İleti Sayısı: 2,467
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
05-02-2022, 17:45
(Son Düzenleme: 05-02-2022, 17:46, Düzenleyen: Sezar. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Dying Light 2, açık dünyada geçen, parkur türünde, hayatta kalmak ve hedefimize ulaşmak için zombi ve insanlarla mücadele ettiğimiz bir aksiyon oyunudur.
Çıkış Tarihi: 4 Şubat 2022
Geliştirici ve Yayımcı: Techland
Dying Light 2 ile ilgili iletiler, paylaşımlar ve sohbet bu konu altında bulunur.
Aşağıdaki 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
İleti Sayısı: 9,269
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
26
Puanlar bende hayal kırıklığı oluşturdu.
•
İleti Sayısı: 2,839
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Oyun güzel. IGN incelemelerine falan bakıp kanmayın. Daha fazla oynadıkça detaylı bir yorum girerim.
İleti Sayısı: 9,269
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
26
(05-02-2022, 19:52)Aeschyli : Oyun güzel. IGN incelemelerine falan bakıp kanmayın. Daha fazla oynadıkça detaylı bir yorum girerim. O zaman detaylı yorumlarını bekliyoruz Aeschyli.
•
İleti Sayısı: 652
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
Oyundaki benim karşıma çıkan buglar yamayla düzeltilmiş gibi duruyor. Aynı şeyleri yapıyorum fakat buglanmıyor bu sefer.
•
İleti Sayısı: 5,307
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
6 saat kadar felan oynadım spoilersiz yorum ve ilk oyunla karşılaştıracak olursam:
İlk oyun çok hızlı açılıyor ve aksiyonu başından itibaren yüksek bir oyundu. Zombilerin içinden kolayca geçiyor parkur yapamayacağımız bir durumda olmuyordu. Bu oyunda hikayede yavaş ilerliyor skil gelişimi de aynı şekilde ilerliyor ama bir yerden sonra ilk oyunun seviyesini yakalayacak seviyede gibi gözüküyor. Oyunda çok fazla hikaye seçeneği çıkıyor ve zamanla seçebileceğimiz 2-3 tane faction var gibi duruyor. İlk oyundan farklı olarak şehri keşfe daha çok açmışlar. İlkinde görev görev ilerlerken burada şehirde lokasyonlar açıp enfekteleri temizleyip exp ve item kasabiliyorsun güçlenebilmek için. Bazı yerler düşük levelken bayağı zor ve oraları coop ile halledebiliyorsun.
俺たち 自由 に なれる の か ?
•
İleti Sayısı: 5,307
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
07-02-2022, 15:51
(Son Düzenleme: 07-02-2022, 16:03, Düzenleyen: cemal. Toplamda 7 kere düzenlenmiş.)
15 saat felan oynadım haritanın tamamını daha yeni açtım şimdilik hikaye ve factionlar hakkındaki görüşüm
Oyunda öyle çığır açıcısı nefes kesici bir hikaye yok ama oyunun işini görecek seviyede normal bir hikaye var.
İkide bir seçim çıkıp duruyor ve seçimlerime göre birileri ölüyor birileri hayatta kalıyor. Hikaye seçimlerim genel olarak beni PK'lere yönlendirdi.
3 tane faction var gördüğüm kadarıyla
PeaceKeepers: Bir ordu düzeni gibi teşkilatlanmış milis bir birlik amaçları genel olarak düzeni sağlayıp haydutları ve zombileri def etmek.
Bunlara bölge atayınca bomba tuzakları turetler felan ekliyorlar o alanlara.
Survivors:
Old Towndaki Bazaar halkı ve central looptada bir yerleşim yeri var galiba ama onlarla daha karşılaşmadım tam olarak. Sadece Bazaar'a bakacak olursam Carl kült lideri gibi askeri liderleri Sophie anarşistin teki. Kardeşi barney emri altındakilerin canını önemsiyormuş gibi yapan ama ölüme sürükleyen manyak ruh hastasının biri. Carl bazaar'da haydut kafasındaki adamların yuvalanmasına felan izin veriyor. Tam felaket bir sistem ya.
Bunları seçmek için hikaye tarafından yok diyenler çıkabiliri görüp survivorlara parkur atamışlar. Bunlara bölge açınca parkuru kolaylaştıran hava balonları, zipline,... gibi şeyler geliyor.
Renegade:
Eski ordu mensuplarından oluşuyor. Bunlar salgın ilk çıktığında çocuklara deney yapan adamlara kol kanat germiş halkın silahlarını toplayıp karşı çıkanları taramış bir kitle. İçlerinde ana karakterimize deney yapmış Waltz denen bir herifte var.
PK liderine suikast düzenleyip Bazaar ile aralarında savaş tetikliyorlar. Tüm şehri alma gibi bir planları olabilir.
Ama deneyler sayesinde askerleri ve kendileri dahada güçlü. Bu güçler insanlığın hayatta kalmasına yol açabilir belki. Renegadeleri de siyah olmaktan çıkarıp griye getiren görevler gelebilir ileride.
俺たち 自由 に なれる の か ?
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Oyun ilk oyunda beğendiğim bazı unsurları içermemesiyle biraz üzdü. Hook ve silah tamiri değişmiş. Medkit yapması biraz daha zahmetli. Lootlar eski oyundaki kadar ödüllendirici değil. Skill sistemi baştan değişmiş zaten. Survivor skill ağacı olmaması üzücü. Gece süresi başta can sıkıcı olsa da sonradan umursanmayacak kadar uzun oluyor. O yüzden bu dert değil.
Parkur sistemine gerçekten çok kafa yormuşlar. Free running yapamıyorsunuz. Sürekli parkuru devam ettirmek için gözlem yapmalı ve mekanikleri doğru bi şekilde kullanabilmelisiniz. Oyun size bu konuda çok kolaylık tanımıyor. Zorlu bir parkur sistemi mevcut.
Combat sistemi güzel. Vuruş hissi olsun, silah geliştirme olsun, farklı giyilebilir setler olsun. Çeşitlilik mevcut. Buna parkur dövüşünü de ekleyince yine tatmin edici ve güzel dövüş sahneleri yaşatıyor. Oyunda ilerledikçe güçlendiğinizi de hissediyorsunuz.
Craftlanan itemlerin upgradelenme sistemi çok güzel. Her oyuna bu sistemin gelmesini isterim açıkçası. Oyunda en çok ilerleme hissi veren noktalardan birisi craftlanan itemlerin gelişimi oluyor.
Bunlar dışında skill ağacını pek beğenmedim diyebilirim. Çoğu skill gerçekten skill açmış hissiyatı veremiyor. İlk oyuna göre daha kasıntı olmuş burası. Ayrıca bıçakla takedown'ın da her seferinde bir bıçak harcaması çok kötü.
Bunlar dışında oyun zaten güzel bir parkur ve dövüş oyunu. Hikaye ve rpg unsurları da cabası. Hikayeye çok takılmayın yani. Zevk almaya bakın. Bu arada hikaye de çok kötü değil. Sadece oyunun güçlü yönü hikayesi değil.
Sic Parvis Magna
İleti Sayısı: 9,269
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
26
İncelemeler için teşekkürler sayenizde olumsuz tutumum geçti oyuna dair.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Bu da karakterin central loopa geçtiğimdeki hali
Skiller açılınca oynanış epey hareketli ve akıcı olmaya başladı. Crafting için gereken uncommon trophy sayısı aşırı fazla. Gereksiz bir grind var bu noktada. Yan görevler düşündüğümden çokmuş ve tabiki tekrara düşüyor. Ama oynaması eğlenceli olduğu için sorun olmuyor. Ana görevde işler ilginç bir hal almaya başladı. Bu arada kahrolsun PK yaşasın survivors.
Sic Parvis Magna
Aşağıdaki 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
İleti Sayısı: 5,307
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
09-02-2022, 18:03
(Son Düzenleme: 09-02-2022, 18:17, Düzenleyen: cemal. Toplamda 5 kere düzenlenmiş.)
[/sv]
Oyunda 25 saat oldu ve açık dünyadaki her şeyi açmadan önceki son görev bu heralde. Bu sefer ki seçimde kararsız kaldım ama.
Normalde anarşistlerin karşısında PK'in yanındayım Pk'in Aitor gibi Rowe gibi komutanları adamın dibi böyle ama baştaki herif narsist manyağın teki çıktı ona fena kıl oldum.
Şimdi şehirdeki en büyük binanın antenini ele geçirip kontrolü birine vermem lazım ki dış dünya ve şehir geneli iletişim onun elinde olsun.
Benim şehre gelmem ve Waltz'ın pk-bazaar arasında savaşı körüklemesiyle birlikte dengeler değişti. Survivor-Pk-Renegade status quosu kısmen bozuldu. Eğer kuleyi Pk'e verirsem güç dengesi iyice onların eline geçecek.
Üç factionlu şehirden tek bir factiona düşmeye doğru gidip büyük bir savaş çıkacak gibi duruyor renegade ile pk arasında.
Eğer frank yani survivor'a gidersem bu üçlü denge korunup çok az kan dökülecek ama sonunda status quo devam edecek gibi.
Şimdi pk komutanına ayar olduğum için vermek istemiyorum ama survivor'a verirsem şehirde hiçbir halt değişmeyip aynı kalacak gibi duruyor. Savaş çıkma ihtimalini bitiriyor biraz daha halkın faydasına gibi.
俺たち 自由 に なれる の か ?
Aşağıdaki 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 5,307
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
•
İleti Sayısı: 5,307
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
13-02-2022, 22:57
(Son Düzenleme: 14-02-2022, 00:31, Düzenleyen: cemal. Toplamda 5 kere düzenlenmiş.)
Hikayeyi bitirmeye karar verdikten sonra 40 saat oynanışla oyunu bitirebildim. Final'i yapmayanlar okumasın bunu yapanların ise değişik sonlarını duymak isterim cevap olarak.
Vnc kulesine radyoyu çalıştırabilmek için rowe ve tayfasıyla yola çıktım. Bu uğurda hepsini şehid verdik. Günün sonunda radyonun o narsist manyak pk komutanı değilde frank'ın elinde olmasının daha iyi olacağı kararına vardım.
Oyunun başında pk ile birlikte olduğum için Sophie'nin anarşist bombalı saldırılarına katılmamıştım. Yaptıkları devrim ters tepmiş barış bozulunca çıkan savaşta çoğu bazarcı ölmüş.
Radyo kulesini frank'e verdiğim için onları uyarıp şehre düzen füzelerin sivilleri öldürmesini engellemiş oldum
Waltz'ın şehre elektriği geri getirmesiyle birlikte fail safe protokolü olarak şehri yok edecek olan füze saldırıları başladı.
Baraj'da ikamet eden colonel ile görüşme ayarlanmıştı frank-jack matt felan gidecekti tam bende vardım. Frank böğrüne ok yiyip yığılakaldı. Onu kurtar veya renegadelerin peşinden baraja git seçeneğinden baraja koştum. Oraya varınca albayla konuşmaya başladık. Kendisinin okçu felan yollamadığını söyledi o fail safe sistemini 20 sene önce ben kapattım ki şehir yok olmasın dedi. Halbuki halk sanıyor ki füzeleri bu attı. Pk komutanı Jack matt'e radyodan onu öldür diye kudurup duruyor ama dediğine uymayıp colonel ile anlaştım. Orada fena bi kıllandım kesin Pk'in o narsist komutanı kendi çıkarı için frank'i öldürdü diye. Bide Baraj'a çıkınca oradaki renegadelerin şehre saldıranlarla hiçbir alakası olmadığını gördüm normal aileleriyle çocuklarıyla yaşayan survivorlar gibilerdi.
Haklıda çıktım kendi çıkarı için onu öldürtmüş. Askerlerine beni öldürmeleri için emir verdi ama ben pk'in yiğitlerini bilirim bana arka çıkıp şu herifi komutanlıktan devirdiler.
Waltz'la kapışmak için X13'e gittim. Boss figh tam bir facia idi. O kadar sıkıcı ve bunaltıcı bir fight ki sövdüm on dakika. Platformdan atıp duruyor beni vuramıyorum. Sonra aşağıya düştü ok atayım dedim sigma male gibi patlayıcı ok dodgeliyor yerinden bile kıpırdamıyor adam. Neyse sonra motivasyonunu öğrendik mia meğersem onun kızıymış benim kardeşim felan değil. Bunlar tam hastalığa çare bulurlarken halk ve yönetim bunların departmanı kapatmış. Kurbanlık koyun gibi doktorları halkın önüne atmışlar. Bu şehir kurtarılmayı hak etmiyor dedi.
Oyun sonu şehrin kurtarılması gerektiğini seçtiğim için Lawan kendini feda ederek füzeleri durdurdu. Frank zaten ok yüzünden ölmüştü. Rowe desen kulede savaşırken öldü. Mia kollarımda öldü gitti. Hakon zaten yanlış seçimim yüzünden ölmüştü oyunun yarısında. Öyle *** gibi ortada kaldım şehri terk edip gittim :D. Oyun ciğer miğer bırakmadı yak agam be...
Radyo kulesini Frank'e verince nightrunnerlar tekrar kuruldu oyun sonu şehir onların elinde gösterdi ama...
Bir sonraki cutscene'de fish eye juan'ın elinde galiba belkide diğer nightrunnerlarin elindedir emin değilim villedor'un genel kontrolü ise pk komutanlarından meyer'in elinde(o kadın komutan). Ben şehir bölgelerini pk'e tahsis ettiğim için Meyer'in yönetmesi ve frank öldüğü için nightrunnerların şehri yönetmesinin imkansızlığı yüzünden üstteki o Survivor sonuna ulaştınız olayı biraz saçma oldu.
俺たち 自由 に なれる の か ?
•
İleti Sayısı: 3,969
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
52
•
İleti Sayısı: 5,307
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
Birinci yıl updatesi almış. Yeni co-op modları eklenmiş. combat physics geliştirilmiş, legendary leveller gelmiş,... bu sene daha önce gelen updatelerde parkurunda biraz geliştiriği söyleniyor.
俺たち 自由 に なれる の か ?
•
İleti Sayısı: 192
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
0
05-02-2023, 23:19
(Son Düzenleme: 05-02-2023, 23:20, Düzenleyen: Penetrator God. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Ne yapıp edip öncelik olarak yakın dövüş mekaniklerini geliştirmeleri gerekiyor. Oyunun vuruş hissiyatı rezalet. İlk oyundan zaten kötü ama Skyrim'den bile daha ruhsuz hissettirmeyi başarmalarına şaştım kaldım. Ayrıca kesinlikle silah ve tüfek eklenmesi gerekiyor. İlk oyunda varken zaten 2. oyunda niye eklenmemiş anlamakta mümkün değil. Alt tarafı 20-30 yıl bir zaman dilimi farkı var. O dönemde üretilen kullanılan silahlar buharlaşıp uçacak kadar uzun bir zaman geçmedi.
•
İleti Sayısı: 2,018
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
27
Yakın dövüş mekanikleri bence gayet iyidi birbirini takip eden saldırılarda animasyon açısından gayet uyumluydu. İlk oyunu oynamamıştım bu yüzden kıyaslama yapamıyorum ikinci oyunun hikayesinde silahların neden olmadığı açıklanıyor ama ilk oyunu oynayanlar için tatmin edici bir cevap olurmu bilemem. Parkur sistemi de gayet hoş olmuş. Bu tarz zombi temalı oyunlarda boşluktan zombi spawn olması çok can sıkıcı bir durumdur. Bu oyunda haritanın her yerine mantıklı spawn noktaları koyarak bu sorunu çözmüşler. Kovalamaca mevzusu çok saçma bir şekilde tetikleniyor. Bir tane zombi bağırınca sanki üzerimizde gps cihazı varmış gibi haritanın her yerinde zombiler bizi kovalayıp elleriyle koymuş gibi bulabiliyorlar. L4d2'de mesela şişman bi zombi patlayıp üzerimize yeşil bir salgı bıraktığı için zombiler bizi kokumuzdan bulabiliyordu o daha mantıklıydı. Hikaye fena değil, oyunun başında yan görevler daha güzeldi. İlerleyen bölümde git şurdan şunu getire bağlamaya başladı.
Yetenek ağacından ziyade hangi itemları geliştirdiğiniz oynama stillinizi daha çok etkiliyor. Oyun bittiğinde karakterim aşağıdaki gibiydi.
Oyunun hikayesi ile ilgili yukarıda Cemal'in yazdıklarına ek olarak şunları söyleyebilirim.
Frank ile ilk tanıştığımızda benimle ters konuştuğu için radyonun kontrolünü narsist manyak Pk komutanına verdim. Aitor ve Rowe çok delikanlı adamlardı bizimle beraber ölüme yürüdüler diğer factiondaki elemanlar artist uyuz tiplerdi radyonun kontrolünü sonuna kadar hak eden taraf Pk idi. Gelme dediğim halde vnc kulesine gelip hiçbir yardımı olmayıp bir de bana ayakkabılarım yıprandı git bana dairemden yeni ayakkabı getir diye görev verdiği için Lawan ile aramız baya bozuldu ve onunla ilgili hiçbir opsiyonel görevi yapmadım. Lawan'ın dairesine gittiğimizde Hakon ile ilişkisini öğrendik. İkisini de sevmiyordum zaten, güzel bir item da çıkmadı (Lawan'ın elindeki arbaletten çıkar diye düşünmüştüm). Lawan beni defalarca uyarmasına rağmen Pk arbaletine ulaşabilmek için haritadaki bütün kaynakların kontrolünü Pk'ya verdim ve pk arbaletini açabildim baya op bir silah buna değdi diyebilirim. Jack yüzünden Pk baya faşit bir yönetime dönüştü (Tüm kaynakları Pk'ya verdiğim için buna ben de sebep olmuş olabilirim) yanlış hatırlamıyorsam Juan'ı idam ettirdi (Buna ben de sebep olmuş olabilirim herkes acı içinde kıvranırken Juan keyif çattığı için ona kıl olmuştum oyunun bir bölümünde suçu Juan'a yıkmış olabilirim tam hatırlamıyorum) Juan idam edilmeden önce beni kalabalıkta fark edip artık tek kurtuluşumuz Williams diye uyarmaya çalıştı. Williams'ın karşısına çıkmaya gittiğimde Lawan yine yanımda bitiverdi bu kadından kurtulamıyordum. Williams durumu izah etmeye çalıştı tamam dediysem de Lawan inanmadı vuralım bunu dedi oyun ikinci kez sorduğu heralde hata yapıyorum dedim ve Lawan'ın tarafını seçtim (pişman olduğum tek kararım buydu) anladığım kadarıyla Williams'ın tarafını seçince Jack'in yalanını ortaya çıkarabiliyormuşuz. Hakon'u sevmesemde öldürmediğim için oyunun sonunda tekrar çıktı muhaliflerle işbirliği içindeymiş ama biz pusuya düşünce bizi kurtarmaya çalıştı. Oyunun son boss fighti çok saçmaydı hikayenin de çok ahım şahım bir sonu yoktu. Füzeleri Lawan'a emanet edip Mia'yı kurtardım ama o da kurtardıktan 2 saat sonra ölmüş. Oyunun farklı sonları varmış mutlaka bir tanesi mutlu sonla bitiyordur. Güzel oyundu final hariç beklentimi karşıladı oynamak isteyenlere tavsiye ederim. Oyun bittikten sonra yan görevleri falan yapabilmek için oyuna devam edebiliyorsunuz ama füzeler düştükten sonraki atmosfer aşağıdaki gibi çok iç karartıcı olduğu için pek devam edesim kalmadı.
Aşağıdaki 1 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Rzenma nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
İleti Sayısı: 5,307
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
Oyuna bayağı update gelmiş. Parkur ve dövüş overhaul edilmiş. Dismemberment sistemi eklemiş. Ayrıca gece oynanışı da değişmiş. Chase mekaniği düzeltilmiş. Volatile'ler tekrar korkutucu hale gelmiş.
俺たち 自由 に なれる の か ?
Aşağıdaki 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Rzenma
İleti Sayısı: 5,307
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
35
23-02-2024, 18:33
(Son Düzenleme: 23-02-2024, 18:34, Düzenleyen: cemal.)
Ayın 26sına kadar ücretsiz oynanabiliyormuş
俺たち 自由 に なれる の か ?
•
|