Strategyturk Forumları

Orjinalini görmek için tıklayınız: Need for Speed Payback
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
JOVQnW.jpg
Need for Speed Payback, Ghost Games tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından yayımlanan yarış oyunu.
Need for Speed Payback ile ilgili iletiler, paylaşımlar ve sohbet bu konu altında bulunur.

Oyunun 10 Kasım'da çıkması bekleniyor.


Resmi çıkış fragmanı yayımlandı.
trial versiyonuna yayıncılardan biraz bakma imkanım oldu. grafikleri ciddi manada hoşuma gitti.. oynanışı da fena görünmüyor.

merak edenler için yayın yapan https://go.twitch.tv/kuruhs
Forumda bunun çekilişi olsa keşke :D .
Modifiye olayi var mi?
Oyunun yayınlarını izledim ve genel olarak yarış oyunlarına dair bir şey farkettim; yarış oyunları yıllar boyunca 1 gram ilerleme katetmemiş.

Playstationda Midnight Club'tan bilgisayar üzerinde Midtown Madness, Underground, Most Wanted gibi oyunlara yarış oyunlarına karşı ilgim vardı hep, hatta sadece BMW'lerin vs yarıştığı havalı görünen yarış oyunlarını değil yine playstation üzerinde NASCAR oyunlarına büyük ilgim vardı, bilgisayarda Formula 1 oyunları denedim, ancak Need for Speed Payback'i gördükten sonra gerçekten yarış oyunlarının yerinde saydığını farkettim. Şimdi "oyun yarış oyunu, yarışıyorsun işte abi daha ne olacak?" gibi düşünenler olabilir ancak durum öyle değil, yapılabilecek oyunu geliştirebilecek o kadar çok şey var ki - sene 2017 sen yarış oyununda hikayende rol verdiğin karakteri arabadan çıkartamıyorsun. Oyunda bir karakter olarak değil bir araba olarak ilerliyorsun. Devasa bir harita yapmışsın ancak şehirlerin bir ruhu yok, oyunda yenilik diye bir şey yok, lootbox sistemi koymuşlar öyle araban için kartlar şeklinde daha iyi fren sistemleri falan ediniyorsun, her boss yarışı önce boss'un seni kaale almayıp "bizim çocukları yenebil öyle gel" demesiyle başlıyor. Görsellere uğraşmışlar, animasyonlara uğraşmışlar ama hikaye yeterli seviyede gözükmüyor.

Yayını izlerken şöyle bir şey düşündüm, örneğin bir hikayede karakter olarak oynuyoruz açık dünya, mağazalar sosyal etkinlikler diğer karakterlerle etkileşimlerle oyunu yaşayabiliyorsun ancak oyunun oynanışı yarışlar üzerinden, hikaye yarışlar üzerinden. Harita üzerinde görünecek şekilde bir araban olur, hikayenin belli istisnai kısımları hariç tamamı "yarışmak" üzerine olan görevleri olur, bu şekilde işlenen bir oyunda çok daha güzel bir oynanış sunulabilir. Öbür türlü oyunda sadece görevleri yapıyorsun -ki görevler dediğin şey araya cinematiclerin sıkıştırıldığı basit yarışlardan ibaret yani bunu gidip basit bir menüden istediğin yarışı seç oyna diye de oynatabilirsin adama hiçbir olayı yok ki. Yarış oyunu diyip geçmemek gerekiyor mesela bunun en güzel örneklerinden birisi Tekken, Tekken basit bir dövüş oyunu olsa da Tekken 7'nin sloganı "best fights are personal" şeklindeydi çünkü bir ailenin bireyleri arasında serinin oyunları boyunca gelişen çeşitli problemlerin, anlaşmazlıkların vs sebep olduğu bir atmosfer, bir dövüş sunuyordu. Ben yarış oyununda karşısında random isimli random elemanlarla yarışmak yerine oyunun akışında önemli yeri olan, oyun bittikten sonra ismini hatırlayacağım rakipler istiyorum, örneğin Most Wanted'da Razor vardı oyunun başında bizim arabayı çalıyordu oyunun sonunda yarışta yeniyorduk adamı, kendi karakterimizin ismi aklımda değil (belki de ismi yoktu) ama o Razor ismini hatırlıyorum çünkü o Razor güzel işlenmiş bir karakterdi.