Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Civilization VI - Kısa Sorular ve Kısa Cevaplar
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
(02-06-2020, 07:49)UcanSpagett : [ -> ]Envoy neye göre kazanılır ve nasıl daha hızlı kazanabilirim? (Ülke abilityleri harici)

Envoy kazanımı mekanik olarak turluk influence kazanımına bağlıdır. 100 olduğu zaman envoy gelir bu kazanım oyunun ilk turlarında yoktur çünkü bunun için yönetim biçimini en azından 1 kademe arttırmalısın. 6Wa7S3.jpg
Lakin bu her zaman 100 değildir oyunda ilerledikçe miktarı çok fazla olmasada artar.
FywHAI.jpg
1 ka
deme olanlar oligarşi, klasik cumhuriyet, Otokrasidir. bu yönetimlere geçince pasif olarak turluk +1 kazanırsın bu puanı.
Eğer politik felsefe civicini açarsan oradanda turluk diplomatik influence veren bir diplomatik kart açılacak +2 veriyor (Kültürel ağaçta dahada ilerleyince
ideoji civicinde bu kart +4 oluyor ve tüm şehir devletleriyle geçiş iznin olucak şekilde gelişiyor)
VOXoXz.jpg yönetim biçimini 2. kademeye çıkarırsan yani monarşi teokrasi yada ticaret cumhuriyeyi yönetimlerinden birine geçersen oradanda yine kart kullanmadan +2 turluk influence puanı kazanıyorsun. 3. aşamaya yani demokrasi komünist veya faşiste çıkarırsan bu influence +3 e ve eğer son yönetimlerden: Sinetik teknokrasi, Dijital demokrasi veya Kurumsal liberteryenizm yönetimlerine geçersen yani 4. seviyelerden birine bunlarda pasif olarak turluk +4 influence puanı kazanmanı sağlarlar. bu yollar turluk olarak zaman içerisinde envoy kazanımını belirliyen etkenlerdir. Apadana inşaa edebilirsen her yaptığın wonder sana +2 envoy verir civiclerde envoy kazanmanın yollarından birisidir ilerledikçe envoy kazanırsın Tam emin olmamakla beraber en son civice ulaşırsan oradan oyun sonunda kadar +3 envoy kazanabilirsin emin değilim. Ekstradan oyun başında envoy kazanmanın bir yoluda köylerdir köyler +1 envoy verebilme ihtimaline sahiptir.
ayrıca bu puan dolunca gelen envoy sayısıda değşiiyor yönetim biçimine bağlı tier 1 yönetimde 1 tier 2 de 2 tier 3 te 3 ve tier 4 te 4 envoy kazanıyorsun bu influence barı dolunca.

Biraz uzun oldu kusura bakma resim eklemek istedim daha anlaşılır olsun diye :)


(05-06-2020, 11:49)KingHero6161 : [ -> ]Haritayı fareyi pencere kenarına getirerek nasıl hareket ettirebilirim? Varsayılanda orta tuşa tıklıyorsun ve harita o yöne kayıyor.Age of Empires veya HOI4 deki gibi olmasını istiyorum.

Öyle yapmanın bildiğim bir yolu yok lakin ok tuşlarını kullanarak yada farenin sol tıkıyla bir yere tıklayıp basılı tutarak sürüklererekte daha rahatlayabilirsin. Ama dediğin gibi bir şey oyunun içerisinde bulunmamakta her hangi bir mod da görmedim şuan.
new fronter pass dışındaki dlclere sahibim.
bütün dlclerin özelliklerini aynı anda kullanamıyor muyum? oyunun başında oyun seçeneklerinde Gathering Storm, Rise and Fall ya da standart kurallar seçebiliyorum çünkü?
(06-06-2020, 10:46)semihuygur : [ -> ]new fronter pass dışındaki dlclere sahibim.
bütün dlclerin özelliklerini aynı anda kullanamıyor muyum? oyunun başında oyun seçeneklerinde Gathering Storm, Rise and Fall ya da standart kurallar seçebiliyorum çünkü?

Gathering Storm'u alırsan Rise & Fall'un eklediği özelliklere de sahip oluyorsun. Rise & Fall'u almak için tek sebep eklediği uygarlıklara, doğal harikalara ve kaynaklara sahip olmak. Eğer Rise & Fall'u işaretlersen, örneğin, Gathering Storm ile eklenen doğal afet mekanikleri oyunda yer almaz.
Casuslar hakkında maddeler halinde sorularım var yanıtlarsanız sevinirim.

1 - Casuslar bir süre sonra üretilememeye başlıyor bunda belli bir üretme sınırı mı var

2 - Kaynak kazancı tam olarak ne oluyor? Kazanılması kolay oluyor sonra 2 katı deneyimli gibi çalışacak gibisinden şey söylüyor ama ne kazanıldığını anlamadım.

3 - Altın çalmak dışında deneyimini nasıl yükseltebilirim? Anladığım kadarıyla ilk kez altın çaldıktan sonra yükseltmeye başlıyoruz.

4 - Yakalanınca kaçması için 4 seçenek sunuluyor bunlardan hangisi doğru olduğunu nerden anlıyoruz?
(16-06-2020, 22:03)Gılgamış : [ -> ]Casuslar hakkında maddeler halinde sorularım var yanıtlarsanız sevinirim.

1 - Casuslar bir süre sonra üretilememeye başlıyor bunda belli bir üretme sınırı mı var

2 - Kaynak kazancı tam olarak ne oluyor? Kazanılması kolay oluyor sonra 2 katı deneyimli gibi çalışacak gibisinden şey söylüyor ama ne kazanıldığını anlamadım.

3 - Altın çalmak dışında deneyimini nasıl yükseltebilirim? Anladığım kadarıyla ilk kez altın çaldıktan sonra yükseltmeye başlıyoruz.

4 - Yakalanınca kaçması için 4 seçenek sunuluyor bunlardan hangisi doğru olduğunu nerden anlıyoruz?

1-) Tıpkı tüccarlar gibi casuslarında üretme sınırı var teknoloji ve kültür ağacında yaptığın bazı araştırmalar bu sınırı artırıyor. (Computers, Diplomatic Service gibi)

2-) Kaynak kazancı dediği şey casusun sonraki eylemleri için bölgede araştırma yapıyor. Bu görevin başarı oranı %100 eğer yaparsan belirli bir süre sonraki eylemlerin başarı şansı artar.

3-) Kaynak kazancı ve düşman hareketlerini izleme görevlerinin %100 başarı şansı var fakat deneyim kazandırmıyor diğer tüm görevler deneyim kazandırır.

4-) Yakalanma casusun kimliğinin açığa çıkması olayıdır. Direk yakalanadabilir o zaman sana bir soru sormaz. Casusun kimliği açığa çıkınca başarı şansı en yüksek kaçma seçeneği yaya olarak kaçmaktır. Doğru yanlış diye bir seçenek yok yaya olarak kaçarsan (oyun hızına göre değişir) dört turda kaçarsın ama kaçma şansın daha yüksektir. Diğer araçlar kaçma hızını artırsada kaçma şansını düşürür. Oyun bu durumu polisler her zaman casusları yakalamak için sınır kapılarında önlemler alır diye açıklıyor. Yani casusun uçakla ülkesine dönmesini istersen havalimanında yakalanabilir.
Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.

Casuslarımızı kısa sürede nasıl daha hızlı deneyim kazandırabiliriz? O kadar göreve yolluyorum deneyim kazanamıyorlar çaylak olunca başarma oranları hep düşük oluyor. 1 kere altın çaldıktan sonra yükselmeye başlıyorlar.
(16-06-2020, 23:41)Gılgamış : [ -> ]Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.

Casuslarımızı kısa sürede nasıl daha hızlı deneyim kazandırabiliriz? O kadar göreve yolluyorum deneyim kazanamıyorlar çaylak olunca başarma oranları hep düşük oluyor. 1 kere altın çaldıktan sonra yükselmeye başlıyorlar.

Casusun seviye atlamasının tek yolu görev yapmaktır. Deneyim kazandığın görevler arasında en kolay olanı altın çalmaktı sanırım. Çaylak casusunu başarı şansı en yüksek göreve yönlendir. Sonra seviye atlayınca seviye ağacında seçim yaparak belirli görevlerde başarı şansını artırabiliyorsun. Bazı poliçeler görev yapma süresini hızlandırıyor. Bir de hükümet binasında yaptığın bir geliştirme (intelligence agency) casus kapasitesini ve casusların görevlerdeki başarı şansını artırıyor.
Şehrimizin sınırları içersininde ki bonus kaynaklardan faydalanmak için bonus kaynağın olduğu bölmeye bina vs. yapmak gerekiyor mu? Örneğin sulama teknolojisini araştırıyorum ve buğday hasadına izin verir özelliği aktifleşmiş oluyor.Ekstra bir şey yapmama gerek var mı? Bir de şehir sınırları sürekli genişlediği için sınırların içinde ki stratejik kaynaklar gözümden kaçabiliyor.Stratejik kaynakları çıkarmak için builder larla üstlerine gerekli yapıları yapmak gerekiyor.Şehir sınırlarımın içindeki tüm stratejik kaynakları;işlenip işlenmemiş oldukları vs. görebileceğim tek bir menü var mı? 3. sorum başka uygarlıklar benden lüks kaynak istediğinde genelde 30 tur boyunca altın ödemesi yapıyorlar.Lüks kaynak bu ödeme süresi bittikten sonra benim şehirlerime geri dönüyor mu yoksa kalıcı olarak satın alan uygarlığa mı ait oluyor?
"Sulama teknolojisini araştırdın, buğday hasatına izin verdi ya da x teknolojisini yaptın y kaynağını toplamaya izin verdi" gibi durumlarda Builder/İşçi üretip gidip o kaynağı işleyecek yapıyı inşa etmen lazım o altıgene. Diğer sorunun cevabını bilmiyorum.
üçüncü sorunun cevabı evet. Lüks kaynağı 30 tur boyunca satın alan uygarlığa veriyorsun. 30 tur geçtikten sonra kaynağı vermeyi bırakıyorsun ve kaynak yine senin "hazinene" dönüyor. İkinci sorunun cevabını ise bilmiyorum.
(17-06-2020, 21:05)KingHero6161 : [ -> ]Şehir sınırlarımın içindeki tüm stratejik kaynakları;işlenip işlenmemiş oldukları vs. görebileceğim tek bir menü var mı?

Normal harita modunda değil de 2d olan stratejik harita modunda daha net görülebiliyor inşa edilmiş yapılar. Oradan ayırt edebilirsin.
(17-06-2020, 21:05)KingHero6161 : [ -> ]Şehrimizin sınırları içersininde ki bonus kaynaklardan faydalanmak için bonus kaynağın olduğu bölmeye bina vs. yapmak gerekiyor mu? Örneğin sulama teknolojisini araştırıyorum ve buğday hasadına izin verir özelliği aktifleşmiş oluyor.Ekstra bir şey yapmama gerek var mı? Bir de şehir sınırları sürekli genişlediği için sınırların içinde ki stratejik kaynaklar gözümden kaçabiliyor.Stratejik kaynakları çıkarmak için builder larla üstlerine gerekli yapıları yapmak gerekiyor.Şehir sınırlarımın içindeki tüm stratejik kaynakları;işlenip işlenmemiş oldukları vs. görebileceğim tek bir menü var mı? 3. sorum başka uygarlıklar benden lüks kaynak istediğinde genelde 30 tur boyunca altın ödemesi yapıyorlar.Lüks kaynak bu ödeme süresi bittikten sonra benim şehirlerime geri dönüyor mu yoksa kalıcı olarak satın alan uygarlığa mı ait oluyor?

Tüm kaynakların üzerine işçilerle birşeyler dikebiliyorsun. Bonus kaynaklar sadece fazladan üretim, yiyecek veya altın verir. Lüks ve stratejik kaynaklar işçiler tarafından birşeyler inşa edildiğinde depolanabilir. Buğday bonus kaynaktır. Üzerine çiftlik kurmak için bir teknoloji araştırmana gerek yok. Orda hasat dediği işçinin buğday kaynağını toplayıp şehre bir anda yüksek miktarda yiyecek gitmesini sağlamasıdır. Fakat böyle yaparsan buğday kaynağı kalıcı olarak yok olur. Örneğin taş kaynağına taş ocağı kurmak için bir teknoloji araştırmana gerek yok ama masonry teknolojisini araştırırsan işçin taş kaynağını toplayabilme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanırsan bulunduğu şehre yüksek miktarda üretim gider sonra taş kaynağı kalıcı olarak yok olur. Bazı lüks ve stratejik kaynaklar için ise teknoloji araştırmaları gerekli. Mesela üzüm bahçesi kurmak için irrigation yani sulama teknolojisini araştırman gerek.
Peki hangisi daha mantıklı olur.Buğdaydan sürekli olarak yiyecek kazanmak mı yoksa bir anda yiyecek patlaması yaşamak mı?Sanırım şehirler çoğu zaman tüm bölgelere vatandaş atayacak seviyeye gelemiyorlar.Bu açıdan bakarsak o kaynağı hasat etmek daha mantıklı geliyor.
Artıları eksileri var. Erken dönemde hızlı bir atılım için kaynağı hasat edebilirsin. Bir kaynak 20 food falan sağlıyordu sanırım. Ancak oradan alacağın ekstra food 15-20 turda kendini amorti edeceği için uzun vadede zarar etmen olası.
Az önce oyuna girdim.Dediklerinizi denemek için.Rzenma'nın söylediği doğru değil.Buğday olan bölgede yaptığım çiftlik 3 gida ve 0.5 barınma verirken;normal bir bölgeye yaptığım çiftlik 1 gıda ve 0.5 barınma veriyor.Ve buğday hasadı teknolojisini açmama rağmen buğdayı hasat edemiyorum.Ama orman bölgelerinde de şöyle bir şey farkettim.İki seçeneğim oluyor istersem ormanı kaldırıp anında 44 üretim alıyorum, istersem de oraya kereste fabrikası inşa edip her tur 1 üretim alıyorum.Ormanı kaldırmak her türlü daha avantajlı gibi.Yalnız bonus kaynaklar üzerinde ilk söylediğim gibi oluyor.Ben de son çıkan 2 dlc yok ondan olabilir belki.

Bir bölgede maksimum 5 gıda mı olabiliyor.3 gıdası bulunan bir bölgeye çiftlik kurduğum da +3 gıda daha alacağım yazıyor ama gıda sayısı 5'e çıkıyor sadece.

Bu arada ormanı kaldırmak her türlü daha avantajlı demiştim ama düz mantık yürütmüştüm.+1 üretimin bize 44 üretim olarak dönmesi 44 tur sürmüyor.Örneğin 100 üretim isteyen birimi 5 üretim ile üretmek 20 tur ; 6 üretim ile üretmek 16 tur. Direk 44 üretim alırsak bu birimi yaklaşık 10 turda üretebiliyoruz ama bir sonraki birim için 4 tur fazla çalışmak zorunda kalacağız.Ve kurtardığımız 10 turu 8 turda tekrar kaybediyoruz falan filan.

Üstte yazdığım da yanlış galiba bunun hesabı nasıl yapılıyor.
Erken oyunda ve MP lerde harvest avantajlıdır ..sonuna kadar oynayacaksan harvesti önermem..late gamede ilgili teknoloji ile orman dikebiliyorsun fakat oyundaki en önemli değer production..bunu da göz ardı etme..genelde MP lerde ormanlar ve kaynaklar harvestlenip nufuslar madenlere koyulur..
Benim hangi söylediğim yanlış. Buğdayı çömlekçilik teknolojisini öğrenince hasat edebiliyorsun aşağıda gif olarak paylaştım. Hasat kısa vadede avantajlı çiflik uzun vadede avantajlı zaten mevzu bu. Hangisinden faydalanacağın sana kalmış.

Ben çiftlik kurduğumuz panelden bir seçenek olduğunu sanmıştım.Gıf'de farkettim seçeneği.Hazır bunu görmüşken aklıma bir soru geldi onu da sorayım.Askeri birimlerin panelinde en sağda tetikte tut diye bir seçenek oluyor.Bir de sağdan 3. de moral ver seçeneği var bu ikisi ne işe yarıyor.Ve menzilli ünitelerde menzilli saldırı diye bir seçenekte oluyor,o seçenek ne işe yarıyor;bu üniteler zaten menzilli şekilde saldırıyorlar?
Türkçelerine çok hakim değilim.

Kalkan simgesi üniteyi savunma moduna alır bu üniteye biri saldırırsa savunma modundayken fazladan savaş gücü kazanır. Ünite savunma modundayken tur sırası geldiğinde oyun sana bu ünite ne yapsın diye sormaz.

Kalp simgesi yaralı ünite iyileşene kadar savunma moduna alır ünite tamamen iyileşinceye kadar tur sırası geldiğinde oyun sana bu ünite ne yapsın diye sormaz.

Uyku simgesi üniteyi pasif moda alır sen tekrar hareket ettirinceye kadar hiç bir zaman oyun sana bu ünite ne yapsın diye sormaz.

Kalkan ve ortasında hedef işareti olan Alarm simgesi var. Bu simgede bir düşman yaklaşıncaya kadar üniteyi savunma moduna alır.

Menzilli saldırı dediğin gibi üniteye menzilli saldırı yaptırıyor. Hem menzilli hem yakın saldırı yapabilen üniteler var örneğin Perslerin özel birimi ''Immortal'' bu durumda nasıl saldıracağını sen seçiyorsun.

Oyunun savaş sistemi ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için rehberlerimizi inceleyebilirsin.

https://forum.strategyturk.com/konu-civi...mi-rehberi
Savunma antlaşması tam olarak ne oluyor?

Dost ve ittifak içinde olduğum liderler sürekli bunu karşılıklı istiyor bende anlayamadığımdan sürekli kabul ediyorum iyi bişey mi yapıyorum?
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12