Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Civilization V - Sosyal Politika Rehberi
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sosyal Politika

20170926200309_1.jpg
Bu rehber de politika ağaçlarını değerlendirip , karşılaştıracağız. Öncelikle politika ağaçlarını tanıyarak başlayalım.

Tradition (Gelenek)

20170926200257_1-crop.jpg

Tradition ağacını açmak +3 kültür sağlar ve de Hanging Gardens (Asma Bahçeler) harikasının yapımına olanak sağlar.

Tradition ağacında ki tüm politikaları benimsemek tüm şehirler de %15 büyüme sağlar. İlk dört şehrinizde bedava 1 Aqueduct kazanırsınız.

Aristocracy (Aristokrasi)
tradition_1.jpg
Harikalar inşa edilirken %15 üretim bonusu ve tek şehirde ki her 10 nüfus için +1 mutluluk verir.

Oligarchy (Oligarşi)
tradition_2.jpg
Garizon halinde ki birimler maliyet harcamazlar. Garizona sahip şehirler menzilli saldırılar da %50 bonus kazanır.

Legalism (Kanunculuk)
tradition_3.jpg
İlk dört şehrinize bir adet bedava kültür binası yapar.

Monarchy (Monarşi)
tradition_4.jpg
Başkentte ki her iki nüfus başına +1 altın ve -1 mutsuzluk sağlar.

Landed Elit (Elit Yerleşme)
tradition_5.jpg
Tüm şehirler de %10 büyüme ve başkentte +2 yemek sağlar.

Liberty (Hürriyet)

201709262002572op.jpg

Liberty ağacını açmak her şehrinize +1 kültür sağlar. Pyramids (Piramitler) wonderının yapımına olanak sağlar.

Liberty ağacında ki tüm politikaları benimsemek bir adet Great Person almanızı sağlar.

Republic (Cumhuriyet)
liberty_1.jpg
Her şehir de +1 üretim ve binaların üretimi sırasında %5 üretim bonusu sağlar.

Citizenship (Vatandaşlık)
liberty_2.jpg
Arazi geliştirmelerinin inşaatı %25 daha hızlı gerçekleşir ve başkentte bir işçi (Worker) ortaya çıkar.

Collective Rule (Kollektif Yönetim)
liberty_3.jpg
Köylü (Settler) üretimi %50 oranında daha hızlı gerçekleşir ve başkentte bir adet köylü belirir. (Venedik oynarken bir adet Merchant of Venice (Venedik Tüccarı) ortaya çıkar.)

Meritocracy (Meritokrasi)
liberty_5.jpg
Başkent ile yol bağlantısı sağlanmış her şehire +1 mutluluk ve ele geçirilmemiş şehirler de nüfusa -%5 mutsuzluk sağlar.

Representation (Temsilcilik)
liberty_4.jpg
Bulduğunuz her şehir sosyal politikaların ücretini normale göre %33 oranında azaltacaktır. Ayrıca bir altın çağ başlatır. (Eğer hali hazır da bir tane varsa süresini uzatır.)

Honor (Onur)

3.jpg

Honor ağacını açmak barbarlara karşı %33 bonus sağlar. Daha önce keşfettiğiniz topraklar da yeni oluşan barbar kamplarının yerlerini gösterir ve öldürdüğünüz her barbar birimi için kültür kazanırsınız. Statue of Zeus (Zeus Anıtı) yapımına olanak sağlar.

Honor ağacında ki tüm politikaları benimsemek öldürülen her düşman birimi için altın kazandırır. Endüstriyel çağdan itibaren inanç (faith) ile Great General alımına izin verir.

Warior Code (Savaşçı Kanunu)
onur_1.jpg
Yakın menzilli birimlerin üretimi sırasında %15 üretim bonusu kazanırsınız ve başkentte bir Great General çolar ve Great Generaller %50 daha hızlı kazanılır.

Discipline (Disiplin)
onur_2.jpg
Etrafında düşman birimi olan yakın menzilli birimler %15 savaşma bonusu alırlar.

Military Castle (Askeri Kale)
onur_4.jpg
Garisona sahip şehirler +1 mutluluk ve +2 kültür sağlarlar. Direniş (Resistance) gösteren şehirler bu etkiyi sağlamazlar.

Military Tradition (Askeri Gelenek)
onur_3.jpg
Askeri birimler %50 daha fazla tecrübe kazanırlar.

Professional Army (Profosyonel Ordu)
onur_5.jpg
Askeri birimlerin geliştirme masrafı %33 azalır. Ve Barracks (Kışla) Armory (Silah Deposu) Military Academy (Askeri Akademiler) %50 daha hızlı inşa edilirler.

Piety (Dindarlık)
4.jpg

Piety ağacını açmak Shrine (Türbe) ve Temple (Tapınak) üretimini %50 hızlandırır. Great Mosque of Djenne (Djenne'nin Büyük Camisi) yapımına imkan verir.

Piety ağacında ki tüm politikaları benimsemek Holy Sites (Kutsal Bölge) lardan +3 kültür verir.

Organized Religion (Organize Din)
piety_1.jpg
Shrine ve Templelardan +1 faith kazanırsınız.

Mandate of Haeven (Cennetin Emri)
piety_2.jpg
Faith ile yapılan her harcama %20 daha ucuza mal olur.

Theocracy (Teokrasi)
piety_3.jpg
Templelar altın üretimini %25 artırır. Holy Sites +3 altın sağlar.

Religious Tolerance (Dini Tolerans)
piety_4.jpg
Belirli bir dine sahip şehirler en çok takipçiye sahip ikinci dinin Pantheon inancını da alırlar.

Reformation (Reformasyon)
piety_5.jpg
Bir din bulduysan reform belief'i açmanı sağlar.

Patronage (Himaye)
5.jpg

Classical Era'da (Klasik Çağ) açılabilir hale gelir.

Patronage ağacını açmak City State (Şehir Devletleri) ile ilişkinizin %25 daha yavaş bozulmasını sağlar. Forbidden Palace (Yasaklanmış Saray) harikasının yapımına olanak sağlar.

Patronage ağacında ki tüm politikaları benimsemek City State'lerin size Great Person hediye etmelerine imkan verir.

Philanthrophy (Hayırseverlik)
patronage_1.jpg
Şehir devletlerine yapılan altın hediyeleri %25 daha fazla influence (Etki) kazandırır.

Consulates (Konsolosluk)
patronage_2.jpg
Tüm şehir devletleri için ilişkilerin sınır noktası (artamayacağı ve azalmayacağı nokta) 20'ye yükselir.

Scholacticism (Skolastiszm)
patronage_3.jpg
Tüm şehir devletleri ürettikleri bilim puanının %25'i kadar size de bil

Cultural Diplomacy (Kültürel Diplomasi)
patronage_4.jpg
Şehir devletlerinin hediye ettiği Luxury Resources (Lüks Kaynaklar) iki katı daha fazla olur ve hediye alınmış Luxury Resources'lar dan %50 daha fazla mutluluk kazanırsınız.

Merchant Confederancy (Tüccar Loncası)
patronage_4.jpg
Şehir Devletleri ile yapılan ticaretlerden +2 altın alırsınız.

Aesthetics (Estetik)

6.jpg

Classical Era'da açılabilir hale gelir.

Aesthetics ağacını açmak Great Artist , Writer ve Musician kazanımını %25 hızlandırır. Uffuzi'nin yapımına olanak sağlar.

Aesthetics ağacında ki tüm politikaları benimsemek theming bonuslarını ikiye katlar. Endüstriyel çağ da faith puanı ile Great Writer , Musician ve Artist alımına izin sağlar.

Cultural Centers (Kültürel Merkezler)
estetik_1.jpg
Monument (Anıt) , Amphitheaters (Amfitiyatro) , Opera Houses (Opera Binası) Broadcast Tower (Yayın Kuleleri) %50 daha hızlı inşa edilir.

Fine Arts (Güzel Sanatlar)
estetik_2.jpg
Mutluluğun yarısı turluk kültür kazancına eklenir.

Florishing the Arts (Sanatların Gelişimi)
estetik_3.jpg
World Wonder'a (Dünya Harikaları) sahip şehirlere %33 kültür bonusu verir.

Artistic Genius (Sanatsal Deha)
estetik_4.jpg
Bir Great Artist (Büyük Artist) kazandırır.

Cultural Exchange (Kültürel Değişim)
estetik_1.jpg
Aynı dine sahip olmak, Ticaret yolu paylaşmak ve birbirine geçiş izni vermek bir medeniyetle her biri için %15 turizm bonusu sağlar.

Commerce (Ticaret)

commerce_0.jpg

Medieval Era'da açılır.

Commerce ağacını açmak başkentte altın üretimini %25 oranında artırır.

Commerce ağacında ki politikaların hepsini benimsemek Trading Post (Ticaret Noktası) +1 altın sağlar. Endüstriyel çağ da Great Merchant (Büyük Tüccarları) ların faith ile alınmasını sağlar.

Wagon Trains (Tren Vagonları)
Tüm kara ticareti yolları +2altın sağlar. yollar ve tren yollarının bakım masrafı %50 daha ucuz olacak.

Mercenary Army (Paralı Ordu)
Landsknetch'lerin yapımına ve satın alınmasına olanak sağlar.

Entrepreneurship (Girişimcilik)
Great Merchantlar %25 daha hızlı kazanılır. Great Merchant görevlerinden iki katı daha fazla altın kazanırsınız.

Mercantalism (Merkantalizm)
Şehirler de ki satın almalar %25 daha az altın gerektirir. Mint , Market , Bank ve Stock Exchange 1 bilim puanı sağlarlar.

Protectionism (Korumacılık)
Lüks kaynaklardan +2 mutluluk alırsınız.

Exploration (Keşifçilik)

7.jpg

Medieval Era'da açılır.

Exploration ağacını açmak deniz birimlerine +1 hareket ve görüş verir.

Exploration ağacında ki tüm polikaları benimsemek tüm hidden antique sites (Gizlenmiş antik mekanlar) ortaya çıkarır.

Maritime Infastructure (Donanmasal Üretim) 
exploration_2.jpg
Liman şehirlerinde +3 production verir.

Naval Tradition (Donanma Geleneği)
exploration_3.jpg
Harbor , Seaport ve Lighthouse lar +1 mutluluk verirler.

Navigation School (Navigasyon Okulu)
exploration_4.jpg
Bir Great Admiral (Büyük Amiral) verir. Great Admiral'ler +2 hareket kazanır. Great Admirals %50 daha hızlı kazanılır.

Merchant Navy (Paralı Donanma)
exploration_1.jpg
Her harbor , seaport ve lighthouse bir altın verir. East India Company +4 altın ve +4 kültür verir.

Treasure Fleets (Hazine Donanması)
exploration_5.jpg
Deniz ticaretlerin de +4 altın kazanırsınız.

Rationalism (Rasyonalizm)

8.jpg

Rönesans da açılır.

Rationalism ağacını açmak medeniyetiniz mutlu oldukça %10 bilim puanı bonusu verir. Porcelain Tower (Porselen Kule) yapımına olanak sağlar.

Rationalism ağacında ki tüm politikaları benimsemek bir bedava teknoloji verir. Endüstriyel çağ da Great Scientistleri (Büyük Bilim İnsanı) faith ile alabilmenize olanak sağlar.

Secularism (Laiklik)
rationalism_1.jpg
Her Specialist +2 bilim sağlar.

Humanism (Hümanizm)
rationalism_2.jpg
Great Scientistler %25 daha hızlı kazanılır.

Free Thought (Özgür Düşünce)
rationalism_4.jpg
Trading Postlardan +1 bilim puanı alırsınız ve Universities (Üniversiteler) %17 daha fazla bilim bonusu sağlarlar.

Sovereignity (Egemenlik)
rationalism_3.jpg
Bilim binalarından +1 altın kazanırsınız.

Scientific Revolution (Bilimsel Devrim)
rationalism_5.jpg
Teknoloji anlaşmalarında %50 daha fazla bilim puanı kazanırsınız.


Bir sonraki adım da ise Politika ağaçlarını birbirleri ile karşılaştıracağız.
İdeoloji rehberi gelecek mi yoksa geldi mi ?
(26-09-2017, 23:11)Belendithas : [ -> ]İdeoloji rehberi gelecek mi yoksa geldi mi ?

Bu rehberin ardından ideoloji rehberi gelecek yüksek ihtimalle.
Güzel rehber.
Sadece cevirmek yerine ilk olarak hangisi acilmali , nasil bir sira izlenmeli ,hangi victory icin hangi yoldan gidilmeli diye bir taktik kismi koysaidin daha iyi olurdu.
yol izlemek size kalmış..tktik belirlemek de bulunan coğrafyaya göre değişir..
Güzel rehber eline sağlık, birkaç yazım hatası mevcut "çolar" gibi. Detaylı olarak yazım hatalarına bakamadım.
(27-09-2017, 00:56)sezar5 : [ -> ]Sadece cevirmek yerine ilk olarak hangisi acilmali  , nasil bir sira izlenmeli ,hangi victory icin hangi yoldan gidilmeli diye bir taktik kismi koysaidin daha iyi olurdu.

Bir sonraki adım o olacak amacım o