Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Enshrouded inceleme
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
og-image-1200x628.jpg

Enshrouded en son steam beta gunlerinde en co begenilen oyun olmus. 24 Ocakta Erken erisime cikti ama palworld dalgasi altinda biraz golgelendi

Oyun survival-builder-rpg karisimi. Valheim ile oldukca fazla ortak yonu var. Fantastik tarafi daha agir. Oyun haritasi oldukca zengin, benzerlerine gore cok kalabalik. Tabi ki bunda haritanin procedural degil de el yapim olmasinin buyuk etkisi var. Oyunda planor gibi suzulme ozelligi de oldugu icin yukseltileri bol. 

Survival
Oyun bu turun en az survival olan tipi olabilir. Yine Valheim gibi hayatta kalmak icin yeme icmeye ihtiyaciniz yok. Yedikleriniz size bir miktar buff veriyor. Kimi can arttirirken kimi mana veriyor vb tanidik seyler. Bu bufflar pek oyle olmazsa olmaz seyler degil, onlarsiz da pek tabi ki ilerleme saglanabilir ama cok kolay elde edildikleri icin kullanmak surekli malzeme toplama yuku cikarmiyor. Yeni seyler buldukca ilgili craft tarifleri kesfedilebiliyor. Ama craft icin temel kaynak gorevler ile toplanan NPC karakterler

Gorevler ve NPC
Klasik rpg oyunlar gibi oyunun basindan itibaren gorevler bulup yapiyoruz. Gorevler oldukca kolay ve oduller makul, cogu zaman bir sandiktan rastgele loot seklinde. Bunun yaninda oyunda ilerlemizi saglayan NPCleri buluyoruz. Onlar da yeni gorevler acip craft tariflerini aciyorlar. NPCler sirasiyla, Demirci, Simyaci, Avci, Ciftci ve Marangoz. Eger disardan bir guide falan bakmazsaniz da kolayca bulunuyorlar, bununla birlikte hepsi sirasiyla bir sornakinin yerini gosterip onu kurtarmanizi istiyor. Kurtardiktan sonra da birkac yeni gorev veriyorlar. 

Insa sistemi esyalar
Us kurup bina insa etme sistemi siradan gorunse de becerikli biri cok guzel seyler uretebilir. Odun tas, metal vs gibi klasik kaynaklar kullanilarak cesit cesit yapilar cikarmak mumkun. Zaten gezerken etrafta bolca bulunan koy harabe vs gordukce neler yapilabildigi net anlasiliyor. Us kurmak icin yaptigimiz Ates yeri yeni kaynak buldukca gelistiriliyor. Gelistirmelerden biri daha genis insa alani verirken, digeri disarda gezip kesif yaparkenki kazanclarinizi etkiliyor. Bu yondde gelistirme yaptikca daha yeni yerleri kesfe gidebiliyoruz. Ilerlemenin ana basamagi bu Ev Atesi gelistirmesine baglanmis. 

Dunya ve Kesif
Oyunun en guzel tarafi dolu dunyasi ve bunu geze geze kesfetmek. Birden fazla biome bulunuyor ve buralar harabe evler, koyler, kaleler ile dolu. Tabi ki her harabede bolca dusman ve mob var. Ancak oyun genel olarak cok kolay. Bu tip oyunlarda az da olsa tecrubeli bir arkadas neredeyse hic zorlanmayacaktir. Yer yer boss ile karsilasiyorsunuz ama bunlar oldukca kolay alt edilen dusmanlar. Bu acindan biraz hayal kirikligi. Oyun neredeyse hic zorlamiyor. 4-5 tane dusman tarafindan ayni anda saldiriya ugramak bir Boss saldirisindan cok daha tehlikeli. Karakter seviyesinden dolayi gelen bir kolaylik oldugunu sanmiyorum cunku kendimden ust seviye dusmanlar da cok zorluk cikarmamisti (oyunun ortalarindayim)
Kesif hissi cok eglenceli oldugu icin, neyin nerde oldugunu nasil yapilacagini anlatan bir rehber ile oynamamasini tavsiye ederim. Zaten yeterince kolay, rehbere ihtiyaciniz yok. 
Oyunun dunyasi benzerlerine gore cok guzel gozukuyor ama dusman cesitliligi biraz kisitli.  Bu dunyanin en belirgin ozelligi oyuna ismini veren Enshrouded bolgeler. Bunlar beyaz bir sis kapli, yikik curumus yerler. Buyuk cogunlukla haritanin asagilari tamamen bu tip bolge ile kapli. Bu Enshrouded alana girince ustte bir sayac cikiyor. Ana Ev Alevinizin seviyesine de bagli olarak belli surede bu sisli bolgede gezebiliyorsunuz. Bu bolge de oldukca fazla mob buluyor ama benzerlerine gore disardakiler ile cok bir guc farki yok. Gece yada gunduz arasinda da guc farki yok ama gece cidden cok karanlik oldugu icin normal ormanda bile isik kaynagi olmadan gezmek korkutucu olabilir. Enshrouded bolgelerde haritada yeri isaretlenen Shroud agaclari bulunuyor. Bu agaclarin yakin cevresinde de bolca dusman yada miniboss olabiliyor. Agaclari kestiginizde cevredeki Enshrouded sis biraz seyreklesiyor. bazi yerlerde tamamen gidiyor. Ama sanirim bir sure sonra resetlenip keri geliyor. 

Karakter Gelistirme
Karakterimiz gorevler, kaynak toplama ve mob oldurmekle yetenek kazanip seviye atliyor. Her seviye atlamasinda 2 skill puani veriliyor. Ayrica Shroud agaclarini kesince de 1 skill puani kazaniliyor. Bu skill puanlarini skill agacinda dagitip karakter buildimizi yapiyoruz. Bazi skiller direk stat (int, str, con, dex, end) verebilirken bazilari extra ozellikler veriyor.  Karakter icin cok cestili silahlar ve armor setleri bulunuyor. Bunlari kullanmak icin herhangi bir stat limiti yok, karma buildler yapmak icin herhangi bir engel bulunmuyor. Silahlar Demirci ile gelistirilebiliyor, gelistirme seviyesi silahin nadirlik derecesine bagli (common, uncommon, rare, epic, legendary). Armor setleri gelistirmekten ziyade yeni malzemeler buldukca yeni setler acilmasi seklinde ayarlanmis. 

Coop
Oyunda cok oyunculu coop ozelligi var ama pvp yok. Bu tip oyunlarda bence iyi birsey. Ancak ilerleme tek bir kisiye bagli. Bir oyuncu craft ve genel gelisim icin olmaza olmaz NPClerden birini acip ussune koydugunda sadece orada bulunabiliyor, ayni NPC koca haritada sadece tek bir yere bagli olabiliyor. Herhangi bir boss indirildiginde sadece 1 kisilik loot veriliyor. Ilerlemede az da olsa boss trophy gerektiren durumlarda bunu sadece 1 kisi kullansbilir. Bir nevi zorunlu coop. eger beraber oynuyorsaniz ayni ussu kullanmak zorundasiniz. Tum sandik ve usdeki itemlar ortak, herhangi bir ayrim bulunmuyor. 


Toplarsak, oyun bence iyi ama biraz zorluk ayari gerekli olabilir. Coop da oynanabildigi icin denge iyice kacabilir. Bence eglenceli bir oyun, bu haliyle baslamak icin yeterli ve biraz gelistikten sonra da eksiklerini giderebilir.
İnceleme için teşekkürler. Bu oyunu görmüştüm ama pek ilgimi çeken bir tür olmadığı için fazla incelememiştim. Bir de erken erişimde çıkan oyunlara artık eskisinden daha az bakıyorum.