Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Age of Empires: Definitive Edition'un Yapımına Dair
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Age of Empires'ın resmi sitesinde Age of Empires: Definitive Edition'un proje şefi ile bir söyleşi yapılmış, söyleşiyi bu konuda Türkçe olarak okuyabilirsiniz. 

https://www.ageofempires.com/news/meet-t...ject-lead/ :Merhabalar, geçtiğimiz günlerde Age of Empires: Definitive Edition proje şefi Bert Beeckman ile bir söyleşi yapma fırsatı yakaladık, lafı fazla uzatmadan direkt olarak söyleşiye geçelim.

Bert-300x282.jpg

1. Age of Empires: Definitive Edition'un yapımındaki göreviniz neydi?
Diğer proje şefi Ryan Shepherd ile birlikte görevimiz oyunun yapımının başarılı bir şekilde ilerlemesini ve sonlanmasını sağlamaktı. Doğru insanlarla doğru ekipler kurup bu ekiplere doğru sorumluluğu yüklemek ve insanların birbirlerinin çalışmalarına mani olmalarını engellemek gibi özetlenebilir. Tabi ki her zaman oyunun nasıl bir yön izleyeceğine dair kararlar almam gerekti. Her ne kadar mevcut bir oyunu tekrardan ele alıyor olsak da, oyunun oynanışını etkileyecek bazı değişiklikler yapmaktan da olabildiğince kaçındık.

2. Bilinirliği bu kadar yüksek bir oyunda çalışmak nasıl bir duyguydu?
Daha önceleri Age of Empires II'te de çeşitli tecrübeler edinmiştik ancak Age of Empires oyunu çok daha farklı bir seviyedeydi. Karşılaştığımız en büyük problem eski ve yeni arasındaki dengeyi sağlayabilmekti. Birçok Age of Empires hayranı bu oyunla büyüdü ve dönüp bu oyuna baktığında büyük bir nostaljiyle karşılaşıyor, bu nostalji duygusunu kaybetmeden 20 yıllık süre zarfındaki teknolojik gelişimi oyuna yansıtmayı amaçladık. Öte yandan oyunu varolmadığı bir şeye dönüştürmekten de kaçındık. 

3. Oyunda ne gibi değişiklikler yaptınız? Orijinal oyuna nazaran daha farklı işleyecek neler var?
Elimizden geldiğince 1997'deki ana oynanışı korumak istedik ancak bu esnada günümüzdeki RTS oyunlarda bir standart haline gelmiş bazı özellikleri de eklememiz gerekiyordu. Saldırı hamlesi, toplanma yerleri, daha zeki işçiler gibi özellikler eklendi. Tabi burada da daha önce bahsettiğim bir denge sözkonusu, eğer çok fazla yeni özellik eklersek oyunun doğasını değiştirmiş, oyunu olmadığı bir şeye dönüştürmüş oluruz ve bundan olabildiğince kaçındık.