Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: HoI4 - Endüstriyel Atılım
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Bir başka Hearts of Iron IV geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz, bugün endüstriyel yapılanmalardan bahsedeceğiz.

Hearts of Iron serisinin bundan önceki oyunlarında " Endüstriyel Kapasite " dediğimiz tek bir kapasite türü vardı ve 5. geliştirici günlüğünde bahsettiğimiz üzere biz bu Endüstriyel Kapasite'yi Hearts of Iron IV'de 3 sınıfa ayırmış bulunuyoruz : 
Askeri sanayi, sivil sanayi ve tersaneler.
  • Sivil sanayi ticaret, tüketici ürünleri ve tüm bina türleri için kullanılıyor.
  • Tersaneler gemi üretiminde kullanılıyor.
  • Askeri sanayi uçaktan tutun da silah ve tank üretimine kadar askeriyeye dair her şeyde kullanılıyor.
Bunların yanı sıra yine bu şekilde kategorize edilmiş belli başlı özel binalar mevcut.
  • Sentetik refineriler - her birisi 1 kauçuk (lastik) ve 2 benzin üretir.
  • Nükleer Reaktör - yeni nükleer bombalar üretir.
  • Roket Tatbikat Bölgeleri - roketlerin konuşlandırılmasını sağlar.
Peki endüstriyel yapılanma Hearts of Iron IV'de nasıl olacak?

Öncelikle, her devletin sahip olabileceği maksimum fabrika limiti bulunacak, bu limit nüfus ve altyapı ile belirlenecek. Oyun içerisinde gelen bazı eventler ve ülkenin yönelebileceği bazı focuslar bu sınırı yükseltebilecek, oyuncular bu limiti nasıl değerlendireceğine, ne kadarının askeri ne kadarının sivil sanayiye ayrılacağına dikkatlice karar verme durumunda olacaklar.

Oyuncular istedikleri zaman bir fabrikayı yıkabilir, aynı zamanda sivil sanayide kullanılan bir fabrikayı askeri amaçlarla kullanmak için askeri bir fabrikaya dönüştürebilirsiniz. 

Üs, kale, fabrika vb. yapılanmaları inşa etme hızı ülkenizdeki toplam sivil sanayi seviyesiyle belirlenecek, bir projede en fazla 15 fabrika birden çalışabilecek.

Hearts of Iron IV'ün bir önceki oyunundan ayrıldığı noktalardan bir tanesi de şu; savaş esnasında zarar görmüş endüstri binalarınızı kendiniz onarmanız gerekecek, zarar görmüş binalar zamanla kendiliğinden onarılmayacaklar. Bu değişiklik oyunu daha gerçekçi yapmakla birlikte bombalamayı da daha stratejik bir silah haline getiriyor. 

Aşağıda New York'tan bir ekran görüntüsü görüyorsunuz, New York'ta 2 askeri fabrika, 9 sivil fabrika ve 3 tersane bulunuyor. Altyapısı desteklediği için istendiği takdirde fabrika inşaa etmek için fazladan 2 slot daha mevcut, eğer altyapı biraz daha geliştirilirse maksimum olan 20 fabrika limitine ulaşılabilir. Burada New York'un nüfusunun da etkisi var, örneğin Güney Karolina'da populasyon sadece 11 fabrikaya yeterken, Korsika'da 2 fabrika yapılabiliyor, Gotland'da ise hiç fabrika yapılamıyor!

Görsel

Haftaya ticaretten bahsedeceğiz, takipte kalın!
EvW --> EU4 Common Sense --> HoI4, farklı oyunlardan çıkan fikirleri diğer oyunlarına uygulayabilmeleri PDS'in ne kadar başarılı olduğunun göstergesi oluyor.
Kusura bakmayın çeviri falan yapıyorsunuz gönüllü olarak, yapmak zorunda değilsiniz farkındayım, ancak böyle okumak tam bir işkence. Noktalama işaretlerinin eksikliği, "cağız, ceğiz" yerine "cez, caz" gibi sokak ağzı ile çevirmeler insanı günlüklerden soğutuyor.
Ufak düzeltmeler yaptım.
(03-09-2015, 18:59)Awake : [ -> ]Kusura bakmayın çeviri falan yapıyorsunuz gönüllü olarak, yapmak zorunda değilsiniz farkındayım, ancak böyle okumak tam bir işkence. Noktalama işaretlerinin eksikliği, "cağız, ceğiz" yerine "cez, caz" gibi sokak ağzı ile çevirmeler insanı günlüklerden soğutuyor.

Tabiki de hatalarım için özür dilerim pasaport çıkartıp devlet dairesinden geri döndükten hemen bilgisayarı açıp sonra hızlıca çevirip kontrol ettim insanlık hali olabilir isteyenler günlüğe   hemen ulaşsın istedim
Olur insanlık hali haklısın, teşekkürler çevirilerin için.
Çıktığı gibi çevirilmesi bence çok güzel birşey. Hatalar olacaktır normal önemli olan uğraşmak ve karşıdaki kişiye bu blgiyi aktarmaktır.