Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Rome II - Bina/İnşaat Rehberi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
BİNA GETİRİLERİ

Şehir Merkezi: Şehre garnizon sağlar bunun yanında, gelir, mutluluk gibi bonuslar da verir. Teknolojideki bazı gelişmeler ile ileriki seviyeleri açılır. En önemli bina olduğu söylenebilir. Seviye arttıkça artan gıda maliyeti vardır.
73476486.jpg73476470.jpg


Ziraat Binaları: Gıda ve bir miktar gelir sağlar. Askeri ikmal gereken yerlerde ambarları, kıtlık yada gıda eksikliği varsa tarlalar, gıdanın yanında para da kazanılmak isteniyorsa hayvan çiftlikleri yapılmalıdır. Seçenekler:
- Tarlalar: En fazla gıdayı sağlayan binadır, diğer seçenekler kadar para kazandırmaz. İleriki seviyelerde mutsuzluğa sebep olur.
- Hayvan çiftlikleri: Tarladan az gıda verir, daha çok para sağlar. İleriki seviyelerde mutsuzluğa sebep olur.
- Tahıl Ambarı: asker dolumu verir diğer ikisinden orta derecede sağlar.
- At çiftlikleri: Gıdaya ek olarak atlı birim yetiştirilmesini sağlar.
73476517.jpg

Limanlar: Deniz Ticareti ve Askeri Gemi üretimi sağlar. Deniz garnizonu ekler. Seçenekler:
- Rıhtım: Limanlar arasında en çok sabit geliri bu liman kazandırır. Ayrıca bölgenin ticaret gelirini belli bir yüzdede artırır. İleriki seviyelerde artan şekilde gıda maliyeti vardır.
- Balıkçı Limanı: Çok miktarda gıda ve az miktarda para kaynağı sağlar. İleriki seviyelerde artan şekilde mutsuzluğa sebep olur.
- Gemi İnşaatçıları: Orta seviyede gelir ve orta seviye gemilerin yapılmasını sağlar. Deniz garnzionuna ek birim sağlar.
- Askeri İskele: Orta seviyede gelir ve üst düzey savaş gemilerinin yapılmasını sağlar. Deniz garnzionuna ek birim sağlar. Gıda maliyeti vardır.

73476502.jpg

Kültürel Binalar: Devletin Kültürünün yayılmasını sağlar ve mutluluk verir. Çoğunlukla binalar; gıda odaklı, gelir odaklı, kültür değişim hızı odaklı, mutluluk odaklı olarak ayrılsalar da herbininin kendine has bonusları vardır.
73476533.jpg

Sosyal Binalar: Üst düzeyde mutluluk, gelir, gıda gibi her konuda yatırım yapılabilir. Köle binası en gelir getiren binalardandır.
73476548.jpg

Sağlık binaları: Mutluluk ve Sağlık puanı verir.
73476564.jpg

Endüstriyel Binalar: Gelir odaklıdır. Kimisi Salt gelir sağlarken kimisi farklı bonuslar verir.
73476580.jpg

Askeri Binalar: Asker üretimi, gelişimi ve garnizona ek asker sağlar.
73476595.jpg
Bir bina inşa ederken eyaletteki tüm şehirleri göz önüne alarak inşa etmek gerekir. Örneğin 2 şehirli bir eyalette 2 şehrinizde de aynı binaları yapmak gereksizdir. Bir şehirde askeri binalar inşa ediyorsanız diğer şehirde bunu dengeleyecek gıda veren tarla ve asayişi artıran tapınak yapmanız o eyaletteki gıda- asayiş dengesini kuracaktır. Böylece -30 -40 lara varan gıda sorunlarıyla karşılaşmazsınız.

Sonuç olarak bir eyaletteki tüm şehirlere tapınak yapmak gereksizdir. Asayişin durumuna göre hareket etmeniz önerilir.

Güzel rehber, eline sağlık.
Kanımca total war serisi içerisindeki en kötü bina inşa sistemi bu oyunda. ( warhammer ı bilmiyorum ) Kötü olmasının sebebi emperor edition ile gelen yama ile aşırı basitleştirilmiş olması. Tahıl başlarda sorun olacakmış gibi görünse de tahıl üreten şehirleri alınca ( özellikle mısır ) artık bir daha kontrol etmeye bile gerek kalmıyor. asayişte ise eyalet başkentine bir kolezyum vb bina bir de herhangi bir şehre tapınak yapınca sorun kalmıyor. Tabi burada kültürel olarak çoğunluğu almayı unumamak gerekiyorki o da ilgili birimlerle kolaybir şekilde yapılıyor. Bir süre sonra oyunda bina yapımı için her eyalette asayiş veren bina varmı diye bakıp sonra rastgele basmaya başlasanız bile olur durmuna gelmişti.
(12-05-2017, 16:40)birisi43 : [ -> ]Kanımca total war serisi içerisindeki en kötü bina inşa sistemi bu oyunda. ( warhammer ı bilmiyorum ) Kötü olmasının sebebi emperor edition ile gelen yama ile aşırı basitleştirilmiş olması. Tahıl başlarda sorun olacakmış gibi görünse de tahıl üreten şehirleri alınca ( özellikle mısır ) artık bir daha kontrol etmeye bile gerek kalmıyor. asayişte ise eyalet başkentine bir kolezyum vb bina bir de herhangi bir şehre tapınak yapınca sorun kalmıyor. Tabi burada kültürel olarak çoğunluğu almayı unumamak gerekiyorki o da ilgili birimlerle kolaybir şekilde yapılıyor. Bir süre sonra oyunda bina yapımı için her eyalette asayiş veren bina varmı diye bakıp sonra rastgele basmaya başlasanız bile olur durmuna gelmişti.

O kadar çok pozitif bonus var ki public order yüzünden bir şehri kaybetmek imkansızlaşıyor her geçen turn. Kültürel değişim de çok hızlı. Tahıl kaynağı olan şehirler zaten piyango, her campaignde en yakın tahıl şehrine göre bütün yayılma stratejimi kuruyorum. En az bir tane almak gerekiyor çünkü food ile uğraşmamak için. Çünkü muazzam bir bonus, sahip olduğunuz şehir başına (eyalet değil) +1 ile +4 arası (binanın seviyesine göre) food veriyor. 30 şehrin olsa binayı 4.seviyeye getirsen +120 food tek başına. Tamam Mısır neyse de diğer yerdekileri biraz kısmaları gerekirdi bence. AI için çok iyi bir şey de oyuncu için oyunu çok kolaylaştırıyor hangi zorluk olursa olsun.
Çok düşmana sahip olup hızlı genişlerseniz mutluluğun ne kadar büyük bir sorun olduğunu görebilirisiniz. Bunun önüne geçmek için eyalet başkentinde sarı mutluluk binası küçük şehirlerden birinde de kültürel bina yapmak mantıklı olacaktır.
Ne yazık ki dediğinize katılamayacağım. biraz dengeli genişleme ile asayiş hiç sorun olmuyor. İsyanlar çıksa bile ilk tur bas paralı askeri bastır isyancıları mantığından dolayı o da sorun olmuyor. AI zaten düzgün savaşmıyor. Saldırganlığı çok az. Belki oyun başı bazı özel durumdaki devletler haricinde pek bir sorun olmuyor.