Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Shogun 2 : Rise of the Samurai - Ekran Görüntüleriniz
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Hiraizumi_fujiwara_mon_64.pngKubota_fujiwara_mon_64.pngKamakura_minamoto_mon_64.pngKiso_minamoto_mon_64.pngFukuhara_taira_mon_64.pngYashima_taira_mon_64.png
Shogun 2: Rise of the Samurai ekran görüntülerinizi bu konu altında paylaşabilirsiniz.
Kiso Minamoto ile bir oyun denedim.

Oyunun ilk kısmında Junsatsushilerle hiç savaşmadan 7-8 toprak ele geçirmeyi başardım, sadece bana saldıran birkaç klanı savaş yoluyla ele geçirdim. Fujiwara'lardan oyunun erken döneminde savaş ilanı aldık.


Fujiwaralara karşı beklemediğimiz bir yenilgi

Bir süre sonra nedense oyundaki tüm klanlardan savaş ilanı aldım.

Mücadelemize devam ettik.

Genel olarak diğer klanlarla kara savaşları yapmak sorun değildi ancak askersiz yerleşim birimlerine full asker çıkaran klanlar işimizin bitmesine sebep oldu.

Vassalımızdan dahi savaş ilanı aldık.

Görsel
Haritanın batı kısmında kalan klanlardan sürpriz çıkartmalar almaya devam ediyoruz.

Kardeş klanımız müttefiklik bozdu.

Kardeş klandan savaş ilanı aldık.

Son kalan ordularımıza rahiplerle saldırıyorlar.

Oyundan çıktığım zamanki diplomatik harita
Shogun 2 gibi bir oyunda hakkıyla yenilmek büyük bir onur.
Uygun bir vaktimde tekrar deneyeceğim bakalım. Seçtiğim factionun biraz ortada kalmasıyla ilgili de bir problem olabilir. Junsatsushilerin kullanımı çok iyiydi ancak bir yerden sonra etrafımda küçük ülke kalmadı, haritanın doğu kısmında Fujiwaralar batıda Tairalar ve Tairaların arkasında sayısız küçük klan kaldı. Taira ve Fujiwaralara karşı başarı elde ettim ancak o küçük klanların çıkartmaları beni bitirdi.

Fame'de Legendary'e ulaşınca tüm Japonya'dan savaş ilanı aldığımızı yeni farkettim. Asıl senaryoda bu gibi bir olay olduğunu hatırlıyorum ancak Rise of the Samurai senaryosunda farklı bir setup (3 hanedan) bulunduğu için böyle bir şey olmaz diye düşünmüştüm. 

Taira ile oyun denememde Junsatsushilerin Minamotolara oranla daha verimsiz kaldığını farkettim. Tüm Japonya'dan savaş ilanı aldıktan sonra en büyük hasarı da oyuna müttefik başladığımız kardeş klan verdi, tek tur içerisinde 2 toprak birden ele geçirdikleri dahi oldu.

Sanıyorum Legendary'e ulaşmadan önce büyük bir ordu oluşturmak ve bu savaşa hazırlanmak gerekiyor, muhtemelen bu savaş açacak klanların şehirlerinin yanına orduları daha önceden yerleştirmek bile faydalı olabilir. Çünkü quality ile değil quantity ile kazanıyorlar, 10 tane klanla birden başedilemiyor.

Daha önceki Minamoto oyunumda haritanın çok ortasında kaldığım için (war on two fronts) zorlandığımı düşünmüştüm Taira ile oyunda da işin ilginci aynısı oldu, esasen amacım haritanın batısında kalan bölgeleri tamamen ele geçirip sonra Minamoto ve Fujiwara ile ilgilenmekti ancak iş oraya kalmadı. 3 ticaret noktasında 30 gemi bulunduruyordum ve iyi para kazanıyordum, 15 klandan savaş ilanı alınca ilk iş o ticareti baltaladılar ekonomik olarak da çöktük.
(01-09-2016, 00:57)Duman : [ -> ]
Sanıyorum Legendary'e ulaşmadan önce büyük bir ordu oluşturmak ve bu savaşa hazırlanmak gerekiyor, muhtemelen bu savaş açacak klanların şehirlerinin yanına orduları daha önceden yerleştirmek bile faydalı olabilir. Çünkü quality ile değil quantity ile kazanıyorlar, 10 tane klanla birden başedilemiyor.

İşte işin özü bu.
tüm shogun senaryolarında o dediğin mekanik var. çok güçlenince bir nevi sen imparatorluk ilan etmiş gibi oluyorsun. bu sefer hepsi a dan z ye sana girişiyorlar.
Bir sonraki oyunu -bu sefer Fujiwara'larla- o şekilde deneyeceğim bakalım. İşin ilginci ne zaman Legendary olacağımız tam belli değil galiba. Minamoto oyunumda 13 şehirde legendary olmuşum Taira oyunumda 16.
Duman'ı Shogun 2'de görmek jok güzel bir duygu :D
ticari noktaları elde tuttugun sürece sıkıntı olmaz. kara gemi olayı fall of samuraideydi galiba. bir kara gemi ele geçirsen olay bitiyor. donanma sağlam olmalı ki ekonomi çökmesin. böylece tüm orduları yıkacak güç eline geçecektir.en önemli şey arkanda düşman bırakmamak.sanıyorum rise of samurai bende yok .zaten shogunu pek sevmemiştim. en güzel serisi bence fall of samurai.
Ticari noktaları elde tutmakta sıkıntı yok, savaş başladığında çok sayıda klan ticaret rotalarını yağmalıyor, yani direkt gemi getirip ticaret gemilerime saldırmıyorlar, ticaret rotasının üstüne gemiler koyuyorlar. Bir tanesine yetişsem başka yerde başka klan gemi çıkarıyor.
Onun için en iyisi FotS, çıkarıyon tüfekleri pat küt Steammocking  

bunu beğenmedi ohnoblue
(01-09-2016, 13:27)Duman : [ -> ]Ticari noktaları elde tutmakta sıkıntı yok, savaş başladığında çok sayıda klan ticaret rotalarını yağmalıyor, yani direkt gemi getirip ticaret gemilerime saldırmıyorlar, ticaret rotasının üstüne gemiler koyuyorlar. Bir tanesine yetişsem başka yerde başka klan gemi çıkarıyor.

Shogun 2'de donanma gücü aşırı bir şekilde önemli. Sonuçta oyun ada ülkesi Japonya'da geçiyor. Ordundan fazla donanmanın olması gerekiyor. Ticaret noktalarında tamamen dizili donanman olması lazım. Ayrıca sınır girişlerini de donanma ile kapatman gerekiyor ve donanmalarının etki alanları birbirine yapışık olacak şekilde sınırlarına ve ticaret rotalarına dizmen gerekiyor. Her tur ise etrafta dolaşan leşçi düşman donanmalarını kovalayıp geri döneceksin. Zaten hasar görüp savaşamaz hale geliyorlar açık denizlerde. Ayrıca bu sayede ani çıkarmalar yapmaları da imkansız oluyor. Shogun 2'nin ana oyununda birçok çıkarmayı bu şekilde bertaraf edip birçok Daimyo'nun suları boylamasını sağlamıştım :D

Diğer bir önerim ise giriş yolu az olan şehirleri bünyene katman olacak. Mesela Hattori oyunumda Kyoto'nun etrafındaki şehirleri Şogunu rahatsız etmeyecek şekilde topladım. Fakat bu şehirleri savunmak için 3 ordu yetecek şekilde aldım. Yani klanımın topraklarına saldırabilecekleri 3 yol var ve bu 3 yolda da ordularım vardı. Klan ünvanı Legendary'e bir tık kalmışken büyük savaşa hazırlandım ve Kyoto'yu ele geçirdim. Zaten 3-4 mevsim boyunca Japonya'da fırtına öncesi sessizlik oluyor, sonrası ise savunma savaşı sonrası ataklarla geçiyor. Zaten savunma savaşlarında avantajın çok fazla oluyor, bu RotS için biraz daha az olsa da yine geçerli.

(01-09-2016, 15:00)Blackwhist : [ -> ]Onun için en iyisi FotS, çıkarıyon tüfekleri pat küt Steammocking  

bunu beğenmedi ohnoblue

Steamfacepalm

Ana oyun ve RotS candır, FotS patlıcandır. Bundan ibaret.
3. deneme, Fujiwaralar ile:



Belli bir toprağa kadar genişleyip ardından vassallar oluşturmaya başladım. Diğer oyunlara nazaran farkettiğim büyük bir farklılık oluştu bu oyunda. Önceki oyunlarda benim coğrafyam dışındaki coğrafyalar birleşmez, bir bölgede 5-6 klan bulunurken bu oyunda tüm haritada büyük büyük klanlar oluşmaya başladı. Bu da benim çok işime yaradı. Çünkü 15 klan yerine 4 klandan savaş ilanı aldım Enemy of the State ilan edildiğimde.

Bir süre sonra müttefiklerim, bir süre sonra ise birkaç vassalım ekstradan savaş ilan etti. İşin güzel tarafı bana savaş açan vassallarımı yine bölgedeki bana sadık kalan vassallarım yıktı. Hiçbiriyle uğraşmam gerekmedi. 2 ordu ile haritanın orta kısmına yürüdüm, bir yandan da 1.5 ordu ile haritanın kuzeyinde kalan kısmında ilerledim. Oyun sürekli ilerlese yenilmem mümkün, çünkü hiçbir şekilde barış kabul etmiyorlar ve ancak bir yere kadar tutabilirim gibi görünüyor ancak son olarak Kyoto'yu ele geçirip campaign'i kazanıp çıktım.
20190205163805_1.jpg

20190205170021_1.jpg
20190205170048_1.jpg