Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Hearts of Iron IV'e Eklenmesini İstedikleriniz
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2
Evet yoldaşlar sizce HOİ4 ' de neler eksik ve yeni eklenmesi gerekenler nedir?
Oyun iyice Arcade olmuş.Eski Erzak sistemine dönmeli.
AI.
.
.
Eu4 teki tadı alamadım bir şey eksik ama ne bilmiyorum tam olarak.
Basitleştirilmiş oyun savaş zevki yok.
Fransa teslim olduğunda fransız hindiçinin bir event ile Japonya'ya geçmesi gerek.


Japonya'da bunun national focusu var.
Hoi3 teki custom nation eklenmeli.
Bende EU4'den aldığım tadı alamadım sonra düşündüm ki bunlar farklı kategorilerde zaten.

EU4'de World Tension yok ve savaş çıkardığınızda bütün dünya ile savaşmıyorsunuz bu yüzden küçük küçük savaşlar ile hep ileriyi görerek oynayabiliyorsunuz. HOI4'de ise oyun zaten 21 sene sürüyor, bunun 10 senesi dünya savaşı ve dünya savaşı bitince devam etmeyeceksiniz oyuna. Bu yüzden hiç geleceği düşünmeden full asker basıp, full fabrika üretip sıkılınca kapatıyoruz.

HOI4 basit bir oyun ve bu genelde Paradox oyuncularını memnun etmez.
Etrafını Sardığım askerlerin teslim olması lazım.Esir sistemi getirilmeli.
(18-07-2016, 10:46)Awake : [ -> ]

Japonya'da bunun national focusu var.

Ama hiç bir oyunda kullandığını görmedim. Ya kullansın yada bu bir evente dönüşsün. Birde tarihsel odak açmıştım.
Asker&mürettabat eğitimi sistemininin acilen değişmesi gerekiyor.

Var olan sistem = 5971 tane uçak üret ------> 1000 erli gruplar halinde her tarafa spamla ---------> Gerekirse kamikaze yaptır ama hiç MP kaybetme :/
                               Akdenizin ortasında batan IJN Kongo'nun kayıp mürettabatı 2 hafta sonra yüzerek Tokyoya ulaştı, ölü yok. Hükümet savaş alanını terk eden                    harbiyelilerden tez zamanda Seppuku yapmalarını bekliyor :/
                               Kara birliklerinin resmen sokaktan adam toplayıp eline silah mı tutuşturuyorlar acaba izlenimi vermesi de cabası.

       
                         
Beni tatmin edecek sistem =  Hava Kara Deniz olmak üzere her kuvvetin kendine ait bir eğitim ara yüzünün olması mesela öncelikle temel silahlandırma eğitimi olacak standart askere alma gibi demokrasiler daha zor otoriterler daha kolay olmak üzere herkes MP havuzunun bir kısmını bu eğitimlere sokacak(Oyunda ki askere alma yasaları gibi, burada bahsettiğim aynı anda kaç kişinin eğitilebileceği ve tabi eğitimin derecesi arttıkça artan bir maliyeti olmalı). Ardından ilk eğitimi alan kitleyi nereye istersek oraya yerleştireceğiz.


Temel Eğitim(Genel|----------------> Gelişmiş Piyade eğitimi(Stormtrooper gibi gibi)---------------->Komandolar(Dağcı-Havacı-Denizci)
                                 | ------------------>Genel Topçu Eğitimi -------------------------> Özelleşmiş (ATci,Artyci,AAcı)
                                 |-------------------> Genel Destek--------------------------> Özelleşmiş(Eng/Med etc)
                                 |---------------------> Genel Tank Mürettabatı--------------> * Tanklar üzerine özel olarak eğilinip mürettabat mantığı getirerek tankta hangi tip mürettabat varsa onlar.

Sonra efendim yine Temelden genel pilota oradan avcı torpidocu ve yine büyük uçaklar için birden fazla çeşitte mürettebat ihtiyacı gibi gibi

Olsun böyle şeyler ha bu ara da alaylı olarak bir gelişimde sağlansın cepheye deneyimsiz yolladığınız adam 3 yıl sonra müthiş bir mühendis olup çıkabilsin mesela
Birisi bu yazdıklarımı ingilizceye çevirirse sevinirim paradox'un forumunda da yayınlamak istiyorum.
Maddeler halinde benim görmek istediklerim şunlar.

1.FABRİKALAR
Eskiden ic vardı ve Tibet'te uçak gemisi üretiyorduk :) . Bu değişti diye sevinirken gelen gideni arattı,şimdi her yere fabrika kuruyoruz ordunun ihtiyacını karşılamıyor.Üretim aşırı az.Değişen tek şey deniz ve kara ic si eklemişler artık Tibet'te uçak gemisi üretilmiyor.
Fabrika çeşitliliği yok örnek uçak uçak fabrikasında,piyade silahı small armas'ta ve tank da tank fabrikasında üretilmeli.
Bu yüzden fabrikalar farklılışmalı

Sivil fabrikalar:
İnşaat fabrikası,sentetik kauçuk,sentetik petrol ve customer fabrikası

Kara kuvvetleri fabrikaları:
tank,uçak,piyade silahı,topçu ve motorize fabrikaları

Donanma tersaneleri
denizaltı tersanesi
destroyer ve kruvazör tersaneleri
Savaş gemisi,süper savaş gemisi ve uçak gemisi tersaneleri

Uçak fabrikaları
avci ve cas
heavy avcı ve bombardıman
stratejik bombardıman

2.SAVAŞ SİSTEMİ
Kara kuvvetleri
tank üretmek işkence fabrika sisteminden  Almanyayla bile doğru düzgün tank üretilmiyor.
7 piyede 2 topçuyla oyun gidiyor sebebi topçular süper Tankta üretilmiyor çünkü FABRİKA KISMINDA bahsettim üretim sistemi berbat.

Hava kuvvetleri
söze gerek yok hoi 1 bile daha iyiydi.
kara birliklerine bombardıman sadece saldırırken veya savunurken çalışıyor ası ground support ama cephe gerisindeki birliklere saldırmıyor.
Örnek: Türkiye ile Yunanistan'a saldırıyorum.Ön cephede ground support'la saldırı var ama cephe gerisine 1 bomba atmıyor bombardıman ve cas'lar!!!!!.Sadece cephede etkili yada Atinadaki yunan birliklerini çıkartma yapmadan önce bombalayarak yok etme noktasına getirip sonra çıkartma yapmak isityorsam? bunlar imkansız.
Pilotlar sanki trustik gezide.
BU SAÇMALIK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stratejik Bombardıman
emir vereceğim ama oda ne tek komut bombala ve tüm Yunanistan'ı bu ne?!!!
Ben sadece thrace denilen yerdeki yolu bombalayıp yunan birliklerini lojistiksiz bırakmak istiyorsam yada atina civarındaki yolları bombalayıp lojistik hatlarını yok etmek bunu yapamıyorum.
BU 2.SAÇMALIK!!!!!!!!

Eski hoilerde yol,fabrika,uçaksavar,hava alanı seçenekleri vardı ve sadece bölge değil nokta saldırılarıda yapılabiliyordu.

3.Casusluk
artık o yok!!?

4.ticaret
para geri gelmeli.

VE EN SON SAÇMALIK BİTMEYEN YAKIT VE SUPLY
suply denen şey artık eksilen teçhizatbu yüzden sınırsız ordu üretiliyor nerdeyse ben almanyanın 800 division ürettiğini gördüm bu ordu neyle besaleniyor nasıl yakıt alıyor eskiden bir kare giderken bile yakıt suply harcanırdı bu yüzden üretim belliydi
Adaları istediğin kadar kuşat saldırmadıkça düşmüyor çünkü teçhizatları full.
Oyunun gidişatını etkileyen eğlenceli kılan national focuslarin güçlü tüm minorlar için düzenlenmesi gerekir.
(17-03-2017, 11:56)yusufbugra76 : [ -> ]Birisi bu yazdıklarımı ingilizceye çevirirse sevinirim paradox'un forumunda da yayınlamak istiyorum.
Maddeler halinde benim görmek istediklerim şunlar.

1.FABRİKALAR
Eskiden ic vardı ve Tibet'te uçak gemisi üretiyorduk :) . Bu değişti diye sevinirken gelen gideni arattı,şimdi her yere fabrika kuruyoruz ordunun ihtiyacını karşılamıyor.Üretim aşırı az.Değişen tek şey deniz ve kara ic si eklemişler artık Tibet'te uçak gemisi üretilmiyor.
Fabrika çeşitliliği yok örnek uçak uçak fabrikasında,piyade silahı small armas'ta ve tank da tank fabrikasında üretilmeli.
Bu yüzden fabrikalar farklılışmalı

Sivil fabrikalar:
İnşaat fabrikası,sentetik kauçuk,sentetik petrol ve customer fabrikası

Kara kuvvetleri fabrikaları:
tank,uçak,piyade silahı,topçu ve motorize fabrikaları

Donanma tersaneleri
denizaltı tersanesi
destroyer ve kruvazör tersaneleri
Savaş gemisi,süper savaş gemisi ve uçak gemisi tersaneleri

Uçak fabrikaları
avci ve cas
heavy avcı ve bombardıman
stratejik bombardıman

2.SAVAŞ SİSTEMİ
Kara kuvvetleri
tank üretmek işkence fabrika sisteminden  Almanyayla bile doğru düzgün tank üretilmiyor.
7 piyede 2 topçuyla oyun gidiyor sebebi topçular süper Tankta üretilmiyor çünkü FABRİKA KISMINDA bahsettim üretim sistemi berbat.

Hava kuvvetleri
söze gerek yok hoi 1 bile daha iyiydi.
kara birliklerine bombardıman sadece saldırırken veya savunurken çalışıyor ası ground support ama cephe gerisindeki birliklere saldırmıyor.
Örnek: Türkiye ile Yunanistan'a saldırıyorum.Ön cephede ground support'la saldırı var ama cephe gerisine 1 bomba atmıyor bombardıman ve cas'lar!!!!!.Sadece cephede etkili yada Atinadaki yunan birliklerini çıkartma yapmadan önce bombalayarak yok etme noktasına getirip sonra çıkartma yapmak isityorsam? bunlar imkansız.
Pilotlar sanki trustik gezide.
BU SAÇMALIK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stratejik Bombardıman
emir vereceğim ama oda ne tek komut bombala ve tüm Yunanistan'ı bu ne?!!!
Ben sadece thrace denilen yerdeki yolu bombalayıp yunan birliklerini lojistiksiz bırakmak istiyorsam yada atina civarındaki yolları bombalayıp lojistik hatlarını yok etmek bunu yapamıyorum.
BU 2.SAÇMALIK!!!!!!!!

Eski hoilerde yol,fabrika,uçaksavar,hava alanı seçenekleri vardı ve sadece bölge değil nokta saldırılarıda yapılabiliyordu.

3.Casusluk
artık o yok!!?

4.ticaret
para geri gelmeli.

VE EN SON SAÇMALIK BİTMEYEN YAKIT VE SUPLY
suply denen şey artık eksilen teçhizatbu yüzden sınırsız ordu üretiliyor nerdeyse ben almanyanın 800 division ürettiğini gördüm bu ordu neyle besaleniyor nasıl yakıt alıyor eskiden bir kare giderken bile yakıt suply harcanırdı bu yüzden üretim belliydi
Adaları istediğin kadar kuşat saldırmadıkça düşmüyor çünkü teçhizatları full.
Sırayla görüşlerimi belirteyim..

1.FABRİKALAR
Bence üretim gayet yerinde, Almanya' nın 22 Haziran 1941' de 3300 uçağı ve 3900 tankı olduğunu düşünürsek hoi4 pekala gerçekçi üretim rakamlarını bize sunuyor. Ayrıca her panzer tümenin de real de 120-160 tank olur iken oyunda herkes 500 tankı sıkıştırıyor her tümene :) Ben fabrikaların üretim değerleri ve 3 farkl ımethotta olmasından memnunum. Zaten üretim hattını değiştirdiğin de bir rotasyon yapıyorsun ve verim %10' lara kadar düşerek 18 ayda ancak maksimum verime ulaşabiliyor. Bu 18 aylık süreyi de pekala fabirkanın dönüşümü olarak yorumlayabiliriz.

2.SAVAŞ SİSTEMİ
Tank üretim gerçekten yerinde , benim şikayetim panzer II ve Panzer VI' nın çok da üretim çabasında fark olmaması. Sadece kaynak ihtiyacı artıyor. Yinede artan kaynak ihtiyacı daha fazla sivil fabirkanın kaynak alımında çalışması demektir. Oyunda da sermaye sivil fabrika olduğunu göre daha fazla kaynak daha fazla maliyettir. Ben tank maliyetlerin kağıt üstünde mutlu olmasam da genel sonuçtan mutluyum.

Hava kuvvetleri
Büyük oranda sana katılıyorum. Hava bölgeleri çok az, Almanya 3 parça, Fransa 2 parça. Acilen hava bölgeleri en azından 3 e katlanmalı. Bir diğer önerim de Bombardımancılara ne yapacaklarını emredebilmeliyiz. Fabrika bombala yada yolları bombala demeliyiz.

3.Casusluk
Muhtemelen buna özel bir DLC gelecektir. Şimdilik sadece encrption- decrption ve RADAR var.

4.ticaret
Ticaret mükemmel çalışıyor. Paranın kalkması yerinde oldu. Sonuçta sabit ekonomi değil, akan ekonomideyiz. mevcut 1 sivil fabrikaya 8 kaynak sistemi gayet güzel ve pratik çalışıyor.

YAKIT ve SUPPLY
Supply olayı iyi kötü çalışıyor. Ama açlıktan yada hastalıktan asker ölmüyor. Oyuna bir yerden sonra hastalık ve açlık eklenmeli zayiat olarak yazılmalı. Bu arada adalarda kuşatırsan ve adalar supply alamazsa organizasyonları sıfıra düşüyor. Yani asker çıkarttığın an teslim olup ada senin oluyor.


Özetle eksik var, bu eksikleer o kadar büyük değil ve kapanabilir. Oyun çıkalı 9.5 ay oldu ve Paradox sadece 1 DLC ve birkaç update çıkardı. Bence en büyük sorun PX' in yeterince oyuna arka çıkmaması. Sürekli EU4 ve CK2'ye DLC/update gelir iken VİC2 ve HOI4 üvey evlat gibi. Hatta VİC2 ' nin durumu içler acısı..
Ordu içindeki Hiyerarşi sistemi geri getirilmeli bence Yakıt ve Supply konusunda önceki yorumlara katılıyorum hoi 3 te hava kuvvetlerinin çeşitli görevleri vardı lojistik saldırısı hareket halindeki birliklere saldırı cephe gerisini kitliyordun resmen ve saldırı zamanı oyuna geri getirilmeli eskiden 1 tümen savaştan çıkınca 72 saat 48 saat 24 saat gibi bir zaman dinlenmesi ve toparlanması gerekiyordu şimdi savaş biter bitmez yine saldırıya devam ediyor terminatör gibi buda oyunu çok etkiliyor x noktasını kaybedeceğini anladığında önünde y noktasında hat kurmak için zaman olurdu artık yok savaş durmadan akıyor minimum 10k adamın bir anda yerleşip tekrar saldırması olası birşey mi ve harita sadeleştirilmeli (bununla ilgili bir çalışma olacak galiba yakın zamanda ) 1 bölgeye tıkladığında bütün bölge parlıyor kafa açıyor. Casusluk bir an önce gelmeli eskiden belirli bir bölge için local savaş planı yapabilme imkanın vardı o savaş planın tamamlanıp saldırdığında sabotajlardan dolayı o bölgede ne alt yapı kalıyordu ne de düşman çabuk ilerleyebiliyordu . Oyun görsel olarak 10 numara ama gerçekçilik konusunda bence önceki oyunlara göre çok geride kalmış durumda bence bunda DLC politikaları da etkili oluyor.
napolyon94
1.FABRİKALAR
Bence üretim gayet yerinde yazmışsın sence tüm ülkeyi fabrikalarla doldurup o fabrikalarla günde 5 tank üretmek normal mi?
ve üretim berbat 1.3.3 le biraz düzeldi ama hala berbat olmayan ürünle üretim yapıyorsun üretim hızı düşsede yeterki kaynak 0 lanmasın
örnek motorize yakıt kauçuk ve çelik istiyor sadece çelikle kamyonu üretiyorsun bu nedir? evet az üretim oluyor ama nasıl bir mantık tekeri neyden yapıyorlar :)

2.SAVAŞ SİSTEMİ
sence iyi mi?
oyunda man powerin 0 lanmadıkça en ucuzundan tümen üret 7 piyade 2 top oyunu kazanırsın 800 1000 tümen tam human wave dalgası yen yenebilirsen
daha saçması var 7 komyon 2 motorize roketli tümen tasarla ve bunları üret ama kamyonları üretme full motorize roket ve tüfek üret.Sonrada HAYALET kamyonlarla saatte 12 km hızla heryeri fethet bu nasıl bir sistem?!!!!!! peki yenebiliyormuyum evet o tümenle kazanmadığım zafer yok

YAKIT ve SUPPLY
Supply olayı iyi kötü çalışıyor yazmışsın bende çalışmıyor yazmadım saçmalık yazdım
araçlar yakıt kullanmıyor askerler cephane kullanmıyor.Olmayan yakıtla uçaklar uçuyor,tanklar,motorizeler ve gemiler hareket ediyor bu normal mi?
böyle olunca üret bol bol üret man power bitene kadar
sana örnek vereyim türkiyeyi fethettim birtek ankara'yı bıraktım 1 yıl sonra bir baktım orda 70 tümen bu ordu neyle bakılıyor?
(20-03-2017, 11:58)yusufbugra76 : [ -> ]napolyon94
1.FABRİKALAR
Bence üretim gayet yerinde yazmışsın sence tüm ülkeyi fabrikalarla doldurup o fabrikalarla günde 5 tank üretmek normal mi?
ve üretim berbat 1.3.3 le biraz düzeldi ama hala berbat olmayan ürünle üretim yapıyorsun üretim hızı düşsede yeterki kaynak 0 lanmasın
örnek motorize yakıt kauçuk ve çelik istiyor sadece çelikle kamyonu üretiyorsun bu nedir? evet az üretim oluyor ama nasıl bir mantık tekeri neyden yapıyorlar :)

2.SAVAŞ SİSTEMİ
sence iyi mi?
oyunda man powerin 0 lanmadıkça en ucuzundan tümen üret 7 piyade 2 top oyunu kazanırsın 800 1000 tümen tam human wave dalgası yen yenebilirsen
daha saçması var 7 komyon 2 motorize roketli tümen tasarla ve bunları üret ama kamyonları üretme full motorize roket ve tüfek üret.Sonrada HAYALET kamyonlarla saatte 12 km hızla heryeri fethet bu nasıl bir sistem?!!!!!! peki yenebiliyormuyum evet o tümenle kazanmadığım zafer yok

YAKIT ve SUPPLY
Supply olayı iyi kötü çalışıyor yazmışsın bende çalışmıyor yazmadım saçmalık yazdım
araçlar yakıt kullanmıyor askerler cephane kullanmıyor.Olmayan yakıtla uçaklar uçuyor,tanklar,motorizeler ve gemiler hareket ediyor bu normal mi?
böyle olunca üret bol bol üret man power bitene kadar
sana örnek vereyim türkiyeyi fethettim birtek ankara'yı bıraktım 1 yıl sonra bir baktım orda 70 tümen bu ordu neyle bakılıyor?
Günde 5 tank hayli iyi bir rakam, gayet gerçekçi üretim miktarları var. 1.3.3 ile kaynak yetmedikçe üretim "sıfıra" bile düşüyor. Bu konuda her hangi bir absürtlük yok. Japonya ile oynarken alüminyum eksikliğinden sadece tüm support ekipman üretimi sıfıra indi mesela. 

Savaş 
Senin dediğin ancak ve ancak AI' ya karşı olur, zaten single oynamak mantıklı gelmiyor bu oyunu, sadece AAR yada hikaye yazmak için oynanır. Ve hiçte öyle insan dalgaları zafere taşımıyor. Öyle olsaydı Çin oynayan oyuncu soluğu hep Kore' de alırdı oyunda. 

Supply
Seni bilmem ama benim bir gözüm hep lojisitk ekranında ve harita da ki lojistik modunda. Ben bir yere saldırmadan önce altyapıyı iyileştirmeye gayret ediyorum ve bölgenin kapasitesine göre güçler yerleştiriyorum. Araçlar yakıt kullanmıyor evet fakat üretilirken ortalama operasyon ömründe tüketeceği akaryakıtı kendine ayırıyor olarak düşünebilirsin. Manpower asla zaferin anahtarı değil. 

Multiplayer oynamanı tavsiye ederim.
Eski oyunlarda ki özellikleri 4'e dlc ile getirip firmaya: '' Of süper oyun çıkarıyorsunuz'' diyenlere hayret ediyorum.

Başlı başına savaş , ekonomi sisteminin değilmesi lazım. Rezalet mide bulandırıcı bir yapısı var şuan oyunun. Black İce moduyla bile kurtarmıyor...

Lojistik sistemi berbat , savaşlarda ki önemini bahsetmeyeceğim.

Saldırı avantaj ve dezavantaj sistemi rezalet . Generallerin yeteneklerinin hiç bir şeye etkisi yok gibi .

Hava şartları yok... Savaş ekranında görseniz bile anlamsız, etkisi yok..

Manpower çok kolay artıyor hani neresinde bunun eski oyunlarda ki dissenti ? Hani subay kadrosu ? Hani karargahlar , tugaylar , bölükler ??

Ya o paraşütçülere ne demeli... Hayal kırıklığı organizasyonu o kadar düşük olması nedir yahu ?

Hafif-Orta-Ağır tank fark etmiyor hepsi birbirine giriyor.. Vay be ne kadar irite edici bir durum..

Ya deniz savaşlarına ne demeli ? Hele o uçak gemisinin rezil hali ? Pasifik hep günlük güneşlik ya ipini koparan uçak kaldırıyor ??

Yakıt yok ? Ne hamı ne işlenmişi ? Hani Almanya'nın yakıt sıkıntısını görüp şevkle yenilmek isteyenler var ya , bu oyunda öyle bir şey yok. Şansınıza küsün..

İstihbarat sekmesi yok ? İstihbarat yok oyunda ??? Şimdi adam bir şey öğrenmek istiyorsa ülkenin üstüne tıklıyor oradan :''AA yaklaşık bu kadar uçağı , birliği var hmm.. '' diyor.. Eskiden böylemiydi ? Tabiki de hayır , mecbur adam sızdırmanız lazımdı içeri , sızdırdıklarınızında sızdıktan sonra 4-5 ay sonra bile deşifre olma ihtimali vardı. Bir ülkenin saldırganlığını arttırmak için radyo programlarını manipüle edemiyoruz... Ne sınır sabotajı ne plan öğrenmesi ne sanayi sabotajı...

Oyunda para yok ?! Eski çağ usulü her şeyi takas ediyoruz...

Diplomatik seçenekler aşırı sığ ve sınırlı..

Bunlar DLC'ler ile düzelebilecek bir şey değil bence, verilen emeğe yazık neyse 5. oyununu beklemekten ve o süreçte de 3. oyunu oynamaktan başka çaremiz yok..
Savaş sistemi DLC vs. kolay kolay düzeleceğini zannetmiyorum bende generallerin hepsi sanki sadece İleri emri veren büstler gibi biraz savaş içindeki etkileri çok daha büyük olmalı...

Deniz Savaşlarını yaparkende heralde birkaç resimi ilerletsek birde birbirlerine vuruyorlarmış gibi rapor koysak herkesi kandırırız bence denmiş bir sistem var.
Sayfalar: 1 2