Aksiyon: Dead by Daylight
#1
881f9bcaa0183e2ad6e59ee3ca89ae3958b9650a...21f39f.jpg

Çıkış Tarihi: 14 Haziran 2016

Dead by Daylight asimetrik bir aksiyon-korku oyunudur. Oyundaki temel amaç 1 killer'ın 4 survivor'ı öldürmeye, 4 survivor'ın ise oyundan kaçmaya çalışmasıdır.

Her oyun bir "trial" olarak isimlendirilir. Triallar oyunun asıl kötüsü olan "Entity"nin güçlenmek için kurduğu hayat enerjisi sömüren oyunlardır. Hiçbir survivor gerçekten ölmez ve oyunun sonunda kamp ateşine geri dönerler. Killerlar ise Entity'nin buyruğunu yerine getiren acımasız katillerdir. Killerlar ve survivorlar sonsuz bir döngünün içinde kısıtlı kalmışlardır.

Oyunda 28 killer ve 31 survivor bulunmaktadır

Orijinal killerlar:
  • Evan MacMillan the Trapper
  • Philip Ojomo the Wraith
  • Max Thompson Jr. the Hillbilly
  • Sally Smithson the Nurse
  • Lisa Sherwood the Hag
  • Herman Carter the Doctor
  • Anna the Huntress
  • Jeffrey Hawk the Clown
  • Rin Yamaoka the Spirit
  • Frank, Julie, Susie, Joey the Legion
  • Adiris the Plague
  • Kazan Yamaoka the Oni
  • Caleb Quinn the Deathslinger
  • Talbot Grimes the Blight
  • Victor & Charlotte Deshayes the Twins
  • Ji-Woon Hak the Trickster
  • Carmina Mora the Artist
  • The Dredge
Lisanslı killerlar:
  • Michael Myers the Shape
  • Bubba Sawyer the Cannibal
  • Freddy Krueger the Nightmare
  • Amanda Young the Pig
  • Danny Johnson the Ghost Face
  • Demogorgon
  • Pyramid Head the Executioner
  • Nemesis T-Type
  • Elliot Spencer the Cenobite
  • Sadako Yamamura the Onryō
Orijinal survivorlar:
  • Dwight Fairfield
  • Meg Thomas
  • Claudette Morel
  • Jake Park
  • Nea Karlsson
  • Ace Visconti
  • Feng Min
  • David King
  • Kate Denson
  • Adam Francis
  • Jeff Johansen
  • Jane Romero
  • Yui Kimura
  • Zarina Kassir
  • Felix Richter
  • Élodie Rakoto
  • Yun-Jin Lee
  • Mikaela Reid
  • Jonah Vasquez
  • Haddie Kaur

Lisanslı survivorlar:
  • Laurie Strode
  • William "Bill" Overbeck
  • Quentin Smith
  • David Tapp
  • Ash Williams
  • Nancy Wheeler
  • Steve Harrington
  • Cheryl Mason
  • Jill Valentine
  • Leon Scott Kennedy
  • Yoichi Asakawa

Oyundaki her killerin kendine has bir özelliği ve bu özelliğin addonları vardır. Survivorlar ise özellikten ziyade eşyalar sahiptir, bu eşyalar tamir çantalarından, ilk yardım çantalarına kadar farklılık gösterebilen işlevsel aletlerdir. Her iki tarafın da kendine özel bir perk havuzu bulunmaktadır. Her perkin üç seviyesi bulunmakta ve bir oyun içerisinde en fazla dört tanesi kullanılabilmektedir. Ayrıca iki tarafın da kullanabildiği "offering"ler bulunmaktadır. Bunlar ile Entity'e adak adayıp belli bonuslar elde edebilirsiniz.

Survivorlar'ın kazanmak için beş jeneratör tamir etmesi, ardından da iki çıkış kapılarından bir veya iki tanesini açıp oyun alanından çıkmaları gerekmektedir. Killerlar ise, survivorlar'ı haritada bulunan kancalara asarak öldürmeye çalışmalıdır.

Oyundaki yaptığınız her maç dereceli olarak nitelendirilir ve buna göre dereceniz belirlenir. Derece gizli bir MMR sistemi ile takip edebilir, oyuncular olarak görmek mümkün değildir.



WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oyun ilk çıktığı zamanlarda biraz oynamıştım, şimdi tekrar indirip oynamayı düşünüyorum ve oyunla ilgili birkaç sorum var:
  • Hem Killer hem Survivor'lar için gerekli meta "build"lerini açmak tahmini ne kadar sürüyor? Bunları açmak için oynadığımız oyunların bir çoğunu kaybetmeyi göze alarak mı oynamak lazım yoksa onlar olmadan da rank atlamak mümkün mü (oyunculuk ile)?
  • Yukarıdaki soruya benzer olarak Killer ve Survivor'ları satın almadan sadece oyunu oynayarak açmak tahmini ne kadar sürer?
  • Oyunla ilgili izlediğim videolarda "infinite loop" terimi çok kullanılıyor. Anladığım kadarıyla Killer'ın Survivor'ları yakalamasını engelleyen bir takım pallet ve patikaların birleşimine deniyor ama tam olarak neye dendiğini çözemedim. Bazen yan yana 2 pallet olduğunda dendiğini gördüm bazen de farklı şekillerde, bununla ilgili net bir açıklama veya haritalarda nerelerin infinite olduğunu gösteren bir kaynak var mı?
  • Oyunun rank sistemi tam olarak nasıl işliyor? Ben Hearthstone'daki sisteme benzettim. Oradaki gibi resetleme de yapılıyor sanırım, ranklar ne kadar sürede bir resetleniyor ve resetlenince kaç rank düşülüyor?
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#3
@reddga sorularına sırasıyla cevap vereyim

  • Oyuna hiçbir şekilde para yatırmadan oynarsanız "meta" buildlere ulaşmanız biraz sürebilir. Bu durumda oynama süreniz ve şans faktörü önemli. Oyunda "Shrine of Secrets" diye bir mekanik bulunmakta. Oyun mağazasında her hafta iki survivor ve iki killer olmak üzere, rastgele dört perk iridescent shard karşılığı satışa sunulmakta. Bunlara lisanslı karakter perkleri de dahil. Survivor meta perkleri daha çok default karakterlerde iken, killer meta perkleri daha çok eklentiyle gelen karakterlerde. Oyunculuk ile hiçbir perk olmadan da kazanmak mümkün.
  • Bu da aynı şekilde uzun sürecektir fakat mümkün. Yalnız lisanslı karakterlere erişim sadece bloodweblerde çıkan belli offeringler ile olacaktır. Yani lisanslı karakterleri tam zamanlı oynamak için satın almak zorunlu.
  • Bu terim killerların ne yaparsa yapsınlar survivorları yakalayamayacakları loopları tanımlamak için kullanılıyor fakat oyunun güncel halinde böyle bir "loop" bulunmamakta. Bazı looplar oldukça uzun veya uygulayabileceğiniz çeşitli akıl oyunları ile engellenmesi mümkün değil. Bunlara bazen yanlış bir şekilde infinite loop denebiliyor. Bu looplar; paletler, pencereler, uzun düzlükler gibi çeşitli kısımlardan oluşabiliyor. Şu an oyundaki en güçlü loop yapısı iki akıl oyunları ile engellenemeyen palet ve bir pencereden oluşan "Jungle Gym"dir. Bunun dışında Coal Tower haritasında uzun bir düzlük ve tek pencereden oluşan bir loop bulunmakta ve bu oyundaki infinite'e en yakın loop. Fakat bunların hiçbirini belirten resmi bir kaynak bulunmamakta. Belki resmi forumlarda oyuncuların açtığı konulardan veya kendiniz tecrübe ederek öğrenebilirsiniz.
  • Oyundaki dereceli sistemi "emblem"lar ile belirleniyor. İki tarafın da görevleri var ve bunları ne kadar iyi yerine getirdiklerine göre dört emblem'dan yaptıkları görevlerle ilişkin olanları seviye atlar. Her emblem'ın boş hali dahil olmadan dört seviyesi var. Bunlar bronze, silver, gold ve iridescent. Dereceniz yükseldikçe, derecenizi daha da yükseltmek için daha yüksek seviye emblemlar toplamanız gerekecektir. Diğer konuya gelirsek evet "rank reset" sistemi bulunmakta. Yakın zamanda rank reset sırasında önceki renge dönme gibi bir sistem getirildi. Her 4 rankta bir renk değişmekte. Yani 1-4 arası bitiren birisi 5'e düşüyor.
Umarım yeterli cevap verebilmişimdir. Oyun hakkında başka soruların varsa da bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Cevaplar için teşekkürler. Oyunun güncel halinde infinite loop olmaması iyi bir şey, Killer ile iyi oynayabilmek zaten zor bir de bu olsa iyice sıkıntı olurdu. Eskiden yanyana 2 pencere ile infinite yapılabiliyormuş sanırım ama onu kaldırmışlar gördüğüm kadarıyla.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#5
(26-12-2019, 10:44)reddga : Eskiden yanyana 2 pencere ile infinite yapılabiliyormuş sanırım ama onu kaldırmışlar gördüğüm kadarıyla.

Eskiden oyunda "fast vault" ve "slow vault" gibi terimler bulunmuyordu. Tüm vaultlar, fast vault gibi çalışıyordu. Bu yüzden pencerelerde killer asla yakalayamıyordu. Aynı zamanda killerlar'ın pencerelerden geçme hızı da çok daha düşüktü ve oyunda bloodlust mekaniği yoktu. Bloodlust mekaniği bir süre chase'de olduktan sonra kademeli olarak karakterin hızlanmasını ve dolayısıyla survivorlara daha hızlı yetişmesini sağlıyor. Stun yemek, survivora vurmak, palet kırmak, chase'in sonlanması gibi durumlarda bloodlust etkisi sıfırlanır.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#6
Uzun bir süre sonra oyuna tekrar başladım. Başlangıç seviyesi için hangi survivor ile oynamamı önerirsiniz? Sahip olduklarım:

dbd.png
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#7
(28-12-2019, 00:45)reddga : Uzun bir süre sonra oyuna tekrar başladım. Başlangıç seviyesi için hangi survivor ile oynamamı önerirsiniz?

Şimdi öncelikle her karakterin üstünde bir zorluk seviyesi yazar fakat pek bir anlam taşımıyor bu yüzden bunu görmezden gelebilirsiniz.

Her karakterin sahip olduğu ortak bir perk havuzu var fakat bunlar pek meta perkler değil daha çok 4 perki tamamlayan son perkler olarak kullanılabilir hepsine sahip olunmadığı durumlarda.

Bir karakterin özel perklerini diğer karakterlerde de kullanılabilir yapmak için o karakteri sırasıyla 30-35-40 seviyelerine getirmek gerekir ki bu da sizin şu anki durumunuzla mümkün değil. Size karakterlerin "meta" perklerinden bahsedeceğim siz de bunlardan size en uygun olanını seçerek oyuna alışmaya çalışabilirsiniz. 
  • Dwight Fairfield, pek bir meta perki bulunmamakta fakat bond perki ile diğer oyuncuları bulabilirsiniz lakin bu her zaman yararlı bir şey olmayabilir.
  • Meg Thomas, sprint burst ve adrenaline olmak üzere iki tane oldukça işinize yarayabilecek perke sahip. Sprint burst karakter "exhaustion" etkisine sahip değilken koşmaya başladığınızda normal hızın %150'si ile koşmanızı sağlar, bu da killer"ın aniden çıktığı durumlarda güvenli bir loopa gitmeniz için mesafe kazandıracaktır. Adrenaline ise tüm jeneratörler tamir edildiğinde injured veya dying durumdaysanız sizi bir üst seviyeye iyileştirecektir. Bu da oyunun her durumunda işinize yarayabilir.
  • Claudette Morel, kendisinin en işe yarayan perki self care'dır, bu perk kendinizi medkit olmadan iyileştirmenizi varsa da daha hızlı iyileştirmenizi sağlar fakat günümüz killer metasına karşı gereksizdir.
  • Jake Park, iron will perkine sahiptir. Bu perki son seviyeye getirmeniz durumunda yaralıyken çıkaracağınız sesler duyulmaz duruma gelir bu da oldukça işe yarayabilir.
  • Nea Karlsson, nerf yememiş olsa balanced landing yeteneği çok güçlü diyebilirdim fakat artık o kadar güçlü değil, diğer exhaustion perkleri ile yakın bir seviyeye düştü denebilir. Belki ilginizi çekebilir.
  • Bill Overbeck, unbreakable ve burrowed time perkleri oyundaki en işe yarayabilen perklerden. Unbreakable perki ile yere düştüğünde oyun boyunca bir kereye mahsus olarak kendinizi tamamen iyileştirmenize olanak sağlar. Burrowed time perki ise başka bir survivor'ı killer'ın terror radiusu içinde kurtarırsanız dokunulmaz kılar. Killer'ın ona vurması durumunda yere düşmeyecek deep wounds etkisine sahip olacaktır.
  • David King, dead hard ve we're gonna live forever perkleri çok kullanışlıdır. Dead hard perki, balanced landing nerfinden sonra tartışmasız her iyi survivor buildinde göreceğiniz exhaustion perkidir. Yaralı olma durumunda kendinizi ileri atmanızı ve bu sırada dokunulmaz olmanızı sağlar. We're gonna live forever perki ise takım arkadaşlarınız adına alacağınız her killer darbesi veya takım arkadaşlarınızı güvenli şekilde kancadan kurtarmanız durumunda 1 yük biriktirir. En fazla 4 yük biriktirerek oyun sonu kazandığınız puanı yük başına %25 arttırır.
Umarım yardımcı olur. İyi oyunlar.
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Bugün @PCOyun'la birkaç oyun oynadık. Karşımıza gelen iyi Killer oyuncularından dolayı kaçmayı başaramadık ama oldukça zevkli oyunlar oldu.

tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
(29-12-2019, 01:38)reddga : Bugün @PCOyun'la birkaç oyun oynadık. Karşımıza gelen iyi Killer oyuncularından dolayı kaçmayı başaramadık ama oldukça zevkli oyunlar oldu.

Ben de katılabilir miyim? Eskiden arada sırada girerdim, çok ciddi takılmaz, öylesine oynardım. Epeydir oynamadım.
Ara
Cevapla
#10
@reddga'ya bana eşlik ettiği için teşekkür ederim. Oyunun atmosferinden görsel almayı unuttum. Eğlenceli oyunlar oldu. Karşımıza gelen killerlar o kadar iyi olmasa da kaçmayı başaramadık, yine de reddga tecrübesine göre çok iyi oynadı. Ben biraz afalladım.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
(29-12-2019, 01:47)Henri : Ben de katılabilir miyim? Eskiden arada sırada girerdim, çok ciddi takılmaz, öylesine oynardım. Epeydir oynamadım.

Tabiki, ne kadar çok kişi olursak o kadar iyi. Biz de öylesine oynuyoruz, benim ritual'leri yapmaya çalıştık ama kaçmam gerektiğinden olmadı hehe.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#12
@Henri

Tabii ki, eğlenmek en temel amaç. Sonuçta profesyonel bir maça çıkmıyoruz.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#13
Bugün @PCOyun ile birkaç el girdik. Şansımız pek yaver gitmedi ama epey keyif aldık.
[+] 1 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Bugün de @Henri beni yalnız bırakmadı. Ve tabii ki yine görsel almayı unuttum. Keyifli birkaç oyun oynadık ama maalesef hiç kaçamadık.
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Bugün müsait olmadığım için gelemedim. Telafi niyetine aşağıdaki videoyu paylaşmak istiyorum. Oyunu oynamadan önce gaza getirme garantilidir.

tTRiYax.png
[+] 2 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Oyun için bir etkinlik düzenlemeyi planlıyorum. Katılacak veya katılabilecek üyeler şimdiden belirtirlerse yaklaşık bir sayı elde edebiliriz.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#17
(01-01-2020, 18:52)PCOyun : Oyun için bir etkinlik düzenlemeyi planlıyorum. Katılacak veya katılabilecek üyeler şimdiden belirtirlerse yaklaşık bir sayı elde edebiliriz.

Ben katılırım.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#18
(01-01-2020, 18:52)PCOyun : Oyun için bir etkinlik düzenlemeyi planlıyorum. Katılacak veya katılabilecek üyeler şimdiden belirtirlerse yaklaşık bir sayı elde edebiliriz.

Ben de katılırım.
Ara
Cevapla
#19
Dün birkaç el oynadık. Bunlardan üç tanesinden görseller aldım.

Görsel

İlk oyunda karşımızda Demogorgon geldi. Az kalsın aklımı oynatacaktım. O derece korktum ve gerildim. Özellikle birkaç kez önüme ışınlanması kalbime indirecekti. Jeneratörleri tamamladığımızda da kapının dibinde pusup fırsat kollamama rağmen birkaç kez yanımdan geçti ama beni fark etmedi. Bu sırada gerginlikten kancada asılı olan arkadaşa yardım edemedim. Üstelik, son saniyede @PCOyun'u da kollayamayıp ölmesine neden oldum.

Görsel

Görsel

İkinci oyunda şansımıza katil AFK idi. Biz de biraz koşturalım dedik. Şu yukarıda çıkan çubuğun ne olduğunu ise anlamadım. Bir önceki oyunda da çıkmıştı.

Görsel

Son oyunda ise testereli katilimizi biraz uğraştırdık. Yine epey gerildim ki sonunda da üçüncü kez asılarak terk-i diyar eyledim.
[+] 3 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
@Henri

O üstte çıkan çubuk "End Game Collapse" sayacı. Kapılardan biri açıldıktan sonra veya killer hatch'ı kapattıktan sonra başlıyor. O süre içinde oyun alanından çıkılmaz ise hayatta kalan tüm survivorlar ölüyor.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.