Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: ANNO 1404 - Üretim İnşaat Şemaları
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Anno 1404'te gerek oyunda adalardaki inşa edilebilir alandan daha iyi bir şekilde yararlanabilmek, hem üretim binalarından haddinden fazla inşa etmeden en optimal bir şekilde faydalanabilmek, hem de ortaya güzel ve düzenli bir görüntü ortaya çıkarmak için zaman içerisinde oyuncular tarafından üretilmiş bazı inşaat şemaları mevcut. Bu inşaat şemalarından oyundaki bazı ana kaynaklar için olanların şemalarını düzenleyip aşağıda listeledim. İlk başta birçoğu karışık gelse de, oynadıkça az çok alışıyorsunuz.

Hemp & Cider Şeması
Sadece bu şemayı bilmeniz oyunun başlangıcındaki üretim binalarınızı sistematik bir şekilde yapmanıza yeter.
Bu şemada Hemp ve Cider binalarının yerleri değiştirilebilir, gerekirse sadece Cider veya sadece Hemp olarak yapılabilir.
Oriental adalarda Spice için de bu şemayı kullanabilirsiniz.

a1.png

Bread Şeması
Bu şemayı midgame'den sonra, tercihen ana adanıza buğday akışı sağlayacak üretim adanızda kullanabilirsiniz.
Bu şemada tarım alanları hariç hiçbir şeyin yeri değiştirilemez.

a2.png

Beer Şeması
İlk 2 şemaya oranla çok daha büyük yer kaplayan bu şema, hem herb hem wheat üretiminizi hem de beer üretiminizi sağlıyor.

a3.png

Cattle Şeması
Tıpkı Hemp & Cider şeması gibi kolaylıkla akılda tutulabilecek bir şema.

a4.png

Wine Şeması
Bunu yapabilmek için neredeyse büyük bir adanın nehir vs içermeyen kısmını, yarısını kullanmanız gerekiyor.
Bu konudaki belki de yapılması en zor şemalardan birisi bu ancak alanın en etkili kullanıldığı şemalardan biri de bu.

a5.png

Coffee Şeması
Bu şema da Noria içeren, kolay akılda tutulabilir şemalardan birisi.

a6.png

Rose Şeması
Bu da Oriental adalarda yapılabilir, akılda tutması biraz zor ve çok yer kaplayan şemalardan.

a7.png
İlk şemanın etkili bir şekilde kullanılışını 2017 Yaz ANNO 1404 Etkinliği konusuna attığım görselde de görebilirsiniz. Ancak unutulmaması gereken bu şekilde oynamanın tamamen bir tercih meselesi olması, yeni oyunculara özellikle bazı basit şemalara alışmalarını, ancak oyunu çok fazla 'şemalara bakıp kare kare hesaplayarak' oynamamalarını öneririm. Singleplayerda olabilir ancak multiplayerda örneğin çok yapılabilir bir şey değil.
Bu üretilenleri toplama binaları arasında veya üretim binaları arasında yol olması gerekmiyor mu?
Eğer üretim bu binalar arasında gerçekleşiyorsa depoya gitmesine gerek olmuyor. Bazılarında depo binası atlanmış diye düşündüm ancak değil, örneğin Coffee şemasında orada üretilen Coffee direkt yol kenarında o ürünün kullanıldığı yere gidiyor. Wine şemasında da aynı durum sözkonusu.
ARKADAŞIM çok güzel Rehber olmuş eline sağlık Ancak benim oyunda ilerlememe ragmen çözemedim bazı sorular var catedral insaati bitti ipek Elbisede bitti ancak sorun şu 5000 noplemen sayisina veya 10 000 nopleman sayisina ulasmak isterken her adadaki kaynaklari somurmeme ragmen o adanin disinda baska somurge adayada ihtiyac duymam buda uretim transfer hattima yeni hatlar ve hali ile kaosa sebep veriyor  ayrica normal ev duzeninden katedral duzenine gecis hakkinda genis taktik fikir ihtiyacim var uretim zincirinin ilk basamaklari baska somurge adalarda olmak zorunda ancak ikinci ucuncu basamaklar nerde olursa olsun secenegini oyun bize sunmus buna karsin 5 mali tasimak bitmis mali tasimak gibi mantiksiz bir soru soracak olsamda ayri ayri ilk basamak uretimlerdeki sorunlari eminimde sende yasamissindir simdi eğer imkanin varsa bu konularda bilgi vermenizi isteyecegim aslinda her yerde bu kadarlık rehber olsada bir tam strateji yada yol gosterecek bir fikir falan yok oyunu çok begendim ama sonu yok gibi nasil sistem kurarsam kurayim eror veriyor sehirde evlerde tmm hepsi nopleman olmuyor tmmda cok dengesiz bidurum gibi geliyor bana buda bende takıntı yapti galiba
Biraz karışık yazmışsın ama anladığım kadarıyla cevap vereyim. Oyundaki en büyük adayı ortada katedral olacak şekilde sadece yerleşime ayır. Aynı şekilde bir tane de oriantel adan olsun yerleşim amaçlı. Diğer adaları sadece bu adaya kaynak sağlamak için kullan. Bi tane örnek şehir dizilimi atayım. Buna benzer şekilde adadaki alanı mümkün olduğunca en verimli şekilde doldurmaya çalışırsın.

unknown.png