Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: HoI4'te Yapayzeka #4
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
diaryhoi4.png

Yapayzeka geliştirici günlüklerinin dördüncüsünde yapayzekadaki geliştirmelerden bahsedilmeye devam edilmiş.
Bu günlük esasen Together for Victory'nin çıkışından 1 gün önce çıktı, ancak günlükleri günaşırı çıkarttıkları için çeviremedik.
Normalde günlükleri geciktirmiyoruz ancak istisnai bu durumu açıklamak için durumu özetlemek istedik:

TfV çıkışı öncesi olağanüstü yoğunluk :7 Aralık (hem normal hem yz 2 günlük birden çıktı çevirildi) - Kozmetik Taglar, Çizimler, Oynanış ve YZ
7 Aralık (video çıktı altyazı koyduk) - Together for Victory Video Geliştirici Günlüğü
9 Aralık (yz günlüğü çıktı çevirildi) - HoI4'te Yapayzeka #2
12 Aralık (yz günlüğü çıktı çevirildi) - HoI4'te Yapayzeka #3
14 Aralık (yz günlüğü çıktı) - Şuan çeviriliyor
14 Aralık (normal günlük çıktı çevirildi) - Together for Victory Başarımları
14 Aralık (yamanotları çıktı önemli kısımlar çevirildi) - HoI4 - 1.3 Yaması
15 Aralık (video çıktı altyazı koyduk) - Together for Victory Çıktı
SteelVolt, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...-4.988515/ :Merhabalar,

Bu günlük Together for Victory'nin çıkışı öncesi son yapayzeka günlüğü olacak ve eğer Together for Victory'nin çıkışı sonrası hotfix gelmezse ve o hotfix ile ilgili bir günlük yazmazsam, bu yılın son günlüğü olacağı anlamına geliyor.

Bu hafta size anlatmak istediğim anım aslında yama notlarında da görebileceğiniz maddelerden direkt olarak biriyle alakalı. 
- Yapılan değişiklikle birlikte yapayzeka artık tek bir bölgeye odaklanmaktansa karar alırken tüm bölgeleri hesaba katıyor, bu değişiklik sonucu pasifik bölgesinin önemi artıyor ve çıkartmaların daha başarılı olması sağlanıyor.
  • Bu demek oluyor ki eskiden çıkartma teknolojisi sahip olduğunuz asker sayısına bağlı işlediği zamanlar, yapayzeka kimi zaman çok fazla çıkartma yapmaya çalışabiliyordu. Bu durumu çözmek için yapayzekayı düşmanın tüm bölgelerine değil, tek bir bölgesine odaklamak istemişiz ve böylelikle bir çıkartma bitmeden başka bir çıkartma yapmasını engellemişiz. Burada bölge derken karasal olarak bağlantılı düşman topraklarından bahsediyorum, mesela Ostpreussen Almanya'dan ayrı bir toprak, o sebeple ayrı bir bölge olarak görülüyor dolayısıyla Almanya 2 bölgeden oluşuyor. Almanya gidip Avusturya'yı ilhak ederse Avusturya da Alman bölgesinin bir parçası gibi görülüyor. Her ada kendi bölgesine sahip yapayzekanın gözünde.
Bu hususta bu tasarımın özellikle Pasifik bölgesinde sebep olabileceği bazı sorunları şimdiden aklına getirmiş olabilirsiniz. Japonya ve ABD'nin birbirine çıkartmalar yapmasını bekliyorduk ve çıkartmalar küçük küçük olacağı için pek de sorun yaratmazdı. Ancak çıkartma yapılması planlanan adanın limanı başka biri tarafından ele geçirilmişse yapayzeka ne yapacağını bilemiyordu, dolayısıyla o bölgeyi tamamen ele geçirmeden herhangi bir çıkartma planı da yapamıyordu.

Dolayısıyla bu tek bir bölgeye odaklanma işini kaldırdık, ancak bu da yapayzekanın beklediğimizden çok aktif olmasıyla sonuçlandı. Ancak görünüşe göre çıkartma birim limitleri ve cephelerdeki denge değişiklikleri yapayzekayı bu konuda dengelemişe benziyor.

Bu daha önceki günlüklerde de anlattığım, nasıl bir şeyi düzelttiğimizde istemeden başka şeyleri kırabildiğimize iyi bir örnek. Özellikle iş yapayzekaya gelince bu çok oluyor.

- Yapayzeka'ya yardımcı olması için önceliklere "pasifik kıtası" eklendi.
- Yapayzekanın öncelik belirleyebilmesi için Avrupa ve Pasifiğe yüksek öncelik, Afrika'ya ise düşük öncelik tanındı.
  • Büyük bölgelerin değerini hesaplamak uzun iş ve pasifikteki adalarda bina ve kaynak gibi unsurların azlığını ele aldığınızda bu bölgeye yapayzeka kimi zaman o kadar da önemle yaklaşmayabiliyor. Bu yeni eklediğimiz öncelik sırasıyla - ki bu tamamen ülkeden ülkeye ayrı bir şekilde belirlenebiliyor - hangi ülkenin yapayzekasının nereye odaklanması gerektiğini ayarlayabiliyorsunuz. Bu da modculara bir bakıma yeni yıl ödülümüz olsun.
Bu aynı zamanda yapayzekanın pasifikteki etkinliğini arttırmada da önemli bir role sahip, aynı şekilde Afrika'da da daha az ön planda oluyorlar.

- Yapayzeka artık donanmasının bir kısmını özel görevler için kenarda bekletiyor.
  • Yapayzekanın hangi deniz bölgesine ne kadar gemi ayıracağı çok sayıda etkene bağlı bir şekilde belirleniyor ve tüm bunalr belirlenirken bazı önemli şeylere gemi ayırmayı unutabiliyorlar. Covering görevleri, daha spesifik görevler için yapayzeka artık donanmasının bir kısmını kenarda tutuyor, böylelikle çıkartma yapmak için birimleri almak üzere hiç gelmeyecek gemiyi beklemiyor. Bu değişiklik aynı zamanda yapayzekanın denizdeki gücünü arttırıyor.
- Yapayzekanın aynı bölgeye çok sayıda çıkartma yapmaya çalışırken kendisini tamamen bloke etmemesi sağlandı.
  • Yapayzeka bir bölgeye çıkartma yaparken koordine hareket edip aynı bölgeye çıkartma çoklu çıkartma yapmaya çalışabiliyor ancak bunu zorladığınızda çıkartma yapılacağı bölgedeki alanları tamamen kaplayamadığı için tüm çıkartma iptal olabiliyor. Bu sebeple bu şartlarda gevşetmeye gidildi, böylelikle yapayzeka daha çok sonuç odaklı oynayacak. Bu bug özellikle Japonya için güneydeki topraklara çıkartma yapmak istediğinde büyük sorun teşkil ediyordu.
- Yapayzekanın bir sonraki çıkartmada tamamen hazırlanmaya odaklanarak deniz çıkartmalarını daha iyi destekleyebilmesi sağlandı.
  • Bu biraz anlaşılmaz olabilir, eskiden yapayzeka çıkartma listesinden birini seçip ona odaklanıyordu, artık bir sonraki çıkartmaya da odaklanıyor.
- Çıkartma önceliklerinde değişiklikler yapıldı, artık yapayzeka özellikle üzerinde hava üssü bulunan adalara ve düşmanın asıl üssüne çıkartma yapmayı öncelikli görecek.
  • Ne olduğu anlaşılıyor sanırım, özellikle Pasifik bölgesinde önemi yüksek.
- Çıkartmaların daha tahmin edilemez olması sağlandı.
  • Bu özellik özellikle singleplayerda oyunu daha ilginç bir hale getirecek diye tahmin ediyoruz, artık yapayzeka aynı noktaya sayısız kez çıkartma yapmaya çalışmayacak. Bu da aynı zamanda modcular tarafından kullanılabilir.
- Çıkartma emir öncelikleri daha istikrarlı hale getirildi.
  • Yapayzeka her emir için bir öncelik değerine sahip. Çıkartma önceliği yapayzekanın hazırlık seviyesi gibi her gün ayrı bir şekilde hesaplanıyor ve yapayzeka buna göre hareket ediyor. Bu öncelikler üzerinde istikrar çalışmaları yapıldı, artık yapayzekanın daha güvenilir çıkartma yapması bekleniyor.
Çıkartma yapayzekasında yaptığımız değişiklikler genel hatlarıyla bu şekilde. Yama notlarında yapayzekaya dair daha fazla değişiklik görebilirsiniz onların arasında da gayet önemli hususlar mevcut. Umuyorum eklenti hoşunuza gitmiştir, eklentiyi almasanız dahi tüm bu bahsettiğimiz hata giderimleri oyununuzda etkili olacak. Hearts of Iron IV'ün yapayzekasını daha fazla geliştirmeyi dörtgözle bekliyorum.