Arms Against Tyranny bize Hearts of Iron'dan beklediğimiz daha büyük stratejik anlatıdan ödün vermeden bu hikayelerin her iki yönünü de anlatma şansı sunuyor.

Önümüzdeki birkaç ay boyunca, daha önce gördüğünüz mekaniklere (Uluslararası Pazarlar ve Askeri Endüstriyel Organizasyonlar) derinlemesine bakışlar da dahil olmak üzere, AAT'nin bileşenlerinin her biri hakkında size daha ayrıntılı bir bakış açısı sunacağız. Buraya dahil etmeyi seçtiğimiz mekanikler, bu dönemde İskandinav bölgesinde oynama deneyimini artırdığını düşündüğümüz mekaniklerdir, ancak her zamanki gibi genişleme paketinin herkes için bir şeyler getirdiğinden emin olmaya çalıştık.

Aşağıda, AAT'de neler olacağına dair mağaza sayfasına genel bir bakış bulacaksınız - ancak bu özetin ötesinde, bir geliştirici günlüğü oluşturmadığımız özelliklerle ilgili herhangi bir soruyu yanıtlamayacağız.

************************************

Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny

Kuzey'in dört demokrasisi, yakınlarındaki yağmacı diktatörlüklere karşı çaresiz görünüyor. Büyüklüklerine rağmen Finlandiya, Norveç, Danimarka ve İsveç'in akıllı bir diplomasi veya şiddetli bir direnişle fethedilmekten kaçınma şansı var. Hearts of Iron IV için yeni bir genişleme paketi olan Arms Against Tyranny'de İskandinav ülkeleriyle ilgili yeni bir tarih yazın.

Paradox Interactive'in İkinci Dünya Savaşı yıllarındaki çalkantıları konu alan ünlü büyük strateji savaş oyununun bu genişlemesi, Avrupa'nın en kuzeyindeki ülkeler için yeni odak ağaçları ve alternatif tarihler, silah üreticilerinin özelleştirilmesi ve kendi vatandaşlarınıza fayda sağlamak için tarafsızlıktan yararlanmanın yeni yollarını ekliyor.

Kış Savaşı
Çok daha güçlü bir Sovyet rakibe karşı savaşta olasılıklara meydan okuyarak Finlandiya tarihinin belirleyici anını yeniden yaşayın. Hava ve zırhlı kuvvetlerde dezavantajlı olsa da Fin kuvvetleri vatan savunmasında güçlü bir avantaja sahip, bu nedenle işgalcilerle savaşmak için Finlandiya'nın arazisi için özel olarak tasarlanmış bir ordu hazırlamalısınız. Ya da isterseniz, Büyük Finlandiya isteyen faşist sempatizanlarını güçlendirerek veya Sovyet desteği olsun ya da olmasın sosyalist bir yol izleyerek kendi tarihinizi yazın.

Güçlü Bir İsveç
İskandinav ülkelerinin en zengini olan İsveç, güçlü bir tarafsızlık yolu izlemek ve hem silah tasarımcısı hem de silah tüccarı olarak hizmet vermek için çok uygundur. Güçlü sendikalar, yeterince iş sağlayamazsanız istikrarsız hükümetleri krize sokma riski taşır. Yanan bir dünyada İsveç de kendini savunabilmek için eskimiş kuvvetlerini yenilemelidir. İsveç demokrasisi işgal altındaki komşularının tarafını tutmaktan kaçınabilecek mi, yoksa hükümet monarşist ya da faşist alternatiflerin yanında yer alarak yıkılacak mı?

Norveç
Alman saldırganlığı karşısında tarafsız kalmaya çalışan genç ve sanayileşmekte olan bir ulusun tarihsel mücadelesini yeniden yaşayın ya da kapınıza kadar gelen savaşa direnmek için hızla silahlanarak savaşa hazırlanın. Alternatif tarihsel yollarda, vicdansız yerli faşistler ülke içindeki rehavetten faydalanarak ihanet yoluyla İskandinav birliğinin peşine düşebilir veya bir komünist devrim ile Stalin rejiminin yanında veya karşısında durmayı seçebilir.

Danimarka
Uzun süredir devam eden tarafsızlık politikası Danimarka'yı kıtasal bir savaşa hazır hale getirmiyor. Ya güçlü bir refah devleti ve çevik bir diplomasi ile iç uyum yolunu izleyecek ya da yaklaşan fırtına için yeniden silahlanarak demokratik Müttefiklerin yanında yer alacak. Alternatif yollar arasında eski Kalmar Birliği'ni canlandırarak birleşik bir İskandinavya hayalinin peşinden gitmek de var.

Kendi Tasarımınız Olan Bir Savaş Makinesi
Hedeflerinize uygun bir endüstriye sahip olduğunuzdan emin olmak için milli üreticiler ve silah tasarımcıları, savaş boyunca çeşitli ürünlerin üretimini ve araştırmasını geliştirerek alanlarında uzmanlaşabilirler. Askeri Sanayi Kuruluşları, üretim hatlarını düzene sokmak veya savaş alanında avantaj sağlayan yüksek performanslı silah sistemleri geliştirmek için yeni yollar sunacaktır.

Ekmek için Silah
Yeni Uluslararası Pazar'da silah ihraç eden bir güç merkezi haline gelebilir, sivil fabrika üretimi karşılığında diğer uluslara silah satabilir, yurt dışında savaş ateşini körüklerken yurt içinde kendi endüstriyel üretiminizi artırabilirsiniz. Zengin ve gelişmiş tarafsız ülkelerin bir savaşta ayakta kalabilmeleri ve etkin olabilmeleri için yeni bir yol.

Yeni Askeri Seçenekler
Özel kuvvet birimlerinin özelleştirilmesi, tümen uzmanlıkları ve daha fazlası dahil olmak üzere askeri tümenlerin tasarımı ve organizasyonunda birçok güncelleme ve değişiklik.

Yeni Sanat ve Müzik
Finlandiyalı kar arabası tugayları da dahil olmak üzere yeni birim görselleri ve Arms Against Tyranny'deki başlıca kültürlerden esinlenen 10 yeni şarkı.

************************************

Ancak hepsi bu kadar değil! Sizleri AAT'nin manşet ülkesi için planlarımızla tanıştırmak üzere en üretken günlük yazarımıza devrediyorum: Finlandiya!

Merhaba, ben Mano de Zombi, hepinize yeni Hearts of Iron 4 Geliştirici Günlüğü'ne hoş geldiniz diyorum!
Güzel İsveç yazının yaklaşmasıyla birlikte, güzel hava ve parlak güneşli günler nihayet Kuzey'e geldi ve onlarla birlikte yaklaşan DLC Arms Against Tyranny için açıklanacak ilk ülke olan Finlandiya hakkında haberler geliyor!

Son DLC'lerde yaptığımız gibi, Finlandiya içeriğini iki Geliştirici Günlüğüne böleceğiz. Bugün, Finlandiya Odak ağacının tarihi ve genel dallarından bahsedeceğiz ve alternatif tarihi gelecekteki bir Geliştirici Günlüğüne bırakacağız.

Her zamanki gibi, sizi son haline getirilmemiş, dengelenmemiş, yerelleştirilmemiş veya yer tutucu görseller içerebilen Çalışma Aşamasındaki (WIP) içerikleri görmek üzere olduğunuz ve yayınlanmadan önce değiştirilebileceği konusunda uyarmam gerekiyor. Ayrıca, önceki bazı DLC'lerin aktif olmaması durumunda bazı içeriklerin değişebileceğini unutmayın. Anlayışınız için teşekkürler!

Ve bunu söyledikten sonra, hadi başlayalım!

1.png

1936 yılında Finlandiya kendisini karmaşık bir siyasi, diplomatik ve  askeri bir durumda buldu. Demokratik bir ulus olmasına rağmen, milliyetçilik ve
sağcı ideoloji yükselişteydi. Sovyetler Birliği'ne olan yakınlık
aynı zamanda Finlandiya'yı saldırılara karşı savunmasız hale getirdi ve iki ülke arasındaki gerginlikler yükseldi.

Finlandiya'nın siyasi cephede oldukça kırılgan bir hükümeti vardı, birkaç farklı parti (en dikkat çekici olanları Tarım Partisi, Milli Koalisyon Partisi ve Sosyal Demokrat Parti)  güç için yarışıyor ve birlikte etkili bir şekilde çalışmak için mücadele ediyordu.

Finlandiya'nın komşularıyla ilişkileri gergindi. 1932 yılında her iki ülke arasında Sovyet-Fin Saldırmazlık Anlaşması imzalandı ve bu anlaşma 1934 yılında on yıllığına yeniden onaylandı, ancak iki ülke arasındaki ilişkiler kesinlikle iyi değildi ve bu durum Finlandiya'yı belirsizlik ve kırılganlık içinde bırakmaktaydı.

Askeri açıdan, Finlandiya Silahlı Kuvvetleri yetersiz donanım ve eğitime sahipti ki bu ordu ülke sınırlarını savunmak için yeterli hazırlığa sahip değildi. Buna rağmen Finlandiya'nın uzun bir askeri kahramanlık ve azim geçmişi vardı ve askerleri ülkelerine son derece sadık olduklarını bir çok kez kanıtlamışlardı.

Finlandiya'nın durumunu 1936'ya kadar biraz inceledikten sonra, ülkenin oyun içinde nasıl göründüğüne bakalım:

2.png

Gördüğünüz gibi Finlandiya oyuna hala Sisu Milli Ruhuyla başlıyor.
Peki Sisu nedir diye sorduğunuzu duyar gibiyim, çok kısaca açıklamaya çalışayım:

Sisu, Finlerin milli karakterini ifade etmek için kullanılan bir Fin kavramıdır. İngilizcede tam anlamıyla bir karşılığı yoktur, ancak metanet, azim, dayanıklılık, sarsılmaz irade, katılık ve cesaret (diğer bazı niteliklerin yanı sıra) olarak tanımlanabilir. Aşırı zorluklar karşısında Finlilerin şiddetli kararlılığını ve cesaretini açıklamak için kullanılır.
Merakımdan ötürü, Sisu hakkında biraz daha derinlemesine okuduktan sonra, görünüşe göre bir kişinin kötü sisu'ya da sahip olabileceğini, yani bireyin saldırgan ve kötü huylu bir kişi olabileceğini ve bir kişinin çok fazla sisu'ya da sahip olabileceğini, yani ahmaklık ve inatçılık anlamına geldiğini öğrendim.

Her neyse, artık Sisu'nun ne olduğu hakkında daha iyi bir fikrimiz olduğuna göre, bazılarınız bu ekran görüntüsündeki Sisu milli karakterini'nin DLC'den önceki eski versiyonundan önemli ölçüde daha zayıf olduğunu fark etmiş olabilir.
Korkmayın, Sisu'nun bu versiyonu kesin değil, Sisu Milli Karakteri için beş aşama var ve bunlar Balance of Power mekaniğine bağlı, bu onun en kötü versiyonlarından biri (neden olduğu hakkında biraz daha bilgi yakında) ve en iyi seviyesinde Sisu Milli Karakteri eski versiyonundan biraz daha güçlü.

Finlandiya'nın ülke lideri de değişti. Bunun nedeni, 30'lu ve 40'lı yıllarda Finlandiya siyasetini araştırdıktan sonra, Başbakanlık pozisyonunun ne kadar "istikrarsız" olduğunu fark etmemdir: 1936'dan 1945'e kadar Finlandiya yaklaşık 11 farklı Başbakan gördü, bazıları Cumhurbaşkanı olmak için görevlerinden ayrılırken, diğerleri oldukça önemsiz görünüyordu ve çok kısa bir süre görevlerinde kaldılar. Buna karşılık, Finlandiya'nın aynı zaman diliminde "sadece" 5 Cumhurbaşkanı olmuştur ve bunların arasında Finlandiya'nın siyaseti ve kaderi üzerinde büyük etkisi olan en ikonik ve ilgili siyasi figürlerden bazıları (Mannerheim veya Ryti gibi) da bulunmaktadır.
Bu nedenle, Finlandiya'nın bu Cumhurbaşkanlarını oyunda mevcut ülke liderleri olarak temsil etmeye karar verdim.
Finlandiya'nın tarihsel olarak Almanya'ya gerçekten çok yakın olmasına ve ülkede faşizmin büyük olmasına rağmen, Finlandiya'nın çoğu kişi tarafından gerçek bir Alman müttefiki ve Mihver üyesi yerine Almanya'ya yardımcı savaşan bir ülke olarak görüldüğünü belirtmek gerekir. Bunu oyun içinde temsil etmek ve yapay zekanın doğal olarak Mihver'e katılması, Faşist olması ve farklı bir barış yapabilmesi gibi bazı sorunları önlemek için, oyunda Finlandiya'nın tarihsel yolu Bağlantısızlar ideolojisi tarafından temsil edilmektedir.

Şimdi bu ülke liderlerinin birincisine bir göz atalım ve Finlandiya Güç Dengesiyle nasıl bağlantılı olduklarını görelim:

3.png

Yetenekli bir keskin nişancı, Faşist Milis Suojeluskunta üyesi ve sadık bir anti-komünist olan Pehr Evind Svinhufvud, 1936'da büyük bir popülariteye sahip değildi, bu nedenle 1937 seçimlerinde merkezciler (Tarımcı ve İlericiler) ve sosyal demokratlardan oluşan bir koalisyon, Svinhufvud'un yeniden seçilmemesini sağlamak için Kyösti Kallio'ya oy verdi.

Svinhufvud'un özellikleri arasında bu biraz tuhaf "Kişisel Amaç(Personal Agenda)" özelliğini görebilirsiniz. Tüm Fin liderlerin bir Kişisel Gündem özelliği vardır, ancak bu gündemin ne olduğu liderden lidere farklılık gösterir. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu doğrudan "Kamu Güveni(Public Trust)" olarak adlandırılan Fin Güç Dengesi(Balance of Power) ile bağlantılıdır:

4.png

Kamu Güveni güç dengesi, halkın başkanlarına olan güvenini ve bunun Finlileri ve zor zamanların üstesinden gelme araçlarını nasıl etkilediğini temsil eder. Güç dengesini "Fin karakteri" (Sisu) ve Fin liderliği (ülke lideri) ile birleştirir.

Daha önce de belirtildiği gibi, Svinhufvud 1936'da o kadar da popüler değildi, dolayısıyla Güç Dengesi Düşük Kamu Güveni tarafında oldukça düşük başlar.
Düşük Kamu Güveni küçük İstikrar, Savaş Desteği ve Siyasi Güç Kazanımı cezaları verecektir.
Yüksek Kamu Güveni ise İstikrar, Savaş Desteği ve Askere Alınabilir Nüfus bonusları verir.

Bunun yanı sıra, Güç Dengesinde 5 aralık vardır ve her biri Sisu Milli Ruhunun bir versiyonunu sağlayacaktır, bu nedenle liderinizdeki Kamu Güveni ne kadar yüksekse, o kadar güçlü Sisu elde edersiniz (en kötü durumda Sisu Milli Ruhunun size herhangi bir ceza vermediğini, sadece çok zayıf hale geldiğini unutmayın).

Ülke liderinin Kişisel Amacındaki maddelerden herhangi biri yerine getirildiğinde, Güç Dengesi haftalık olarak uygun tarafa doğru hareket edecektir. Svinhufvud örneğinde, tüm komünist ve demokratik desteğin ortadan kaldırılması Güç Dengesini zaman içinde Yüksek Güvene doğru iterken, core bir bölgenin kontrolünü kaybetmek tam tersini yapacaktır.

Son olarak, Güç Dengesini her iki tarafa da itmenize yardımcı olacak bazı kararlar (ve odaklar) vardır. Hatta bunlardan bazıları, Güvenoyu (Kamu Güveni azaldıkça maliyeti önemli ölçüde düşer, bu nedenle Kamu Güvenini azaltacak olan Karşı Görüşü Örgütle ile birlikte kullanılabilir) gibi, liderinizi değiştirmenize bile olanak sağlar. Tahmin edebileceğiniz gibi, büyük bir ülke ile savaş halindeyken kullanılabilen Askeri Hükümet Kurma kararı, Mannerheim'ı ülkenin başına getirmenin yoludur.

5.png
6.png

Bağlantısızlar liderinizi sadece Güç Dengesi kararlarıyla değil, aynı zamanda belirli olaylarla da değiştirebileceksiniz. Svinhufvud'un Başkanlık dönemi 1937'de sona erecek ve onu yeniden seçmek isteyip istemediğinize karar verebileceğiniz bir etkinlik olacak, Kallio 1940'ın sonlarında bir noktada ölecek ve Mannerheim savaş sırasında Başkan olarak atandıysa, Paasikivi lehine bedelsiz olarak istifa etmesine izin veren bir etkinlik olacak. İsterseniz Mannerheim'ı tutabilir ve daha sonra bir bedel karşılığında istifa etmesini sağlayabilirsiniz, ancak Kişisel Amacına baktığınızda fark edeceğiniz gibi, bu iyi bir fikir olmayabilir. Burada Finlandiya'nın kullanabileceği farklı Bağlantısızlar liderleri var:

7.png
8.png
9.png
10.png

Madem Finlandiyalı karakterlerden bahsediyoruz, o halde çoğunun Odak Ağacında kilidinin açılması gereken siyasi danışmanların listesiyle başlayarak Finlandiyalı danışmanlara geçelim. Bağlantısız Finlandiya için potansiyel olarak mevcut olan tüm siyasi danışmanlar aşağıda renkli portrelerle gösterilmiştir:

11.png
12.png

Daha da çok danışman var ancak bunlar alternatif tarih alanlarına özel olduğu için onları bir dahaki sefere göreceğiz.

Askeri danışmanlara gelince, aşağıda görebileceğiniz gibi bazı yeni ilaveler ve birçok yeni portre var!

13.png
14.png

Birim Liderleri söz konusu olduğunda, Finlandiya artık oyuna aralarından seçim yapabileceği çok sayıda Generalle başlıyor. Göreceğiniz gibi, çoğunun araziyle ilgili birçok yeteneği ve genel olarak savunma becerilerinde oldukça yüksek bir değeri var; bu, Fin ordusunun savaşlar sırasında uyum sağlama ve becerisini temsil ediyor, özellikle de arazi ve hava koşullarını çok daha büyük ve daha iyi donanımlı düşman kuvvetlerine karşı kendi avantajlarına kullanıyorlar (özellikle savunma amaçlı Kış Savaşı sırasında).

15.png
16.png

Yeni Veteran Jaeger yeteneği, I. Dünya Savaşı sırasında, Büyük Savaş ve Finlandiya'daki iç savaş sırasında (bu, Almanya'nın Büyük Savaş sırasında Rusya'yı zayıflatmak için kullandığı birçok yöntemden biriydi) Jaeger olarak Almanya'da eğitim almak için gönüllü olan subayları temsil etmek için kullanılıyor.
Jaeger'ler diğer becerilerinin yanı sıra gerilla savaşı ve düşman hatlarının gerisinde sabotaj operasyonları konusunda da oldukça eğitimliydi ve görebileceğiniz gibi, oyun içinde bu özellik, generallerinizin "Adapte Olabilir" temel yeteneğini kazanmasına yardımcı olacak arazi yetenekleri de dahil olmak üzere belirli özellikleri kazanma konusunda büyük bonuslar sağlar ve bu da çok daha büyük bir düşmana karşı savunma yaparken gerçekten fark yaratabilir!

Bu sizin için hala yeterli Fin generali değil gibi mi geliyor? Sizi koruyoruz, odak ağacı boyunca daha birçok generalin kilidini açabileceksiniz:

17.png

Finlandiya, Baltık'taki en güçlü deniz gücünün yanına bile yaklaşamasa da, Finlandiya artık Amiral olarak Ragnar Hakola ile başlıyor ve Finlandiya ile bir tür denizcilik yarışına girmek istemeniz durumunda (hey, ben kimim ki yargılayayım?) Svante Sundman'ı Deniz Kuvvetleri dalının başlarında ek bir amiral olarak kilidini açabilirsiniz.

18.png

Endüstri Tasarımcılarına gelince, Finlandiya'da şu anda 5 tane var ve bunların arasında yetersiz kaynaklara yardımcı olacak yeni bir Madencilik Şirketi de bulunuyor:

19.png
20.png

Şimdi Finlandiya Askeri Sanayi Kuruluşlarına ve Finlandiya'nın EAO özelliği ile nasıl etkileşime girdiğine hızlıca bir göz atalım.
İşleri mümkün olduğunca kısa tutmak için, MIO'nun ne olduğu hakkında herhangi bir ayrıntıya girmeyeceğim (özellik hakkında daha fazla bilgi için EAO Dev köşesine buradan göz atabilirsiniz).
EAO'ların oyun içinde nasıl göründüğüne bir göz atacağız, bu yüzden lütfen bunun hala çok fazla (özellikle kullanıcı arayüzü) hala üzerinde çalışıldığını ve yayınlanmadan önce çeşitli şeylerin kesinlikle değişeceğini unutmayın.
Burada, gemiler, uçaklar ve tanklar için daha genel EAO'lar (tank aslında tarihi değil, ancak Finlandiya olarak tank geliştirmeye odaklanmak istiyorsanız hala bir ihtimal var) ve özel piyade teçhizatı, silahlar ve motorlu EAO'lar içeren Fin EAO'larının listesine sahipsiniz:

21.png

Tüm bu EAO'lar, bazıları EAO'nun kendisine özgü, bazıları Fin EAO'larına özgü, çoğu odak ağacındaki farklı odaklarla açılacak olan birkaç benzersiz özellik içerir (bazı örneklere daha sonra değineceğim):

22.png

Odak Ağacına geçmeden önce size Finlandiya'daki bazı harita değişikliklerini göstermem gerekiyor:

23.png

Burada, 30'lu/40'lı yıllardaki bölgesel yönetime daha yakın olan birkaç yeni eyalet olduğunu görebilirsiniz. (bu arada bu, birkaç yıl içinde bazı bölgelerde önemli ölçüde değişmiştir.) Belki Åland'ın oyun başlangıcında artık askerden arındırılmış bir bölge olduğunu da fark etmişsinizdir.

Yüksek sayıda zafer puanı eklendi (çoğu düşük değerli) ve bazı ZP'ler, demiryolları ve ikmal merkezlerinin gerçek konumlarını daha doğru temsil edecek şekilde yeniden konumlandırıldı.

24.png

Bazı kaynak düzenlemeleri yapıldı ve en önemlisi, 1930'larda Finlandiya'nın çoğu bölgesindeki yolların ve iletişimin gerçek durumunu daha iyi temsil etmek için çoğu bölgede altyapı büyük ölçüde azaltıldı. Altyapı konusunda çok fazla endişelenmeyin, çünkü Finlandiya bu altyapıyı geliştirecek ve düşük ikmal alanları ve kış yıpranmasıyla başa çıkacak araçlara sahiptir, bu nedenle bu değişiklikler Finlandiya'yı Doğu/Kuzey'den işgal etmeye çalışan düşman kuvvetlerine potansiyel olarak daha fazla zarar verecek ve kendi ikmal hatlarından uzaklaşacaktır.

25.png

Ve son olarak Finlandiya'nın Odak Ağacına bir göz atmanın zamanı geldi. Boyut olarak oldukça mütevazı, ancak umarım iyi miktarda tat ve ilginç oyun mekaniği ile bir oyuncunun asıl önemli şeylere odaklanarak keyfini çıkarabileceği bir şey: her şeye rağmen savaşta hayatta kalabilmek!

26.png

Öncelikle, bazılarınızın umduğu gibi, Fin ağacının her yerinde önemli miktarda kısa odaklarının olduğunu söylememe izin verin, bu da umarım daha dinamik ve katılımcı hissettirecektir. Şimdi de Sanayi dalı hakkında konuşarak başlayalım:

27.png

Sanayi Dalındaki ilk iki odak, altyapı ve sivil fabrikalar, demiryolu sisteminde bazı iyileştirmeler ve ayrıca altyapının inşa hızını artıran bir Milli Ruh vererek kötü altyapı durumuyla başa çıkmanıza yardımcı olacaktır.

28.png

Aşağıda, Bank of Åland tüketim mallarınızı bir süreliğine artıracak ve Suomen Akatemia ekstra bir araştırma slotu verecektir.

Kaynak üretimiyle ilgili birkaç odak, çoğu durumda bir bölgedeki kaynak üretimini biraz artırırken, aynı zamanda bazı ekstra bina slotları, sivil fabrikalar, demiryolları ve daha fazlasını verir. Ayrıca dalın alt yarısında birkaç tane daha güçlü odak bulunmakta:

29.png30.png

Bu dalda ayrıca EAO'larla ilgili odakları da bulacaksınız:

31.png32.png

Son olarak, Ordu dalında ilk odaklanmayı da gerektiren en sağdaki odaklar, piyade ekipmanınızı ve topçu EAO'larınızı güçlendirmek ve hatta kış savaşı sırasında çok ikonik bir ekipman olan ünlü Molotof Kokteyli'ni vermek de dahil olmak üzere Askeri Endüstriye daha fazla odaklanacaktır:

33.png

Şimdi de Askeri dallar. İlk odak olan Askeri Bütçeyi Artır'ı tamamladığınızda, özel silahlı kuvvetler dallarının her birine erişim elde edeceksiniz: Ordu, Hava Kuvvetleri ve Donanma.

34.png

Oldukça fazla sayıda kısa odak içeren askeri dal, diğer şeylerin yanı sıra, dal boyunca geliştirilecek olan Fin Ordusu milli ruhunu verecek olan "Suomen Maavoimat" odağı ile başlıyor.

35.png

En başta da belirttiğimiz gibi, Finlandiya ordusu 1936 yılına kadar hiçbir şekilde iyi hazırlanmamış veya donatılmamıştı, bu nedenle olasılıklara rağmen zafer kazanmak istiyorsanız yapmanız gereken bazı işler olacak. Bununla birlikte, kartlarınızı doğru oynarsanız, Ordu Dalındaki son odak noktalarına geldiğinizde, Finlandiya dünyanın en büyük ordularından birine sahip olmayabilir, ancak kesinlikle büyük güçlere karşı savunmak (ve hatta geri püskürtmek) için heybetli bir kuvvete sahip olacaktır.

Kilpapurjehdus Operasyonu, Åland'ı yeniden askerileştirecek ve Dünya Tansiyonunun biraz yüksek olduğu göz önüne alındığında, barışta bile eyaleti güçlendirecektir:
37.png

Sağ tarafta, Mannerheim Hattı, Derinlemesine Savunma ve Helsinki Hava Savunması, genel olarak savunma yeteneklerinizi artıracak, birkaç eyaleti (özellikle Karjala'yı) güçlendirecek ve ayrıca Leningrad ve Doğu Karelia'dan gelen potansiyel olarak çok iyi tedarik edilmeyen istilacılara karşı durmak için çok gerekli olan Güney Doğu sınırında daha iyi ikmal ve demiryolları sağlayacaktır.
38.png

Fazladan Canlandırma Egzersizleri, diğer faydalı bonusların yanı sıra, fazladan askere alınabilir nüfus ve seferberlik hızı kazandıracak ve ordu dalının inceliklerine açılan bir geçit görevi görecektir:
39.png

Bundan sonra, birçok generalin ve askeri danışmanın kilidini açmak, birliklerinizi güçlendirmek (özellikle kış savaşlarında ve engebeli arazide), EAO'larınızı geliştirmek ve bazı şablonların kilidini açmak gibi gerçekten güzel özelliklere erişebileceksiniz:
40.png
41.png
42.png
43.png

Ancak bu dalda daha benzersiz içerikler de var:

Ve şimdi başka bir Fince kelimeyi öğrenmek için mükemmel bir zaman: Motti.
Dürüst olmak gerekirse, vikipedi'deki Motti tanımının gerçekten doğru ve yerinde olduğunu düşünüyorum, bu yüzden bu konuda daha fazla bilgi edinmek isteyen sizler için utanmadan burada alıntılayacağım:

Motti, tamamen kuşatılmış bir düşman birliği için kullanılan Fin askeri argo terimidir. Etrafını çevirme taktiğine motitus denir, kelime anlamıyla izole bir blok veya "motti" oluşturmak anlamına gelir, ancak aslında bir tuzak veya kuşatma anlamına gelir.
Askeri taktiklerde motti, kuşatılan düşmanın ağaçlar gibi "kesilebileceği" nispeten küçük bir alanda, kontrol altına alınması ve başa çıkılması daha kolay olan " lokma büyüklüğünde" düşman birliklerinin oluşturulması anlamına gelir.

Bu kuşatma taktiği Kış Savaşı ve Devam Savaşı'nda Fin kuvvetleri tarafından yaygın olarak kullanılmış ve iyi sonuçlar vermiştir. Özellikle de Sovyet Ordusu'nun bazı mekanize birliklerine karşı etkiliydi; bu birlikler uzun ve dar orman yollarıyla sınırlıydı ve ileri ya da geri gitmek dışında neredeyse hiçbir yolları yoktu. Sovyet birlikleri bir kez bir yola saplandıklarında kapana kısılmış oluyorlardı. Sovyetlerin mekanize birliklerinin aksine, Fin birlikleri ormanlarda kayaklarla hızla ilerleyebilir ve zırhlı Sovyet birliklerinin birliklerini daha küçük parçalara ayırabilirdi (örneğin yol boyunca ağaçları keserek). Büyük birlik daha küçük zırhlı birliklere bölündüğünde, ormanın içinden saldıran Fin kuvvetleri zayıflamış birliği vurabilirdi. Düşman birliklerinden oluşan daha küçük cepler daha sonra her taraftaki kuvvetleri kapana kısılmış birliğe karşı yoğunlaştırarak tek tek ele alınabilirdi.

Düşman birliklerini ya da kollarını daha küçük gruplara bölerek ve ardından kış aylarında kayak birlikleri gibi hafif ve hareketli kuvvetlerle kuşatarak, daha küçük bir kuvvet çok daha büyük bir kuvveti alt edebilir. Kuşatılan düşman birliği çok güçlüyse ya da ona saldırmak kabul edilemeyecek kadar yüksek bir maliyet gerektirecekse, örneğin ağır teçhizat eksikliği nedeniyle, motti genellikle yiyeceği, yakıtı, erzağı ve cephanesi bitene ve ortadan kaldırılacak kadar zayıflayana kadar "haşlanmaya" bırakılırdı. Bazı büyük mottiler savaşın sonuna kadar dayanabilmiştir çünkü hava yoluyla ikmal edilmişlerdir. Ancak kapana kısıldıkları için bu birimler savaş operasyonları için uygun değildi.

Oyun içinde Motti Taktikleri, bölgede bu taktikleri hazırlamak için bölge bazlı kararlarla temsil edilmekte. Bunu yapmak, Finlandiya için bazı bonuslar ve düşman işgalci için sert cezalar içeren bir durum etkeni ekleyecektir. Bir eyalette Motti Taktiklerini her hazırladığınızda, kararların maliyeti iki katına çıkacaktır. Maliyeti yarıya indirmek için Motti Taktiklerini artık gerekli olmayabileceği bir durumda da iptal edebilirsiniz. Bu durum değerlerinin yalnızca Finlandiya hala durumu kontrol ettiği sürece geçerli olduğunu unutmayın; düşman bölgedeki Zafer Puanlarını ele geçirir ve durumu kontrol altına alırsa, etkenler ortadan kaldırılır (ve karar maliyeti buna göre azalır).

44.png
45.png
46.png

Winter Warfare yeni bir Fin destek taburu olan Winter Logistics Company'nin kilidini açacak.
Bu tabur, zorlu kış koşullarında Finlandiya'nın daha az hazırlıklı bir düşmana karşı tutunmasına ve hatta ilerlemesine büyük ölçüde yardımcı olmak için tasarlanmıştır:
47.png
48.png

Uzun Mesafe Devriyeleri ayrıca keşif bölüğünün geliştirilmiş bir versiyonu olan ve diğer şeylerin yanı sıra tümeninizin inisiyatifini ve farklı arazilerdeki performansını önemli ölçüde artıracak yeni ve benzersiz bir Fin destek taburunun kilidini açacak. Bu tabur Sissi odağı ile daha da güçlendirilebilir:
49.png
50.png

Ve en sevdiğim simgelerden biri olan Sámi Pathfinders, Fin Ordusu'nun çok soğuk bölgelerde veya engebeli arazilerde üstünlük sağlamak için Sami halkının paha biçilmez becerilerini ve uzmanlığını patika bulucu, iz sürücü ve keşifçi olarak kullanmasını temsil ediyor, sadece Finlandiya'nın değil, Sovyetler Birliği ve Almanya'nın da (Norveç'te) tarihsel olarak yaptığı gibi, bu da ne yazık ki Sámi'nin Sámi ile savaştığı birçok örneğe yol açtı:
51.png

Şimdi Hava Kuvvetleri dalına geçelim. Kara Kuvvetleri'ne benzer şekilde Suomen Merivoimat da Finlandiya Hava Kuvvetleri'ne milli ruh kazandıracak ve bu ruh tüm dalda daha da geliştirilecektir:
52.png

Küçük boyutuna ve sınırlı kaynaklarına rağmen, 1936 Finlandiya Hava Kuvvetleri, yıllarca süren deneyler ve doğaçlamalarla becerilerini geliştiren yetenekli pilotlar ve yenilikçi tasarımcılardan oluşan bir kadroya sahipti.
Büyük bir savaş tehdidi ortaya çıkınca, Finlandiya Hava Kuvvetleri 1936 yılında avcı filoları, ortak operasyon filoları ve uzaktan operasyon filoları için yeni teçhizat edinmek üzere kapsamlı bir hazırlık programı başlattı. Ancak, uluslararası siyasi gerilim arttığında ve askeri uçak alımları durduğunda program henüz tamamlanmamıştı.
Her halükarda, kararlılığı ve değişen koşullara uyum sağlama konusundaki istekliliği sayesinde Finlandiya Hava Kuvvetleri, Kasım 1939'da patlak veren Kış Savaşı sırasında hesaba katılması gereken bir güç olarak ün kazandı.

Bu dalda bazı hava üsleri, XP, uçak ve pilotlarınıza bonuslar ve bir dizi ikonik Fin ası elde edeceksiniz:
53.png

Ayrıca bazı araştırma bonusları, askeri fabrikalar, EAO bonusları ve bazı uçak şablonları bulacaksınız:
55.png

Şimdi de mütevazi Finlandiya Deniz Kuvvetleri'ne hızlıca bir göz atalım; tıpkı Kara ve Hava Kuvvetleri'nde olduğu gibi Suomen Ilmavoimat da Finlandiya Deniz Kuvvetleri'nin milli ruhunu ekleyecek ve bu karakter tüm dalda geliştirilecektir:
56.png

Finlandiya-Sovyet sınırının ordunun ilgi odağı olması nedeniyle, askeri bütçeden donanmaya harcanacak çok az şey kalmıştı. 1928'de iki büyük savunma gemisi, denizaltılar, motorlu torpido botları ve küçük mayın harbi gemilerini merkeze alan bir donanma yeniden silahlanma planı geliştirildi. 1936 yılına gelindiğinde Fin Donanması ne güçlü bir filoya ne de bu sorunu çözecek kaynaklara sahipti.

Bununla birlikte, HOI'de Finlandiya olarak Baltık'a hakim olmak istiyorsanız, stratejinize göre en iyi performansı gösterebilecek iyi bir filo oluşturmak için kesinlikle bu daldan biraz yardım alabilirsiniz.
Sağdaki odaklar çoğunlukla gemi inşa sanayinizi, deniz üslerinizi ve deniz AEO'nuzu güçlendirecektir:
57.png

Kıyı Savunma odağı size tersane, doktrin bonusu, Kıyı Kaleleri inşa etmek için ilave hız dahil olmak üzere her şeyden biraz verecektir... Hatta daha ucuz (ve biraz daha zayıf) Demiryolu Silahlarını araştırmanıza ve üretmenize yardımcı olacaktır!
58.png

Dalın sol tarafında konvoy üretimini artıracak ve konvoyları zayıf askeri gemilere dönüştürecek kararların kilidini açacak odaklar bulacaksınız:
59.png
60.png

Daldaki son odak olan Atlantik'e Doğru Genişleme, Finlandiya'nın Atlantik kıyısında en az bir eyaleti kontrol ettiğinizde size oldukça güçlü bonuslar verecektir:
48%20Expansion%20Atlantic.png

Ve artık Siyasi dalı kontrol etmek için hazırız!
62.png

Dalın üst kısmı çok sayıda siyasi danışman kilidini açma, ideoloji desteği, güç dengesi, istikrar ve siyasi güç içeriyor.

Sol tarafta, Endüstriyel Şube ile birlikte Finlandiya endüstrisini ve tedarik hatlarını oldukça iyi bir duruma getirmenize yardımcı olacak bazı Endüstriyel odak noktalarınız var.

Sol alt dalın altındaki üç odak noktası, ülke liderinizi güçlendirecek ve kimin sorumlu olduğuna bağlı olarak değişen bazı bonuslar verecektir:
63.png
64.png
61.png

Orta alt dalın orta ve alt kısmı, uluslararası ilişkilere odaklanmıştır. Burada Müttefiklere katılabilir (belirli miktarda Demokratik Desteğiniz olduğu sürece), diğer İskandinav ve Baltık ülkeleriyle bir Kuzey Savunma Cephesi grubu oluşturabilir veya Yalnız Kurt olarak kendi başınıza hareket edebilirsiniz.
Yalnız Kurt üç seçenek arasında en özgün olanıdır ve Finlandiya'nın Kış Savaşı'ndan sonraki yolunu kabaca temsil etmeyi amaçlamaktadır.
65.png

Almanya ile işbirliği, Finlandiya ve Nazi Almanyası arasında Sovyetler Birliği'ni işgal etmek için yapılan gizli anlaşmayı temsil etmektedir.
66.png

Aşağıdaki odaklar bazı endüstriyel ve askeri bonuslar verecek ve Finnish March of Conquest büyük güçlerle başa çıkmanıza yardımcı olacaktır (sınırlı bir süre için):
67.png

Silah Depoları, işgal durumunda Fin direnişinin işgalcilerle savaşmaya devam edebilmesi için Finlandiya'nın etrafındaki silah depolarını gizleme kararlarının kilidini açar (tarihsel olarak olduğu gibi). Bu eyalet hedefli kararlar, silah depoları etkenine sahip bir eyaletin işgalcisine ciddi direnç ve itaat cezaları ekleyerek düşmanın Finlandiya topraklarına ilerlemesini engellemek için çok yararlı olabilir.
68.png

En sağdaki alt dalda, A Cry for Help (bence çok havalı bir simgeye sahip) odağı, Finlandiya'nın Kış Savaşı sırasındaki vahim düşük insan gücü durumuna yardımcı olacak:
69.png

Bu alt dalın geri kalanı oldukça faşizan, merkez daldaki odak noktaları Finlandiya'nın ordusunu (çok ihtiyaç duyulan insan gücü de dahil olmak üzere) ve askeri üretimini artırıyor.
Solda, Viron Kansa Estonya ile birleşme teklif etmenize izin verecek, bu da Estonya'nın ilhak edilmesi veya Finlandiya'nın grubuna katılmasıyla sonuçlanabilir.
Güneydeki emeller Baltık ülkelerinin geri kalanında hak iddia etmenizi sağlayacak ve daldaki son odak noktası olan Büyük Finlandiya, bazı core eyalet vermek ve Sovyet eyaletleri üzerinde birkaç hak iddia etmek gibi diğer alakasız şeylerin yanı sıra, Finlandiya'yı haritada daha da beyaz hale getirecek:
70.png

Son olarak, Kış Savaşına getirilen birkaç değişikliği çok hızlı bir şekilde göstermeme izin verin.
Muhtemelen bildiğiniz gibi, tarihi bir oyunda, Sovyetler Birliği 1939 civarında Finlandiya'ya bir Ültimatom gönderecek ve Leningrad'ın yanındaki Karjala eyaletini talep edecek. Finlandiya bunu reddederse (tarihsel sonuç), Sovyetler ülkeye savaş ilan edecek ve Kış Savaşı başlayacaktır:
71.png

Bu olay Finlandiya'ya, ülkenin Sovyetler Birliği'nin gücüne karşı durmasına yardımcı olacak çok güçlü bir milli ruh kazandırır. Ancak bilgi kutusunda da görebileceğiniz gibi, savaşın gidişatını değiştirmeyi ve Sovyetleri geri püskürtmeyi başarırlarsa Finlerin artık savaştan bir kurtuluş yolu var.

Leningrad eyaletini işgal etmek ve 30 gün boyunca elinde tutmak Finlandiya'nın barış görüşmeleri talep etmesini sağlayacak.
Ama bu ne anlama geliyor? Tahmin edebileceğiniz gibi, Sovyetler Birliği'ne beyaz bir barış anlaşması imzalamalarını talep eden bir olay gönderilecek. Finlandiya Murmansk, Olonets veya Onega'yı kontrol ediyorsa, Sovyetler de Finlandiya'nın kontrolü altındaki bu eyaletlerden herhangi birini devretmek zorunda kalacak:
72.png

Peki Sovyetler reddedebilir mi? Evet, reddedebilirler ama bunu yapmanın (yüksek) bir bedeli var:
73.png

Kış Savaşı ile ilgili olarak, Finlandiya'da savaş sırasında birkaç tarihi olay yaşanacak, bunlar çok etkili değiller, ancak umarım oyuna derinlik katarlar:
74.png
75.png

Veda etmeden önce, harika sanatçılarımızdan (hem 2D hem de 3D sanatçılarımıza çok büyük bir alkış çünkü bu DLC için olağanüstü bir iş çıkarıyorlar!!!) bazı harika sanat eserleriyle sizi biraz daha kızdırmama izin verin.
Finlandiya teknoloji ağacı, özel simgeler ve ülkenin gerçekten üretmediği ekipmanlar için mevcut ekipmanların yeniden kaplamalarının bir kombinasyonu olacak.
76.png

3D modeller açısından, Finlandiya çok sayıda çok güzel görünümlü 3D modelle dolu olacak, size bunlardan birkaçını göstereyim:
77.png78.png

Fin nizami piyadelerinin kepli, kışlık şapkalı ve miğferli alternatif versiyonları olacak ve ayrıca iklime uyum çeşitleri de bulunacak (çünkü uygun bir mont olmadan bir Kış Savaşında savaşılamaz).

Birkaç milli savaş uçağı modeli, IVL Haukka (savaş arası avcı uçağı) ve VL Myrsky (geliştirilmiş avcı uçağı):
79.png80.png

Burada BT-43 asker taşıma aracını görüyorsunuz, aslında ele geçirilmiş bir BT-7'nin kulesi çıkarılmış ve üstüne ahşap bir platform eklenmiş. Çok başarılı değildi, bu yüzden daha sonra bir silah ve mühimmat taşıyıcısına dönüştürüldü.
81.png

Ve son olarak, benim favori modelim:
Hepimiz kamyonların kar, buz ve çok soğuk havalarda pek de iyi olmadığının farkındayız, ancak belki bazılarınız Finlandiya ve Sovyetler Birliği'nin çoğunlukla keşif, iletişim ve hafif baskınlar için kullandığı gerçekten harika görünümlü askeri kar motosikletleri gibi yaratıcı çözümlerden haberdar değildi. Bu aracın Fin Motorize ekipmanının kış iklimine uygun hale getirilmiş versiyonu olarak 3D modelinin çok havalı olacağını düşündüm, yani oyunda bunlar aslında soğuk iklim kamyonları olacak. Bununla olağanüstü bir iş çıkaran 3D artistimize tebrikler!
82.png

Ve bu harika 3D model ile Geliştirici Günlüğü'nün sonuna geldik, benden hepsi bu kadar! Umarım hepiniz gelecek olan Finlandiya içeriğini okumaktan keyif almışsınızdır ve bir sonraki DLC ile gelecek yeni içerik ve özellikler hakkında daha fazla bilgi edinmek için sabırsızlanıyorsunuzdur!
Yakın gelecekte alternatif tarih dalları için daha fazla Finlandiya içeriği ile geri döneceğim, ancak şimdilik İsveç ile ilgili bir sonraki geliştirici günlüğü için bizi izlemeye devam ettiğinizden emin olun!

Nähdään pian!
Günlüğü tam okuyamadım ama İtalya'daki güç dengesi mekaniğini diğer ülkelere de getirmeleri güzel olmuş. Umarım ilerleyen zamanlarda major ve eklenti almış ülkelere de eklerler.