Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - Memlukler Değişiklikleri
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Memluk Değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1599461/ :İyi günler ve Memlukler için yeni içerikleri tartışacağımız bugünkü Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Önsöz olarak, bu ülke için izlemeyi seçtiğim tasarım yaklaşımına değinmekte fayda var. Domination ve devasa miktarda içeriği, insanların ne istediğini, neleri sevip neleri sevmediğini ölçmek için harika bir platform görevi gördü. Tüm ekip geri bildirimleri çok ciddiye aldığı ve kulaklarımız forumları ve çeşitli platformları bunun için dikkatle izlediği için bu, 1.36'nın içeriğinin şekillenmesine yardımcı oldu.

Bu Memluklerin içeriğini nasıl etkiliyor? Yeni başlayanlar için, Memlük ağacının tamamı, biri geçici diğeri kalıcı olmak üzere yalnızca 2 yeni country_modifiers etkisine ev sahipliği yapıyor (daha fazlası daha sonra). Bu değişimin arkasındaki fikir, sadece modifier toplamaktan ziyade mekanikle ilgili bonuslara daha fazla yer vermekti. Bu nedenle, Memlukler için görevler, ülkenin daha yavaş ve doğal büyümesi için daha fazla çaba harcamanın bir yolu olarak sıfırdan tasarlandı. Dahası, ağaç temelden itibaren hem gereklilikler hem de etkiler için sadelik düşünülerek tasarlandı. Domination'da yer alan uzun etki listeleri (çoğunlukla) geride kaldı. Hoş bir yan etki olarak, yapay zeka da bu görev ağacıyla daha yetenekli, çünkü görevler daha basit ama çoğu oyuncu için zorluk derecesi adil ve çok zorlayıcı değil.

full_tree.png

Memluklerin yaşadığı sıkıntıları daha iyi yansıtmak için, özellikle de Suriye topraklarında, aşağıdaki olay oyunun başında durumunuzu oldukça iyi açıklayacaktır. Anadolu yakınındaki uzak topraklarınız Kahire'deki yönetimden nefret ediyor ve ayaklanmaya hazır.

starting_event.png
Not: bu olaydaki seçiminiz "The Northern Territories" görevindeki ödülünüzü etkileyecek! İlk seçenek size isyancıl yaklaşan bir Suriye vasalı salarken ikinci seçenek Suriyeli topraklardaki otonomiyi ve huzursuzluğu oldukça yükseltecek.

Görev ağacının ilk 1/3'lük kısmı Anadolu, Konstantinopol üzerinde genişleme ve Akdeniz'de denizcilik üstünlüğü kurma üzerine odaklanıyor, bunları ister gücünüzle ya da diplomasi yoluyla yapabilirsiniz:

image%20(13).png

image%20(14).png

image%20(15).png

image%20(16).png

image%20(17).png

image%20(18).png

image%20(19).png

image%20(20).png
Not: Buradaki diğer seçenek size kalıcı Power Projection (+15) ve başkentinizi Avrupa'ya taşıma seçeneği veriyor (Ticaret Şirketi fanlarına duyurulur).

image%20(21).png

wandering%20knights.png

image%20(22).png

image%20(23).png

Ağacın ikinci 1/3'lük kısmı Memluk nüfuzunu Arabistan çöllerinden Güneydoğuya, Tunus ve Fas üzerinden Batıya, Etiyopyalılar üzerinden Güneye ve (yakında) Safevilerin olacak topraklardan Doğuya yaymaya odaklanıyor. Bu da istediğiniz yöne genişleyebildiğiniz tatmin edici bir alan sağlıyor ve sizi tek bir yöne kısıtlamıyor:

image%20(24).png

sponsor_hajj_action.png

image%20(25).png

image%20(26).png
Not: Bu görevi Reformasyon Çağı dışında tamamlarsanız başka bir ödül alacaksınız!

image%20(27).png

image%20(28).png
Not: İlk seçenek ile Etiyopya idari sistemini ülkenize dahil etmek oyun boyunca birkaç eventi alabilmenizi sağlayacak (Zara Yakob'u sarayınıza danışman olarak almak gibi vs.).

Bu da bizi Geliştirici Günlüğünün üçüncü 1/3'lük (ama son olmayan) ve benim favori kısmına getiriyor: İç Meseleler! Memluklerin son 100 yılı ile alakalı yaptığım okumanın zorluğu onlar için içerik yapmamı oldukça güçleştirdi. Aşağıdaki görevler (yukarıdaki fetih görevleri gibi) Memluklerin 14. ve 16. yüzyıllar arasında yaptıkları, yapmayı istedikleri (tarihsel kaynaklara dayanarak) ve oyuncuların yapmak isteyecekleri arasında oyunun mantık yapısını bozmamaya çalışarak dengede durmaya çalışıyor. Tekrar etmem gerekiyor ki, Memluk görev ağacı takip etmesi karışık ya da zor bir yapıda değil, ne oyuncu ne de YZ için. Hem YZ'nin takip edebilmesi hem de oyuncunun anlayabilmesi için basit açıklamalar, basit (ama adil) gereksinimler ve düzenli bir takip sistemi ile baştan yapıldı.

Yeni içeriklerin parçası olarak yeni bir özel birime erişim elde edeceksiniz, köle askerler olan "Memlukler"e:

mamluk_special_unit.png
Not: Etkilerin son hali bunlar değil, dönütlerinizi bekliyoruz! Asıl fikir bu birimlerin ordunuzun omurgasını oluşturması. Ne Hussarlar kadar güçlü ve sayıca az, ne de Yeniçeriler kadar bol.

Bu birimlerin ana kaynağı Soylular estate'ine vereceğiniz yeni bir ayrıcalık olacak (ve artık adları Memlukler) fakat daha sonraları fikir grupları, olaylar ve benzeri şeyler ile potansiyel olarak daha fazla üretebileceksiniz!

mamluk%20estate.png

Devam etmek gerekirse Estate'in etkisi "Recruit the Mamluks" görevi ile artacak, onları üretmenizi isteyecek ve aşağıdaki ödülü verecek:

mamluk_agenda_reward.png

Yeni ajandalar işe yarar olmaları ve ülkenizi daha da askeri hâle getirmeye çalışmalarıyla öne çıkıyorlar ve şunları istiyorlar:
  • Baraka ve regimental camp binaları
  • Ordu Geleneğinin yükselmesi
  • Ordu Profesyonelliğinin yükselmesi

Toplamda bu görev aracılığıyla Memlukler için 6 yeni Estate ajandası eklenecek! Devam etmek gerekirse aşağıdaki hükûmet reformu ile ordunuzu daha da güçlendirebileceksiniz:

furusiyya.png
Not: Geliştirici Günlüğünü yazarken yıllık yenilikçilik etkisi yerine bu reformun yıllık ordu veya denizcilik geleneği vermesinin daha mantıklı olabileceğini düşündüm, yenilikçilikten daha mantıklı olacağı kesin. Ne düşündüğünüzü belirtmekten çekinmeyin!

Hükûmet reformlarından bahsetmişken, Memlukler birkaç yeni reforma erişebilecek, bunların bazıları görev ödülüyken diğerleri ise belli bir reform seviyesine ulaştıktan sonra gerçekleşecek, bunlardan birine bakalım!

diwan.png
Not: Memlukler askeriden ekonomiğe 5 yeni hükûmet reformuna sahip olacak.

Zamanımı ayırıp aşağıdaki olayı yeniledim ve Memluklerin yeni içeriğine uygun olduğundan emin olurken aynı zamanda Kahire'yi geliştirmenin işe yarar olmasını sağlamaya çalıştım, buna artık bir görev ödülü ya da kendi başına bir olay ile erişebiliyorsunuz:

urban%20planning%20cairo.png
Not: Prestijli bir ülkeye yakışacak bir başkent ve ödül.

Memluk içerikleri Mısır'ın şahdamarı Nil Nehri ile alakalı görevler ve olaylar olmadan tamamlanamazdı:

father%20nile%20requirements.png

father%20nile%20rewards.png

nile%20river%20transports.png
Not: Tüccarlar ülkenizin idari sisteminde önemli bir role sahipler. Bu değerler son hâlinde değil!

Firavunların Kanalı olarak bilinen, Süveyş Kanalı'nın öncülü olan bu yapı Kahire ve Kızıl Denizi birleştirmesiyle öne çıkıyor ve 8. yüzyılda deniz yollarını kullanarak malların ulaştırılmasında sıkça kullanılıyordu. Tarihsel olarak Memlukler, Venedikliler ile anlaşmaya varıp bunu tekrar inşa etmek ve genişletmek istemişlerdi, buradaki amaçları Portekizlileri zayıflatmaktı zira onlar Ümit Burnu aracılığıyla Hindistan'a giden doğrudan bir rota keşfetmişlerdi. Bu girişim asla gerçekleşmedi, Memlukler kısa bir süre sonra Osmanlılar tarafından işgal edildi ve kanal terk edildi. Fakat "Highway of an Empire" görevi ile bu çalışmayı tamamlayıp bir adım daha öteye gidip Akdeniz ve Kızıl Denizi birleştirebileceksiniz! Buradaki amaç yepyeni bir oynanış yolu sunup, işe yarayan ödüller (Arabistan'a deniz yoluyla gidip gelmek) ekleyerek aşırı güçlü bonuslar sağlamamaktı.

highway.png

canal1.png

canal2.png

"Cultivate the Delta" görevi dünyanın ekmek ambarını geliştirmenizi isteyecek böylelikle üretimi arttırıp yerel ticaretteki gücünüzü yükseltebileceksiniz:

cultivate%20delta%20requirements.png

grain%20trade%20event%20reward.png
Not: Diğer seçenek +1 Üretim Gelişmişliği ve Akdeniz'in Delta kıyıları boyunca daha güçlü nehir ağızları ve limanlar sağlıyor.

Devam etmek gerekirse Memluklerin içindeki en önemli tüccar sınıfından bahsedelim. Karimi tüccarları Memluk Sultanlığında, Orta Çağ boyunca oldukça önemli bir rol oynadılar. Genellikle Pers Körfezi taraflarından gelen Karimi tüccarları, özellikle de Hint Okyanusu'ndaki, ticari yetenekleri ile öne çıkıyorlardı. Zengin ticaret rotaları kurup Memluk Sultanlığını Hindistan, Güneydoğu Asya ve Doğu Afrika gibi yerlerle bağladılar. Bu tüccarlar baharatlar, tekstil ürünleri, değerli metaller ve lüks eşyalar gibi malların taşınmasını sağlayıp Memluk Sultanlığının ekonomik gelişimini sağlamış ve aynı zamanda kültürel zenginliği de arttırmışlardı. Girişimci ruhları ve denizcilik yetenekleri onları Memluk döneminin gelişen ticaret sahnesinde önemli aktörler hâline getirmişti. Araştırmam sırasında bu tüccarlar için içerik üretmeme yardımcı olan oldukça ilginç bir çalışmaya denk geldim, başlığı ise "The Spice Trade in Mameluke Egypt: A Contribution to the Economic History of Medieval Islam".

karimi%20merchants%20mission%20reward.png
Not: Evet, karanfil. Bu görevin gereksinimleri arasında potansiyel olarak "Fund the Karimi Merchants" adında yeni bir estate ayrıcalığı bulunabilir, bu ayrıcalık Ticari Verimlilik ve Tüccar Ticaret Gücü verirken Ulusal Vergi ve Kraliyet Toprağı değerlerini düşürüyor:

karimi%20stations.png

Ekonomik gelişmişliğin bir başka kısmı ise tahıl ihracatına dayanacak, bunu da "Khass al-Sultan" görevi ile yapabileceksiniz. Bu görev en çok tahıl üreten topraklarınızda atölyeler inşa edip kraliyet toprağı miktarınızı arttırmanızı ya da "Diwan al-Khass" reformunu geçirmenizi isteyecek:

export%20grain%20reward.png

Tahıl ihracatı ve önceki Büyük Hac Destekleme eylemleri iki amaç üzerine yapıldı:
  • Oyuna kendinizi verebilmenizi sağlamak ve yeni oynanış şekilleri oluşturmak.
  • Multiplayer için işe yarar (az da olsa) araçlar olup oyuncu-oyuncu arası diplomasi için yeni bir katman oluşturmak.

export%20grain%20action.png
Not: Büyük Hac gibi, bu tarz bir ilişki aynı anda 4 farklı ülke ile kurulabiliyor ve onların hükümdarının ömrü boyunca sadece bir kere gerçekleşebiliyor. Hac daha fazla inanç ve daha fazla mezhep görüşü sağlayıp, onların bilginlerini yüksek estate nüfuzu gerektiren ayrıcalıklar kullanmadan daha rahat ülkenize almanızı sağlarken Tahıl İhracatı müttefiklerinize Gelişmişlik Maliyeti ve Huzursuzluk avantajları sağlarken size Merkantilizm kazandırıyor. İki etkileşim de ülkeler arası ilişkileri geliştiriyor.

Baharat ticaretinin oldukça elzem olduğu bir ülke olarak içeriklerin bu kısmı biraz daha "Böyle olsaydı nasıl olurdu?" felsefesine dayanıyor. Bu durumda "Harness the Spice Trade" ve "Reach the Spice Islands" görevleri Baharat Adaları için sizin keşif ve kolonizasyon adımlarınız için ön ayak oluyor.

harness%20the%20spice%20trade.png

foreign%20expeditions.png

spice%20islands%20reward.png

"Assign a Waqf" görevi dini sorumluluklarınızla ilgilenmenizi gerektiriyor, bunu ya belli fikir gruplarını benimseyerek ya da Memlukler için yeni bir ayrıcalık vererek yapabiliyorsunuz:

waqf%20privilege.png
Kendimize Not: Kutsal Tarikatları, Yerel Organizasyonlar olarak değiştirmeliyiz.

Görevin ödülü aşağıdaki olay olacak:

waqf%20event%20reward.png
Not: İlk seçenek tüm idari danışmanlarınızın seviye başına %1 fikir maliyeti düşüşü sağlamasını sağlayacak ve başkentinizde bir Üniversite inşa edecek. İkinci seçenek inşa edilen cami başına %0.25 Kraliyet Toprağı sağlayacak (yıkıldıklarında azaltacak).

Tabii ki zamanımız kısıtlı olduğu için size her bir içeriği gösteremiyorum fakat bu Geliştirici Günlüğü Memlukler için olan içeriğin ufak bir tadı olarak size ulaşmıştır diye umuyorum!

privileges%20misc.png

Memluk yapbozunun son parçası ise onun bence en ilginç olanı. "Kashifs of Egypt" görevine bir göz atalım. Bu görev merkezileşmenizi, kraliyet topraklarınızı arttırmanızı ve verimli bir idari sistem kurmanızı gerektirecek. Ödülü ise "The Administration of the Mameluke Domain" adında bir olay.

administration%20of%20the%20mamluk%20domain%20event.png

İlk seçenek Memlukler için yeni güçlü bir yerel organizasyon sağlayacak ve zaten bir İmparatorluk değilseniz sizi İmparatorluk yapacak. Fakat ikinci seçenek bence çok ama çok daha ilgi çekici: Mısır olup Mısır Batılılaşması adında yeni bir mekaniği kullanabileceksiniz!

egyptian%20t1.png

egyptian%20westernization%201.png

Ruslardaki hâlinin aksine, Mısır Batılılaşması (kısaca MB) 3 farklı hükûmet etkileşimine bağlı olarak çalışıyor ve hepsi ülkenin farklı kısımlarını yansıtıyor:
  • İdari Yapılanma
  • Üretim
  • Silahlı Birlikler

Her etkileşimi kullanmak ülkenin belli bir kısmını daha da batılılaşmasını sağlıyor ve hepsinin 5 farklı seviyesi bulunuyor:

adm%20western.png

dip%20western.png

mil%20western.png
Not: Her Batılılaşma seviyesinde kırmızı X işareti yeşil bir ✓ işaretine dönüşüp seviyenizi takip edebilmenizi sağlıyor!

Bunu yapabilmek için 3 farklı kaynaktan biraz harcamanız gerekecek, bunlar: Yenilikçilik, Monark Puanları ve MB ilerlemesi. Fakat bolca idari kapasite, üretilen mal ve Batılı birimlerin yanında gelen bolca askeri gelenek ile bunun oldukça adil bir takas olduğunu düşünüyoruz!

Fakat durun daha bitmedi, mekaniğin daha fazla detayı var! Yeni etkileşimlerin altındaki bar Ordu Profesyonelliği gibi iki ucunda da avantajlara sahip (0 ya da 100). Mısırın Batılılaşması yokken estateler mutlu, istikrar arttırmak daha ucuz ve doğru inanca olan tolerans daha yüksek. Diğer (ve daha ilgi çekici) tarafta ise gerçekten batılılaşmış bir Mısır teknoloji ve fikir maliyeti ile yıllık yenilikçilik gibi bonuslardan faydanalacak.

Tabii ki bu karar oldukça büyük ve diğer içerikleri de etkileyecek, görev ödülleri gibi:
  • "The Imperial Gambit" görevi Mısır'a Yenilikçilik ve Batılılaşmaya 25 puan ilerleme sağlarken Batılılaşma maliyetini 5 puan düşürecek.
  • "Center of the Islamic World" görevi Mısır'a Yenilikçilik ve hükümdarlarınızın en iyi olduğu alanlarda pozitif özellikler alma şansını ikiye katlayan bir özellik sağlayacak.
  • Fakat Memlukler için "Center of the Islamic World" görevi size yeni bir Altın Çağ sağlayacak ya da mevcut olanı 50 yıl uzatacak.
Mısır içeriği onlara yeni fikirler vermesek tamamlanmazdı:

Kod:
EGY_ideas = {
    start = {
        trade_efficiency = 0.1
        administrative_efficiency = 0.05
    }

    bonus = {
        free_policy = 1
    }

    trigger = {
        tag = EGY
    }
    free = yes        #will be added at load.

    egy_centralization_works = {
        development_cost = -0.1
    }
    training_missions_in_egypt = {
        country_military_power = 1
    }
    legacy_of_the_karimis = {
        burghers_loyalty_modifier = 0.1
        burghers_privilege_slots = 1
    }
    nile_production = {
        production_efficiency = 0.10
    }
    westernize_the_military = {
        max_general_fire = 1 #YES!
        fire_damage = 0.1
    }
    mediterranean_shipwrights = {
        sea_repair = yes
    }
    crossroads_between_europe_and_africa = {
        global_trade_power = 0.1
    }
}

Mısır'ı karar aracılığıyla kurmak da bu görevlere, hükûmet reformuna ve Batılılaşma mekaniğine erişim sağlayacak!

Önceden de söylediğimiz gibi burada gösterdiklerimiz Memlukler için olan içeriğin yaklaşık yarısı kadar ve oynadığınızda çok daha fazla şeyle karşılaşacağınızdan emin olabilirsiniz. Memlukler, haritadaki konumu ve yapılabilecek çeşitli şeylerden ötürü oynaması oldukça eğlenceli bir ülke. Bu içeriklerin haritayı Memluk rengine boyarken (ben dahil) herkesin hoşuna gideceğini umuyoruz! Haftaya Ogele, Bizans İmparatorluğu için uzun süredir beklenen Geliştirici Günlüğü ile gelecek!

Son bir şey daha... Haftalık chapel çizgi romanımız geri döndü:

Memlülkler diye bir estate eklememelerine şaşırdım biraz. Artık herkeste özel birim olması bence oyun için o kadar da olumlu bir şey değil gibi geliyor. Abbasi halifesi hakkında içerik olmaması da ilginç.

Adı sansürlenen monument çok büyük ihtimalle Al-Azhar üniversitesi
süper be nihayet memlüklerle güzel bir şekilde oynayaileeğim

(22-09-2023, 19:38)isocuk : [ -> ]Memlülkler diye bir estate eklememelerine şaşırdım biraz. Artık herkeste özel birim olması bence oyun için o kadar da olumlu bir şey değil gibi geliyor. Abbasi halifesi hakkında içerik olmaması da ilginç.

Adı sansürlenen monument çok büyük ihtimalle Al-Azhar üniversitesi
kesinlikle haklısın  ancak memlüklere özel bir birim eklenmeliydi bence
1500´lerin başında yok olan bir devlet için eklenen içerik sayısı ve kalitesi bana biraz fazla geldi.