Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - Yemen ve Arabistan Değişiklikleri
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Yemen ve Arabistan Değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...a.1601330/ :Herkese selamlar! Bugün Yemen ve Arap ülkelerine bir göz atacağız ve daha düzenli bir Geliştirici Günlüğü türüne geri döneceğiz.

Yemen ülkeleri için olan içerik ile başlayalım:

rassid%20missions.png

yemen%20missions.png
Not: Görev simgeleri hâlâ geliştirme aşamasında.

Fark edebileceğiniz gibi, ilk görev ağacı Rassidler için, ikincisi ise tüm Yemen ülkeleri içindir. Bunun nedeni, Zeydi İslam ekolünü takip eden iki eşsiz ülkeden biri olmaları (diğeri Gilan'dır) ve hatta Feodal bir Teokrasi olmalarıdır, bu yüzden biraz daha fazla ilgiyi hak ettiklerini düşündüm.

Genel olarak, Yemen ülkeleri nispeten benzerdir ve benzer bir odak noktası vardır: Güney Arabistan'ın birleştirilmesi, Afrika Boynuzu'na yayılma ve tabii ki ticaret.

Muhtemelen daha sonra Memlukleri / Mısır'ı veya Arabistan'ı oluşturacağınız için Yemen ülkelerinin öyle çok şaşalı şeyleri yok. Bununla birlikte, yine de bazı ilginç eklemeler ve küçük tasarım deneyleri var. "Unite Yemen" görevinde olduğu gibi daha fazla çağa bağlı ödüllerin eklenmesi buna bir örnektir:

age%20rewards.png
Not: Çağ sınırlamalı etkilere sahip görevleri çağ geçtikten sonra tamamlamak, bunun yerine sadece küçük miktarda mana puanı verecektir.

Bu tür ödüller sizi belirli görevlere odaklanmaya teşvik etmeli ve kalıcı ödüllerde olduğu gibi süresiz olarak çok fazla birikme endişesi olmadan etkili ödüller vermemizi sağlayacak.

Yemen görev ödülleri için bir tema da aşağıdaki görevlerde görebileceğiniz gibi Dini Yayma Ticaret Politikasını güçlendirmek:

propagate%20religion.png

Ticaret odaklı bir ulus olarak, Aden Körfezi'ni en yüksek değerli ticaret bölgesi hâline getirmeyi başardığınızda ve aylık 300 dukat gelir elde ettiğinizde 'Thalassocracy' ödülünü kazanacaksınız.

thalassocracy.png

Kahveye odaklanmayan bir Yemen ülkesi nedir ki?

coffee.png

"Port of Mukha" görevi kahve üreten bir toprakta atölye, tersane ve 20 gelişmişliğe sahip olmanızı gerektirir. Siz "Qahwah Monopoly"ye odaklanırken, ortaya çıkan plantasyon ekonominizi büyük ölçüde taşıyacaktır.

Şimdi Rassidlere özgü görevlere kısa bir bakış:

rassids%20missions%201.png

rassids%20missions%202.png

Ve Yemen görev ağacını tamamladığınızda, seferinize devam etmek için Arabistan'ı oluşturabilirsiniz. "Unite Arabia" ile Arabistan'ı çok daha erken oluşturabileceksiniz:

unite%20arabia.png

Bununla birlikte, Arap içeriğine bir göz atalım. Arap görev ağaçlarına geçmeden önce, Arabistan'ın yeni fikirler aldığını ve bu nedenle artık bir dezavantaj oluşturmadıklarını belirtmeliyim:

Kod:
ARB_ideas = {
    start = {
        tolerance_own = 2
        years_of_nationalism = -10
    }

    bonus = {
        siege_ability = 0.15
    }

    trigger = {
        tag = ARB
    }
    free = yes

    ARB_arabian_pincers = {
        cav_to_inf_ratio = 0.25
        cavalry_power = 0.25
    }
    ARB_pact_of_umar = {
        dhimmi_loyalty_modifier = 0.1
        global_tax_modifier = 0.2
    }
    ARB_engage_in_indian_ocean_trade = {
        trade_steering = 0.2
    }
    ARB_conversion = {
        global_missionary_strength = 0.03
    }
    ARB_jihad = {
        warscore_cost_vs_other_religion = -0.1
    }
    ARB_new_caliphate_rising = {
        missionaries = 1
        missionary_maintenance_cost = -0.25
    }
    ARB_mubarizun = {
        army_tradition_decay = -0.01
    }
}

Ayrıca Arabistan'ı kurmak artık başkentinizi Halifelik devletlerinin önemli topraklarından birine değiştirmenize olanak tanıyan aşağıdaki olayı tetikleyecek:

arabia_capital_event.png

Şimdi Arap ülkeleri ve bir bütün olarak Arabistan için görev ağacına geçelim:

arabia_missions.png

Bu görevler tüm Bedevi ve Hicaz ülkeleri için mevcuttur. Görev ağacı 5 bölüme ayrılmıştır, bunlardan 2'si Hicaz'dan esinlenirken diğer 2 küçük bölüm Necid'den esinlenmiştir. Son ve en büyük bölüm, yeni bir Arap Halifeliğinin oluşumunu anlatıyor ve bu nedenle çok sayıda fetih görevine sahip.

"Promote Shura" ve "Protectors of the Two Cities" görevlerinden dallanan Hicaz odaklı görev bölümleriyle başlıyor. İşte bu görevlerden bazı önemli noktalar:

wahabism.png

protectors_of_the_cities.png

expand_jeddah_port.png
Not: Cidde bir Kıyı Çölü toprağı. Yani toplamda, bu görevleri tamamladıktan sonra görev ödüllerinden -%5 Yerel Gelişmişlik Maliyetine sahip olacak.

Necid odaklı kısma gelince, işte önemli noktalar:

befriend_local_amirs.png
Not: Hükûmet mekaniğine sahip olmayan ülkeler bunun yerine +%15 Kalıcı Takviye Hızı kazanır.

the_harsh_desert.png

found_riyadh.png

Görev ağacının son kısmına geçmeden önce, Bedevi ve Hicazi ülkelerine özel bir karardan bahsetmeliyim. Medine şehri yakınlarında, EU4'ün zaman diliminde neredeyse tükenmiş olan eski bir altın madeni vardı. Bununla birlikte, Arabistan'daki erken dönem ekonominiz eyalet bakımınızı karşılamaya ancak yettiğinden, Medine vilayetinin ilk yıllarda ekonominizi güçlendirmenize yardımcı olmasını sağlayan bir karar ekledik:

restore_cradle_of_gold.png

Ve altının sizin için faydası bittiğinde, Kumaş üretimini bir kez daha geri getirebilirsiniz.

close_cradle_of_gold.png

Son olarak, İslam fetihlerinin geçmişteki başarılarını yansıtmak için genişlemeye adanmış olan görev ağacının merkezine bir göz atıyoruz. Bu görevler oldukça açıklayıcı olduğundan, bu bölümün önemli noktalarına odaklanacağım:

topple_mamluks.png

abbasid_legacy.png

unite_the_homeland.png

caliphal_ambitions.png
Not: Bu görevi tamamlamak "Unify Islam" kararından çok daha kolaydır.

rightly_guided.png

Bu haftalık bu kadar. Gelecek hafta Pavia size 1.36 değişiklik listesinin yanı sıra yeni ve heyecan verici QoL ve modlama eklemelerini sunacak. O zamana kadar hepinize harika bir hafta diliyorum!
Bundan sonra görev ağaçları dışında bir şeyin gelmeyecek olması oynama isteğimin düşmesine neden oluyor.