Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - King of Kings Özeti, Yeni Yaşam Kalitesi Değişiklikleri ve Anıtlar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta King of Kings ile gelenler özetleniyor ve yeni Yaşam Kalitesi değişiklikleri ve Anıtlardan bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1602564/ :Merhaba ve bir başka EUIV Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Bugün biraz farklı olacak, çünkü yaklaşan DLC ve güncelleme ile en alakalı olduğunu düşündüğümüz üç konuya değineceğiz:
  1. EUIV: King of Kings'de yer alacak özelliklerin bir özeti.
  2. Son DD'de ortaya çıkan soruları ve bazı geri bildirimleri ele almak.
  3. Çoğunlukla temel oyuna eklenen YK (Yaşam Kalitesi) iyileştirmelerine ve Leviathan DLC sahipleri için eklenen 8 yeni anıta odaklanan 1.36 güncellemesinde gelen ücretsiz özellikleri sunmak.
Ancak başlamadan önce birkaç şey söylememe izin verin. Birincisi, bu Geliştirici Günlüğü yeni Yardımcı Yapımcımız Dargeths'in yardımıyla hazırlandı, kendisi daha önce Yerleşik Kalite Kontrol olarak görev yapmıştı ve 5.000 saatten fazla oynanış süresiyle oyunu çok iyi biliyor.

İkincisi ise bugün EUIV: King of Kings için Ön Siparişleri açtık ve çıkış tarihi de belli oldu: 6 Kasım! Ayrıca Pazarlama Ekibimiz tarafından hazırlanan harika bir Fragman da geldi:



Şimdi Geliştirici Günlüğünün kendisine geçelim. Yaklaşan sürüm için çok heyecanlı olduğumuz gibi, bu DLC'de yer alan içerik söz konusu olduğunda da size karşı son derece şeffaf olmak istiyoruz. Bu nedenle, aşağıda bu Ülke Paketinin Europa Universalis IV'e getireceği tüm içeriğin bir özetini bulabilirsiniz. O halde, önceki Geliştirici Günlüklerine bağlantılar da dahil olmak üzere ülke ülke dalalım:



Pers
1444'te bir başlangıç ülkesi olmasa da, Persler kurulduğunda dünya sahnesinde güçlü bir oyuncu olabilir. Erken Modern dönemde, Erdebil'den Safeviler tarafından tarihsel olarak yeniden birleştirildi, bu yüzden bunu tarihsel sonuç etrafında daha fazla içerik ile oyunda daha çekici bir yol haline getirdik. Ancak, birleşik bir Pers'e giden tek yol bu değil. Bu DLC'de yer alan ulusların her biri, çeşitli benzersiz hükümet reformları yoluyla kendi benzersiz dokunuşlarıyla birlikte gelecek ve seçilecek dini yol da farklı oynanış ve içerik seçeneklerini yansıtacak.
  • Persler için toplam 116 Görev içeren yeni Görev Ağacı (77 ortak Görev, Dine bağlı 31 Görev - Sünni, Şii, Zerdüşt, Kökene bağlı 8 Görev - Erdebil, Timur sonrası, Mazandarani).
  • Erdebil için 12 Görev içeren yeni görev ağacı.
  • 2 yeni hükûmet mekaniği (Müslüman bir Pers için 'Persian Influence' ve Zerdüşt bir Pers için 'The Three Royal Flames').
  • Persler için kendi ajandaları ve felaketleri olan 2 yeni Estate, 'Ghilman' ve 'Kızılbaş'.
  • 20 yeni estate ayrıcalığı.
  • 6 hükûmet reformu.
  • Piyade ya da süvari olarak görevlendirilebilen yeni bir özel birlik, 'Kızılbaş'.
  • Persler için 68 yeni olay.
  • Ve Diplomatik Eylemler, Vasal Türleri, Savaş Sebepleri ve Yerel Örgütler gibi daha da fazla ek içerik.



Memlukler
Çalkantılı bir dönemden geçen ve Kahire'yi kendi topraklarına katmak isteyen düşmanlar tarafından dört bir yandan kuşatılan Memluk Sultanlığı, kuzey toprakları ve Osmanlıların artan gücüyle sorunlar yaşamaya hazırlanıyor. Tarihi yeniden yazmak, düşmanlarınızı yok etmek ve en güçlü başlangıç Müslüman ülkelerinden biri için yepyeni bir içerik deneyimlemek için destansı bir yolculuğa çıkın!
  • Memlukler için 39 görev içeren yeni görev ağacı.
  • Yeni bir mekanik olan 'Mısır'ın Batılılaşması', ister Memluk Görev Ağacı aracılığıyla Mısır'ı oluşturarak, ister başka bir Ulus olarak bağımsız bir şekilde.
  • 7 yeni hükûmet reformu.
  • 13 yeni estate ayrıcalığı.
  • 1 yeni Kutsal Tarikat, 'Kashifs'.
  • 4 yeni Donanma Doktrini, 'Memluk Kadırgaları', 'Memluk Hafif Gemileri', 'Memluk Savaş Gemileri' ve 'Memluk Nakliye Araçları'.
  • 1 yeni özel birim, 'Memlukler'.
  • 16 yeni olay.
  • Yeni Paralı Askerler, Diplomatik Eylemler ve Memluk yönetici sınıfına odaklanan Asiller için estate ajamdaları.



Bizans
Mor Anka yeniden yükselecek ve sadece Bizans'ı değil, Roma İmparatorluğu'nu da geri alacaktır. Batı'nın ve Doğu'nun güçleri çağımızın uzun zaman önce sona erdiğini ilan ediyor. Onları yenin ve tarihi mirasınızı geri alın.
  • Bizans için 55 görev içeren yeni görev ağacı.
  • 6 yeni hükûmet reformu.
  • 6 yeni Estate Ayrıcalığı.
  • 57 yeni olay.
  • 10 yeni karar.
  • Yeni bir Vasal Türü, 'Pronoia'.
  • Yeni Kararlar ve kiralanabilir Paralı Askerler.



Arabistan
Tüm Arap kabilelerini tek bir hükümdar altında birleştirin ve Fas'tan Zanzibar'a kadar tüm Müslüman dünyasının kontrolünü ele geçirmek için halifelik tacını talep edin.
  • Küçük Arabistan Devletleri için 34 Görev içeren yeni görev ağacı, Görev Ağacını kullanarak Arabistan'ı oluşturmayı mümkün kılıyor.
  • Arabistan için 1 Yeni Estate Ayrıcalığı.
  • 9 yeni olay.
  • Yeni bir Savaş Sebebi, 'İslam'ı Yaymak' ve Arabistan için yeni bir Karar.



Yemen
Arap Yarımadası'nın güneyinde egemenliğinizi kurun ve kıtaya yayılan bir Ticaret İmparatorluğu yaratın.
  • Yemen Ulusları için 26 Görev ve Rassidler için 5 ekstra görev içeren yeni görev ağacı.
  • Yemen için 1 yeni Estate Ayrıcalığı.
  • 7 yeni olay.



Gürcistan

Gürcistan Krallığı'nda durum vahim. Her birkaç yılda bir iç mücadeleler yaşanıyor ve dış güçler topraklarımızı koruyan dağ kalelerimizi almak için fırsat kolluyor. Hayatta kalmak ve Kafkasya üzerindeki hakimiyetinizi yeniden inşa etmek için güçlü bir liderlik bulun.
  • Gürcistan için toplamda 30 görev içeren yeni görev ağacı.
  • 1 yeni felaket, 'Gürcistan Krizi', 4 yeni ilgili olay.
  • 1 yeni Estate Ayrıcalığı, 'Highland Fortifications'.
  • 7 yeni olay.
  • Yeni bir Gürcü kültürü ve Gürcistan bölgesi için temel oyuna yeni bir kurulum eklendi (ücretsiz).



Ermenistan

Ermeni halkını yönetiminiz altında birleştirin ve Doğu Kilisesi'nin eski etkisini tamamen geri kazanırken güçlü komşularınız arasında yücelmesini sağlayın.
  • Ermenistan için toplamda 30 görev içeren yeni görev ağacı.
  • Ermenistan için 2 yeni hükûmet reformu, 'Nakharar Unvanı' ve 'Sparapet Ofisi'.
  • 4 yeni olay eklendi.



Türkmenler

Akkoyunlular olarak dizginleri ele alın ve Kabile Federasyonunu yeni Fetihlere yönlendirin. Ya da Karakoyunlular olarak Irak'ın bereketli bölgesindeki konumunuzu koruyun ve etrafınızdaki zengin topraklar üzerindeki hakimiyetinizi daha da genişletin.
  • Akkoyunlular için toplam 31 görev içeren yeni görev ağaçları.
  • Karakoyunlular için toplamda 30 görev içeren yeni görev ağacı.
  • Akkoyunlular ve Karakoyunlular artık görev ağacı üzerinden Yeniçerilere ve Paşalara erişebiliyor.
  • 1 yeni hükûmet reformu eklendi, 'Türkmen Osmanlı Kurumları'.
  • Türkmen Aşiretleri için 2 yeni Estate Ayrıcalığı eklendi, 'Bağdat Emirleri' ve 'İran'ın Büyük Eserleri'
  • 11 yeni olay
  • Temel oyuna Türk-İran kültürü eklendi (ücretsiz).



Ekstra İçerikler
  • 32 Yeni Birim Modeli.
    • Kıbrıs için 4 yeni birim.
    • Trebizond için 4 yeni birim.
    • Karaman için 4 yeni birim.
    • İsrail için 4 yeni birim.
    • Tilimsan için 4 yeni birim.
    • Suriye için 4 yeni birim.
    • Ermenistan için 4 yeni birlik.
    • Gürcistan için 4 yeni birim.
  • 12 yeni şarkı içeren 3 Yeni Müzik Paketi.
    • Farsça 4 yeni şarkı içeren müzik paketi.
    • Mısır havalı 4 yeni şarkı içeren müzik paketi.
    • 4 yeni Kafkas şarkısı içeren müzik paketi.



Şimdi size gelecek DLC'nin tüm içeriğini sunduğumuza göre, geçen hafta aldığımız geri bildirimlere doğrudan bir cevap olarak tasarım felsefesi ve arkasındaki bazı rakamlarla devam edelim.

King of Kings için kıstasımız hem niceliksel hem de niteliksel açıdan Lions of the North idi. Bu DLC'lerin her birinin sayılarını biraz inceledikten sonra, KoK'de toplam Görevler, Estate Ayrıcalıkları ve Estatelerle ilgili içerik, Hükûmet Reformları, Hükûmet Mekanikleri, Çeşitli İçerikler ve Şarkılar açısından daha fazla içerik oluşturduğumuzu, Olaylar ve Birim Modellerinde ise benzer sayılarda olduğumuzu söylemekten mutluluk duyuyoruz. Ve bu sadece 'ana içeriğe' odaklanıyor ve yeni Vasal türleri, Diplomatik Eylemler, Kutsal Tarikatlar vb. gibi 'çeşitli içerik' olarak adlandırdığımız içerikleri saymıyor. Dolayısıyla, burada fark edebileceğiniz şey, oluşturulan içerik miktarının kabaca sayılarında, her iki Ülke Paketinin sadece karşılaştırılabilir değil, aynı zamanda çoğu açıdan KoK'in daha fazlasına sahip olan DLC olduğudur, ki bu da elde etmek istediğimiz bir şeydir.

Ancak ele almak istediğimiz bir diğer konu da tasarım yönü. Birçoğunuz, topluluk tarafından çok sevilen ancak bu DLC'de içerik almayan birkaç ülke olduğunu belirttiniz. Bu yeni DLC'yi LotN ile karşılaştırılabilir bir geliştirme süresi harcayarak sunmak için hangi ülkeleri kapsayacağımız ve hangilerini kapsamayacağımız konusunda tasarım kararları vermemiz gerekiyordu; bu nedenle, seçilen ülkeler için daha yüksek kalitede içerik sunabileceğimizden emin olmak için kendimizi daha fazla yaymak yerine bazı seçilmiş ülkelere odaklanmaya karar verdik. Genişlemenin en önemli ülkesi olan Persler, muhtemelen en iyi örnektir, çünkü çok farklı kökenlerden gelen çok çeşitli olası oynanışlar yarattık ve bu da onu oyundaki en çok olmasa da en çok tekrar oynanabilir ülkelerden biri haline getirdi.

Bu artık Orta Doğu ülkeleri üzerinde çalışmayacağımız anlamına mı geliyor? Hiç de değil! Aşağıdaki gibi ülkeler için çok sayıda içerik talebi ve öneri okuduk:
  1. Timurlular
  2. Babürlüler
  3. Orta Asya Hordaları
  4. Hasankeyf
  5. Umman/Hürmüz
  6. Trebizond
Bunların birçoğunun 2024 yılında da içerik alabileceğini söyleyebilirim, zira gelecek yıl için planlarımızı şimdiden yapıyoruz; dolayısıyla KoK/1.36 bu ülkeler için içerik alabilecekleri son fırsat olmayacak. Ayrıca, 2024'te içerik alacak tek ülkeler bunlar değil... Ancak henüz gelecek planlarımızı daha fazla açıklamama izin verilmiyor, bunu söylediğim için üzgünüm.



Şimdi de nicelikten farklı bir odak noktası olan içeriğin niteliği hakkında konuşalım. Her şeyden önce, geliştirme sürecinin başlarında Domination'ın yayın sonrası hatalarını düzeltmekle meşguldük; son DLC'nin genel kalitesini artıracak olan 1.36 ücretsiz güncellemesinde 100'den fazla hatanın düzeltildiğini söylemekten mutluluk duyuyoruz. Ayrıca Töton ve Livonya Tarikatı gibi ülkelerde Dallanan Görevler düğmeleri gibi bazı yeni özellikleri de uyguladık. Ancak bu İçerik Tasarım Ekibinin işiydi ve bu proje üzerinde çalışan sadece onlar değil. Yazılımcılarımız da sadece hataları düzeltmekle kalmayıp, aynı zamanda oyunun performansı üzerinde de çalıştılar - ki bu performans bilgisayarların çoğunda 1.35'e kıyasla daha kötü olmayacak ve büyük olasılıkla bazılarında daha iyi olacak, ancak bu konuda temkinli olmayı tercih ediyoruz - ve temel oyun için yeni Yaşam Kalitesi iyileştirmelerinin yanı sıra oyunun modlama olanaklarını da artırdılar.

İlk olarak, artık birden fazla toprağın kontrolünü, kontrol edilen topraklara SHIFT-Sol Tıklayarak ve bunları başka bir savaş katılımcısına aktararak transfer etmek mümkün.

1.%20Transfer_occuppation_of_multiple_provinces.png

Ardından, kendi dinlerinin adını haritada büyük görmeyi seven tüm oyuncuların takdir edeceği bir özellik, Otomatik Misyonerler nihayet oyuna giriyor (yaşasın!):

2.%20Automatic_Missionary.png

Topluluk tarafından bir süredir talep edilen birkaç yeni uyarı:

3.%20Centers_of_Trade_Alert.png

4.%20Inefficient_Edicts_Alert.png
Not: Modcular hangi devlet fermanlarının ne zaman uyarı vermesi gerektiğine karar verebilirler.

5.%20Seize_Land_Alert.png

Blobbing kampanyalarınız için bazı küçük iyileştirmeler:

6.%20Sort_by_Giver_in_Peace_deal.png

Tüm tablo meraklılarımız için, pasta grafikler artık defterdeki gelişmişlik bölümünü de göstermektedir:

7.%20Religion_chart.png

Ordularında Paralı Askerlerle oynamayı sevenler için, artık karışımlarında Paralı Askerler olsa bile birimleri birleştirebilirler (ancak paralı askerler diğer paralı askerlerle birleşmez):

8.%20Merging_units_with_Mercs.png

Artık illeri, özerkliklerini artırabilir veya azaltabilirseniz sıralayabilirsiniz:

9.%20Local%20Autonomy.png

Ve yapay zekanın her eyalette kilise inşa etmesinden bıkanlar için. Makro oluşturucuda bir bina seçer ve bu binanın zaten mevcut olduğu bir eyalete sağ tıklarsanız, bunun yerine anında yok edersiniz:

10.%20Deleting_with_right_click.png

Şimdi modlama kısmına gelelim: 1.36'ya yapılan en büyük ekleme, özel, işlevsel kullanıcı arayüzü düğmeleri ekleyebilmektir. Bu düğmeler tamamen komut dosyası haline getirilebildiği için bir örnek "Önizleme Görev Dalı" şeklinde gösterilmiştir. Nasıl yapıldığını merak edenler için, işte yüzeysel kısmı (burada çok sayıda komut dosyası efekti ve etkisi var):

Kod:
custom_button = {
    name = select_current_branch_missions
    potential = {
        ai = no #make sure the AI gets an event or something similar where they can choose their branch the moment these buttons get unlocked for the player
        has_branching_missions = yes
        has_preview_mission_flag = yes
    }
    trigger = { has_selected_a_branch = yes }
    effect = { select_current_branch = yes }
    tooltip = select_current_branch_missions_title
}

Ve .gui dosyası:

Kod:
guiButtonType = {
            name = "select_current_branch_missions"
            position = { x = 545 y = 80 }
            quadTextureSprite ="GFX_select_current_missions_button"
            scripted = yes
        }

Bu sadece neler yapılabileceğinin çok küçük bir örneği ve özel düğmeler aracılığıyla eklenen çok yaratıcı düğmeleri ve mekanikleri dört gözle bekliyorum. İşte size mekaniğin nasıl çalıştığına dair bir fikir vermesi için benioku dosyası:

Kod:
# The custom guiButtonType/instantTextBoxType/iconType must have a 'scripted = yes' line to work
#custom_button = {
#    name = custom_button_testing #Must match a scripted guiButtonType in a .gui file
#    potential = { } #Determines when the button is visible
#    trigger = { } #Determines when the button is clickable
#    effect = { } #Effect
#    tooltip = localisation_key #Can use customizable localisation
#    frame = {  #Can define multiple frame clauses
#        number = <int> #Which frame to use. Check dds files with multiple icons like icon_religion.dds
#        trigger = { } #First matched frame clause will be used.
#    }
#}


#custom_text_box = {
#    name = custom_text_testing #Must match a scripted instantTextBoxType in a .gui file
#    potential = { } #Determines when the text is visible
#    tooltip = localisation_key #Can use customizable localisation
#    #To localize it, use the name of the button as a key, can also use customizable localisation
#}


#custom_icon = {
#    name = custom_icon_testing #Must match a scripted iconType in a .gui file
#    potential = { } #Determines when the icon is visible
#    tooltip = localisation_key #Can use customizable localisation
#    frame = {  #Can define multiple frame clauses
#        number = <int> #Which frame to use. Check dds files with multiple icons like icon_religion.dds
#        trigger = { } #First matched frame clause will be used.
#    }
#}


#custom_shield = {
#    name = custom_button_testing #Must match a scripted guiButtonType in a .gui file
#    potential = { } #Determines when the shield is visible
#    trigger = { } #Determines when the shield is clickable
#    effect = { } #Effect for clicking
#    tooltip = localisation_key #Can use customizable localisation
#    global_event_target = <string> # Global event target name
#    open_country = <bool> #If clicking opens the country view
#}


##############################  Supported files with scopes ##############################
#   The Gui objects must be directly inside the specified window Gui element!
#   FROM is always the country that clicks
#   provinceview.gui:
#       province_window         (ROOT: Clicked province)
#       buildings_window        (ROOT: Clicked province)
#       state_window            (ROOT: Clicked province)
#   countrycourtview.gui:
#       countrycourtview        (ROOT = FROM)
#   countrygovernmentview.gui:
#       countrygovernmentview   (ROOT = FROM)
#   countrydiplomacyview.gui:
#       countrydiplimacyview    (ROOT: Selected country)
#   countryeconomyview.gui:
#       countryeconomyview      (ROOT = FROM)
#   countrytradeview.gui:
#       countrytradeview        (ROOT = FROM)
#   countrytechnologyview.gui:
#       countrytechnologyview   (ROOT = FROM)
#   countryideasview.gui:
#       countryideasview        (ROOT = FROM)
#   countrymissionsview.gui:
#       countrymissionsview     (ROOT: Selected country)
#   countrydecisionview.gui:
#       countrydecisionsview    (ROOT = FROM)
#   countrystabilityview.gui:
#       countrystabilityview    (ROOT = FROM)
#   countryreligionview.gui:
#       countryreligionview     (ROOT = FROM)
#   countrymilitaryview.gui:
#       countrymilitaryview     (ROOT = FROM)
#   countrysubjectsview.gui:
#       countrysubjectview      (ROOT = FROM)
#   countryestatesview.gui:
#       countryestatesview      (ROOT = FROM)
#   ages_view.gui:
#       ages_view               (ROOT = FROM)
#   tradeinterface.gui:
#       TradeNodeInterface      (ROOT: Trade capital of a trade node)
#   hre.gui:
#       hre_window              (ROOT = FROM)
#   papacy.gui:
#       papacy_window           (ROOT = FROM)
#   faction.gui:
#       All faction windows     (ROOT = FROM)
#   celestialempireview.gui:
#       celestial_window        (ROOT = FROM)
#   countrynativesview.gui:
#       natives_window          (ROOT = FROM)
#   religiousreforms.gui:
#       reforms_window          (ROOT = FROM)
#   parliament.gui:
#       parliament_window       (ROOT = FROM)

Böylece yeni bir düğme eklediğinizde sonunda bu bağlantıya sahip olacaksınız:

11.%20CustomButtonMaking.png

Şimdi Geliştirici Günlüğünün son bölümüne, yani önceki DLC'lere eklediğimiz bazı içeriklere geçelim: Leviathan sahipleri için yeni Anıtlar! Orta Doğu bölgesine 7 yeni Büyük Proje ekledik ve şimdi bunları da sunuyoruz (hepsi Kademe 3 seviyesinde gösteriliyor):

Tahran'daki Gülistan Sarayı:

12.%20Golestan.png

Kahire'deki El-Ezher Üniversitesi:

13.%20Al-Azhar.png
Not: Piramitleri yeni anıtın Fikir maliyetiyle çakışmayacak şekilde yeniden dengeledik ve artık 3. Kademede +1 Yıllık Hükûmet Gücü, Tüm Estateler için Sadakat Dengesi +%5, %1 Prestij Erimesi Azalması ve Hükümdar Ölümünde İstikrar Kaybı Engellemesi veriyorlar.

Sana'daki Sana Şehri:

14.%20Sanaa.png

Multan'daki Şah Rukn-e-Alam'ın Türbesi:

15.%20Tomb.png

Nizwa'daki Nizwa Kalesi:

16.%20Nizwa.png

Hive'deki Içhan Kala:

17.%20Itchan%20Kala.png

Tiflis'teki Narikala Kalesi:

18.%20Narikala.png

Kazan'daki Kazan Kremlini:

19.%20Kazan%20Kremlim.png
Not: Anıt her zaman aynı tip etkilere sahiptir, ancak bunlar Kademe 1/2/3'te Toprak/Eyalet/Bölge olarak ayarlanmıştır.

Bugünlük bu kadar. PDX Tinto adına söylemeliyim ki King of Kings'in gelecek içeriği ve ayrıca ücretsiz 1.36 güncellemesi için çok heyecanlıyız ve her zamanki gibi çok çaba sarf ettiğimiz için bundan keyif almanızı ve eğlenmenizi gerçekten umuyoruz. Bu nedenle, bu Geliştirici Günlüğünde size karşı olabildiğince şeffaf olmak ve geçen haftaki güncellemeden sonra aldığımız yorum ve geri bildirimlere doğrudan yanıt vermek istedik. Takip eden soruları yanıtlamaya çok açık olacağız, çünkü bu Geliştirici Günlüğü bunu yapmak için uygun bir yer.

Peki sırada ne var? İlk olarak, meslektaşım Pintu (Yerleşik Kalite Kontrol olarak önceki rolünden yakında İçerik Tasarım Ekibi saflarına katılacak) ve ben, BjornB ile yeni içeriği oynayıp yorumlayacağız; bu Çarşamba günü saat 16:00'da Paradox Twitch hesabında olacak. Gelecek hafta ise Sanat İçerikleri Yöneticisi SaintDaveUK King of Kings'in Sanat içeriklerini sunacak, yeni Başarımlar ise Pintu tarafından sunulacak. Görüşmek üzere!
çok güzel özellikler özellikle yeni anıtlara bayıldım.
Ya hiç oynamadığım ya da çok az oynadığım ülkelere içerik gelmesi beni sevindirdi doğrusu. Benim EU4 oyunlarım pek uzun sürmüyor ama bir şeyler eklediklerinde o süre dolu geçiyor.
Bu tarz strateji oyunlarında, arayüz iyileştirmeleri gayet önemli. Umarım ileriki patchlerde de bu yenilikler devam eder. Mesela paramızın yettiği kadar aynı bina türünden basma arayüz güncellemesi gelmesi çok rahatlatıcı olur. . Kaç dlc´dir hatırlamıyorum ama uzun bir zamandır yenilikler genelde hükümet ve görev üzerinden oluyor. Oyuna basit birkaç mekanik eklemeleri de hoş olabilir. Çünkü anladığım kadarıyla dlc´ler devam edecek.
Bu güncellemede ekledikleri QoL değişiklikleri gerçekten çok iyi, bunlar olmadan oyun nasıl oynanıyormuş diye düşünüyor insan. Bunların çoğunluğu halihazırda mod olarak bulunuyordu, ekibe modcuların girmesinin artılarından biri daha.
Yeni anıtlar Nizwa dışında boş yine. Anıtların hepsinin fiyatının aynı olmaması lazım. Sadece early gamede işe yarayacak anıtların toplam maaliyeti niye 17k ducat?
(20-10-2023, 11:13)Voidian : [ -> ]Yeni anıtlar Nizwa dışında boş yine. Anıtların hepsinin fiyatının aynı olmaması lazım.
buna şiddetle katılmıyorum kazandaki kremlin sarayı ve tuccar veren anıt özellikle faydalı
Nizwa direkt aşırı güçlü. Sana Şehri, Rassidler olarak yapıldığında %25 manpower bonusu ile güçlü duruyor. Onun dışında Içhan Kala da ilginç olabilir fakat bahsedilen %25 farklı ticaret noktasında dezavantaj azaltmasının nasıl hesaplandığına bağlı.
Bana göre yeni anıtların işlevsel özellik vermesi daha iyi. Örneğin Kazan anıtının bölgeye %25 hareket hızı vermesi veya Narikala´nın gene bölgeye assault etkisi ve kale bonusları şahsen %5 disiplin, %10 moral damage gibi sürekli katlanan özelliklerden daha hoş geliyor. Diğer türlü sürekli anıtları alıp özellikleri stackliyoruz.