Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: EU4 - Rights of Man Rehberi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
europauniversalisiv_rights_of_man_packshot.jpgEUIV Rights of Man : GİRİŞ VE SÜPERGÜÇLER #1

Bugün Paradox Interactive'in yeni duyurduğu ek paketi olan Rights of Man'e yani ''İnsan Hakları''na giriş yapacağız. Bu ek paket uzun zamandır oyunun dokunulmayan parçası olan 'Teknolojilere' de dokunmakta. Ama bu işin güzel yanı şu ki teknoloji sisteminde olan değişiklikler aslında sadece ek paket ile ücretli değil, yeni patch ile birlikte ücretsiz geliyor! Teknoloji sistemi bugün burada inceleyeceğimiz konu değil. Çünkü bugün sadece dış hatları ile ek paketi inceleyeceğiz. Ek pakette bulunan özellikleri daha iyi anlamak amacıyla Reddit'teki bir konudan yararlandım. 

Konudaki orijinal metin şöyledir:
Öncelikle burada bir süper güç kavramı görüyoruz. Eğer Victoria II oyuncusuysanız süper güç nelere kadirdir bilebilirsiniz. Ama burada işler biraz farklı. Öncelikle bakmak gerekirse 8 tane süper gücümüz var. Ve bu süper güçler 'Superpower Point' denilen bir sistemle belirleniyor. Eğer süper güç iseniz bayrağınızın etrafında bir sarı-kırmızı ışık yanıyor. Bu sizin bir süper güç olduğunuza işaret. Aynı şekilde diğer süper güçlerin de bayraklarındaki ışığı diplomasi ekranından görebilirsiniz. Peki nedir bu Superpower Point. Daha doğrusu 'Süper Güçlük Puanı'. Bu puanın nasıl arttırılacağı aslında daha öncelerden yapılmış bir sistemle desteklenmişti. Daha önce gelen bir dlc ile developmentimizi yani gelişmişlik puanımızı nasıl arttıracağımızı öğrenmiştik. Artık bu development Süpergüç Puanına doğrudan etki edecek! Ne kadar development o kadar iyi kuralını 2ye katlamış olduk yani. Bu maddenin sonuna gelmek gerekirse, Süpergüçler tabi ki başka milletler üzerine etki edebilir. Şu anlık oyunda mevcud olan -ya da bizim bildiğimiz- 4 tane süper güç seçenekleri var. 

by5omd.jpg

Neler olduğunu açıklamak gerekirse:
  • Bir devletin iç borcunu bir süpergücün (süpergüç oyuncunun yada süper güç olan ai'ın) ödemesi.
Bildiğiniz üzere savaş açmak üzereyken bazı dostlarımız borçları olduğunu söylediklerinden savaşa gelmiyorlardı. Biz borcun 4 katı kadar para göndersek bile onlar borcu tamamen ödemek yerine parayı kullanmıyorlardı. Artık böyle bir problem kalktı ve devletler için favorim bu olsa gerek!
  • Savaş esnasındaki güçleri eşitleme
  • Devleti etkileme
  • Dostluk bozma
Açıkçası bu etkileşim seçeneği ile birlikte artık Kutsal Roma İmparatoruysanız ve süpergüçseniz, savaş açacağınız bir devleti dostlarından uzaklaştırabilirsiniz.



Daha fazla fotoğraf ve bilgi (yabancı dil) için:
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...16.944664/
https://www.reddit.com/r/paradoxplaza/co.../?sort=old
http://www.pcgamesn.com/europa-universal...eat-powers
https://www.youtube.com/watch?v=8K9dRF6qLD4 [almanca

EUIV Rights of Man : KÜLTÜRLER-YÖNETİCİLER #2

* Bu bölümde sizin tavsiyelerinizle Rights of Man Ek paketinin inciğine cinciğine karışacağız. Keyifli Okumalar!

+Evet öncelikle önceki bölümde Büyük Güçlerden bahsetmiştim. Orada demek istediğim bir şeyi maalesef unutmuşum. Açıkçası Kutsal Roma üzerinde hiçbir süpergüç yok. Belki de oyuna bunun bir eventle eklenmesi mantıklı olabilir. Kutsal Roma imparatoru olunca bir eventle Süper güç olunmasını savunmaktayım. Yoksa Avusturya veyahut başka bir Kutsal Roma imparator devletini süpergüç olarak görmek bizim için zor olabilir. Bu konudaki düşüncelerinizi almak isterim.

1-)Kültürel Etkileşimler : Bildiğiniz üzere EUIV'de yakınlarda değişen bir konu kültür konusu. Bence oyunun daha rahat oynanması amacıyla kültür kısmının üzerine düşülmesi iyi. Çünkü özellikle Cezayir'deki Culturel Border Gore'u görünce pek takmayan birisi olarak bile deliriyorum.
Bu küçük özellikle beraber artık sizin ana kültürlerinize geçmesi için kültür yaymanıza vesaire gerek yok. O kültürün yüzde ellisini core bölgesi haline getirmişseniz 100 diplomatikk puan karşılığında o kültürü ana kültüre geçirebiliyorsunuz. Böylece Yanlış anlamadıysam böylece kültürleri hem şehirlere yayarak düzenleyip hem de kendi yaydığınız kültürden daha fazla yararlanmak için böyle birşey yapabiliyorsunuz (?)
9G5Olo.jpg

2-)Yöneticiler ile alakadar olanlar için herşey !
Biliyormusunuz bilmiyorum ama Johan kısa bir süre önce bir paylaşımda bulundu.  Bu paylaşımda Yeni Patch ve ek paket ile gelen özelliklerin kategorize edildiğini gördük. Peki bu patch ve ek paketin en büyük yenilikleri neydi ?
Karakter kişilikleri ve Süper Güç Mekaniği. Açıkçası yaptığım ilk iki inceleme ve tanıtımda bu iki büyük özelliğe geçtiğim için kendimi şanslı hissediyorum. Hadi başlayalım!

İlk olarak karakter ekranı değişmiş. Karakter ekranından kastım bildiğiniz üzere oyunun kısayol pencerelerindeki ilk yerini almayı başaran 'Court' yani Saray kısmı. Bu kısımda önceden de Ruler yani Lider bölümü ile birlikte Advisor yani 'Danışman' kısmı yer almaktaydı. Yine bu ikisini de burada görebiliyoruz. Lakin Lider kısmını daha gelişmiş bir şekilde. 
*Bundan mütevellit Heir ve Ruler'ınız üst üste bir şekilde direk ekranın karşısında kocaman bir şekilde duracak. 
*Heir ve Ruler'ınızın yan kısmındaki boşlukta ise onların yaşarken kazandıkları tecrübeler yer alacak. 
Örnek vermek gerekirse François I Careful yani dikkatli bir hal almış. Bu da bir miktar ülkesinin agresif olmasını düşürüyormuş.
Yani bu tür dokunuşlar güzel tatlı bence ama bunları illaha ruler ve heirlere bağlayıp oyunu Crusader Kings'e dönüştürmenin amacı nedir ?
Ben açıkçası bunu sorguluyorum. Hanedan sisteminde çok yeni ve aşırı değişiklikler gelmediği sürece benim için bir problem yok ama biraz daha 'Maiyet' olayına dönerse hanedan sistemi sevemediğim bir oyun olan CK2 ye dönme şansı olabilir.
qElVMV.png
'Bir lider hükümdarlığının 10. senesinde ilk özelliğini kazanır. Diğerlerini ise eğer yaşarsa 25 senede bir.'

3-)Kraliçeler
Aslında bana sorarsanız bunu da önceki alt başlıkta incelememiz gerekirdi. Lakin Johan ayrı bir yere koyduğu için biz de üzerimize düşen görevi yapmak zorundayız. Kraliçeler aslında bence oyunu en çok değiştiren şey. Çünkü eğer Monarşi ile yönetilen bir yapımız varsa oyunun başından sonuna kadar normal bir rakam olan 30-40 sene regency yani reşid olmamış/olamamış hükümdarlık sorununu yaşıyoruz. Kraliçeler artık regency dönemini ortadan kaldırdı. Bence hükümdar ve maiyeti bakımından en güzel yenilik Kraliçe yeniliği. Bu sayede eğer Lideriniz ölür ve Çocuk da (veliaht) 15 yaşın altında ise ülkeyi Kraliçeniz yönetecek ! Ve siz bu kraliçenizin özelliklerini taa Lider'iniz maiyetine geldiğinde öğrenebileceksiniz. Belki de Kraliçeden yararlanmak için veliahtın ölmesi için dua edeceksiniz kim bilir :)
kEgmd9.jpg
Ayrıca bu yenilik ile beraber gızını aldığınız hanedana mensub ülkelerle aranız iyileşiyormuş. Ve eğer bir heir'iniz yoksa ve heirden önce bir Kraliçe geldiyse (Kraliçe Royal Marriage yapıldıktan sonra herhangi bir zamanda rastgele geliyor) doğacak olan çocuğun BAŞKA bir hanedandan olma olasılığı var! Yani bundan mütevellit Osmanlı Devletinde Tunus hanedan soyu olan Hafsidoğullarını görebiliriz :)

EUIV Rights of Man : OSMANLILAR #1 BONUS!!!

Belki de oyunun 1 numaralı gözdesi olan Osmanlılar'a bakacağız. Bir Prussian Patch'de Osmanlı görecektik tabi ehe ehe :)
Öyle bir yenilik geldi ki, Osmanlılarla herkes tekrar bir oyun başlatacak gibi duruyor. Tekrar Ottomans yazan bir save'e basacağız yani.
Konuya geçmeden önce biraz tarih dersi verelim ve kendi görüşlerime göre bu sistemi biraz eleştirip öneri verelim.Öncelikle, bildiğiniz üzere Osmanlı'da bir harem sistemi var. Her ne kadar bu sistemi eminim çoğunuz dizilerden öğrendiyse de mantık çok da farklı değil. Genellikle Padişah eşleri oradan çıkar. Onun dışında saraydaki diğer Kadın-Rütbeleri de buradaki Cariyeler alır. Yani büyük oranda neredeyse kimse ortada kalmaz. Şimdi işin oyunsal kısmına geçelim. Harem sistemi aynen şu şekilde :
* Sultan 30 yaşına vardığında bir event meydana gelecek.
* Bu eventle birlikte Sultan 3 oğlundan birisini seçebilecek (işte bu Harem mekaniğini temsil ediyor.)
* Administrative, Diplomatic ya da Military odaklı olan oğullarınızdan birisini seçmiş oluyorsunuz ve aslında gelecek National Focusunuzu belirliyorsunuz.
* Hanedan Osmanoğlu olarak sonsuza doğru bir göz kırpıyor (eğer throne rebelleri başarılı olmazsa)
* Baya dadlış minnoş eventler eklenmiş. Kılıç alayı felan :)

Şimdi şöyle bir öneri sunayım. Bildiğiniz üzere Hürrem Sultan, Padişah Sultan Süleyman ile evlendiğinde Harem'i kaldırmıştı. Ben de şöyle ekleyeyim. O zaman Kösem Sultan'dır, Hürrem'dir, ve başka Osmanlı Kadın Yöneticileri başa çıktığında Harem mekaniği onların zamanında dursun. Sonuçta gerçekte de Hürrem Kanuni ile bu şekilde evlenmişti. Yani iş bu 'mükemmel özelliklere sahib olan' Kadın-Yöneticilerin zamanında biraz şansa bağlanmalı. Yoksa WC yapıp haritanın üzerine kocaman Kebabland yazan bir oyun görürüz :)

Foto eksikliğinden maalesef 2 tane event fotosu var. Şu Elinde haç tutan Papa fotoğrafı eventlerden kaldırıldı diye hatırlıyorum. Ama bulamamışım.
                                              nE2qjg.jpg

EUIV Rights of Man : DİNLER #3
oE8QW2.jpg
Bence Doğu ve Afrika seven oyuncular için yapılmış bir yenilik olan 2 dinde değişimi gözlemleyeceğiz. Bu dinler Koptik (Daha doğrusu Mezhep) ve Fetişizm (Afrika) Dini. Oyunun başında Koptik dini sadece Etiyopya ülkesine hakim. Toprak olarak ise Ermenistan civarları da Koptik mezhebine bağlı.Daha Etiyopya ile oynamadım ama bu ek paketin çıkmasından sonra, büyük bir kitlenin Etiyopya üzerine akacağını düşünmekteyim. Zaten Afrika sevenler illahaki Etiyopya ile oynuyorlardır. Lakin bu sefer DAHA büyük hedeflere girişmeleri muhtemeldir. Gördüğünüz üzere yan tarafta Koptik inancının 'Holy Sites' Yani Kutsal Şehirler anlamına gelmekte. Bu Beş şehirden sadece Aksum'daki özellik Koptik inancına sahip devletler için kullanılabilir. Bu beş şehirin beşini de kullanabilmemiz için öncelikle bu Kutsal Şehrin bir Koptik devlet tarafından yönetilen bir bölgesi olması lazımmış. Bana sorarsanız aslında çok zor bir amaç da değil. Osmanlı ile Memlük devleti savaşırken siz de girip İskenderiyeye kadar hatta onu da dahil tüm Memlük Sudan topraklarını alabilirsiniz. Lakin bence en zor olan Antakya. Antakya her ne kadar oyun başında Memlüklerin elinde bulunsa da yüzde 99 Osmanlılar tarafından elegeçirilecek. Bu sebeble eğer 5 Kutsal Şehri de elinizde bulundurmak ve bu avantajlardan yararlanmak istiyorsanız Osmanlı ile bir savaşı göze almış olmanız 1444 senesinden belli olmalıdır. Bu kadar şehirlerden bahsettiğimiz yeter. Şimdi de bu şehirlerin ne özellik verdiğine bakalım.





lErYGk.jpg
Gördüğünüz üzere yanda alabileceğimiz 5 tane süper fantastik özellik var. Açıkçası bu özelliklerden Son ikisinin Osmanlı Devleti ile en münasip şekilde oynanacağına kanaat getirdim. Zaten Osmanlı idea ve traditionlarında olan Core Maliyetini düşürme şeyisi ve Osmanlı Devletinin yüksek Disipline bir de bu disiplin olursa çok nice olur.
Hadi geçelim.
*Legitimize Goverment : Yearly Legitmacy + 0.50......Bence Bu özellik ile Koptik devletler artık Legitmacy kaybettiren eventlerde daha gevşek davranabilecek.
*Encourge Warriors of Faith : Manpower Recovery Speed +10.0.......Bu özellik de çok güzel. Johan ve Paradox herhalde Koptik devletleri savaştan savaşa koşturmaya ve coşturmaya çalışıyor. Zamanında aynı şeyi Horde devletleri için Cossacks ek paketi ile yapmışlardı. Ama maalesef sonradan bir çok özellik dengeyi kaldırdı gerekçesiyle yok edildi  evil* evil* evil*
*Send Monks to Monastaries : Missionary Strengh +1.5.......Ya gerçekten şunları yazarken resmen Kuduruyorum. Hemen çıksa da alsak ek paketi değil mi ? Bunlar ne kadar güzel özelliklerdir. Burada da rahat rahat Koptik yapıp Kopalım diye böyle birşey yapılmış. Avrupa'da bir Koptik yazısı görmek tam da EU IV İlginç Görüntüler konusuna yakışır :P (Prim detected)
*Core Creation Cost -10.0 & Disipline +5.0 özellikleri de yine bu inançla geliyor. Bunların ne işe yaradığını ve tavsiyelerimi üstte belirtmiştim.

VEXpnV.jpg


Son olarak herkesin böyle bir Koptik Ülkeleri olması dileğiyle Fetişizm dinimize geçiyoruz.

Fetişizm bugün sizlere burada anlatacağım son ve nihayet yorucu olmaktan çıkan bir konu. Çünkü bölümün zenginliği bakımından bu kadar bilgi yeter. DLC çıktığında direk satın alacağım ve özelliklerini kendim inceleme fırsatını yakalayacağım. O zaman eksiklerimiz var ise şayet düzeltiriz.

Bildiğiniz üzere tüm dünya Animist iken geçen ,çok da uzak olmayan, bir zamanlarda Afrikaya Fetişizm diye bir din geldi. Bu dine direk doğduğu gibi özellik verdiler lakin Ortadoksluk, Şiilik ve Sunnilik hala bekliyor. Bekleyen daha çok inanış var ama daha bekleyecekler gibi gözüküyor :fpalm: . Koptik Dininde bölge bölge inanışlar vardır. Yani genel olarak 3 mezhebe ayrılıyorlar diyebiliriz.

Lakin maalesef ben bu özellikleri hiç beğenmedim. Bana öylesine eklenmiş gibi duruyorlar. Koptik inancının özellikler Fetişizme bin beşyüz basar. Lakin sanırım bu din bu kadarla kalmayacak. İleriki patchler de illahaki birşeyler gelir. Veya başka bilmediğim şeyler olabilir. Dediğim üzere bunları ancak oyunun içinden ya da güvenilir başka kaynaklardan yayınlanırsa öğrenebilip sizlerle paylaşabilirim.
Bu resimden sıralamak gerekirse Donanmasal Masrafı yüzde 15 azalatan bir özellik, Ordu Zaiyatını yüzde 15 azaltan bir özellik ve Diplomatik saygınlığa +1 puan veren bir özellik var. Bunları da Fetişist devletler kullanabiliyor. Bunlara da Cult deniliyor. Muhtemelen bunlar bu kadar az değildir ve ben öylesine konuşuyorumdur. Çünkü yandaki resimde görüleceği üzere Fetişist bir devlet olan Betsimisaraka devleti Hindistanı işgal ettiğinde Vişnu ile ilgili bir cult geliyor. Bu da oyun oynarken farklı özellikler kazanabileceğimize işaret sanırım.